User Tag List

12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: bronz balata sorunu

  1. #1
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    bronz balata sorunu

    aracım 1.6 tdci büyük turbo cooler enjektör var teker 220 hp civarı tork da 400 nm
    orj balata sıyırmaya başladı bizde oynar volandan sabite geçtik
    orj balata 8 mm ford bronz ise 1 mm plaka 3.5mm x2 tanede yaprak bronz = 8 mm ama taktık
    taktığımızda bir adet hidrolik bilyayı patlattık çünki çok ama çok sertti debriyaj ve ayırmıyordu
    sonra söktük ve baskının vidaları arasına 1mm somun koyduk ve kapattık okey araba yürüyor vites geçiyor
    ama pedala basıyorum ayağımı kaldırıyorum pedalın bitimine 1 cm kala tutuyor

    rodaj vs yapmak gerekiyormu havamı kalmıştır ?

    takalı 25 km oldu zorlamadım ama gaza oturduğumda sıyırıyor güç aktarmıyor

    2. viteste pedaldan çektiğimde küt diye stop ediyor ama bilemedim bir yanlışlık var mı yokmu bronz olduğu içinmi pedal çok yukarda kavrıyor ? yardımcı olacak varmıdır rica etsem

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şemsiyeler tam cekmemiştir somun koydugunuzda. büyük bir ihtimal bilyanın boyu tam yetişmiyor baskıya oyüzden merkez patlattınız. yada balata ince geliyor olabilir.

    bu arda volan hangi aracın..

  3. #3
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha önce aracıma takmıştım bu ürünü volmerk volan , valeo connect baskı balata
    şimdi pul koymadan önce pedal taş gibiydi ve volandan hidrolik aktı hiç ayırmıyordu şemsiyeler heralde balataya deyiyordu anlamadım balatayı çakan heralde göbeği dışarımı aldı naptı anlamadım ?

  4. #4
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bektas_talay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracım 1.6 tdci büyük turbo cooler enjektör var teker 220 hp civarı tork da 400 nm
    orj balata sıyırmaya başladı bizde oynar volandan sabite geçtik
    orj balata 8 mm ford bronz ise 1 mm plaka 3.5mm x2 tanede yaprak bronz = 8 mm ama taktık
    taktığımızda bir adet hidrolik bilyayı patlattık çünki çok ama çok sertti debriyaj ve ayırmıyordu
    sonra söktük ve baskının vidaları arasına 1mm somun koyduk ve kapattık okey araba yürüyor vites geçiyor
    ama pedala basıyorum ayağımı kaldırıyorum pedalın bitimine 1 cm kala tutuyor

    rodaj vs yapmak gerekiyormu havamı kalmıştır ?

    takalı 25 km oldu zorlamadım ama gaza oturduğumda sıyırıyor güç aktarmıyor

    2. viteste pedaldan çektiğimde küt diye stop ediyor ama bilemedim bir yanlışlık var mı yokmu bronz olduğu içinmi pedal çok yukarda kavrıyor ? yardımcı olacak varmıdır rica etsem
    balata kalınlığı eşit tamam da, volantı değiştirmişsiniz, volant+baskının toplam kalınlığı eşit mi? ayırmamasının sebebi bilye tam basmıyor demek yani mesafeler tutmamış, bronzda da kesinlikle rodaj vardır, ilk 800 km sert kalkmamak lazım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  5. #5
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    balata kalınlığı eşit tamam da, volantı değiştirmişsiniz, volant+baskının toplam kalınlığı eşit mi? ayırmamasının sebebi bilye tam basmıyor demek yani mesafeler tutmamış, bronzda da kesinlikle rodaj vardır, ilk 800 km sert kalkmamak lazım...
    yok herşey eşit orda sorunumuz yok normalde oynar volan sachs sök valeo sabit sistemi tak çalıştır hiçbir sorun yok
    biz sadece bu setin balatasını bornza çevirdik o zaman 800 km 1000 km rodajı halledeyim sonrasına bakalım

  6. #6
    murat çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.008
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rodajda yapsan dahada üste cıkar balata oturdukca senin sistem dahada çok kacırır balata yer yaptıkca balatan büyük ihtimal ince kalmış biraz kalını yapılcak gibi
    Özen Volkswagen

    RACE WERKS

    Ibiza 1.8t fully built drag car project

  7. #7

    Üyelik
    Dec 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bektas_talay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok herşey eşit orda sorunumuz yok normalde oynar volan sachs sök valeo sabit sistemi tak çalıştır hiçbir sorun yok
    biz sadece bu setin balatasını bornza çevirdik o zaman 800 km 1000 km rodajı halledeyim sonrasına bakalım
    balata ince geliyor ozman.

  8. #8
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İlk taktığımızda dediğim gibi bilya patlattı hidrolik olanı ve taş gibiydi

    Sonrasında baskı ve volant arasına pul koyduk sorun çözüldü ama çok çok yuksrda kavrıyor

    Şanzumanı alttan kesip pulları alıcaz sanırım bi çaresine bakıcaz canım sıkıldı bu durumdan

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bektas_talay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İlk taktığımızda dediğim gibi bilya patlattı hidrolik olanı ve taş gibiydi

    Sonrasında baskı ve volant arasına pul koyduk sorun çözüldü ama çok çok yuksrda kavrıyor

    Şanzumanı alttan kesip pulları alıcaz sanırım bi çaresine bakıcaz canım sıkıldı bu durumdan
    hocam şanzıman kesilir mi hiç? ne şanz. swap yapmışsınız ne de parçası hiç bulunmayan bir araç bu... sorununuz baskı-balata-volan setinizin mesafeleri...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    inşallah şanzımanı kesmeden uyarmışızdır...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #11
    bektas_talay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/istanbul
    Mesaj
    551
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben de kesme taraftarı değilim ya usta bana şaka yaptı dalga geçti ? bilemiyorum şuan tutunmada problemim yok ama çok çok yukarda çok ufak bir mesafede tutunuyor ayağım dokunsa pedala hemen ayırıyor sıyırıyor o derecede birazdaha otursun pulları alıcaz söküp en kötü baştan yapılacak ne yapalım

  12. #12

    Üyelik
    Jun 2014
    Yaş
    47
    Şehir
    kocaeli/gebze
    Mesaj
    345
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bronz balat ile normal balata kalınlığı farkı 2-3 mm civarı genelde.mantıken volan sıfırsa bronz balata volana uzak kalıcak 1-2 mm.siz araya pul atarak dahada uzaklaştırmışsınız.benim bildiğim tam aksine volantın civata duvarından ölçüye göre traşlanması lazım şemsiyelerin açması için.
    delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •