User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: spor yayın eksileri nelerdir?

  1. #20
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı ufuk_AEB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    galiba almanyanın şiir gibi yollarında kullanıyosunuz araçları...??? herkes biliyo biz bilmiyoruz dimi o zaman benm yay kullandığım araçlarda var sıkıntı yada bende?? saçmalık size göre olabilir bana göre değil..bende kullanıyorum spor yay daha önceki aracımdada kullandım...hepsinde de bu bahsettiğim olaylar oluyo...ön takımdan kastım tık ses gelmeyen araca tak 5'lik yayı gündelik ş.içi kullan (örn.ankara) ondan 6 ay sonra tekrardan bi bak araç içinde sengoniyi dinle neye göre saçmalık anlamadım ama neyse siz haklısınızdır nasıl olsa
    Ön takım yaptırmakla araçtan ses gelmesi aynı şeyler değil, hiç bir aracıdma ön takımdan ses gelmedi çevremde de aynı şekilde.Aracının ön takımı zaten sağlıklıysa alçaltmadan önce sıkıntı olmaz.

  2. #21
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hiçbir setup, oemden iyi değildir yay konusunda.. tabiki gunluk kullanım için, pist durumları daha farklı. spor yaylı bir aracta cokda keskin olmayan bir virajda biraz limite yaklasınca görduk ebemizinkini işte, sag kol kırık oturuyoruz evde bir aydır.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  3. #22
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yazilan olumsuzluklar tamamen yanlis uygulamadan kaynaklanmakta.

    Orjinal yaydan kaliteli olma ihtimali alacaginiz markaya gore degisir. İyi bir markanin urunleri kesinlikle daha kalitelidir.

    Aftermarket malzemeler her kosul gozetilerek gelistirilen malzemeler degil, o yuzden oem yaylarla karilastirip oem aftermarket malzemelerden kesinlikle iyidir diye bir yargida bulunamazsiniz. Performans odakli gelistirilmistir, yayi o amacla takiyorsan oemden cok daha iyidir.

    Sadece yay uygulamasi dunyalari degistirmez ama oemle arasinda hissedilir bir fark olur. Oem amirtisorlerle fazla dusurmenin hicbir etkisi artisi olmaz goruntu harici. Alt takimda da geometriyi sacmalaticak derecede alcaltmazsaniz hicbir sorun cikmaz.


    Spor yay taktim saga sola uctum diyenler icin tekrarliyayim. Oemden iyidir ancak tepkileride keskinlestirir spor malzemeler. En saglikli olani yay amortisor seklidir ve yol kullanimina gore ayar yapilirsa optimum degeri yakalarsiniz.


    Yoksa alin pist icin kosan bir arabayi caddede pist gibi gidemezsiniz. Asiri sert suspansiyonlarda da ayni tutunma sorunu gorulur. Kisacasi kaliteli coilover kitlerle 1 gunluk bir ayarla cok zevkli bir arac sahibi olabilirsiniz ancak sadece yayla hissedilir dereceden oteye gidemezsiniz.

  4. #23

    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    45
    Şehir
    İSTAANBUL
    Mesaj
    555
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim aracımın yaylarını fason olarak renault için günsan diye şirket üretiyor .ben iyi bir markanın bundan daha iyi olacağını düşünüyorum .orjinal yay varken arabanın yanından tır geçsin sallanıyordu .spor da bu yoktu .ayrıca orjinal yay bir şeritten girip birinden çıkıyordum virajda .bir aracım renault 9 .avrupada üretilen renault 9 lar 4 cm daha basık . yani spor yayla avrupa bir renault 9 seviyesine inmiş olmuştum.

  5. #24
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orjinal amortisör ve yaylar aracı her koşulda komforu bozmayacak şekide aracı yolda tutar ama spor yay ve amortisör ağırlıklı olarak yüksek süratlerde ve ani refleks hareketlerinde aracı yolda daha iyi tutar ve bana sorarsan her ikisininde kendince üstün olduğu tarafları var ama şu varki komfor senin için ikinci planda ise spor amortisör ve yay her zmn için daha güvenlidir ama süpriz çukurlarda aks ve rot rotillerin Oem yaylara nisbeten daha fazla hasar alır...amörtisorlerden ziyade spor yay daha çok zarar veriyor karosere..

  6. #25
    pug-35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    KARŞIYAKA
    Mesaj
    190
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde şu tarafından bakmak lazım mühendislerin tasarladığı orjinal fabrika çıkışlı bir araçta 3.5 veya 5lik yay ile satışa sunulduğunda eibach h&r gibi markalar nasıl para kazanıcak döngüsel birşey bu zararlı diyen arkadaşlar sıfır araç alırken neden alçak değil araçlar diyen arkadaşlar birde böle düşünün kişisel fikrimdir yanlış anlaşılmasın.
    ''BLACKEVO''

  7. #26
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yay çok kısa olursa genelde dalgalanma yapıyor kafadan sekme problemleri başlıyor, böyle bir durumda ne yol tutuştan nede ön takımın sağlam kalmasından bahsedilebilir ama x marka arabayı fazla basmadığı için kullanan kişi zararını görmez spor yayın dezavantajlarından da haberi olmaz...
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  8. #27
    ANIL ERCAN
    Misafir
    Benim arkadaşımda 2000 Model clio 2 Sedan var. Ona Life tuning'den coil-ex marka 5 cm yay aldık. (önler 4.5 arkalar 3.5 düşüyor) Araçta 13 jant var teneke jant. Şirinevlerde montajını yaptırdık ve güzel basıldı araç.. neyse geri dönerken kağıthane'ye sağmalcılar koprusunde bastık biraz gaza araba bi sekmeye basladı bildiginiz ceylan gibi kanguru gibi sekiyordu aklım çıktı 6 7 kere sekti araba zor kendine getirdik bi an dedim sağmalcılar koprusunden uçucaz aşagı onun haricinde en ufak bir eksi yanını görmedim virajlara felan iyi tepki veriyor araç tek sorun sanırım sekme sorunu. onunda bi yönetimi varmıdır yokmudur bilemiycem.

    benim megane 2 1.5 dci aracıma bundan 1 ay önce 6-4 Fk yay taktık. Önler 4 arkalar 6 cm düşüyor. 16 jant 205 55 16 lastikle bastık bayagı guzel görüntü oldu arabada güzel düştü lakin sadece 1 saat gezebildim o halde 1 saat sonra söktüm yayları oem yayları taktım bana göre değil basıklık (:

    en iyisi 17 jant, 225 45 17 lastik ve 3.5 spor yay çamurluk arası kapansın yeter (:

  9. #28
    m. ali öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    spor yayın tek eksisi sevgiliyle yada anneyle yapılan uzun yoldadır 5 senedir her aracımda kullandım başka bi eksisini görmedim.

  10. #29

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yay yol tutus getirmiyor diyenlerin yayli arac kullanmadimi mrk ediyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •