User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
82 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Spacer - Flanş imalatı

  1. #58
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genel bir ağırlık karşılaştırması yapalım.

    vereceğim örnek 2cm eninde ve 15cm çapında yuvarlak metalin ağırlığı
    (spacer falan değil, üzerinde delik falan yok, ham)

    Magnezyum:0.63kg
    Alu 7075:0.98kg
    Demir:2.52kg
    Çelik:2.77kg
    Bakır:3.1kg
    Altın:6.8kg

    üşenmedim birde grafiğini çizdim

  2. #59
    ZX-636R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2015
    Yaş
    44
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    metallerin özgül ağırlığı
    [IMG][/IMG]

    eğer tahta tercih edecekseniz en hafifi kavak gözüküyor
    [IMG][/IMG]

  3. #60
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    80000 psi nedir neye karşılık gelir, açıkçası benim bunu araştırmaya ihtiyacım yok, çünkü çok daha kalın kesite sahip poryada bile 1040 (rakamlarla fetiş yapayım biraz 1040 dayanımı 90.000 psi dır bu arada!) hatta daha yuksek dayanımlı malzemeler kullanıldığını biliyorum,

    dolayısıyla ben 20 mm kesitte, hem poryaya bağlantı yüküne, hemde normalinden daha geniş bir yarıçapta bijon bağlantı delikleri ile daha büyük jantın yüküne mağruz kalacak bir parça yaptırıyorum,

    bundada 1040 yeteceğine güvenmediğimden 4140 malzeme tercih edip, üstüne risk almamak adına ısıl işlem yapıp sertleştiriyorum? bunun abartı olduğuna nasıl karar verebiliyorsun?

    ben zaten neye ihtiyacım olacağını bilmediğim için bulabileceğim en dayanıklı çeliği kullandım sadece..

    ilk defa tasarlanan bir parça ve test yapma imkanım yok, 80000 psi (yani 7075 t6!) yetermi yetmez mi? bunu arabayla ve içinde kardeşim varken de test edemem açıkçası


    ama "buna yolda asla ihtiyacın olmaz!" diye bir iddiada bulunursan bunu sen kanıtlamak durumundasın, bundan nasıl emin oluyorsun diye sorulduğunda , "herşeyi benmi söyliycem, araştırın bulun" dersen, altı boş laflar etmiş olursun..

    neye göre ihtiyaç olmaz? konunun başlangıcı her türden her tasarımdan spacersa, ihtiyaç olmaz diye bir keskin yorumda bulunma, ihtiyaç olabilecek "bir" senaryoyu yazdım yukarda!




    bu durumda her spacer tasarımı için asla yeterli olmayacak alu 7075 T6 ya, çok güvenilir, bütün dünya kullanıyor demek ne derece doğru?

    yada en basitinden, üzerine diş açılması gereken, ince kesitli bir spacerda, diş sıyırma yaşanabilecek bir malzeme kullanmayı uygun görmeyen birilerini eleştirmek ne derece doğru?

    her spacer içinden uzun bijonun geçtiği basit, az yük binen spacer olmayabilir, değil mi?

    kendinden saplamalı poryada , mevcut saplamaları söküp, uzun saplama takma imkanı olmayabilir yada ekonomik açıdan uygun görülmeyebilir, ihtiyaç duyulan spacer ince kesitte olabilir. bu durumda üzerinde diş olan spacer kullanmak zorunda kalınabilir


    kimseyi kendi bakış açımızdan, kendi "uygun" gördüğümüzden farklı bir modifikasyon yapmak istediği için de eleştiremeyiz, gitsin tesisat yapsında diyemeyiz. herkes istediği modifikasyonu yapar, bu konuda kimse kural belirleyici olamaz..




    ortada yanlış dizayn yok, farklı ihtiyaçlar var!

    spacer tek tip te veya belli tasarım kurallarında olacak diye bir zorunluluk yok? farklı farklı ihtiyaçlar var bu konuda..

    bijon aralığı değiştirme, saplamalı bijonları kendinden dişliye çevirme gibi ihtiyaçlar olabilir, kısıtlı jant seçeneği yüzünden, ince bir kesite ihtiyaç duyulabilir. ekonomik sebepler olabilir, herşey olabilir.

    dolayısıyla 7075 T6 da mukavemetsiz kabul edeceğimiz durumlar olabilir, aynı şekilde 1040 imalat çeliğide yetersiz tasarımlar olacak tabiki.

