User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
29 sonuçtan 20 ile 29 arası

Konu: Lastikler nasıl ısıtılır?

  1. #20
    Jem89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    41-34-20
    Mesaj
    3.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şehir içinde lastik ısıtıp ne yapacaksınız yahu Çok viraj kasıp ralli aracındaki gibi kullanmak istiyorsan çıkarsın bi piste.. Time trial yapar gazını stresini atar tertemiz olursun

  2. #21
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jem89 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şehir içinde lastik ısıtıp ne yapacaksınız yahu Çok viraj kasıp ralli aracındaki gibi kullanmak istiyorsan çıkarsın bi piste.. Time trial yapar gazını stresini atar tertemiz olursun

    Oyle demeyin cok farkediyor.Benim yokohamalar sogukken conti sport 3 lerden falan bayagi az tutuyor semi slick demek hemen yapisir demek degil mesela.2-3 sardir 2-3 sardir yapiyorum birkac sefer kendine geliyor ve sonra tempo bozmassanizda sicak kaliyor.Virajli orman yolu benim evimin yolu soguksa lastik bikac virajda go kart mantigi cok suratli degil ama sert giriyorum viraja arkadanda 3-4 kere biraktimi kendini basliyor arkalarda tutunmaya.He degermi derseniz anca ani bir durumda kacamazsaniz bir tehlikeden farki cikar ortaya.Bide onleri iyi isitirsan arka tam isinmasa bile arac koptugunda kontra ver yuklen seni cizgiye geri getiriyor arkanin isinmasi cok muhim olmuyor.Tabi trafikte sardirarak isitmak mi yoksa sag sol direksiyon sallamak mi daha serserice dersen bence sardir,daha ilimli bakar insanlar

  3. #22
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı zktrs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Oyle demeyin cok farkediyor.Benim yokohamalar sogukken conti sport 3 lerden falan bayagi az tutuyor semi slick demek hemen yapisir demek degil mesela.2-3 sardir 2-3 sardir yapiyorum birkac sefer kendine geliyor ve sonra tempo bozmassanizda sicak kaliyor.Virajli orman yolu benim evimin yolu soguksa lastik bikac virajda go kart mantigi cok suratli degil ama sert giriyorum viraja arkadanda 3-4 kere biraktimi kendini basliyor arkalarda tutunmaya.He degermi derseniz anca ani bir durumda kacamazsaniz bir tehlikeden farki cikar ortaya.Bide onleri iyi isitirsan arka tam isinmasa bile arac koptugunda kontra ver yuklen seni cizgiye geri getiriyor arkanin isinmasi cok muhim olmuyor.Tabi trafikte sardirarak isitmak mi yoksa sag sol direksiyon sallamak mi daha serserice dersen bence sardir,daha ilimli bakar insanlar
    Şükür beni anlayan biri çıktı
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  4. #23
    McKrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pist başka yolda hiç sert viraj görünce gaza geleniniz olmuyor mu yaa? bazen ben sert virajlar görünce kafamda kask elimde eldiven varmış gibi hissediyorum

    Ben genelde lastik ısıtmak için ilk virajlara çok sert olmamak koşuluyla şerit değiştirmeden girerim zaten lastiklerden çok hafif bi sürtünme sesi gelir fazla kaçarsa da hafif kontrayla topluyorum

    Tabi şöyle bir durum var virajlı yol uzaksa arabayı çalıştırdığınız an ısıtmaya gerek yok viraja gidene kadar tekrar soğumuş oluyor

  5. #24
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hemen ısıtsan ne olacak piste çık lafları başlamış. Türkiye'de Buğra organizasyon yapmadan önce yüzde kaç ihtimaldi piste çıkmak. Son kaç senedir var bu şans. 25 senedir bu ülkede GTI sınıf araç satılıyor. Süs olsun diyemi alınıyor bunlar. Gazlıyacak tabi herkes virajda kasıcak.

    Lastik ısıtmak çok farkeder. Hemde 1.4 - 100 hp bir aracın fabrikasyon lastiği bile ısınınca fark eder. Aşırı ısınan lastik tutmaz ama çok güçlü bir araç dışında lastiği yolda aşırı ısıtamazsınız kolay kolay.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  6. #25
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hemen ısıtsan ne olacak piste çık lafları başlamış. Türkiye'de Buğra organizasyon yapmadan önce yüzde kaç ihtimaldi piste çıkmak. Son kaç senedir var bu şans. 25 senedir bu ülkede GTI sınıf araç satılıyor. Süs olsun diyemi alınıyor bunlar. Gazlıyacak tabi herkes virajda kasıcak.

    Lastik ısıtmak çok farkeder. Hemde 1.4 - 100 hp bir aracın fabrikasyon lastiği bile ısınınca fark eder. Aşırı ısınan lastik tutmaz ama çok güçlü bir araç dışında lastiği yolda aşırı ısıtamazsınız kolay kolay.

    Kesinlikle katiliyorum.Yol tutus iyilestirme ve lastik sayesinde kimbilir kac defa hayatimiz kurtulmustur belkide farkinda bile olmadan.Lastik ideal isisina ulastimi maksimum performansini verir ama fazla isindimi bu sefer tekrar tutunmamaya baslar.Kullanim amacina uygun lastik almak her zaman daha uygun olacaktir.Dendigi gibi 1.4 100 hp aracta sport seri bir lastik takmak tutusu iyilestirmek yerine aksine ideal isiya ulasamayacagi icin negatif etki yaratacaktir.

  7. #26
    McKrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hemen ısıtsan ne olacak piste çık lafları başlamış. Türkiye'de Buğra organizasyon yapmadan önce yüzde kaç ihtimaldi piste çıkmak. Son kaç senedir var bu şans. 25 senedir bu ülkede GTI sınıf araç satılıyor. Süs olsun diyemi alınıyor bunlar. Gazlıyacak tabi herkes virajda kasıcak.

    Lastik ısıtmak çok farkeder. Hemde 1.4 - 100 hp bir aracın fabrikasyon lastiği bile ısınınca fark eder. Aşırı ısınan lastik tutmaz ama çok güçlü bir araç dışında lastiği yolda aşırı ısıtamazsınız kolay kolay.
    sonunda beni anlayan birisi çıktığına sevindim

    Alıntı zktrs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle katiliyorum.Yol tutus iyilestirme ve lastik sayesinde kimbilir kac defa hayatimiz kurtulmustur belkide farkinda bile olmadan.Lastik ideal isisina ulastimi maksimum performansini verir ama fazla isindimi bu sefer tekrar tutunmamaya baslar.Kullanim amacina uygun lastik almak her zaman daha uygun olacaktir.Dendigi gibi 1.4 100 hp aracta sport seri bir lastik takmak tutusu iyilestirmek yerine aksine ideal isiya ulasamayacagi icin negatif etki yaratacaktir.
    Aynısını düşünüyorum bende fakat 1.4 100HP araca yüksek performans negatif etki olarak düşünmüyorum. Sonuçta sport lastiklerin düşük ebatlı düşük tabanlı lastikleride var yani 215/40/17 veya 205/55/16 ölçülerinde de aynı lastiğin üretimi var. Bu lastiklerde düşük hızlarda gayet ideal ısınır bence

    Ama şöyle derseniz dediğinze katılırım 1.4 100HP araca dünyanın en yumuşak, çabuk ısınan ve 255/40/19 ölçülerinde X marka lastiği takarsanız ısınması mümkün değil

  8. #27

    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul / Ataşehir
    Mesaj
    1.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2. viraj vakasına gerek yok bence gel coil takalım press yayla viraj kasma kanka
    mapped by EcuTuned

  9. #28
    McKrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.340
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emre.E Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2. viraj vakasına gerek yok bence gel coil takalım press yayla viraj kasma kanka
    coilden önce custom kule gergisi coile de sıra gelicek. Yaylarımdan memnunum gerçi bir tek frenlemede sıkıntı oluyor biliyosun maltepe sahil night

  10. #29
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı McKrop Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sonunda beni anlayan birisi çıktığına sevindim



    Aynısını düşünüyorum bende fakat 1.4 100HP araca yüksek performans negatif etki olarak düşünmüyorum. Sonuçta sport lastiklerin düşük ebatlı düşük tabanlı lastikleride var yani 215/40/17 veya 205/55/16 ölçülerinde de aynı lastiğin üretimi var. Bu lastiklerde düşük hızlarda gayet ideal ısınır bence

    Ama şöyle derseniz dediğinze katılırım 1.4 100HP araca dünyanın en yumuşak, çabuk ısınan ve 255/40/19 ölçülerinde X marka lastiği takarsanız ısınması mümkün değil
    Ebatlara takilma dusuk ebatlarda lastik kullanan cok kuvvetli araclarda olabilir ayni sekilde cok zayif araclarda ayni olcuyu kullanabilir.Mesela benim su an kullandigim semi slick lastiklerimi 150 hp alti ve 1300 kilo ustu bir aracta (rakamlar afaki ornek vermek acisindan) tam performansiyla kullanamazsin.Ne ben oyle bir aracin orjinal lastigiyle tutunabilirim(fazla isinacagi icin) ne de o benim lastigimle tutunabilir(isitamayacagi icin).Ben bu durumu pistte ogrendim kendi gozlemlerimle ve yasayarak,normal yolda anlayamiyorsunuz asfaltla sicak lastik iliskisinin ince dengesini.Aciklayabilmisimdir umarim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •