Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı
Genel inanis sert olunca daha iyi yol tutacagi yonundedir ama bu tamamen hatalidir. Sekmeler hoplamalar ziplamalar sertligin asiri olmasindan kaynaklaniyor.
Evo 9 bilstein amortisorlerin herhangi bir ayari bulunmamakta ancak yapi olarak evo 8'in amortisorlerinden cok daha konforlu bir karakteri var, daha iyi optimize edilmis kisaca. Bu yuzden yumusak hissettirir, insanin icini disina cikartmaz yolda giderken ancak is limitlerde yol tutmaya gelince evo 8 in amortisorlerinden daha basarilidir.
Herhangi bir amortisorun karakterini belirleyen iki ana faktor vardir, rebound ve compression damping. Detaylica yazmaya olanak yok cunku cok detayli bir konu, ben bu suspansyon konusunu merak edenler icin bir baslangic noktasi veriyorum, zaten rebound diye arastirmaya baslayinca gerisi dallanip budaklanarak gelir.
Bu arada aracin yol tutusunu lateral g'sini olcmeden degerlendiremeyiz ancak bununda kolayi var, akilli telefonlardaki gyro sensor sagolsun bircok yazilimla artik rahatlikla lateral g'yi olcebilirsiniz. Aslinda oturup bununla ilgili detayli bir rehber yazmak lazim fakat bu saatte olacak is degil. Ancak "how to log lateral g" diye aratirsaniz bununla ilgili birseyler cikacagina eminim.
Biraz bilimsel gibi gelebilir ama acikcasi bu isin esasi bilimsel zaten. Otomobilleri muhendisler uretmeye devam ettigi surece bu islerde son sozu hep fizik/geometri/matematik soyleyecek bizde bunlara hakim oldugumuz kadar anlayacagiz bu islerden.