User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Sürtme Problemi

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Sürtme Problemi

    Aracımdaki yaylar 1 bakla kesik + 3cm pressli..Orjinal jantlarda sürtme yoktu ama geçen hafta taktırdığım jant lastikten sonra sağ ön taraf sürtmeye başladı..Amortisör patlak olabilir dedik iki amortisörüde değiştik ama sağ ön lastik sürtmeye devam ediyo..Sorun ne acaba ?
    + olarak sağ ön lastik ön taraftan bakıldığında sol lastik hizasına göre dışarda duruyo bunun nedeni ne olabilir ? Sürtmenin nedeni buda olabilir mi ?
    Fotoğraf çektim umarım ne demek istediğimi anlatabilmişimdir..Şimdiden teşekkürler.





    Umut Kukul - E36 3.20i Sedan / R56 Cooper S

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    150 liraya o arabanın spor yayları var kardeşim neden böyle birşey yaptın sürter tabi

  3. #3
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Rot ayarları yaptırmaya gidin, tüm açılar belli olur. Büyük ihtimal kamber vardır.
    Hatta şuan aracın sağa çekiyor olması, sağa dönüşlerde direksiyonun daha rahat dönmesi gibi durumları vardır.

  4. #4
    setnogrom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye-İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Umut eski jantların ET degeriyle bu yeniler aynımı?
    xx
    Land Rover Discovery 1 +2 inç +BF AT K02
    ___________________________
    El yapımı bıçak,kılıç,balta yapımı.

    www.setnogrom.com

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    150 liraya o arabanın spor yayları var kardeşim neden böyle birşey yaptın sürter tabi
    Valla bi anlık kararla gittim bastım yaylarda sıkıntı yok memnunum ama jant taktım sürtmeden dolayı dolaşamıyorum edemiyorum canımı sıkmaya başladı..

    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rot ayarları yaptırmaya gidin, tüm açılar belli olur. Büyük ihtimal kamber vardır.
    Hatta şuan aracın sağa çekiyor olması, sağa dönüşlerde direksiyonun daha rahat dönmesi gibi durumları vardır.
    Rot ayarı filan yapıldı aksine sol lastikte daha fazla kamber çıktı ama dediğiniz olaylar var..Sanırım kamberle alakası yok..

    Alıntı setnogrom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Umut eski jantların ET degeriyle bu yeniler aynımı?
    xx
    Sanmıyorum abi..Hem ET değeriyle alakalı bişey olmuş olsa bütün lastiklerde yaşarım sürtme sıkıntısını..Şuan sadece sağ ön sürtüyo..
    Umut Kukul - E36 3.20i Sedan / R56 Cooper S

  6. #6
    setnogrom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye-İstanbul
    Mesaj
    254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı WeLeT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Valla bi anlık kararla gittim bastım yaylarda sıkıntı yok memnunum ama jant taktım sürtmeden dolayı dolaşamıyorum edemiyorum canımı sıkmaya başladı..



    Rot ayarı filan yapıldı aksine sol lastikte daha fazla kamber çıktı ama dediğiniz olaylar var..Sanırım kamberle alakası yok..



    Sanmıyorum abi..Hem ET değeriyle alakalı bişey olmuş olsa bütün lastiklerde yaşarım sürtme sıkıntısını..Şuan sadece sağ ön sürtüyo..
    Yaylar hem kesik hem press yemiş aralarında esneme vb fark olabilir.
    Rot balans ayarı yapıldı mı?
    xx
    Land Rover Discovery 1 +2 inç +BF AT K02
    ___________________________
    El yapımı bıçak,kılıç,balta yapımı.

    www.setnogrom.com

  7. #7
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.424
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben yine de diyorum, başka bir rotbalansa git. Sol taraf pozitif kamber çıkacak büyük ihtimal.
    Ayrıca, yaylardan da kaynaklı bir durum olabilir tabi, sonuçta custom bir şey. Gerçi şöyle bir durum var, amortisörleri değiştirirken yayları da değiştirdiyseniz (yani sol amorsitörü sağa takarken soldaki yayı da sağa taktıysanız) bu ihtimal ortadan kalkar.

  8. #8
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağla sol tarafın düşüklüğü aynı mı ölçtünüz mü hem kesik hem presli eşit miktarda düşmemiş olabilir

    ikinci ihtimalse rotçu öyle bişey olsa görürdü ama gözünden kaçmıştır belki sağ ön lastik ileri yada geri kaymış olabilir

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı setnogrom Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaylar hem kesik hem press yemiş aralarında esneme vb fark olabilir.
    Rot balans ayarı yapıldı mı?
    xx
    Amortisörler değişirken bütün ayarlar yapıldı abi..

    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben yine de diyorum, başka bir rotbalansa git. Sol taraf pozitif kamber çıkacak büyük ihtimal.
    Ayrıca, yaylardan da kaynaklı bir durum olabilir tabi, sonuçta custom bir şey. Gerçi şöyle bir durum var, amortisörleri değiştirirken yayları da değiştirdiyseniz (yani sol amorsitörü sağa takarken soldaki yayı da sağa taktıysanız) bu ihtimal ortadan kalkar.
    Önerebilceğiniz bi rotbalansçı var mı peki ? Amortisörler değişirken yaylarla oynanmadı..Sol yay sol tarafa, sağ yay sağ tarafa takıldı..

    Alıntı Elensi59 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağla sol tarafın düşüklüğü aynı mı ölçtünüz mü hem kesik hem presli eşit miktarda düşmemiş olabilir

    ikinci ihtimalse rotçu öyle bişey olsa görürdü ama gözünden kaçmıştır belki sağ ön lastik ileri yada geri kaymış olabilir
    Milimetrik olarak aynı değildir ama gözle bakıldığında da pek bi fark gözükmüyo açıkcası..

    Dediğim gibi rot ayarı yapılırken kamber değerlerine baktım sol lastikte daha fazla kamber gözüküyodu..Sorunu çözebilcek usta tavsiyelerinize açığım.

  10. #10
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim demek istediğim kamber değil aslında yürür aksam geri yada yana kaymış olabilir demek istedim onada en temiz şaseci bakar bide nereye sürttüğü bellimi çamurluğa mı sürtüor

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam olarak sürttüğü yer lastiğin kenar kısmı dodiklerin iç kısmına sürtüyo..Hem dodiklerin içini yedi hemde azda olsa lastiğin kenarlarından yedi..Bazen tam sağ yaptığımda öyle bi sürtüyoki araba yavaşlıyo nerdeyse durucak gibi oluyo..

  12. #12
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dediğim gibi bi problem olabilir başımıza gelmişti bizde lastik geriye kaydığı için çamurlğn arka kısmına sürtme vardı seninki sağa kaymıştır o yüzden sağ sürtüodur sorunu çözene kadar orjinal jantlarını tak bari yazık etme lastiğe lifte kaldırıp alttan bi baktır bnce

  13. #13

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dışardan bakıldığında arabanın şasesinde sıkıntı gözükmüyo gidişi filan normal ama en kısa zamanda düzgün bi yere gitmekte fayda var demekki

  14. #14
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaylar katledildikten sonra, amortisör değiştikten sonra rot ayarına girdin mi?

    Mk2'lerde amortisör her söküldüğünde kamber değeri bozulur, bu yüzden rota girmek gerekir.

    Bu mk2 dizel mi, ne?

  15. #15
    BıD-Clio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    camurluk ıcerde olabılırmı

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Safak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaylar katledildikten sonra, amortisör değiştikten sonra rot ayarına girdin mi?

    Mk2'lerde amortisör her söküldüğünde kamber değeri bozulur, bu yüzden rota girmek gerekir.

    Bu mk2 dizel mi, ne?
    En son amortisörler ve alt rotiller değiştikten sonra rot ayarına girdi araç..Araç 90 model 1.3 bu arada..

    Alıntı BıD-Clio Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    camurluk ıcerde olabılırmı
    Valla bilmiyorum öyle bi ihtimal yoktur heralde..

  17. #17
    Safak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.607
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Traverste bir kayıklık olsa çok büyük olasılıkla rotçu görürdü... O ihtimali eliyoruz.

    Muhtemelen çamuluklardan biri değişmiş yan sanayi takılmıştır, belki düzelmiştir basit ölçüm yöntemleri ile sorunun nerede olduğu çözülebilir... Uğraşamam diyorsan ve kamber değeri orijinalse önlere -1 yada -1.5 kamber verdirebilirsin. muhtemelen sürtme sona erecektir.

  18. #18

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul / Güngören
    Mesaj
    933
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aldığım kişi sağ ön çağmurluğun işlem gördüğünü düzeltildiğini söylemişti bununla alakalı bi durum demekki..Kaportacıya mı gitmem gerek peki ?

  19. #19
    ermant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    46
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı olayı ben yaşadım dün akşam 17 " lik jant aldım vossen replika ve 225 45 17 lasstik koydum arkası çamurluğa oturdu çamurluk içlerini sipiral makinasıyla aldırdım düzlettirdim şimdi değme olmuyor, yaylar artık kendi özelliğini kaybetmesinden dolayıda yapar bunuda belirteyim ama spor yay takarsanız sorun ortadan kalkacaktır yada davlumbaza bi işlem yaptır derim..
    SEAT LEON FR 1.4TSİ
    Honda Civic Vtec
    Hyunadi i30
    Honda 1000 RR
    Suzuki Gsx R600

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •