Çok teşekkür ederim.
Printable View
http://www.tekmateknik.com/wp-conten...lon.hortum.jpg
bahsettiğim olay bu, çelik hortum kullananlar deneyimlerini yazabilir mi?
Ben de merak ettim şimdi?
[IMG]https://i.hizliresim.com/Y76jTI.jpg[/IMG]
Ayhan Yildirim - Ayhan Yildirim, yeni bir fotoğraf ekledi. | Facebook
Ayhan Yildirim - durmak onemli 😂😂😂 | Facebook
hortum Goodridge 10 mt kadar var elımde ucları araca gore degısıyor ortalama tanesı 50 tl
Ben hala yaptırdığım çelik örgülü teflon hortumu kullanıyorum. Gayet memnunum.
Bir fren sisteminde hortumun iç çapının önemi yok.
Sistemin belirleyici unsurları üst merkez piston çapı ve kaliper piston çapı (ve, kaliper piston sayısı. Piston sayısı arttıkça toplam yüzey oranları değişiyor)
Bu iki bileşenin arasındaki oran, size uygulanan gücün kaç ile çarpılarak yükseldiğini veriyor.
Hortum cinsinin, çapının, renginin ya da markasının basıncı yükseltmesi de imkan dahilinde değil. Mümkün değil.
Basıncı sadece ve sadece üst merkez pistonuna uygulanan güç ve yukarıda bahsettiğim çaplar arasındaki matematiksel oran belirler.
Böylesi bir devrede, hortumların frene basıldığında şişmesi bir kayıp doğurur, bu da kaliperde daha düşük basınç - dolayısı ile verimsizlik anlamına gelir.
Hortum şişmesi de, eskimiş ve zamanla niteliği bozulmuş hortumlarda görülmesi muhtemel bir durum. Bu olduğunda, pedal freni doğal olarak daha fazla hareket etmek zorunda kalır. "Pedal düştü" deriz.
İç çeperi spiral olan hortumların avantajı da, daha küçük çaplarda kıvrılabilmeleri. Yani, kırılmadan daha keskin dönüşler yapabiliyorlar.
Ama, bu tür hortumlar da fren sistemleri gibi akışın (sıvı hareketinin) ihmal edilebilir seviyelerde olduğu yerlerde kullanılmalı. Yoksa, iç çeper direnci çok yüksek olacağı için yüksek debi gerektiren uygulamalarda boşuna kayıp yaratırlar.
Yerli üretim LGL Tuning'in fren kitine benziyor.
Lögel Tuning, LGL Fren Sistemleri ve Tuning, Kocaeli, Turkey. Modifiye, tuning, benzin regülatörü, blow off, fuel control, fren kiti
Seçenekler bunlar maalesef başka boyut yok. Yazışmıştım kendileri ile.
çok aradım ama herhangi bir alternatif bulamadım maalesef...
https://www.bremboparts.com/en/catal...3-d5a2dd10165b
Ön fren kaliperleri tek pistonlu mu ?
Üzerindeki balataların herhangi bir numarası mevcut mu? Normalde ghibli için verilen balataların boyutları bu disk için küçük kalıyor. Bu disk daha çok Quattroporte Biturbo balataları ile kullanıyor gibi duruyor.
Pad depth yaklaşık 70 mm olduğundan bulduğum diğer diskleri kullanmak ideal olmayabilir ama belki balataların derinliği farklı versiyonu ile kullanılabilir. Ya da mevcut balataların üzerinde bir pah kırma yapılabilir, çünkü diğer yandan çift parça disklerde genelde pad depth yaklaşık 40mm olur yani standart kaliper için çok küçük bir mesafe.