User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: ABS teknik soru?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ABS teknik soru?

    abs nedir iyi biliyoruz
    ama öyle bir sıkıntı varki tam emin olamadım açıkçası

    önden çeker bir araç
    fakat ön lastikleri yeni
    arkalar bitik haliyle birkaç milimetre çap küçük, önlere göre

    böyle bir durumda abs nin rastgele (tabi frene basınca)
    aslında devreye girmemesi gereken yerlerde devreye girmesi mümkünmü sizce ?

    yani tuhaf bir durum var ortada emin olamıyorum
    o kadar hassas olmaması lazım


    edit:
    yada önler yeni taze ama arkalar eski sert lastik
    frene basınca önler sağlıklı tutunuyor kaymıyor ama arkalar kayıyorsa abs devreye girecektir
    hımm acaba hangisi, sanırım lastiklerden olduğu açık problemin

    bu tip sıkıntı sorun yaşayan varmı ?


    bu dediğim olaylar hızlı giderken panik frende falan değil
    mesela bir alışveriş merkezinin dik rampasından garaja inerken falan olabiliyor !

  2. #2
    imparatoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    631
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi şimdi ön lastikler yeni diyorsun,sertleşmiş lastik veya bitmeye yakın lastikte bahsettiğin durumla karşılaştığım olmuştu fakat;
    önden çekerde lastik yeniyken böyle bi durum olması düşündürücü ..
    lastik tarihlerini kontrol etmişmiydin eski üretim olabilirlermi?

  3. #3
    b.arica - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    523
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lastik değil abs beyni ile ilgili bir sıkıntı var şuan bende aynı sorunla karşı karşıyayım. frene yavaş basınca bile devreye giriyor ve frenler tutmuyor bırakıp tekrar basınca düzeliyor.

  4. #4
    tumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    37
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    72
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence arka lastikler iyi tutmadığı için araç kayıyor ve bu sebepten abs devreye giriyor

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı b.arica Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lastik değil abs beyni ile ilgili bir sıkıntı var şuan bende aynı sorunla karşı karşıyayım. frene yavaş basınca bile devreye giriyor ve frenler tutmuyor bırakıp tekrar basınca düzeliyor.
    yok bunda öyle sorun yok
    abs düzgün sadece belli yerlerde yapıyor bunu
    zemin ile alakalı bir pozisyon var

    %90 lastiklerden düşünüyorum
    lastik tarihlerine bakayım bi
    kardeşimin aracı

  6. #6
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eskiden yarış için araba hazırlarken abs modullerini iptal ediyorduk sebebi ise sol ayak freni ve el freni esnasında abs'nin saçmalamasıydı.senin arka lastiklerin bitik olduğu için abs zamansız devreye giriyor diye düşündüm .
    komançero garage

  7. #7
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üstad,
    dik rampada aşağı inerken hele biraz da viraj var ise, alışveriş merkezi gibi...
    virajlı dik rampalarda virajın dışında kalan arka lastiğin yerle teması diğer lastiklere göre çok çok çok az oluyor. ( virajdaki eğime göre iç veya dış olarak değişecektir. )

    hal böyle olunca siz frene bastığınızda yerle teması çok az olan lastik kolayca kitleniyor. e bir lastik kitleyince de ABS normal olarak devreye giriyor.

    eğer senaryo bu şekilde ise, ilk olarak lastikten şüphelenebilirsiniz...
    Loading...

  8. #8
    Ek.Civic_Spoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    LüleBurgaz
    Mesaj
    1.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu an senin bahsettiğine yakın bi sorun bendede var benm de ön lastikler iyi arkalar kötü durumda, lastik siparişimi çarşamba sipariş ettim bugün gelmiş takılacak ve akşama deneme yapıcam, bilgi veririm takrar burdan ..

    fakat bendeki olay süratli, halde frene biraz sert (çok sert değil) bastığımda devreye giriyo ve arka taraf sağa sola kaymaya başlıo

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arka lastikler 6 senelikmiş manisa mermeri gibi olmuştur onlar
    eminim ya lastiklerden, değişecekler lastikleri

  10. #10
    imparatoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    631
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bana göre sorunun kaynağını buldun,hele hele brıdgston falansa üstüne

  11. #11
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lastik tur farkı abs sensörlerine kayma olarak yansıyabilir, lastik tur farkı abs sisteminde arıza ışığı dahi yakabilir, bunların hepsini zamanında clio rs de yaşamıştım. önler 195 taban 45 yanak, arkalar 195 taban 50 yanaktı.. 150 160 dan sonra arıza ışığı yanıyordu absde, ve cok yavaş giderken frenlediğim zaman bile abs devreye giriyordu. Ön arka 195 taban 50 yanak olarak bir takım yeni lastik aldım, hiçbir problem kalmadı
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  12. #12
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    8 senelik lastiklerle aç koy yapıyorum yeri gelince dip fren dalıyorum abs iptal gibi frene kuruda basıp kızakladığımı bilirim.onun için hafifçe frenden çekip(tam değil) tekrar dip basınca biraz daha iyi oluyor.

  13. #13
    tolgakaynak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    milimetrik bi işlemle beyin abs açıyor benidme başıma geliyordu, özelliklede tümsek için yavaşlamalarda yada gereksiz yavaşlamalarda oluyordu. alışmıştım sonra aracı bastım düzeldi.. merak sardım niyedir diye önleri kaldırdım arkaları aynı şekilde bıraktım yine eskiye döndü gereksiz abs açıyor. busefer önü aynı şekil bırakıp arkayı kaldırdım. yine aynı oldu gereksiz abs açılıyordu. anladımki arabanın ağırlık dengesinden lastiğin yere bastığı alanmı diyim neyse artık

  14. #14
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok farklı ABS algoritmaları varsa da temelde hepsi her bir tekerleği farklı farklı takip eder ve kontrol eder. Ayakta ABS titreşimini hissetmeniz demek tüm tekerleklerde aynı anda ABS'nin devreye girdiği anlamına gelmez.

    ABS'nin temel işleyişi herhangi bir lastikte doğal yavaşlama ile mümkün olandan daha ani bir yavaşlamayı farkedip ani yavaşlama olan lastiğin fren basıncını düşürerek, olması gereken hıza getirmesi ve sonrasında hızla tekrar basıncı arttırıp olması gereken seviyede tekrar yavaşlama sağlaması için valflerle kontrol etmesidir. Bu döngü saniyede 10-15 kez tekrarlanarak her bir lastiğin tutunma eşiğinin sağdan-soldan limiti alınarak araç en yüksek tutunma ile durdurulur.

    Eğer herhangi bir lastiğinizin tutunması daha zayıfsa o lastiğinizde ABS diğerlerinden daha erkan devreye girecektir. Ama çap farkı ABS için etken değildir. Çap farkı daha çok çekiş kontrol sistemleri (traction control) için bir etkendir. Çünkü onlar ön ile arka lastiklerin ve çekiş olan lastiklerin kendi aralarında hızlarını sürekli değerlendirir. Ama ABS'de esas olan her bir lastiğin kendi hızı ve bu hızda oluşabilecek negatif ivmenin seviyesidir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  15. #15
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.459
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim basıma sert hamuru lastik yüzünden benzer bir durum geldi hatta arabamı 1gunde servise bıraktım incelediler problem cikmadi

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  16. #16

    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    69
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ABS (ve TCS) sisteminde genellikle temel alinan esaslar dogrusal tekerlek hizi ve aracin gercek hizidir. aracin %100 gercek hizini olcmek pekte kolay degildir. basit sistemlerde genelliikle tahrik edilen tekerden hiz olculur tahrik olmayan tekerleklerden ise aracin hizi olculur.ancak bu sekilde olcum cok fazla saglikli degildir.bunun icin firmalar urunlerini gelistiriken cok daha pahali olan sensorlerle
    aracin gercek hizini olcerek olusturulmasi gereken abs algoritmasini optimize ederler.

    ABS sistemindeki en onemli ve kritik nokta Lastigin modellenmesidir. cunku tekerlegin kayma noktasini belirler.

  17. #17
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TulsaDom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ABS (ve TCS) sisteminde genellikle temel alinan esaslar dogrusal tekerlek hizi ve aracin gercek hizidir. aracin %100 gercek hizini olcmek pekte kolay degildir. basit sistemlerde genelliikle tahrik edilen tekerden hiz olculur tahrik olmayan tekerleklerden ise aracin hizi olculur.ancak bu sekilde olcum cok fazla saglikli degildir.bunun icin firmalar urunlerini gelistiriken cok daha pahali olan sensorlerle
    aracin gercek hizini olcerek olusturulmasi gereken abs algoritmasini optimize ederler.

    ABS sistemindeki en onemli ve kritik nokta Lastigin modellenmesidir. cunku tekerlegin kayma noktasini belirler.
    Yeni algoritmalar aracın gerçek hızı ile ilgilenmiyor. Çünkü tekerleklerden yapılan gerçek hız ölçümlerinde dört tekerleğin de aynı anda kilitlenmesi durumunda sistem işleyecek veri bulamıyor. Bu sebeple bu yöntem artık tercih edilmiyor. Yerine geliştirilen algoritmada herhangi bir tekerlekteki yavaşlama belirli bir orandan fazla ise bunun reel olmadığı düşünülüp sistem devreye sokuluyor. Bu sayede yalnızca basit tekerlek sensörlerinden gelen verilerle sistem verimli ve hatasız çalışabiliyor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •