ah Cihan ah
keşke yazdıklarımın bütününden cımbızla sadece bir bölümünü çekip alıp ona cevap vermeseydin.
mili kısaltırsak yayın verdiği rahatsızlığı önlemiş olurmuyuz , soru bu![]()
ah Cihan ah
keşke yazdıklarımın bütününden cımbızla sadece bir bölümünü çekip alıp ona cevap vermeseydin.
mili kısaltırsak yayın verdiği rahatsızlığı önlemiş olurmuyuz , soru bu![]()
direk helezondan kes hiçbiyeriyle oynama bence sekme zıplama yapmıyor
Dilinin İddiasını Yüreğin İspatlamıyorsa Sükût Et..
işte bu
helezondan kesilir o kolay da sonra amartisöre kısma binen kıvrımı hangi tornacı verebilecek ? şahin veya bmw yayı olsa direk keserim.
ama benim amacım basmak değil ki. sadece süspansiyonu yumuşatmak.
stok yaydan en az 2,5-3-4-5 cm daha kısa yay takıyoruz. ama milin boyu aynı. esneme kabileyetini kazanması için mil kısaltmak istiyorum.
tabi bunun yanında kısalttığın ölçüde arabada düşüyor sanırım![]()
bende yayları kestim connectin 6 bakla idi 2.5 kaldı düşürdük aracı ama amasör takozundan dolayı vuruyodu sona dayandı iş görmüyodu arac laka yada çukurdan biraz sert gecerken . amasör milin arasındaki takozun yarsını kesip attım artık amasör daha iyi iş yapıyo yumuşadı araç bende milden kısaltcaktım bidaha masraf etcem diye uğraşmadım
Yeni konu açmamak adına buradan sorumu yöneltmek istiyorum,
Mil kısaltma olayıyla alçalma doğru orantılımıdır, örnek vereyim ön tarafı iki santim düşürmek istiyorsam milden iki santim mi kestirmem gerekiyor?
Araç ae101 corolla, oem kyb amortisörler ve eibach pro kit yaylarla kullanılıyor ama ön lastik ve çamurluk arasındaki boşluk hala arkalara oranla fazla, bu kısaltma olayını extrem birşey olmadığı sürece tornacıda halledebilirmiyiz?
Birde mil kısaltmada üst limiti orjinal yayla eibach yay arasındaki fark olarak belirlesem doğrumu yapmış olurum.
orjınal yay ve orjınal amortısoru tabladan dusurup mılıde kısaltıp kullanırsanız en ıyı konforu bu sekılde yakalayabılırsınız.
Integrada 6 takım yay degıstırdım teın oem kesık vtı spor yay heseyı denedım.
en mantıklı yapılması gereken budur.
yay kesilince mutlaka ama mutlaka milide kısaltmak gerekir çünkü amortisör görevini göremez ve çok kısa sürede patlayabilir. arkadaşında dediği gibi orjinal yayları kesmeden tablayı düşürüp milide biraz kısalttıkmı 10 numara konfor olur ne sekme yapar ne vurma lastikler davlumbaza sürterse bilemem veya çamurluğa![]()
portakal__reca@hotmail.com
0554 221 72 95
Düşündümde oem yay ve eibach arasındaki fark kadar kısaltırsam sadece boşlugunu almış olurum ama yaylar 30mm bende 30+20 şeklinde yaptırırsam hem boşluğu alıp hemde 2cm sıkıştırmış olmazmıyım? Bu durumda araba seker mi
Tabladan düşürme ne oluyor abi?
işlem zaten komple yanlış da, yayı da sıkıştırınca, o enerjiyi boşaltmak için zıplamayacak mı araç? otomobili teknolojiyi bırakın da fizik kurallarını bile okumak yeterli...
yaylar 3 lükse 3 cm kısaltsan yeter 5 cm kısaltsan 5 cm düşmez araba sen sıksanda sıkmasanda o yay araba yere inince esniceği kadar esniyor fazlasını yapmak zor olur belki mil 10 cm kısalınca düşcek kıvama gelirde o kadar kısa milede kimse yay takamaz
ortada yay sıkıştırma diye bişey yok ki mil kısaltmadaki amaç amortisörün çalışma alanımı genişletmek yani 5 cm yay takıldıysa amortisörün içinde 5 cm lik çalışma alanı açmak dışında ise kısalan yayın takmak için boşluğunu almak. mesela spor yayı orjinal amortisöre sıkmadan takabilirsin ama orjinal yay takılmaz sıkmak lazım.resim çizdim bunun için3. bi amrtsr çizmemek için 2 .resimde gösterdim normalde milin kısalması gereken kısmı orası kısaltılmamış halini çizdim
zaten spor yay orjinale göre yumuşak kalıor diş açmanın amacıda o orjinal kıvamında sertlik sağlamak fazladan sıkmak değil
![]()
peki amortisörün kol uzunluğu nedir, neye göre kaç cm keseceksiniz? kesik yay takıldığında amortisörün sıkıştırma yapmadığından nasıl emin oluyorsunuz?
Yay 5 cm se mil 5 cm içeri giriyor(üstteki resimde mavi ile yazdığm kısım) yani 5 cm kısalıcak demek oluyor ki spor yay takılı iken bile 1.resimde oldugu gibi dursun mil içerde
Emin olmaya gerek yok gözle bile belli ki 5 bakla yay ile 7 bakla yayın sıkışması zaten aynı olamaz.Yay kesme işinde mili neye göre kısaltıolar bilmiyorum hiç yay kestirmedim muhtemelen bunu yapabilmek için önce aracın kaç cm indiğini anlamak lazım ama spor yayda ne kadar düştüğü bilindiği için daha kolay oluyordur
Abicim ben bu işi yapmıyorum bu işten parada kazanmıyorum savunmuyorumda sana sadece dilim döndüğünce yapılan işlemi ve ne sebeple yapıldığını anlatıyorum onun için seninle doğrumu yanlış mı tartışıcak değilim
Mesela bu işlem yapılırken sertleştirme denen yani yağ deliklerinin kaynakla kapatıldığı bi işlemde yapılır onunda amacı araba yol tutsun diye değildir tabikisüspansiyon çok yumuşak olmasın heryerde altını sürtme diyedir
![]()
sekmeyide önler bi nebze
edit: peki bende bişey soriyim. bi marka modelin orjinal amortisörü ile koni amortisörünü yanyana koyduğumuz zaman boyutları aynımıdır ?
emin ol bu tarz forumların amacı doğruları göstermektir, yoksa arabaya kartondan spoiler de taksan olur kontrplaktan lip de yapılabilir... önemli olan nasıl durduğu değil işlevini yerine getirmeye devam edip etmediğidir bu yapılan kesme biçme işleminden sonra... eğer sorguladıklarımız bunlar değilse evet, tartışmaya gerek yok...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)