Şehir içinde lastik ısıtıp ne yapacaksınız yahuÇok viraj kasıp ralli aracındaki gibi kullanmak istiyorsan çıkarsın bi piste.. Time trial yapar gazını stresini atar tertemiz olursun
![]()
Şehir içinde lastik ısıtıp ne yapacaksınız yahuÇok viraj kasıp ralli aracındaki gibi kullanmak istiyorsan çıkarsın bi piste.. Time trial yapar gazını stresini atar tertemiz olursun
![]()
Oyle demeyin cok farkediyor.Benim yokohamalar sogukken conti sport 3 lerden falan bayagi az tutuyor semi slick demek hemen yapisir demek degil mesela.2-3 sardir 2-3 sardir yapiyorum birkac sefer kendine geliyor ve sonra tempo bozmassanizda sicak kaliyor.Virajli orman yolu benim evimin yolu soguksa lastik bikac virajda go kart mantigi cok suratli degil ama sert giriyorum viraja arkadanda 3-4 kere biraktimi kendini basliyor arkalarda tutunmaya.He degermi derseniz anca ani bir durumda kacamazsaniz bir tehlikeden farki cikar ortaya.Bide onleri iyi isitirsan arka tam isinmasa bile arac koptugunda kontra ver yuklen seni cizgiye geri getiriyor arkanin isinmasi cok muhim olmuyor.Tabi trafikte sardirarak isitmak mi yoksa sag sol direksiyon sallamak mi daha serserice dersen bence sardir,daha ilimli bakar insanlar![]()
Pist başka yolda hiç sert viraj görünce gaza geleniniz olmuyor mu yaa? bazen ben sert virajlar görünce kafamda kask elimde eldiven varmış gibi hissediyorum![]()
Ben genelde lastik ısıtmak için ilk virajlara çok sert olmamak koşuluyla şerit değiştirmeden girerim zaten lastiklerden çok hafif bi sürtünme sesi gelir fazla kaçarsa da hafif kontrayla topluyorum
Tabi şöyle bir durum var virajlı yol uzaksa arabayı çalıştırdığınız an ısıtmaya gerek yok viraja gidene kadar tekrar soğumuş oluyor![]()
Hemen ısıtsan ne olacak piste çık lafları başlamış. Türkiye'de Buğra organizasyon yapmadan önce yüzde kaç ihtimaldi piste çıkmak. Son kaç senedir var bu şans. 25 senedir bu ülkede GTI sınıf araç satılıyor. Süs olsun diyemi alınıyor bunlar. Gazlıyacak tabi herkes virajda kasıcak.
Lastik ısıtmak çok farkeder. Hemde 1.4 - 100 hp bir aracın fabrikasyon lastiği bile ısınınca fark eder. Aşırı ısınan lastik tutmaz ama çok güçlü bir araç dışında lastiği yolda aşırı ısıtamazsınız kolay kolay.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Kesinlikle katiliyorum.Yol tutus iyilestirme ve lastik sayesinde kimbilir kac defa hayatimiz kurtulmustur belkide farkinda bile olmadan.Lastik ideal isisina ulastimi maksimum performansini verir ama fazla isindimi bu sefer tekrar tutunmamaya baslar.Kullanim amacina uygun lastik almak her zaman daha uygun olacaktir.Dendigi gibi 1.4 100 hp aracta sport seri bir lastik takmak tutusu iyilestirmek yerine aksine ideal isiya ulasamayacagi icin negatif etki yaratacaktir.
sonunda beni anlayan birisi çıktığına sevindim
Aynısını düşünüyorum bende fakat 1.4 100HP araca yüksek performans negatif etki olarak düşünmüyorum. Sonuçta sport lastiklerin düşük ebatlı düşük tabanlı lastikleride var yani 215/40/17 veya 205/55/16 ölçülerinde de aynı lastiğin üretimi var. Bu lastiklerde düşük hızlarda gayet ideal ısınır bence
Ama şöyle derseniz dediğinze katılırım 1.4 100HP araca dünyanın en yumuşak, çabuk ısınan ve 255/40/19 ölçülerinde X marka lastiği takarsanız ısınması mümkün değil
2. viraj vakasına gerek yok bence![]()
gel coil takalım press yayla viraj kasma kanka
![]()
mapped by EcuTuned
Ebatlara takilma dusuk ebatlarda lastik kullanan cok kuvvetli araclarda olabilir ayni sekilde cok zayif araclarda ayni olcuyu kullanabilir.Mesela benim su an kullandigim semi slick lastiklerimi 150 hp alti ve 1300 kilo ustu bir aracta (rakamlar afaki ornek vermek acisindan) tam performansiyla kullanamazsin.Ne ben oyle bir aracin orjinal lastigiyle tutunabilirim(fazla isinacagi icin) ne de o benim lastigimle tutunabilir(isitamayacagi icin).Ben bu durumu pistte ogrendim kendi gozlemlerimle ve yasayarak,normal yolda anlayamiyorsunuz asfaltla sicak lastik iliskisinin ince dengesini.Aciklayabilmisimdir umarim.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)