    tüm bu senaryoları düşünürsek, ben alu. mukavemetini düşük olduğu için spacer yapmıyorum, yada ben ihtiyaç duyduğum spacerda ne kadar mukavemete ihtiyaç olacağını test etme imkanım yok, dolayısıyla alu. güvensiz buluyorum diyen birisi olursa, bunun normal karşılanması gerekir.
    Surekli bir aciklama yapmak durumunda degilim bu konuda anlasalim cunku ne soylersem soyleyeyim yazi oldugu icin yanlis anlamayi seciyor insanlarin bir kismi, o yuzden sen istedigin gibi yap spacerlarini, yeter ki konuyu uzatmayalim keza baydim.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  4. #61
    savran murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar yapılan yorumlardan görüyorumki forumda gerek metalurjik malzeme bilgisi ile gerek kimyasal kompozisyonlar ile gerekse fizik kuralları ile oldukça fazla ilgilen arkadaşlarımız/abilerimiz var, çoğumuzun bilmediği konulardaki eğitici ve öğretici yorumları için kendi adıma yorum yapan herkese teşekkür ediyorum, bu durumdan anlıyorum ki yaptığımız çelik spacerlar kadar, alüminyum spacer kullanmak isteyen arkadaşlar da var, bu nedenle isteyene alüminyum spacer da yapmaya karar verdim ve konuya noktayı koymuşumdur umarım

    Fiyatlarımız çelikten yapılan 20mm lik spacer tk. fiyatı 345 tl dir, alüminyumdan yapılan spacer 445 tl dir, çelik ve alüminyum harici kim hangi malzemeden isterse onuda yapmaya hazırız
    Spacer - Flanş
    İletişim: 0535 783 07 71

  5. #62

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gunes G. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Surekli bir aciklama yapmak durumunda degilim bu konuda anlasalim cunku ne soylersem soyleyeyim yazi oldugu icin yanlis anlamayi seciyor insanlarin bir kismi, o yuzden sen istedigin gibi yap spacerlarini, yeter ki konuyu uzatmayalim keza baydim.
    sende sınırlı dünyanla devam et.. ben zaten gerekeni yapiyorum.

  6. #63
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.346
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bijon yapmicakmısınız
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  7. #64
    savran murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gökan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bijon yapmicakmısınız
    Yok kardeşim, Bizde gerekli durumlarda hazır bijon kullanıyoruz, sadece spacerların montajı için civata yapıyoruz
    Spacer - Flanş
    İletişim: 0535 783 07 71

  8. #65
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sende sınırlı dünyanla devam et.. ben zaten gerekeni yapiyorum.
    Sinirli dunya filan bunlar hos lakirdilar degil, yakismamis.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  9. #66

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet dunyan kisitli spaceri belli kaliplarda kabul edebiliyorsun sadece

    farklı spacer ihtiyaçlarına hatali tasarim dedin

    yaptirip kullandigim parçaya hatali tasarim diyorsun, aslinda o kadar dayanikli olmasına gerek yok diyebiliyorsun.

    nerden biliyorsun dedigimde, onuda benli anlaticam yeaa gidin ogrenin dedin

    ortaya dayanaksiz bisey attin. aciklama da aciklayamiyorsun doğal olarak.


    hatta modifiye herkesin isin değil gidin tesisat fln yapin dedin.. (pardon biz sıradan insanların ne haddine dimi?)

    hatta ben ne yazarsan yazayim birileri yanlis anliyor da dedin (pardon senin seviyene erisemiyoruz çok yukardasin)

    esas senin yazdiklarin lakirti idi, onlara karsilik sayabilirsin.

  10. #67
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet dunyan kisitli spaceri belli kaliplarda kabul edebiliyorsun sadece

    farklı spacer ihtiyaçlarına hatali tasarim dedin

    yaptirip kullandigim parçaya hatali tasarim diyorsun, aslinda o kadar dayanikli olmasına gerek yok diyebiliyorsun.

    nerden biliyorsun dedigimde, onuda benli anlaticam yeaa gidin ogrenin dedin

    ortaya dayanaksiz bisey attin. aciklama da aciklayamiyorsun doğal olarak.


    hatta modifiye herkesin isin değil gidin tesisat fln yapin dedin.. (pardon biz sıradan insanların ne haddine dimi?)

    hatta ben ne yazarsan yazayim birileri yanlis anliyor da dedin (pardon senin seviyene erisemiyoruz çok yukardasin)

    esas senin yazdiklarin lakirti idi, onlara karsilik sayabilirsin.
    Sen biraz alinganlik yapiyorsun bence, yazi dili oldugu icin boyle anlamis olabilir misin acaba keza yazdigin seylerin cogunu kast etmemistim.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  11. #68
    Işık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    49
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    713
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sizin spacer dediğiniz şey "wheel hub converter", onu sağlamlık için çelikten üretirsiniz anladım da spacer bijon aralığını değiştirmeden iz açıklığını dışa almak için kullanılan parça değil mi?

    Standart spacer kullanırken zaten ekstra bir yüke maruz kalmayacağı için bijonların sağlamlığı yeterlidir bence. Teflondan bile imal edilebiliyor, örnekleri var.


    Burada verdiğim linkte de eibach ve H&R spacer örnekleri var, her modelini sertleştirilmiş aliminyumdan imal etmiş adamlar, TÜV onaylı hepsi

    https://www.performancealloys.com/wh...ers-shims.aspx

  12. #69
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok güzel ve teknik bilgiler paylaşılmış. Öncelikle yazan üyelerin elleri dert görmesin.

    Spacer kullanıcıları 2 sınıfa ayrıldysa bende Al. cuyum. 2 aracımda 7075-T6 dan imal edilmiş spacer kullandım. İkisinide insanlık dışı kullandığım anlar oldu ki araçlarda kendi kulvarında hatrı sayılır araçlardı (106+clio Williams) Balans dahil en ufak bir sorun yaşamadım.

    Clio Williams spacerları 20mm'den 4 tekerde vardı. Hatta jant göbeğinin kalınlığından ötürü özel bijon yaptırdık.(Olmasaydı saplama yapacaktık) En ufak sıkıntı yaşamadım.

    Benimde tecrübelerim bu yönde.

  13. #70
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya siz hala spacer diyorsunuz. Ben fren disklerini 7075-T6 aluminyuma bağlayıp kullanıyorum.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #71

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya siz hala spacer diyorsunuz. Ben fren disklerini 7075-T6 aluminyuma bağlayıp kullanıyorum.
    alttaki parçayımı yaptınız alu den ?
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  15. #72
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Onuda yaptım aludan ama bahsettiğim Brake Rotor Bell. Aynı zamanda 20mm spacer. Temsili foto.

    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  16. #73

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Onuda yaptım aludan ama bahsettiğim Brake Rotor Bell. Aynı zamanda 20mm spacer. Temsili foto.

    bunlar disk ,kaliper sistem yükseltme için o zaman sanırım.75 in berbat frenleri için bolca araştırma yaptım yurtdışı forumlarda,bi dünya hazır kit var enteresan şekilde ama bi 75 parası,ucuza maletmek için d.ı.y yapanlarda bol ama onlarında kullandıkları çıkma parçaların arabaları tr de 75 dende nadir,tıkandım kaldım.eğer başarabilirsem ,maliyetinede güçüm yeterse planlarım arasında sıra ona gelecek bu kış ama bu ara montaj elemanlarını yapan eden olurmu burda bilmiyorum.siz kendiniz içinmi yaptınız,yoksa bu işle(cnc falan) mı ilgileniyorsunuz.yardım fikir alabileceğim birileri lazımda.volvo 240 kaliperleri tr de bulunurmu çıkma,diğerlerini sormuyorum porcshe 944 falan
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  17. #74
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben ilk 4 sene 60 bin km önce kendi arabama Brembo fren uygulaması yaptım 2 parça fren diski ile beraber. Daha sonra kardeşimin arabasıda dahil olmak üzere bir çok araca Brembo kaliper ile beraber fren uygulaması gerçekleştirdim. Yurtdışına (Hollanda'ya) bile sattım büyük Brembo fren kiti. Sanmıyorum ki sizin aracınız içinde güzel bir çözüm hali hazırda keşfedilmiş olmasın. İllaki vardır. Ancak bu işte maliyet göreceli. Brembo kaliper yaklaşık 1000-1500 TL. Uygun fren diski bulamıyorsanız 2 parça fren diskin maliyeti iyi bir balata ile yaklaşık 3000-3500 TL gözden çıkartılmalı.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #75

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu maliyet beni aslında aşıyor,***** aracımıda aşıyor,ben o yüzden misal 164 diskleri+ volvo 240 çıkma 4 port kaliperleri yada daha farklı alternatifler araştırmasındayım ki bunların maliyetide en kötü 1500 ü bulur.eğer ki uygun parçaları bulabilirsem montaj braket yapımı ve uygulaması için sizinle irtibat kurup olabilitesini görüşüp bi maliyet çıkarıp yaptırmak isterim.halihazırda araştırıyorum,çok fazla uygulama var 75 le ilgili,kullanıcı son yorumlarına bakıp fiyat-perf-bulunabilirlik açısından mantıklı olanı bulmaya uğraşıyorum.haa imkan olsa szin üstte bahsettiğniz rakam hazır kitlerin yarı fiyatı,tarox v.b markalara göre
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

  19. #76
    savran murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    İZMİR
    Mesaj
    162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaptığımız bazı uygulamaları paylaşmak istiyorum.

    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    Spacer - Flanş
    İletişim: 0535 783 07 71

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •