User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
26 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Jant Hafifletme

  1. #1
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Jant Hafifletme

    Geçmişte açılmış bütün konuları okudum ancak tam anlamıyla bir cevap bulamadım
    Kimisi janttan atılan 1kilonun etkisi 4 kilo kimiside 10 kilo diyor
    Hissedilen 4 veya 10 kilo fark etmez asıl janttan atılan kilonun etkisi nedir ?
    15.2 kilo olan jantları 10.2kilo ve 16kilo onları 11.3kilo ile değiştirmenin ne gibi faydalarını görürüm ?
    Mantıken hızlanma süresi ve yakıt tüketimi düşecek ancak bu fark gerçekten gözle görülür parasının hakkını veren birşey midir ?
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  2. #2
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.3 dizel aracta 11 kiloluk janttan sonra 6.5kg jant takinca hissedilir derecede cekis ve yakit farkini bizzat gozlemledim tabi bahsi gecen arac 90hp gucunde

    Daha guclu araclar icin hissedilir derece olur mu ona birsey diyemiyecegim
    - Bize Her Yer TRABZON

  3. #3
    AykutB. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    279
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benim bildiğim çekiş olan jantta 1e 6 oran var. Çekiş olmayan sadece kendisi kadar hafifliyor. Kendi aracımda koltuklar sökülmüş kadar fark hissettirdi. St2 ibiza cupra için konuşuyorum epey işe yaradı pişman olmadım aldığıma orj 13 kg falan hafifler 7.2 kg olması lazım. Tabi şöyle birşeyde farkettim. Mesela 120yle giderken ayağınızı gazdan çektiğinizde hafif jantlı hali daha çabuk yavaşlıyor orj jantlı haline göre.

  4. #4
    mehzent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İst-Bahçelievler
    Mesaj
    4.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kendı adıma konusum cok denemiştim Typer da en hıssedılır farkı aynı vıteste beraber yurudugun arabayla bır veye ıkı ust vıtes bıraz dusuk devır bastıgında hafıf jantın etkısını o zaman goruyosun araba cok daha cabuk ıvmelenıyor ben en buyuk farkı onda gordum dığerleri pek hıssedılcek kıvamda degıldı
    Alıntı mami_makinen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Maşallah ne söylenebilirki altı üstü atmosferik araba ama yaptıkları atmosfere sığmıyo

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu forumdan bir kişi "süspansiyon sisteminin taşımadığı" her ağırılığın, "süspansiyon sisteminin taşıdığı" ağırlığa göre çekişte daha fazla etkisi olduğunu yazmıştı. Sanırım spacer konularından birindeydi bu. O konuda detaylı bir açıklama vardı sanırım ama hangisi olduğunu hatırlamıyorum.

  6. #6
    iztuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2016
    Yaş
    40
    Şehir
    Bartın/Çeşme
    Mesaj
    327
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Drag yarışlarında -özellikle- çekişin olduğu tarafta bildiğimiz teneke jant seçiliyor.

  7. #7
    yoshimura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    859
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aktarma organlarından atılan ağırlığı 4 ile çarpıyoruz diye bir yazı okumuştum bu formda. 4ile çarpınca, atılan sabit ağırlığa eşit oluyormuş.
    DTi

  8. #8
    evolution_9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    904
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şu an arabanın fabrika çıkışlı jantlarını kullanıyorum enkei marka 9,5 kilo civarı bi ara advanlarım vardı 7,5 kilo. advanlar takılıyken hızlanmada aşırı değişiklik vardı düşük viteslerde araba 4 çeker olmasına rağmen sarıyodu baya hissedilir farkı vardı beygirini yakıtını bilmem ama kesinlikle hatırı sayılır fark hissedersin
    evox

  9. #9
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben de benzer bir hususta soru sorayım:Aynı lastik ölçüsünü kullanmak şartıyla,kilo farkı olan jantlar arasında yol tutuş nasıl farklılık gösterir?Diyelim ki 9 kg olan jantı, 6 kg olan ile değiştirdik.Yol tutuşu bundan nasıl etkilenir?Ayrıca,otomobil üreticileri jant ağırlığına neye göre karar veriyor?
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  10. #10
    beakmenek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    57
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 220T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben de benzer bir hususta soru sorayım:Aynı lastik ölçüsünü kullanmak şartıyla,kilo farkı olan jantlar arasında yol tutuş nasıl farklılık gösterir?Diyelim ki 9 kg olan jantı, 6 kg olan ile değiştirdik.Yol tutuşu bundan nasıl etkilenir?Ayrıca,otomobil üreticileri jant ağırlığına neye göre karar veriyor?
    Yol tutuşu artar. Viraj sırasında arabanın ağırlık transferi ve yatması azalır. Üreticiler yürüyen aksamı tasarlarken ilk önce kullanılacak lastiği seçip geri kalan tüm hesapları onun üstünden yapıyorlar ancak jant ağırlığına nasıl karar veriliyor bilemedim. Büyük ihtimal genel olarak kullandıkları standart bir ağırlık vardır alt yüklenicileri ona göre bir şeyler veriyorlardır
    2004 wrx
    --
    208 GTI

  11. #11
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.611
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Birkan61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.3 dizel aracta 11 kiloluk janttan sonra 6.5kg jant takinca hissedilir derecede cekis ve yakit farkini bizzat gozlemledim tabi bahsi gecen arac 90hp gucunde

    Daha guclu araclar icin hissedilir derece olur mu ona birsey diyemiyecegim
    birde 17ye geçtiğin halde demi?

  12. #12
    CNR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2015
    Yaş
    28
    Şehir
    Konya
    Mesaj
    893
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.2 tsi'da 15 janttan 18 e geçtim

    Hissiyat arabada ekstra 2-3 kişi varmış gibi belki bende abartıyor olabilirim ama altlarda baya farketti.
    hızlı arabalarda hissiyat olarak ne değişir bilmiyorum

    Ama ilginç bir şekilde, hissiyat arabada 2-3 kişi var gibi fakat

    Vagcomla aynı yolda aynı yerde yaptığım ölçümlerde

    0-100 15 jantlı halinden daha iyi çıkıyor(tutunmayla alakalı olabilir belki),
    60-180'dede 2 saniye daha yavaş 18 jantlı hali

  13. #13
    Birkan61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Şehir
    İstanbul / Trabzon
    Mesaj
    2.378
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    birde 17ye geçtiğin halde demi?
    yok abi, ikiside 17 inç

    biri tjet jantı 11kg



    öteki könig daylite 6,5 kg

    - Bize Her Yer TRABZON

  14. #14
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bunun öyle oran gibi bir hesabı olmaz. Araçtan araca göre değişecektir, en basitinden düşük torklu motoru olan bir araca etkisi ile torku yüksek bir araca yapacağı etki aynı olmaz. Normal ağırlığın 4 katı 5 katı filan çok havada şeyler. Hangi arabadan, hangi janttan atıyorsunuz o kiloyu? 16-17 kiloluk janttan 4 kilo atmak ile 10 kiloluktan 4 kilo atmanın bile ağırlık kaybı yüzdesi farklı en düz mantıkla.
    Ama etkisi var tabiki hem performansa hem de yol tutuşa. Sonuçta motorun ana işlevi o jantları çevirebilmek, ne kadar kolay dönecek birşey olursa kayıp o kadar azalır. Ayrıca yaylanmayan jant lastik frenler gibi şeylerdeki ağırlık azaltılması da amortisör sisteminin daha rahat çalışmasını üzerindeki stresin azalmasını sağlayacaktır.
    YouTube
    DR.ECU

  15. #15
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen, tekerleğin hafiflemesi hızlanmada ve yol tutuşta katkı sağlar. araca ve janta göre değişir. (hatta hissedilmeyecek kadar olsa bile, jantın kol tasarımına göre bile değişir).

    Düzgün asfaltta yol tutuşu arttırırken, benim bildiğim/gözlemlediğim kadarıyla asfalt kaplamasında olan çökmelerde vs kötü etkiliyor aracı. Araç burnunu bozuk asfaltın/göçüğün yönüne doğru çekmeye çalışıyor hemen.

    Benim gözlemlerimde jant agırlık farkı oldukça fazla ama. 14" tenekeler vs 17" alaşım jantlar

  16. #16
    Boldenon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Lüleburgaz
    Mesaj
    1.083
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 tdi skoda rapid te denemiştim. Aracım stock değildi, 200 hp üstü güce rağmen 17 jant ve semi slick lastikli hali 15 jant oem audilere göre en az 6-7 boy yavaştı. Jantın ve lastiğin hafif olması hızlanmada büyük etken.
    Byte-R
    instagram: dogancglr

  17. #17
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    1 lb. of Wheel Weight= 10 lbs Weight Reduction

    olarak kabul ediyor genelde yabancı vatandaşlar. yani aktarmadan atılan 10 kg, araçtan atılan 100 kg a denk tutuluyor.

  18. #18
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tenekelerle 175-60r14 leri çıkarıp yerine 175-55r15 alm.jant (5.2kg) taktırmıştım.yol tutuş,frenaj,ivmelenme,yakıt bariz fark oluyor.
    birde tenekede kış lastigi kullanıyorum şuan,sanki araçta ekstradan agırlık var gibi.

    nereden olursa olsun hafiflik her türlü iiidir.

  19. #19
    Aliburakb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    845
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafif jantın ivmelemede faydalı olduğu belli(okuduğum postlardan) ancak hafif jant yol tutuşunuda mı arttırıyor ?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •