User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
49 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Amortisör Kısaltma

  1. #20
    kemal_koker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    1.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ah Cihan ah

    keşke yazdıklarımın bütününden cımbızla sadece bir bölümünü çekip alıp ona cevap vermeseydin.

    mili kısaltırsak yayın verdiği rahatsızlığı önlemiş olurmuyuz , soru bu

  2. #21
    OmeR-FE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    İzmit / KOCAELİ
    Mesaj
    6.898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal_koker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ah Cihan ah

    keşke yazdıklarımın bütününden cımbızla sadece bir bölümünü çekip alıp ona cevap vermeseydin.

    mili kısaltırsak yayın verdiği rahatsızlığı önlemiş olurmuyuz , soru bu
    Soruna cvp veriyorum : - Evet
    Merdo'm Seni Unutmayacağız...

  3. #22
    cerkez_kral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    direk helezondan kes hiçbiyeriyle oynama bence sekme zıplama yapmıyor
    Dilinin İddiasını Yüreğin İspatlamıyorsa Sükût Et..

  4. #23
    kemal_koker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    1.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OmeR-FE Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soruna cvp veriyorum : - Evet
    işte bu

    Alıntı cerkez_kral Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    direk helezondan kes hiçbiyeriyle oynama bence sekme zıplama yapmıyor
    helezondan kesilir o kolay da sonra amartisöre kısma binen kıvrımı hangi tornacı verebilecek ? şahin veya bmw yayı olsa direk keserim.

    ama benim amacım basmak değil ki. sadece süspansiyonu yumuşatmak.

    stok yaydan en az 2,5-3-4-5 cm daha kısa yay takıyoruz. ama milin boyu aynı. esneme kabileyetini kazanması için mil kısaltmak istiyorum.

    tabi bunun yanında kısalttığın ölçüde arabada düşüyor sanırım

  5. #24
    alfonso4474 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    AYDIN/kuşadası
    Mesaj
    1.672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende yayları kestim connectin 6 bakla idi 2.5 kaldı düşürdük aracı ama amasör takozundan dolayı vuruyodu sona dayandı iş görmüyodu arac laka yada çukurdan biraz sert gecerken . amasör milin arasındaki takozun yarsını kesip attım artık amasör daha iyi iş yapıyo yumuşadı araç bende milden kısaltcaktım bidaha masraf etcem diye uğraşmadım

  6. #25
    kemal_koker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    1.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alfonso4474 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende yayları kestim connectin 6 bakla idi 2.5 kaldı düşürdük aracı ama amasör takozundan dolayı vuruyodu arac laka yada çukurdan gecerken bazen amasör milin arasındaki takozun yarsını kesip attım artık amasör daha iyi iş yapıyo yumuşadı araç bende milden kısaltcaktım bidaha masraf etcem diye uğraşmadım

    mil yerine takozdan mı kestin

  7. #26
    HardCore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Şehir
    Turkey
    Mesaj
    622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni konu açmamak adına buradan sorumu yöneltmek istiyorum,
    Mil kısaltma olayıyla alçalma doğru orantılımıdır, örnek vereyim ön tarafı iki santim düşürmek istiyorsam milden iki santim mi kestirmem gerekiyor?
    Araç ae101 corolla, oem kyb amortisörler ve eibach pro kit yaylarla kullanılıyor ama ön lastik ve çamurluk arasındaki boşluk hala arkalara oranla fazla, bu kısaltma olayını extrem birşey olmadığı sürece tornacıda halledebilirmiyiz?
    Birde mil kısaltmada üst limiti orjinal yayla eibach yay arasındaki fark olarak belirlesem doğrumu yapmış olurum.

  8. #27
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    milden kısaltmayla alçalmaz kardeşim ama daha sağlıklı olur

  9. #28
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orjınal yay ve orjınal amortısoru tabladan dusurup mılıde kısaltıp kullanırsanız en ıyı konforu bu sekılde yakalayabılırsınız.
    Integrada 6 takım yay degıstırdım teın oem kesık vtı spor yay heseyı denedım.
    en mantıklı yapılması gereken budur.

  10. #29
    portakal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Mikrop_Ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjınal yay ve orjınal amortısoru tabladan dusurup mılıde kısaltıp kullanırsanız en ıyı konforu bu sekılde yakalayabılırsınız.
    Integrada 6 takım yay degıstırdım teın oem kesık vtı spor yay heseyı denedım.
    en mantıklı yapılması gereken budur.
    +1
    portakal__reca@hotmail.com
    0554 221 72 95

  11. #30
    portakal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    88
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yay kesilince mutlaka ama mutlaka milide kısaltmak gerekir çünkü amortisör görevini göremez ve çok kısa sürede patlayabilir. arkadaşında dediği gibi orjinal yayları kesmeden tablayı düşürüp milide biraz kısalttıkmı 10 numara konfor olur ne sekme yapar ne vurma lastikler davlumbaza sürterse bilemem veya çamurluğa
    portakal__reca@hotmail.com
    0554 221 72 95

  12. #31
    HardCore - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Şehir
    Turkey
    Mesaj
    622
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    milden kısaltmayla alçalmaz kardeşim ama daha sağlıklı olur
    Düşündümde oem yay ve eibach arasındaki fark kadar kısaltırsam sadece boşlugunu almış olurum ama yaylar 30mm bende 30+20 şeklinde yaptırırsam hem boşluğu alıp hemde 2cm sıkıştırmış olmazmıyım? Bu durumda araba seker mi
    Alıntı Mikrop_Ali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orjınal yay ve orjınal amortısoru tabladan dusurup mılıde kısaltıp kullanırsanız en ıyı konforu bu sekılde yakalayabılırsınız.
    Integrada 6 takım yay degıstırdım teın oem kesık vtı spor yay heseyı denedım.
    en mantıklı yapılması gereken budur.
    Tabladan düşürme ne oluyor abi?

  13. #32
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işlem zaten komple yanlış da, yayı da sıkıştırınca, o enerjiyi boşaltmak için zıplamayacak mı araç? otomobili teknolojiyi bırakın da fizik kurallarını bile okumak yeterli...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  14. #33
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HardCore Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Düşündümde oem yay ve eibach arasındaki fark kadar kısaltırsam sadece boşlugunu almış olurum ama yaylar 30mm bende 30+20 şeklinde yaptırırsam hem boşluğu alıp hemde 2cm sıkıştırmış olmazmıyım? Bu durumda araba seker mi

    Tabladan düşürme ne oluyor abi?
    yaylar 3 lükse 3 cm kısaltsan yeter 5 cm kısaltsan 5 cm düşmez araba sen sıksanda sıkmasanda o yay araba yere inince esniceği kadar esniyor fazlasını yapmak zor olur belki mil 10 cm kısalınca düşcek kıvama gelirde o kadar kısa milede kimse yay takamaz

    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işlem zaten komple yanlış da, yayı da sıkıştırınca, o enerjiyi boşaltmak için zıplamayacak mı araç? otomobili teknolojiyi bırakın da fizik kurallarını bile okumak yeterli...
    ortada yay sıkıştırma diye bişey yok ki mil kısaltmadaki amaç amortisörün çalışma alanımı genişletmek yani 5 cm yay takıldıysa amortisörün içinde 5 cm lik çalışma alanı açmak dışında ise kısalan yayın takmak için boşluğunu almak. mesela spor yayı orjinal amortisöre sıkmadan takabilirsin ama orjinal yay takılmaz sıkmak lazım.resim çizdim bunun için 3. bi amrtsr çizmemek için 2 .resimde gösterdim normalde milin kısalması gereken kısmı orası kısaltılmamış halini çizdim zaten spor yay orjinale göre yumuşak kalıor diş açmanın amacıda o orjinal kıvamında sertlik sağlamak fazladan sıkmak değil



  15. #34
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki amortisörün kol uzunluğu nedir, neye göre kaç cm keseceksiniz? kesik yay takıldığında amortisörün sıkıştırma yapmadığından nasıl emin oluyorsunuz?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  16. #35
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki amortisörün kol uzunluğu nedir, neye göre kaç cm keseceksiniz? kesik yay takıldığında amortisörün sıkıştırma yapmadığından nasıl emin oluyorsunuz?
    Yay 5 cm se mil 5 cm içeri giriyor(üstteki resimde mavi ile yazdığm kısım) yani 5 cm kısalıcak demek oluyor ki spor yay takılı iken bile 1.resimde oldugu gibi dursun mil içerde
    Emin olmaya gerek yok gözle bile belli ki 5 bakla yay ile 7 bakla yayın sıkışması zaten aynı olamaz.Yay kesme işinde mili neye göre kısaltıolar bilmiyorum hiç yay kestirmedim muhtemelen bunu yapabilmek için önce aracın kaç cm indiğini anlamak lazım ama spor yayda ne kadar düştüğü bilindiği için daha kolay oluyordur

  17. #36
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yay 5 cm se mil 5 cm içeri giriyor(üstteki resimde mavi ile yazdığm kısım) yani 5 cm kısalıcak demek oluyor ki spor yay takılı iken bile 1.resimde oldugu gibi dursun mil içerde
    Emin olmaya gerek yok gözle bile belli ki 5 bakla yay ile 7 bakla yayın sıkışması zaten aynı olamaz.Yay kesme işinde mili neye göre kısaltıolar bilmiyorum hiç yay kestirmedim muhtemelen bunu yapabilmek için önce aracın kaç cm indiğini anlamak lazım ama spor yayda ne kadar düştüğü bilindiği için daha kolay oluyordur
    yani 5 cm yay kesilirse amortisör pistonundan da 5 cm kesilirse işlem doğru olur?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  18. #37
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani 5 cm yay kesilirse amortisör pistonundan da 5 cm kesilirse işlem doğru olur?

    Abicim ben bu işi yapmıyorum bu işten parada kazanmıyorum savunmuyorumda sana sadece dilim döndüğünce yapılan işlemi ve ne sebeple yapıldığını anlatıyorum onun için seninle doğrumu yanlış mı tartışıcak değilim

    Mesela bu işlem yapılırken sertleştirme denen yani yağ deliklerinin kaynakla kapatıldığı bi işlemde yapılır onunda amacı araba yol tutsun diye değildir tabiki süspansiyon çok yumuşak olmasın heryerde altını sürtme diyedir sekmeyide önler bi nebze

    edit: peki bende bişey soriyim. bi marka modelin orjinal amortisörü ile koni amortisörünü yanyana koyduğumuz zaman boyutları aynımıdır ?

  19. #38
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abicim ben bu işi yapmıyorum bu işten parada kazanmıyorum savunmuyorumda sana sadece dilim döndüğünce yapılan işlemi ve ne sebeple yapıldığını anlatıyorum onun için seninle doğrumu yanlış mı tartışıcak değilim

    Mesela bu işlem yapılırken sertleştirme denen yani yağ deliklerinin kaynakla kapatıldığı bi işlemde yapılır onunda amacı araba yol tutsun diye değildir tabiki süspansiyon çok yumuşak olmasın heryerde altını sürtme diyedir sekmeyide önler bi nebze

    edit: peki bende bişey soriyim. bi marka modelin orjinal amortisörü ile koni amortisörünü yanyana koyduğumuz zaman boyutları aynımıdır ?
    emin ol bu tarz forumların amacı doğruları göstermektir, yoksa arabaya kartondan spoiler de taksan olur kontrplaktan lip de yapılabilir... önemli olan nasıl durduğu değil işlevini yerine getirmeye devam edip etmediğidir bu yapılan kesme biçme işleminden sonra... eğer sorguladıklarımız bunlar değilse evet, tartışmaya gerek yok...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •