User Tag List

Sayfa 3/5 İlkİlk 12345 SonSon
86 sonuçtan 39 ile 57 arası

Konu: YAY Press

  1. #39
    Faruk_Vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Mesaj
    2.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Thaerkmkr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Spor yay daha iyi olabilir ama benim yay pres düşünmemin nedeni Spor yay sekme yapıyor,bide sadece ön tarafı yere indirmek için pres düşündüm.Tabiki hiç birşey ailemizden önemli değil.Sekmeyen güzel spor yay oldumu spor yay neden olmasın aracı şimdi basıcağıma 1 ay-2 ay bekler spor yay taktırım.Yayı preslettikten sonra kafadan kayma o kadar çoğalıyormu?Babam biraz sert kullanıyor arabayı ama o kadar sert girmesine rağmen arac savrulmadan viraja giriyordu yay presten sonra kafan kaymalar sert girmelerde,olup olmadık yerlerde kafadan kayma gerçekleşirmi?
    baban vıraj kasmıosa sorun olmaz para sıkıntısı yksa spor yay al derım, ılk baş onlerı taktırırsın hoşuna gıderse oyle kalır ama sana tavsıyem 4 yay'ı da taktır, 3.5cm yada 5cm yayları amortısorlere ışlem yapmadan rahatlıkla kullanabılırsın, yol tutuş ve goruntu 10 olur, konforuda mın sevıyede kaybedersın..
    F&F CAR CLEAN - Detailing Center

    Vtec II ES7 | Accord 2.4 EX. | C2 HDI | GPunto MJET 3K | Dizel Otomatik ERA...

  2. #40
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    ciddi bozuk yolda, özellikle kaymak asfalt olupta kamyonların fren yaptığı inişlerdeki katlanmış asfalt harici sekme yapmıyor yay yahu.. ki sert sayılır yani benim şuan arka viraj demiri farkından dolayı da, ben öyle seke seke biyerlere gittiğimi hatırlamıyorum 5 senedir..

    kesik yayın sektiği kadar spor yay sekmiyor ayrıca

  3. #41
    Thaerkmkr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Faruk_Vtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    baban vıraj kasmıosa sorun olmaz para sıkıntısı yksa spor yay al derım, ılk baş onlerı taktırırsın hoşuna gıderse oyle kalır ama sana tavsıyem 4 yay'ı da taktır, 3.5cm yada 5cm yayları amortısorlere ışlem yapmadan rahatlıkla kullanabılırsın, yol tutuş ve goruntu 10 olur, konforuda mın sevıyede kaybedersın..
    Babam sert giriyor ama vites küçültme veya tam dönerken gaza yüklenme yapmıyor.1-2 sefer benim gazımla 3 ten 2 ye çektirmiştim pati çekmeye başlayınca gazı bıraktı Bidaha da öyle bişey yapmadı ,Spor yay araştırdım mbclubtr de konu açtım 96-2002 model uyumluları var.Spor bulamassam mecbur pres deniycem kafadan kaymalar vs olursa normal yayları satılıyor çifti 150 tl tekrar normale donerim

    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ciddi bozuk yolda, özellikle kaymak asfalt olupta kamyonların fren yaptığı inişlerdeki katlanmış asfalt harici sekme yapmıyor yay yahu.. ki sert sayılır yani benim şuan arka viraj demiri farkından dolayı da, ben öyle seke seke biyerlere gittiğimi hatırlamıyorum 5 senedir..

    kesik yayın sektiği kadar spor yay sekmiyor ayrıca
    İstanbul mahalle yolları belli yamalı,çukurlu sekme yaparmı bu yollarda?

  4. #42
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.460
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eibach pro kit kullanıyorum yıllardır bende orjinal amortisorlerle sekmeydi konfor bozmaydı gibi bir şikayetim hiç olmadıki 16 jant 45 yanakla kullanıyorum

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  5. #43
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    45 lik hr yaylarımı önce 1.5 sonra 1 cm preslettim ve totalde 3 yıldır falan kullanıyorum yayları ama amortisörümün tablası 3cm aşağda miller ve kovanda ona göre kısaltıldı hiç sekmiyorum diyemem ama rahatsız edici bi sekme yok. Press i savunmuyorum ama sıkıntı yaşamadığım için sorunsuz olduğunu biliyorum en azından sanayi işi coilden daha sağlıklı olduğu kesin

    buda amortisörün resmi. 3 cm lik basıklık amortisörden olduğu için yay sadece 7 cm ve çalışma alanı gayet yeterli o yüzden rahatsız etmiyor ama yol falan tuttuğu yok.bu amortisörlere 5 lik yay takmıştım o zaman çok güzel yol tutuyordu


  6. #44
    Thaerkmkr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eibach pro kit kullanıyorum yıllardır bende orjinal amortisorlerle sekmeydi konfor bozmaydı gibi bir şikayetim hiç olmadıki 16 jant 45 yanakla kullanıyorum
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    45 lik hr yaylarımı önce 1.5 sonra 1 cm preslettim ve totalde 3 yıldır falan kullanıyorum yayları ama amortisörümün tablası 3cm aşağda miller ve kovanda ona göre kısaltıldı hiç sekmiyorum diyemem ama rahatsız edici bi sekme yok. Press i savunmuyorum ama sıkıntı yaşamadığım için sorunsuz olduğunu biliyorum en azından sanayi işi coilden daha sağlıklı olduğu kesin

    buda amortisörün resmi. 3 cm lik basıklık amortisörden olduğu için yay sadece 7 cm ve çalışma alanı gayet yeterli o yüzden rahatsız etmiyor ama yol falan tuttuğu yok.bu amortisörlere 5 lik yay takmıştım o zaman çok güzel yol tutuyordu

    O zaman Spor yay Alıyoruz

  7. #45
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Thaerkmkr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    İstanbul mahalle yolları belli yamalı,çukurlu sekme yaparmı bu yollarda?
    bir çok yerde gezindim ama öyle bir sekme olmadı. Çukurları seçip özellikle girme ama

  8. #46
    Faruk_Vtec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Mesaj
    2.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    48 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı Thaerkmkr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Babam sert giriyor ama vites küçültme veya tam dönerken gaza yüklenme yapmıyor.1-2 sefer benim gazımla 3 ten 2 ye çektirmiştim pati çekmeye başlayınca gazı bıraktı Bidaha da öyle bişey yapmadı ,Spor yay araştırdım mbclubtr de konu açtım 96-2002 model uyumluları var.Spor bulamassam mecbur pres deniycem kafadan kaymalar vs olursa normal yayları satılıyor çifti 150 tl tekrar normale donerim



    İstanbul mahalle yolları belli yamalı,çukurlu sekme yaparmı bu yollarda?
    vıraj vb bı sorun olmaz..

    ılk defa aracını yere yıkanlaştırcaksın sanırım, spor yay'ı tercıh et ve kendın gözlemle eksısını artısını, emın ol olumsuz bı yonunu gormeyeceksın..

    sana ufak bı tavsıye aracına gore spor yay varsa once onu tercıh et, eğer yoksa yada yay ıstedığın gıbı duşurmedıyse ondan sonra press ışıne gır derım..
    F&F CAR CLEAN - Detailing Center

    Vtec II ES7 | Accord 2.4 EX. | C2 HDI | GPunto MJET 3K | Dizel Otomatik ERA...

  9. #47
    Thaerkmkr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Faruk_Vtec Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vıraj vb bı sorun olmaz..

    ılk defa aracını yere yıkanlaştırcaksın sanırım, spor yay'ı tercıh et ve kendın gözlemle eksısını artısını, emın ol olumsuz bı yonunu gormeyeceksın..

    sana ufak bı tavsıye aracına gore spor yay varsa once onu tercıh et, eğer yoksa yada yay ıstedığın gıbı duşurmedıyse ondan sonra press ışıne gır derım..
    Şuan aracıma göre spor yay varmı yokmu diye araştırıyorum ama yok gibi 96-2002 model var.Bulamassam pres yaptırcam mecbur.

  10. #48
    Thaerkmkr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Connecting site...

    Önerirmisiniz Kullandınızmı?

  11. #49
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mercedes lerde get lastiği yok mu?
    önce bi bakın arabada kaç çentik get lastiği var.
    3 çentik falan varsa bence 1 çentik get lastiği takın.
    mercedeslerde get lastiği denen şey amortisör takozu gibi ama boy boy..
    incesini takınca alçalır araba.
    hem yay falan kurcalamamış olursunuz.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  12. #50
    Thaerkmkr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mercedes lerde get lastiği yok mu?
    önce bi bakın arabada kaç çentik get lastiği var.
    3 çentik falan varsa bence 1 çentik get lastiği takın.
    mercedeslerde get lastiği denen şey amortisör takozu gibi ama boy boy..
    incesini takınca alçalır araba.
    hem yay falan kurcalamamış olursunuz.
    Öyle birşey varsa cok iyi olur amortisörlerdemi bulunuyor bu get lastiği.

  13. #51
    erdem325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Thaerkmkr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öyle birşey varsa cok iyi olur amortisörlerdemi bulunuyor bu get lastiği.
    aynen..
    bi mercedes tamircisine giderseniz hallederler orda.
    GET LASTİĞİ ÖN 124-202-clk no:4 - Mercedes Yedek Parça / Mercedes Parça / Yedek Parça
    bunun gibi bi takoz, yay ile tabla arasında olması lazım.
    mesela burdaki 4 çentik yani kalın.
    tek çentiklileri var bunların ince onlar.
    If you have no LAG, you have no turbo..

  14. #52
    Thaerkmkr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    83
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı erdem325 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen..
    bi mercedes tamircisine giderseniz hallederler orda.
    GET LASTİĞİ ÖN 124-202-clk no:4 - Mercedes Yedek Parça / Mercedes Parça / Yedek Parça
    bunun gibi bi takoz, yay ile tabla arasında olması lazım.
    mesela burdaki 4 çentik yani kalın.
    tek çentiklileri var bunların ince onlar.
    Teşekkürler.

  15. #53
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yiğit G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam güzel şeyler demişsinde fırçalı yıkama örneği vermişsin ama fırçalı yıkamada bir hata olupda araba çizildimi en fazla boyatırsın düzelir... Ama bir aile dolusu insan araçda giderken aniden bir sayfa önce o senin mekan adı verip preslettiğin yaya birşey olsa , araç yüksek hızda kafadan kaysa vs bütün aile ölüme gitse bunun vebalini kim alacak ? Mesela demişsin ben kullandım yol tutuşu iyidi.. Sakın yanlış anlama o kullandıgın araç sana iyi yol tutuyor gibi gelmiş olabilir ama yol tutuşunu iyi oldugunu anlayacak hangi testlere soktun ? Bir extreme durumda ne tepkiler verdiği nasıl ölçtün... Adamlar bir helezon yaparken dev gibi parkurlar haricinde bilgisayar sistemleri ile ve gerçek ortamda robotlarla ortamlarda sıcaklık - basınç - titreşim - esneme vs en ufak derecelerine kadar ölçüyorlar... boyutunu milim milim kumpaslarla ayarlıyorlar... + Her aracın yayının boyu , yay kalınlıgı , direnci vs ayrı oluyor... Atıyorum orjinal yayı eichbah ile aynı boyda kessen bile kalınlıgı farklı olabiliyor... o olmasa esneme payı farkı oluyor... Yani bu işin bizim sanayilerimizde yapılması mümkün değil. Herşeyi geçtim bütün bu konuşma aslında şuna çıkıyor , bu arkadaşın başına bu yay yüzünden , bu arkadaş kadar ,onu oraya yönlendirenler de bu işin günahını/suçunu alırlar üstlerine.İşin ucunda yaşam ve ölüm oldugu için bu kadar yazdım.Yoksa isteyen istediğini istediği şekilde yapsın.


    BORKED


    BORKED

    BORKED
    paylaşımlar için teşekkürler

  16. #54
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla bende prese karşıyım ama 2 cesit yay aldım. Fayda etmedi. Hoplaya zıplaya gezdim. Daha kötüsü olamaz deyip nam da pres yaptırdım. Hr yaylardan daha iyi. Tartışmam bile. Konfor bozulması sıfır. Sekme sıfır. Güvenilirliği tabi ki spor yaydan azdır. 200 üzeri süratle viyadükte geçtim. Bozuk yolada girdim. Sıfır sorun
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  17. #55
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oem yayları tasarlayan mühendisler, cahillik faktörünü (factor of safety) iyiki oldukça yüksek tutuyorlar bunların başka bir açıklaması olamaz yani..

  18. #56
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cahil derken ?

    Ya insanın sabrını zorlayıp küfür ettirmeye çalışıyorsun resmen.

    İyi değil, zararlı, yapılmamalı diyebilirsin ama karşındakine asla cahil diyemezsin burada.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  19. #57
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kimseye cahil dediğim yok, yanlış anlamışsın.


    'Factor of safety' diye bir kavram vardır, bu kavram atıyorum normalde 50 kiloya dayanacak herhangi bir sistem yapman yetecekken bunu 100, 200 300 kiloya dayanacak şekilde yapma olayıdır. Katsayıdır sadece

    Birebir kelime anlamı 'güvenlik faktörü' olsa da Türkçe olarak en temel anlamda 'cahillik faktörü'dür. Çünkü sistemin yapılmaya başladığı ilk andan itibaren, mühendisin hesaplamalarını kolaylaştıran kabüllerden, hesaplarda olan hatalardan, malzemenin bozukluğundan doğan hatalardan, sonradan sisteme uygulanacak her türlü beklenmeyen kuvvetlere, yapılması gerekirken yapılmayan bakımlara göğüs geren şeydir bu factor of safety-cahillik faktörü.


    Şahısla ilgili bir durum yok yani.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •