User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Tutunma sorunu

  1. #1
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Tutunma sorunu

    97 model 1,6xli ae101 corollaya sahibiyim. lastikler bitik o yüzden tutmuo yolu dediler gittik lastik aldık. ama sorun hala devam 120-130 ile giderken seritler arası gezmeye başlıo araç + olarak direksiyonda şiddetli bi titretme.. bunu nasıl giderebiliriz..

    Bazı kişiler arkada takozz yok o yüzden arka basık ön leylek duruo dediler flan. bide bu forumdan bilgi alıım dedim..

    Teşekkürler...

  2. #2
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önceden araç bundan daha iyi mi tutuyordu?

    bir de aracınızın önü arkasından daha yuksek duruyorsa bi problem var demektir. serviste kontrol ettirin. ayrıca bir rot balansçıya gidip ayarlarınızı düzelttirin kontrolden sonra.

    muhtemelen ön taraf havada olduğundna daha fazla kaldırmaya maruz kalıyor ve ön tekerleklerin temasını azaltıyordur.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  3. #3
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yaa önceden bi sorun yoktu yada devamlı başka bi araç kullandıktan sonra corolla geziomuş gibi gelio ama diğer araçlara nazaran örnek 1,4clio nun 110le girdiği viraja 100le giremiorum .. ön arkadan daha yüksek evet..

  4. #4
    kobeanil11 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ön arkadan daha yüksekse, muhtemelen alta alınan hava tahliye edilmekte zorlanılıyor bunun yanında ön tekerleklerdeki yük azalıyor, direksiyon işlevinde yetersizlik oluyor olabilir..
    It's not the size of the dog in the fight, but the size of the fight in the dog..

  5. #5
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.342
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dıreksıyon yada al takımda bır sorun ıhtımalı olabılrmı yalnız bu kasa toyotalar dan benım arkdaştada var bıraz cok az arka daha basık
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  6. #6
    VTEC® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.965
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yay+amortisör sağlık durumlarına bakman önemli model gereği yıpranma payları yüksektir. ve arkadaşlarımında tavsiyesi gibi lastik jant rot balan ayarları ön düzen takımlarının kontrolünü mutlaka baktır. zaten bir rot balansçıya gitmen sorununu %60 a kadar çözer. aracının ön düzen konusundaki problemlerini sana söyleyecektir

  7. #7
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.374
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    amortisör+rot balans

  8. #8
    yusufbatırel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jantla bıjonun arkasındakı bılezıkler bosluk yapıyor olabılır 1 mm bolsuk bıle olsa soledıklerı yapar jantcıya gotur baksınlar bı

  9. #9
    Eray Yümsel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    United State of Beykoz
    Mesaj
    10.985
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amortisör+rot balans


    sorununu büyük ölçüde bu iki olay çözer...
    Viraja Gİrdiğinde Korkmuyorsan, Yavaşsın Demektir. ///M
    Dr. Ecu

  10. #10
    Ae86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.955
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arka amortisörlerin zamanını doldurmuştur birde z rotuna baktır ne durumdalar.Ayrıca 3 cm yay ile yol tutuşu çok iyi duruma getirebilirsin.

  11. #11
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.374
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı XoR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amortisör+rot balans
    Alıntı EKEray Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    sorununu büyük ölçüde bu iki olay çözer...
    Alıntı Ae86 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arka amortisörlerin zamanını doldurmuştur birde z rotuna baktır ne durumdalar.Ayrıca 3 cm yay ile yol tutuşu çok iyi duruma getirebilirsin.
    amortisörlerin düzgün çalışmıyosa ne yaparsan yap tutunmaz aracın arkadaşların dediği gibi

  12. #12
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkürler arkadaşlar C.tesi günü bu sorunla ilgilenicem....

  13. #13
    ATA156 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Karşıyaka
    Mesaj
    920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni aldığın lastiklerin markası/modeli nedir? Ebatları nedir?
    Yeni lastiklerden sonra aynı sorunun devam etmesi beni şaşırttı doğrusu.

  14. #14
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba eger alcaltildyisa kamber kaster ayarlarinda sorun olabilir..
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  15. #15
    TechTurkey ef186 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    47
    Şehir
    İstanbul / Newjersey
    Mesaj
    11.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    146 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emresener Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yaa önceden bi sorun yoktu yada devamlı başka bi araç kullandıktan sonra corolla geziomuş gibi gelio ama diğer araçlara nazaran örnek 1,4clio nun 110le girdiği viraja 100le giremiorum .. ön arkadan daha yüksek evet..
    Aracınızın tüm süspansyon jant lastik bilgilerini yazarsanız konu daha net cevaplanabilir hale gelicektir bence ...
    orjinal ebatlarda lastik orjinal ofsette jant orjinal amortisörlerlemi böyle bir sorun yaşıyorsunuz ?
    yoksa siz yaptığınız değişiklikler sonrasında böle bir sorunlamı karşılaştınız ?,
    detaylı bilgi verirseniz amortisörden yaya janttan lastiğe daha net cevaplar verebilir sanırım yardımcı olmak istiyen arkadaşlarımızda ...
    Intercity Istanbul Park
    Caterham Türkiye
    OMP Türkiye
    Pist Günleri
    Intercity Endurance Cup
    Intercity Clio Cup
    Intercity Megane Cup
    Intercity Caterham Cup

  16. #16
    portakal
    Misafir
    amörtüsör yada yay dan dolayı şeritler arası gezme yapmaz.
    Rot ayarın bozuk ise sadece tek bir yöne çekme yapar.
    Eğer dediğin gibi farklı yönlere gezme yapıyorsa, alt takımda bence gevşeyen birşeyler olabilir, alt tabla, tabla fişeği vs..
    ve bu sebepten dolayı sağa sola boşluk yapmış olabilir.

  17. #17
    utkuselamoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    C:\WINDOWS\Microsoft.NET
    Mesaj
    1.498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Selamlar, genelde şiddetli direksiyon titremesine sebep olan en büyük etken akis bilyalarında boşluk olmasıdır bir sürete yaklaşıldığında şiddetli titreme başlar sonra keser. Titreme başladıgında gazdan çekip tekrar gaz verildiginde hiç yapmadan devam etme durumuda oluyor. Aks ların boşluklarını bir kontrol edersen bir problem bulma şansın var sanırım. Problem aks larda ise yolda fazla gezme yaptırmaya bilir. Yolda gezme eğer araç yük halinde çok kuvvetli ise yerden çok yüksek ise olablir. Amortisörlerin görevini yerine getirmiyor ise arkadaşların dedigi gibi olur. araçta viraj denge çubugu var ise z rotları çok kötü olmalıki biraz araçta gezme olsun diye düşünüyorum. denge çubugu olmadıgında bile o kadar gezme yapmaz diye düşünüyorum. Aks lardan olabilir.
    utku selamoğlu

  18. #18
    P@r@doX
    Misafir
    rot balans ayarına baktırdınızmı lastikler değiştikten sonra

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •