Hadi hayırlısı olsun![]()
Hadi hayırlısı olsun![]()
@premiumparts / www.premiumpartstr.com
Premium Brands & Special Cars
OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH
Hani resim göremedik![]()
@premiumparts / www.premiumpartstr.com
Premium Brands & Special Cars
OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH
toplam kütle değil de asıl jantın yarattığı eylemsizlik önemli performansta.
jantların 3 boyutlu modelleri varsa aks eksenine göre moment of inertia bir programda hesaplatılıp orada soğuracağı enerji hesaplanabilir ve aradaki fark belirlenebilirdi.
örneğin toplam kütlesi eşit olan iki jantın göbeği ağır ve çevresi hafifi olan jant, göbeği hafif çevresi ağır olan janttan daha yuksek performans sunacaktır.
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Goktu sana anlattim yaklasik 6.45 kere
Bir de mukavemet okumus olacaksin:P
Omerin de dedigi gibi anahtar kelime eylemsizlik momentidir. IR2 ( i re kare
Jantin oldugu halinden baska hale gelmesinde o eylemsizlik etkili olur. Eylemsizligi daha yuksek olan janta hareket vermek (hizlanmak), hareketinni durdurmak (yavaslanmak) daha fazla kuvvet ister.
Yani kaba olarak agirlik fazlaysa hem zor hizlanirsin hem daha zor durursun.
Yalniz buradaki anahtar kelime, eylemsizlik, jant buyukce agirlik merkezi, jantin disina kayar ve formulde gordugun gibi mesafenin karesi ile orantilir.
Yani pratik olarak 18 bir jantin 15 inch bir jantdan daha dusuk eylemsizligi olmasi imkansiz gibidir.
Bir baska anahtar kelime de "Unsprung weight" olacak
http://en.wikipedia.org/wiki/Unsprung_weight
Hadi hayırlı olsun kardesim![]()
@premiumparts / www.premiumpartstr.com
Premium Brands & Special Cars
OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)