User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
31 sonuçtan 20 ile 31 arası

Konu: Fren Balatası tavsiye for VTEC'98

  1. #20
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tayfuncum fren performasnı bide arabanın kazasız olma durumuylada çok alakalı en ufak alınan darbeler bile arabanın stabil olarak frenlemesini etkilio bence

    senin araban belki olabilcek en optimum değerlerde ölçülerek düzeltilmiş olabilir ama yinde fabrikasyon gibi olamaz bence

  2. #21
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    200 le vti da frene bassam kusura bakmayın ama korkarım Kimse alınmasın ama vti'ın frenleri oldukça yetersiz ve aracın performansı ile ters orantıda korkutucu
    işte o sebeple ben de omni+ate kombinasyonunu uyguladım, ve 230-240km/s(kadrandaki hız bu, vti o hızlara çıkar çıkmaz geyiklerine girmeyin, ben de biliyorum kadran hatası nedir) frene var gücümle abanmama rağmen ABS devreye GİRMEDEN anında 90-100lere düşüyor araba, yani tam tersine şuanda ben hızlanma ve yavaşlama değerlerini dengeledim gibi birşey

    Tayfun kankacım o mevzu da zeminle, lastikle ve aracın sedan oluşuyla alakalı bence, ben benim aracın arkasını hb olduğu için midir bilinmez bir türlü kaybedemedim hala
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  3. #22
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.6 VTi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte o sebeple ben de omni+ate kombinasyonunu uyguladım, ve 230-240km/s(kadrandaki hız bu, vti o hızlara çıkar çıkmaz geyiklerine girmeyin, ben de biliyorum kadran hatası nedir) frene var gücümle abanmama rağmen ABS devreye GİRMEDEN anında 90-100lere düşüyor araba, yani tam tersine şuanda ben hızlanma ve yavaşlama değerlerini dengeledim gibi birşey

    Tayfun kankacım o mevzu da zeminle, lastikle ve aracın sedan oluşuyla alakalı bence, ben benim aracın arkasını hb olduğu için midir bilinmez bir türlü kaybedemedim hala
    Uğur'cum beni yanlış anlama sakın. Zaten 230-240 gibi hızlarda ABS nin devreye girebilmesi için okadar hızlı dönen tekerleri aracın durabileceğinden daha hızlı şekilde disklerine baskı yapabilmesi için standart kaliplerin yeterli değil. Yani ya lastiklerin kabak olucak yada 6 piston - 8 piston bir fren kiti olucakki o hızlarda abs nin devreye girebilme isteği olsun. Yada aşırı bozuk asfalt. Beni yanlış anlama sakın Ben genede VTI frenleri için balata diskin hızlı kullanımda güvenli sürüş için yeterli gelmeyeceğini düşünüyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  4. #23
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet Big Brake fren kitleri konusunda herkes hemfikir. bu arada Axxis balatalar sert karakterli bununda frenajda etkisi var sanırım.

    En güzelini YeşilDev K20 bize anlatacaktır. Onun fren disklerive fren balataları benim araçımdakiler ile aynı. Minikler rodajda olduğundan henüz basamamışlardır yakın zamanda fren performansı ile ilgili bilgi verirler.

  5. #24

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en ıyısı orj takman..
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  6. #25
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uğur'cum beni yanlış anlama sakın. Zaten 230-240 gibi hızlarda ABS nin devreye girebilmesi için okadar hızlı dönen tekerleri aracın durabileceğinden daha hızlı şekilde disklerine baskı yapabilmesi için standart kaliplerin yeterli değil. Yani ya lastiklerin kabak olucak yada 6 piston - 8 piston bir fren kiti olucakki o hızlarda abs nin devreye girebilme isteği olsun. Yada aşırı bozuk asfalt. Beni yanlış anlama sakın Ben genede VTI frenleri için balata diskin hızlı kullanımda güvenli sürüş için yeterli gelmeyeceğini düşünüyorum.
    yok canım neden yanlış anlıyayım bilgi paylaşımında bulunuyoruz

    zaten ben de seninle hemfikir olmasam gidip 700ytl sadece frenlere harcamazdım o parayla neler alabilecekken motora Benim düşünce tarzım biraz farklı diğer kullanıcılara göre, motor performansı benim için de en önemli keyif aracı ama malesef herşey keyif değil bu yüzden benim listemde ilk değil sondan bir önceki sırada 1-güvenllik 2-motor 3-görüntü+aksesuar

    Benim demek istediğim sadece orjinalde gerçekten ÇOK BECERİKSİZ olan fren sistemini sadece orj. replacement'larla gerçekten olması gerektiği yere getirdim bunu söylemek istedim sadece Bir abimin RC'si vardı önceden sattı sonra, bir ara binmiştim ona ve frenlerine aşık olmuştum, şimdi kendi frenlerimi karşılaştırıyorum da gerçekten aşağı kalır bir yanı kalmadı hatta daha bile iyi oldu diyebilirim

    Eğer wilwood, brembo gibi pahalı markaların komple setlerini alıp takamayacak arkadaşlar var ise onlara tecrübe olması açısından Omni+ate en ucuz ve en geçerli fren upgrade'i olacaktır onu belirtmek isterim
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  7. #26
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heh işte o senin aşık olduğun RC nin frenleride bana yetmiyo ondan brembo bakıyorum. Biraz rahatsızım fren işinde
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  8. #27
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Heh işte o senin aşık olduğun RC nin frenleride bana yetmiyo ondan brembo bakıyorum. Biraz rahatsızım fren işinde
    fren ve viraj işinde ben rahatsız değil bildiğin arızayım şu fren ve viraj özürlü vti'ı nerdeyse pist aracı haline getirdim getiricem Tein Yay + Koni Amortisörler + Omni-ate kombinasyonu ön-arka fren balata ve diskleri + Michelin Pilot Exalto PE2 falan yani paradan kaçınmam frenaj ve virajda ve verdiğim her kuruşa helal olsun gerçekten arabam şuanda maşallah hem gidiyor, hem duruyor hem de dönüyor
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  9. #28
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şimdi genelde fren işinde biliyorsun aynı markanın aynı bijon aralıklarını kullanan daha ağır yada daha hızlı modellerden kaliper ana fren merkezi disk balata değişimi yapılır genelde. 106GTI için gelde 306gti6 frenleri yada 206rc frenleri uygulaması gibi. VTI'a bu tarz bi uygulama illaki yapılıyordur. Bijon aralıkları Type-R, s2000 ve accord ile uyumsuz sanırım ama gözümüzden kaçan bir araba vardır. Belki eski kasa accordlar olabilir
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  10. #29
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi genelde fren işinde biliyorsun aynı markanın aynı bijon aralıklarını kullanan daha ağır yada daha hızlı modellerden kaliper ana fren merkezi disk balata değişimi yapılır genelde. 106GTI için gelde 306gti6 frenleri yada 206rc frenleri uygulaması gibi. VTI'a bu tarz bi uygulama illaki yapılıyordur. Bijon aralıkları Type-R, s2000 ve accord ile uyumsuz sanırım ama gözümüzden kaçan bir araba vardır. Belki eski kasa accordlar olabilir
    onu bende de düşündüm çünkü bir arkadşaım da 106gti'ına 306gti kaliper+disk olayını yaptı dediğin gibi ama bana şimdilik yeterli, şimdi bir de çelik fren hortumu alıcam bana fazlasıyla yeterli olur, çok sakat kullanmıyorum arabayı artık çünkü, ani durumlarda da reflekslere response'ları çok iyi aracın o yüzden ileride iyice motor gücünü abartırsak herkes gibi ben de wilwood ya da brembo komple kit alırım
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  11. #30
    MiaMi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    11.075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uğurcum sen konileri en alt seviyeye aldınmı. Ben stock jantlar ile en alt ayarda kullanıp arabayı mümkün limitlerde maximum düşürmeyi planlıyorum. Michelin ve Bridgestone ile yol tutuşumu max seviyelere çıkartmak istiyorum.

    Frenler konusunda ise big brake'e geçmediğim sürece aklımda kalacaklar sürekli. Bu arada fren hortumlarının çelik olması çok güzel bir uygulama. Bana hep fren merkezinin yeteri kadar basınç yapmadığı hissi hakim.

  12. #31

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    6.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5000 KM mi?
    yane en azından benım 5000de bır balata bıtıyor...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •