bu süspansiyon sistemini kara düzen yaparsanız arabayı 120km civarı hızla yolda bile tutamazsınız o körükler eğer aracın ağırlığına göre sert olursa araç sekme yapar yumuşak olursa yol tutmaz bunları iyi hesaplamanız lazım. kolay gelsin
bu süspansiyon sistemini kara düzen yaparsanız arabayı 120km civarı hızla yolda bile tutamazsınız o körükler eğer aracın ağırlığına göre sert olursa araç sekme yapar yumuşak olursa yol tutmaz bunları iyi hesaplamanız lazım. kolay gelsin
Aktaş Körük - Hava Süspansiyon Körükleri
buradanda bakabilirsin büyük araçların çoğuna bu firma üretiyormuş
Bil ki, hakları bedelsiz vermez, zulmeden alçak ;
Özgürlük armağan edilmez, feth edilir ancak !!!
evet ama sıstemı once 2 aracımdan bırınde kurcam.sistemi bitirip dengeyi falan cozdukden sonra musterıye geccem zaten.ventil falan bi sekılde denge kurmam lazım
Yol tutuş,denge işinii hiçç bilmiyorm ve bu konu cok onemlı
Önceki sayfada xantia ile c5 örneği verilmiş ama bu araçlar airli değil, hidrolik sistemlere sahipler.
Düşündüğüm sistem; aracın orjinal amortisör ve yayları üstünde kalacak şekilde, amortisör takozu ve helezon yay arasına körük takmak.
Bu şekilde hem yükselme-alçalma ile şov ve görsellik olarak tatmin edecek hem de yol tutuş bozulmaz diye düşünüyorum.
Beyler yol tutuş istiyorsanız AirRide değil sizin AirLift'e ihtiyacınız var. Yani Roberuta yada KW gibi şirketlerin çözümü. Araca asıl düşüklüğünü veren gene coilover yayı olucak. Yapıcağınız körükler tam kapalı halinde iken hiç içinde hava kalmayan esneme yapmayan bir ünite olucak. Ve olabildiğince küçük. Tek işlevi arabayı yükseltmek olucak alçatlmak değil. Sen önce amacına karar ver.
Eğer görüntü ve konfor diyorsan körükleri yay olarak kullan. Zaten bunların adı Air Spring diye geçiyor. Doğru kilo destekleyen körükler kullan. Yurtdışından getirt yada burada bu körükleri satanlardan al. Öyle şu arabadan bu arabadan diye toplama onların kiloları senin aracına uymayabilir.
He yok ben yol tutuş istiyorum ama kasisten felan geçerken sürtmesin kaldırayım diyorsan Spring Rating'e 0 yada 0 a yakın etki edicek bir kaldırma sistemi kurman lazım. Onuda olabilecek en küçük körük ile hatta körük ile bile yapamayabilirsin. Piston olarak metalden üretmen gerekebilir.
İkisini bir arada yapmaya kasma bence ilk ürünlerde hedefden uzaklaştıkça hepsinden eksik yarım yamalak bişi çıkmasın.
![]()
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
arkadaş haklı ilk olarak ne istiyosun ona karar vermek şart yada müsteri ne ister ona göre herşeyi geliştirip öyle çıkmak lazım müşterinin karşısına parçalarda toplama kampı gibi olusa kimse dönüpte bakmaz. fikir ve altenatif için sagolun..
Kompresörün wabco numarasını verirsen yardımcı olabilirim.
Süspansiyon körüğü olarak mercedes axor kabin körüğü işini görecektir diye düşünüyorum.
pazartesi günü yazayım.
Yol tutuşdan kesinlikle vazgecemem.Bu sistemi kuracagım kendi aracım e30 turbo.Ben bu aracla drag yarıslarına bile katılmayı planlıyorum.Yol tutusdan vazgecemem.
Havalı ındır kaldır sistemindeki amac; aracı bilmedigim yollarda,kasislerde v.b giderken kaldırıcam.arac havadaykende yerdeykende yol tutusu aynı olmak zorunda cunkı saatte 270 km gıbı hızlara cıkıcak bı araba
Yol tutuş ön plandaysa bence air e hiç girmeseydin. Hidrolik lift sistemi bu işe daha uygun gibi. Hemde aire göre hava deposu, körük ihtiyacı yok, daha moduler, az yer kaplıyor.
Ama ihtiyacı karşılar boyutlarda hidrolik silindirler nereden, nasıl bulunur bilmiyorum. (Hidrolik pompa bulmak kolay.)
Mesela;
coılover lazım bu ıs ıcın eyvallahda sımdı sunu anlamadım.Benım e30 da mesela arkalarda amortısorle yay ayrı ayrı yerlerde.o sekıl sıstemlerde nasıl olcak
Buyurun arkadaslar
http://www.airkraft.com.tr/file/CONVOLUTED09082012.pdf
ŞİMDİ gelelim hidrolık sisteme.Hidrolık sıstem içinde bu fotografdaki pistonu bulmak zor.Vinç işide yapıyoruz meslek olarak ama böyle bi piston gormedım daha.
![]()
Peki abiler bi sorum daha lacak.Tır kupalarının agırlıgı otomobıllerle hemen hemen aynı sayılır.Arabadakı amortısoru yayı falan komple sokup yerıne bu hem gazlı amortısoru olan hem hava korugu olanları taksam nasıl olur?
![]()
Şu an tek sıkıntı altı ustu demır olan körügü gelip hava kacırmaz bi şekilde içinden amortisor milini gecirmek
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151436988474841
https://www.facebook.com/photo.php?f...size=800%2C600
https://www.facebook.com/photo.php?f...size=960%2C720
Hilmi sen bize gel biz herşeyi kendimiz imal ederek yaptık sana güzel bi fiyata yaparım... Videoyu ve körüklerin fotosunu koydum en son fotoda en düşük halinide ekledim...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)