Geri vites dişlisi Helisel ise yapar o cirtlamayi. Cadde üstünde aniden durup geri geri park etmeye çalışınca olur özellikle.. atıyorum 1.viteste gidiyorsunuz. Durun,dururken atın boşa sonra 3-4 yapın hızlıca(altli üstlü olduğundan kolaydır yapması diye örnek verdim) ve geriye takın. El alışkanlığı oldu bende. Hep öyle yaparım. Normalde cirtlayan araba öyle yapınca cirtlamiyor
bende dediğiniz gibi şafttan kıllandım,bugün yarın bi kontrol etcem.yalnız ses kompresördeyken yapıyor,debriyaja basınca kesiyor.sistem alttaki,baskıyı sökmek için ön taşıyıcıyı söküp aşağıya doğru 30 cm belki biraz fazla kasıyorsunuz,bu arada arka de dionda askıda kalıyo diff.oralarda bi sıkıntı yapmış olma ihtimalimiz zayıf ama kontrolde fayda var.ama ses daha çok takırtı şeklinde metalin metale vurup bırakması gibi. gibi.![]()
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
şöyle anlatayım,
Gazlarken motor bi tarafa yatar, gazdan çektinmi diğer tarafa yaslanır. Debriyaja basınca ortada durur. Senin sistemin ayağını gazdan çektiğinde yattığı tarafta bi yere sürtüyor. Şaft da ha keza öyle, gazlarken bi tarafa baskı uygular , gazdan çektinmi diğer tarafa, Dif dişlileri gazlarken bitarafı çalışır çektinmi diğer tarafı..
inş. ciddi bişey yoktur. Eksoz fln dır.
Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan
az önce kaldırdım arabayı,her tarafı kontrol ettim maalesef herşey olması gerektiği gibi.askıda çalıştırıp 1 de gaz verip bırakıyorum ve ses baskının olduğu kısımdan geliyor.volanda hafif yanık vardı alındı tornada,montajda gayet düzgün itinalı yaptık.baskı sağlamdı,bilya de idare ederdi ama ses yapar uğraşmıyım bidaha diye onuda yeniledim.bu ses nerden peydah oldu.anlam veremedim.hayır bi tarafı dağıtcaz diye korkuyorum .balata kalın olursa ayırmaz demişsiniz ya ince olursa standartdan ne gibi bi sorun olur.yada ne biliyim bu sistemde tam olarak nasıl çalışır bilmiyorum ama birbirine alışması oturması gereken karşılıklı 2 parça vardırda sesi omu yapıyodur bi alışma zamnımı vardır.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
sorun çözüldü arkadaşlar,yorum ve yönlendirmeleriniz için teşekkürler.dingilden şanzımanın önündeki taşıyıcıya gelen üçgen kolun taşıyıcıyla birleştiği yerde alttan atılan uzunca bi civata var,o civata fazla sıkma veya esneme sonucu üst kısımdan topu topu 1--2 mm fazla çıkmış,buda gazdan çekince sarsıntısıyla şanzıman kasasına uctan vuruyor ve o sürtme takırtısı çıkıyor.o kadar saçma bişey nerdeyse şanzımanı söktürtcek tekrardan.alttdan 2 pul atıp arayı açtım ses kesildi![]()
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
teşekkürler.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
abiler arkadaşlar bende bişey danışmak ıstıyorum bu bronz yapanlarda 1000tl fıyat verende var 600 dıyende var 250tl diyende var farkı ne oluyo bunların bılgısı olan varmıdır hepsıde garantı verıyo
biraz geç olcak ama ben cevap veriyim,250 civarı yapılan iş sadce bronz balata çakma işi,diğer rakamlarda yapılanlar balata çakma+baskı güçlendirme+set olarak volan falan ayar ypma şeklinde,en azından burdaki konularda yaptıran arkadaşların anlattığı o.fiyat farklılıkları yapan kişiye,işin kalitesine veya hiçbişeyine görede değişebiliyor.tavsiyem bu işi yaptırcaksanız set halinde yaptırın.ben sadece bronz çaktırdım,baskı yeni diye güvendim,arabayı onun için yatırma şansımda yoktu normal baskı taktım,zamanla koyverdi yayları yepisyeni bronzuda yaktı kaçırdığı için.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...
Konu hort
10 Kasım'dan sonra baskı balata sizlere ömür oldu, virajlarda 2. vitese düşerken hep sıyırdım sanırım. Aracı aynı zamanda günlük de kullandığım için Bronz balata olayı mantıklı olur mu?
Bir de Lancer'larda klasik baskı balatayı erken yeme durumu var deselerde ilkini 120Binde değiştirmiştim. Şimdi araç 186bin km'de. Aylık (eğer müsait olursam) 20 dk için Bronz'a geçmeye değer mi?
Bir hort daha.
Focus 1.6 tdci hybrid dp 2.4 bar yürüyen aracımın debriyaji değişeli 80k km oldu
Pedal hissiyatı hala pamuk gibi ve kavrama noktası hala altlarda
ara sira sollamalarda vs birden yuklendigimde devir saati bazen aniden artip hizlanmiyor sanirim artik ömrümüz doldu
Bronz yerine organik tavsiye edenler oldu
Gunluk kullanimda hangisi daha idealdir?
Roll vs koşan süre alan bir araç degil
Ne mutlu Türküm diyene
3+3 olayını kım yapar her balataya oluyormu ? 1.4 hdi aracıma güçlü bi debriyaj önerisi olan ? bronz gibi sert olsun istemiyorum
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)