Katılıyorum kanka :bravo:
Printable View
Kimse güvenlik faktöründen bahsetmemiş. Bu"hafif" jantlar titanyumdan falan yapılmıyorsa özellikle "teneke" tabir edilen malzeme yolda 2ye bölünmesin?
leon 5f 1.6 tdi manuel araçta orjinal 16 jantları hafif 15 ile değiştirmiştim 2 boy önde olan aracın 2 boy önündeydi 4 boy hızlanmıştı
16 lar 9.8 kilo 15 5.3 kilo 4.5 farkla böyle olmuştu frende lastik tabanları aynı veya daha fazla olduğu sürece daha iyi tutunuyor aksi takdirde kızaklanıp gidiyordu
tenekeler hafif değildir tenekeler "cast" dedikleri döküm bir malzemeden elde ediliyor.hafif jantta kullanılan malzeme aliminyum forged metal carbon magnezyum vs vs gibi malzemeler kullanılıyor forgedleri kırmayı geçtim lastik kaliteli ise balansı bile bozulmuyor
Evet, artırıyor. Öncelikle süspansiyon sisteminin üstündeki yükü azaltıyor. Bunun dışında arabanın virajda yaşadığı ağırlık transferini azaltıyor bu sayede içte kalan lastiklerin tutunma kabiliyeti daha iyi kullanılabiliyor.
Bu arada hafif jant/lastik bence her durumda iyi değil, özellikle kış şartlarında ağır olması (ya da sonradan takılan hafiflere göre orjinalin kullanılması) patinaja düşmeyi zorlaştırıyor :)
Bahsettigim jantlar bmw uretimi fabrika cikisli forged
Bakalim yakin zamanda tecrubelerimi paylasirim