User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: camber shim hakkında bilgi

  1. #1
    hakan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    camber shim hakkında bilgi

    merhabalar ,

    hemen konuya gireyim arabaya yeni aldığım 15x8 ET11 jantlarım biraz dışarda kalıyor (195 50 15 ) ve arabayı alçalttığım anda çamurluğa sürtücek.
    ilk etapta ne yaparım diye koyuldum araştırmaya birsürü seçenek çıktı karşıma


    jant içerden tornalatılarak daraltılıyormuş , düşündük sağlıklı değil dedik vazgeçtik

    kampana -disk tornatılarak kalınlığı azaltılıyormuş , gene sağlıklı olmayacağını düşündük vazgeçtik , bu iki yolda da zaten toplasan toplasan 0.5-1 cm gibi bişey içeri giricek jantlar , yetmezz

    çamurlukları keselim biçelim dodik yapalım dedik, içim el vermedi vazgeçicem bundan da sanırım , zaten 4 kapı araba , arka kapının olduğu yer uğraştırıcak vs. soğudum

    camber için disk - kampana altına pul koyuluyormuş, burda okuduklarıma göre sağlıklı olmadığı söyleniyor , bilya dağıtanlar varmış, hadi onu da geçtik

    arka bi nebze kurtarıcak da , ön için daha dar lastik alayım diye düşündüm mantıklı geldi , 165 taban alırsam sanki biraz rahatlayacak gibi duruyor ( bu cepte , en yapılabilir yöntem bu )

    gelelim asıl konuya , bu tüm senaryoları düşünürken tilkiler dönüyor dolaşıyor gene cambere takılıyor kafamda şu shimlere denk geldim, somun deliğine göre bazı yerleri kesilip kampana veya disk altına monte edilerek camber verilebiliyormuş. aranızda hiç böyle bir ürün kullanan oldu mu acaba ? tavsiye eder misiniz ? nasıl bi randıman verir.











    ikinci yöntem ise gene kampana-disk altına, düz yüzeyi olan dardan kalına giden bir spacer-aparat takarak camber veriyorlarmış, mış diyorum çünkü yeni öğreniyorum , mazur görün araştırdıkça öğreniyoruz işte

    VWVortex.com - DIY: Install & Review of FilthyDubber's MK3 Rear Camber Shims

    Camber - Wheels, Tyres, Suspension and Brakes - Club Polo Forum





    böyle bişeyin zararı olur mu ? somundan öte daha sağlam duruyor ve bence çok mantıklı hem bu yöntem ile 2-3 derecelik camber verebileceğimi de düşünüyorum , yeterli olur.


    bu arada araç kadett d

  2. #2
    hakan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herkes mi ayarlı kol kullanıyor , herkes mi camber plate kullanıyor yahu

  3. #3
    kadireren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    507
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kurtarmaz demişsin ama kampana tornalama Tofaşta çok kullanılan bi yöntem sorun yaşayan yok ama çok bi pay olmadığından 0.4mm gibi bişey alınıyo

  4. #4
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teker bilyası bozmaya bire bir, onun dışında sorun yok fotografını koyduğunuz ürünlerde.

  5. #5
    hakan_41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    841
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yarım cm için hiç o riske girmek istemiyorum (torna) ince bir işçilik gerektiren iş neden olsa.

    öteki konu için ise ha pul koymuşun ha böyle yapmışsın aynı şey diyorsunuz yani , bundan da vazgeçiyorum o halde , bilya bozmanın manası yok durduk yere

    dar tabanlı lastik yolu gözüküyor o halde :/

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en güzeli ET değeri yüksek jant olabilir
    ET11 yerine ET30 jant 2cm içeride demek

  7. #7

    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/İzmit
    Mesaj
    319
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hakan, kıyamıyorum demişsin ama şu fender flare'ler ile hem sorunu çözersin hemde siyah-turuncu çok güzel durur. Taban inceltince de lastik için pek iyi şeyler olmayacak diye düşünüyorum
    '98 Peugeot 106 XS

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •