O zaman olayı öncelikle ofsetli jant ve sonrasında flansla desteklicez.
Peki bu ofset oranları hakkında bilgi verebilecek varmı ?
mesela kaç ofset , kaç cm e tekabül etmektedir ?
O zaman olayı öncelikle ofsetli jant ve sonrasında flansla desteklicez.
Peki bu ofset oranları hakkında bilgi verebilecek varmı ?
mesela kaç ofset , kaç cm e tekabül etmektedir ?
Boxer in side
Wheel Offset Calculator
Buradan değer girip neyin değiştiğini, neyin aynı kaldığını görürseniz daha iyi anlarsınız. Offset ile jantın genişliği (lastiğin oturduğu kısım) birbiriyle orantılı değişim gösterir.
Aracınızın orjinal jant et'si ile jant genişliğini yazarsanız, yukarda linkteki dönüşümden, 7 cm dışarı taşırmak için gereken jant ölçülerini bulabiliriz.
Birde araç saplamaların üzerinde yürütülmemelidir. Saplamaların yani bijonların görevi, porya ile jant göbeğini birbirine bağlamaktır. Araç, jant ortasında bulunan büyük çemberin, poryadaki dil üzerine oturtulması ile yürütülmelidir.
[IMG][/IMG]
Genellikle flanş yaptırılırken bu dile gereken önem verilmiyor. Sonrasında saplama kesme gibi durumlar olabiliyor.
Bencede 7cm genişletmenin 3cm i flanşla geri kalanı ofsetli jantla çözülsün. Daha sağlıklı olur.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
en mantıklı çözüm 3 cm i geçmeyecek flanş 9,5-10 ofsetli jantlar. aracınıza yapacağınız uygulamanın aynısı yurtdışında yapılmıştır büyük ihtimal. biraz incelemek lazım. gözüme takılan döküman olursa paylaşırım![]()
hazır konusu varken bende birsey sormak istiyorum bu konuda..
golf mk2 aracimiz var, camurluk agizlarimiz falan arac toplanirken genisletildi..
jantlarimizida cok seviyoruz kesinlikle degistirmek gibi bir niyetimiz yok..
arka jantlari yaklasik 2-2.5 cm kadar disari cikarmak istiyoruz.
bu is icin flans kullanmamin sakincasi olur mu sizce?
jant degistirmeden baska bir alternatif gelmiyor cunki aklima..
If you have no LAG, you have no turbo..
Konuyu ne zamandır görmemişim![]()
Arkadaşlar 5 cm üzerindeki genişletmeler için uzun bijon v.b. yöntemler yapılmaz..
CNC de yapılan parça ilk olarak aracın orjinal bijonları ile araca monte edilir.. Daha sonra jant direk olarak spacer a ayrıca bijonlar ile bağlanır...
Burada Aluminyum malzeme kullanılabilir ancak aluminyum olursa vida dişlerine heli-coil desteklemesi yapılmalı... Genelde bu şekilde profesyonel uygulama yapılıyor ve hiç bir problem de çıkmıyor...
O mesafeler için spacer da sorun çıkmaz...
Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)