User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: EBC Red Stuff Sorunu...

  1. #1
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    EBC Red Stuff Sorunu...

    Arkadaşlar 2 ay kadar önce maslak EBC'den sadece önlere 2 adet Red Stuff balata aldım. Rodajı için 1000-1500 km dediler ancak ben garanti olsun diye 2.500 km boyunca rodaj yaptım ve kesinlikle zorlamadım.

    Rodajını olması gerekenden çok daha iyi yaptım ancak frenlerden pek memnun olduğum söylenemez. Yüksek hızlardayken tek kişi olduğum zaman en fazla Oem balata kadar tutuyor,araba doluyken iyi tutuyor. Ama düşük hızlarda doluda olsa boşta olsa hiç tutmuyor resmen kayıyor gidiyor araba hemen ABS devreye giriyor.

    Oem balatalar çok çok daha iyi tutuyordu. Bazıları ısındığı zaman iyi tutar dedi tamam ama düşük hızda tutması için her bindiğimde ısıtmam mı gerekiyor? Neticede yarış ve pist balatası değil ki bu.
    Yellow Stuff alıcaktım ama EBC bayisindeki arkadaş Red Stuff'ın da iyi bir balata olduğunu ve az toz attığını söyleyince onu aldım. Gerçekten de az toz atıyor ama frenlemesi Oem balataya göre rezalet şuan.

    Bu balatalardan kullanan bilen varsa yazsın lütfen. Oem balatalara dönmeme ramak kaldı.
    Disklerim Oem disk ve çok iyi durumda. Çelik fren hortumu yok.
    Arabam İbiza Cupra.
    Teşekkürler.
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  2. #2
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Green stuff oem niyetine,red stuff oem den daha iyi olur az toz birakir niyetine ama yellow stuff hepsinde iyidir spor niyetine degil mi?Ben mi yanlis biliyorum..

  3. #3
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Balatalar takılırken diskler taşlandı mı?

    Cevabı hemen ben vereyim:
    Her balata değişiminde disklerin taşlanması şarttır. (Bu işlem normal bir torna tezgahında ya da disk için özel üretilmiş daha küçük bir torna üzerinde yapılır. Diskleri yerinden sökmeden, araç üzerinde taşlama yapan portatif aparatlar da var bu arada.)

    Bıyık altından gülenlere de cevap vereyim:
    Türkiye'de fren işi yapan binlerce usta vardır belki.
    Ama, benim de 5 dalda ASE sertifikam var. Fren tertibatları bu 5 daldan biri.

    Şimdi... Fren konusunda çok detay yok, değil mi? İki, balata, arada metal disk. Basarlar diskin üzerine, al sana fren.
    İş öyle değil maalesef. Balatalar, ilk çalışmaya başladıklarında diskin üzerine bir miktar "balata kalıntısı" bırakırlar. O yüzden ilk rodaj sırasında frenler "zınk"diye tutmaz. Çünkü, önemli olan balata ile metal arasındaki sürtünme değil, bu "kalıntı" sayesinde balata ile metal disk+kalıntı şeklinde olan ve yeni oluşan yüzey arasındaki sürtünme ilişkisidir.

    Balata değiştirilirken "diskleri taşlamaya lüzum yok", ya da "ne uğraşıcan abi" türü laf eden yerlerden uzak durmak en iyisi.

    Çok alakasız bir yerden örnek vereyim:
    Drag yarışlarında, yarıştan önce "burnout" yapılır. Duman dumana patinaj çekilir yani. Burada iki amaç vardır. Lastik ısıtmanın yanısıra, asfalt üzerine o lastiğin "kalıntısı" bırakılır. Ekip şefi, aracın milimetre şaşmadan tam o izlerin üzerinden geri giderek, yarışa o kalıntıların üzerinden başlayabilmesini sağlamak için göbeğini çatlatır. Çünkü, o kalıntılı iz üzerinde sürtünme daha fazladır, yarışa patinaj yapmadan başlanır o sayede.

    Bir diskin üzerinde başka bir balatanın kalıntısı var ise, yeni balatanın o diskte verimli çalışabilme olasılığı azalır. Daha da kötüsü, eski kalıntılar yeni balatanın cilalanmış gibi parlamasına yol açabilir (burada glaze demeye çalışıyorum).

    Bir de ek bilgi:
    Taşlama/tornalama işlemi biten disklerin - tıpkı silindir honlar gibi - dairesel bir şekilde honlanması gerekir. Bu işlem de çok yüksek hızda yapılır. Bu sayede yeni balatanın rodajı da çok daha kısa sürer.

    Orijinal balataları söküp yerine çok farklı bir balata takarsanız, ama bu işi yukarıda açıkladığım işlemleri yapmadan yaparsanız, olan paranıza ve fren performansına olur, o kadar.

    Tavsiyem, balataları sökün. Çalışan yüzeyleri ince bir zımpara ile temizleyin. Sonra da diskleri taşlayın. Frenler ancak o zaman gerektiği şekilde çalışacaktır.

  4. #4
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Balatalar takılırken diskler taşlandı mı?

    Cevabı hemen ben vereyim:
    Her balata değişiminde disklerin taşlanması şarttır. (Bu işlem normal bir torna tezgahında ya da disk için özel üretilmiş daha küçük bir torna üzerinde yapılır. Diskleri yerinden sökmeden, araç üzerinde taşlama yapan portatif aparatlar da var bu arada.)

    Bıyık altından gülenlere de cevap vereyim:
    Türkiye'de fren işi yapan binlerce usta vardır belki.
    Ama, benim de 5 dalda ASE sertifikam var. Fren tertibatları bu 5 daldan biri.

    Şimdi... Fren konusunda çok detay yok, değil mi? İki, balata, arada metal disk. Basarlar diskin üzerine, al sana fren.
    İş öyle değil maalesef. Balatalar, ilk çalışmaya başladıklarında diskin üzerine bir miktar "balata kalıntısı" bırakırlar. O yüzden ilk rodaj sırasında frenler "zınk"diye tutmaz. Çünkü, önemli olan balata ile metal arasındaki sürtünme değil, bu "kalıntı" sayesinde balata ile metal disk+kalıntı şeklinde olan ve yeni oluşan yüzey arasındaki sürtünme ilişkisidir.

    Balata değiştirilirken "diskleri taşlamaya lüzum yok", ya da "ne uğraşıcan abi" türü laf eden yerlerden uzak durmak en iyisi.

    Çok alakasız bir yerden örnek vereyim:
    Drag yarışlarında, yarıştan önce "burnout" yapılır. Duman dumana patinaj çekilir yani. Burada iki amaç vardır. Lastik ısıtmanın yanısıra, asfalt üzerine o lastiğin "kalıntısı" bırakılır. Ekip şefi, aracın milimetre şaşmadan tam o izlerin üzerinden geri giderek, yarışa o kalıntıların üzerinden başlayabilmesini sağlamak için göbeğini çatlatır. Çünkü, o kalıntılı iz üzerinde sürtünme daha fazladır, yarışa patinaj yapmadan başlanır o sayede.

    Bir diskin üzerinde başka bir balatanın kalıntısı var ise, yeni balatanın o diskte verimli çalışabilme olasılığı azalır. Daha da kötüsü, eski kalıntılar yeni balatanın cilalanmış gibi parlamasına yol açabilir (burada glaze demeye çalışıyorum).

    Bir de ek bilgi:
    Taşlama/tornalama işlemi biten disklerin - tıpkı silindir honlar gibi - dairesel bir şekilde honlanması gerekir. Bu işlem de çok yüksek hızda yapılır. Bu sayede yeni balatanın rodajı da çok daha kısa sürer.

    Orijinal balataları söküp yerine çok farklı bir balata takarsanız, ama bu işi yukarıda açıkladığım işlemleri yapmadan yaparsanız, olan paranıza ve fren performansına olur, o kadar.

    Tavsiyem, balataları sökün. Çalışan yüzeyleri ince bir zımpara ile temizleyin. Sonra da diskleri taşlayın. Frenler ancak o zaman gerektiği şekilde çalışacaktır.

    Hemen size bir soru yonelteyim,yakinda megane 2rs aracima 0 oem brembo hava sogutmali disk(megane rs orjinal diski) ile yellow stuff ebc balata takmayi dusnuyorum.Rodajini nasil ve ne kadar sure yapmaliyim??

  5. #5
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Boş bir yolda önce 40km'den 10-15 km'ye düşecek şekilde bir dizi fren yap.

    Bunları yaparken durma. Hemen ard arda fren yapma, çok ısınmasın.

    Sonra, 60 km'den yine 10-15 km'ye düşecek şekilde bir dizi fren yap. Sonra normal kullan, frenler ısınmasın.

    En son, 100km'den yine 10-15 km'ye düş birkaç kere.

    Eğer durmak zorunda kalırsan, durduğun an ayağını frenden çek, balatalar diskin üzerinde yapışık kalmasın.

    Fren rodajının esası bu.

  6. #6
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Boş bir yolda önce 40km'den 10-15 km'ye düşecek şekilde bir dizi fren yap.

    Bunları yaparken durma. Hemen ard arda fren yapma, çok ısınmasın.

    Sonra, 60 km'den yine 10-15 km'ye düşecek şekilde bir dizi fren yap. Sonra normal kullan, frenler ısınmasın.

    En son, 100km'den yine 10-15 km'ye düş birkaç kere.

    Eğer durmak zorunda kalırsan, durduğun an ayağını frenden çek, balatalar diskin üzerinde yapışık kalmasın.

    Fren rodajının esası bu.
    Yani bir nevi yavastan hizliya dogru balatanin yuzeyini tirasla ama kesinlikle sert bir sekilde yuklenme diyorsunuz dogru mu anladim?

    Ek not:Bu islemlerden sonra 0 takilan diskin yuzeyine bir islem yapmak gerekir mi yoksa balata diske gore basma seklini kendi belirler mi?

  7. #7
    CasabLanca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    10.180
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EBC den Murat beye şikayetinizi dile getirirseniz emin olun kendi aracıymış gibi ilgilenir, bu tarz konularda herhangi bir sıkıntı çıktığında gerektiği şekilde ilgi ve alaka gösteriyor

  8. #8
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.623
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok faydalı olmuş tamda aradıgım konu crx imin disklerini geçen sene taşlatmıştım ama disklerde yine atıklık başladı disklerimi ve balatalarını degiştirmeyi düşünüyorum

    Godless Commie
    öneri ve tavsiyeleriniz nelerdir banada yardımcı olurmusunuz
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  9. #9

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.512
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    valla ben red stuffı taktm 500km gıbı hafıf rodaj yaptm. baya baya memnunum. arabadan arabayda farkedıyor bence

  10. #10

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vag grubundan en azindan benim cevremde ebc balata alip mutlu olan bir tane tanidigim yok .
    Ben 4 set aldim 4 ude rezeletti acik konusayim oem ile aralarinda inanilmaz kalite farki vardi.
    Ben Hem diskini hem balatasini kullandim tek kelime ile kalitesi dusuk urunler.

  11. #11
    brutal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    ank
    Mesaj
    729
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama düşük hızlarda doluda olsa boşta olsa hiç tutmuyor resmen kayıyor gidiyor araba hemen ABS devreye giriyor.
    Araba yada frenler kayıp gitmiyor, lastikleriniz kayıyor. ABS devreye giriyor ise frenleriniz yapması gerekeni yapıyor demek ki, ha fren pedalından hissiyatı yeterli değildir yada ne kadar uğraşırsanız uğraşın limit fren uygulayamıyorsunuzdur bunlar ayrı konular.

    Godless ın dediği doğru, bozuk yüzeye balata alıştırmak yada rodaj yapmak doğru değil. Bu, motoru rektifiye ye göndermeyelim de segmanlar gömleğe alışsın gibi bir şey.
    FastCare.com.tr
    detailing & mini onarım

  12. #12
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Balatalar takılırken diskler taşlandı mı?

    Cevabı hemen ben vereyim:
    Her balata değişiminde disklerin taşlanması şarttır. (Bu işlem normal bir torna tezgahında ya da disk için özel üretilmiş daha küçük bir torna üzerinde yapılır. Diskleri yerinden sökmeden, araç üzerinde taşlama yapan portatif aparatlar da var bu arada.)

    Bıyık altından gülenlere de cevap vereyim:
    Türkiye'de fren işi yapan binlerce usta vardır belki.
    Ama, benim de 5 dalda ASE sertifikam var. Fren tertibatları bu 5 daldan biri.

    Şimdi... Fren konusunda çok detay yok, değil mi? İki, balata, arada metal disk. Basarlar diskin üzerine, al sana fren.
    İş öyle değil maalesef. Balatalar, ilk çalışmaya başladıklarında diskin üzerine bir miktar "balata kalıntısı" bırakırlar. O yüzden ilk rodaj sırasında frenler "zınk"diye tutmaz. Çünkü, önemli olan balata ile metal arasındaki sürtünme değil, bu "kalıntı" sayesinde balata ile metal disk+kalıntı şeklinde olan ve yeni oluşan yüzey arasındaki sürtünme ilişkisidir.

    Balata değiştirilirken "diskleri taşlamaya lüzum yok", ya da "ne uğraşıcan abi" türü laf eden yerlerden uzak durmak en iyisi.

    Çok alakasız bir yerden örnek vereyim:
    Drag yarışlarında, yarıştan önce "burnout" yapılır. Duman dumana patinaj çekilir yani. Burada iki amaç vardır. Lastik ısıtmanın yanısıra, asfalt üzerine o lastiğin "kalıntısı" bırakılır. Ekip şefi, aracın milimetre şaşmadan tam o izlerin üzerinden geri giderek, yarışa o kalıntıların üzerinden başlayabilmesini sağlamak için göbeğini çatlatır. Çünkü, o kalıntılı iz üzerinde sürtünme daha fazladır, yarışa patinaj yapmadan başlanır o sayede.

    Bir diskin üzerinde başka bir balatanın kalıntısı var ise, yeni balatanın o diskte verimli çalışabilme olasılığı azalır. Daha da kötüsü, eski kalıntılar yeni balatanın cilalanmış gibi parlamasına yol açabilir (burada glaze demeye çalışıyorum).

    Bir de ek bilgi:
    Taşlama/tornalama işlemi biten disklerin - tıpkı silindir honlar gibi - dairesel bir şekilde honlanması gerekir. Bu işlem de çok yüksek hızda yapılır. Bu sayede yeni balatanın rodajı da çok daha kısa sürer.

    Orijinal balataları söküp yerine çok farklı bir balata takarsanız, ama bu işi yukarıda açıkladığım işlemleri yapmadan yaparsanız, olan paranıza ve fren performansına olur, o kadar.

    Tavsiyem, balataları sökün. Çalışan yüzeyleri ince bir zımpara ile temizleyin. Sonra da diskleri taşlayın. Frenler ancak o zaman gerektiği şekilde çalışacaktır.
    Öncelikle cevabınız için ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.
    Daha önce hiçbir zaman Oem balatalar dışında başka balata arabama takmadım. Bu yüzden torna vs. hiçbir zaman yaptırmadım ve bu konuda maalesef bilgim yok.

    Daha demin Bostancı sanayide bi fren dükkanına uğradım ve hemen hemen sizin yazdıklarınızı bana söyledi. Diskimi kontrol etti ve frenleri çok güzel kullandığımı söyledi. Disklerin durumunu çok beğendi,bu tip arabalarda herkes böyle fren kullanmıyor tarzı şeyler söyledi.

    Az çok edindiğim bilgilere göre disk torna işleminde diskten parça aldığı için disk azda olsa inceliyor. Bizim insanımız bilip bilmeden her konuda yorum yapabilme yeteneğine sahip olduğu için sağlıklı bilgi edinmek imkansız gibi bişey her kafa farklı bişey söylüyor.
    Şimdi size sormak istediğim:

    Disklere torna yapmadan tekrar Oem balataları takıp eski haline mi döneyim?
    Eski haline dönsem Ebc takıp bozduğum için bu saatten sonra mecbur torna mı gerekiyor?
    Torna yaptırıp,balataları zımparalayıp Ebc ile devam mı edeyim?

    Torna işlemine de bizim insanlarımızın hepsi başka bişey söylüyor her konuda olduğu gibi. Zararı varmıdır? Diskten ne kadar alıyor,sağlıklı mıdır? Teşekkürler.
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  13. #13
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı brutal Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Araba yada frenler kayıp gitmiyor, lastikleriniz kayıyor. ABS devreye giriyor ise frenleriniz yapması gerekeni yapıyor demek ki, ha fren pedalından hissiyatı yeterli değildir yada ne kadar uğraşırsanız uğraşın limit fren uygulayamıyorsunuzdur bunlar ayrı konular.

    Godless ın dediği doğru, bozuk yüzeye balata alıştırmak yada rodaj yapmak doğru değil. Bu, motoru rektifiye ye göndermeyelim de segmanlar gömleğe alışsın gibi bir şey.
    Cevap için teşekkürler.
    Araba kayıyor derken zaten lastiklerin kaydığını söylemek istedim. Oem balatalarda ABS nin devreye girmesi çok daha geç oluyordu ama şuanki balatalarda zorlamadan hemen ABS'ye girebiliyor araba ve neticesinde kayıyor gidiyor,bunu demek istedim.
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  14. #14
    Caglar35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    TaM 35
    Mesaj
    71
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılanlara katılmakla beraber standart bi araçta performansa yönelik balata kullanılması bana pek mantıklı gelmiyor.oem olarak TRW ferodo remsa gibi markalar sizi fazlasıyla memnun eder.

    torna sırasında diskinizde incelme olucaktır tahminim orj balatanızdan sonraki ilk balata değişiminiz o yuzden diskinizin torna yapılması bi sıkıntı yaratmıyacaktır.

  15. #15

    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Caglar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılanlara katılmakla beraber standart bi araçta performansa yönelik balata kullanılması bana pek mantıklı gelmiyor.
    etrafımdaki çoğu kişi performanstan ziyade kazık yememek için aftermarket balata alıyor
    servislerden tatlı tatlı iteleme hikayeleri duyuyoruz

  16. #16
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ABS'nin devreye girmiş olması lastikle asfalt arasındaki bir sorunu temsil eder. Lastikleriniz ne durumda?
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

  17. #17
    Merthan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2013
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.875
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı doush Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ABS'nin devreye girmiş olması lastikle asfalt arasındaki bir sorunu temsil eder. Lastikleriniz ne durumda?
    Lastikçiye sordum bugün iyi durumda olduğunu söyledi. Oem balatalarla bu ABS ye girme durumu yoktu. Lastikle asfalt arasındaki durumu gösterebilir evet ama önceden yoktu bu durum.
    SUBARU TECNICA INTERNATIONAL

  18. #18
    SGTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul/başakşehir
    Mesaj
    1.472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benmi yanlış anladım bilmiyorum ama amaç daha sıkı fren yapmak değilmidir ebc ile zaten.Fabrika çıkış lastik ve frenlerin birbirine uyumlu olmasından ABS daha devreye geç giriyor.Yani demek istediğim ebc fren fabrikasyona göre daha yüksek frenaj sağladığı için kızaklama yapıyor olmasın.Bu durumda sadece fren balatası/diski almak yetmiyor.Kızaklamayı dahada minimize edebilmek için lastik şart.Yazılanları okudum fakat göremedim heralde fabrika çıkışı dunlop mu lastikleriniz ? öyleyse potenza s001 ve pilot serisini araştırmanızı tavsiye ederim.

  19. #19
    doush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Kebap
    Mesaj
    4.196
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Merthan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastikçiye sordum bugün iyi durumda olduğunu söyledi. Oem balatalarla bu ABS ye girme durumu yoktu. Lastikle asfalt arasındaki durumu gösterebilir evet ama önceden yoktu bu durum.
    Kendiniz de diyorsunuz ki araba doluyken daha iyi tutuyor diye çünkü lastikler daha iyi yere basıyor ve abs daha geç devreye giriyor. Bu frenler daha iyi tuttuğu için eskisiyle aynı oranda bastığınızda frene lastikler yeterli tutunmayı sağlayamıyor. Dişleri iyi durumda olabilir ama belki de sertleşmiştir. Benim düşüncem böyle tabi benden daha bilgili insanların da yorumlarını dikkate almak lazım.
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen iskender ustaya git 51lik borudan beyin kıvırsın sana

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •