406 coupe arka aksı multilink bir sistem gibi görünüyor, yani süspansiyon geometrisini etkileyen 3-4 bağlantı elemanı var genel olarak karmaşık bir sistem olduğunu söyleyebiliriz.
Öncelikle, spacer için farklı seçenekler var. Eğer fren diski ile jant arasına koyulacak bir spacerdan bahsediyorsak evet belli bir kalınlıktan sonra porya üzerine yüksek yük bindirdiğinden sorun yaratabilir. Diğer yandan bazı araçlarda tabla ile porya arasına yerleştirilen sabit spacerlar da kullanılıyor ki bunlar daha sorunsuz diyebiliriz. Maalesef 406 nın arka aksında bu tarz bir spacer kullanabilmek pek mümkün görünmüyor:
Diğer konu ise aracı alçalttığınızda arka tekerleklerde geometri gözle görülür şekilde bozuluyorsa artık o süspansiyon çalışma aralığını aşmış demektir, yani dizayn edilen kamber, kaster ve rot değerlerini sağlayamaz hale gelmiştir. Kamber açısını dışarıdan mudahale ile düzeltseniz bile araba yoldayken süspansiyon düzgün çalışmayabilir. Buna ek olarak burçlara ve diğer bağlantılara da yük bindirecektir fazladan.
Multilink sistemler daha karmaşık olduğundan lastiklerin viraj içindeki konumlarını daha iyi kontrol edebildikleri için tercih ediliyorlar ancak daha basit sistemlere göre çalışma aralıkları biraz kısıtlı, yani arka süspansiyonu Mcpherson, torsiyon ya da double wishbone olsaydı siz aracı alçalttığınızda bu kadar ciddi bir sorunla karşılaşmazdınız. Bunun yanında daha basit sistemlerde sadece salıncak değiştirerek ya da kamber düzeltme kitleriyle bir çözüm elde edebilirdiniz.
Maalesef 406 için kamber kiti ya da custom süspansiyon bağlantıları uygulamak pek kolay görünmüyor benim incelediğim kadarıyla.
Eğer gerçekten bunları göze aldıysanız ve arka süspansiyonu araba alçaltıldıktan sonra optimum geometrisine getirmek istiyorsanız:
1- Resimde görünen 2 numaralı salıncak üstünde bulunan 73-79 olarak işaretlenmiş delikleri yukarı(10 mm diyelim) kaydırmanız gerekli.
2- 1 numaralı arka bağlantı kolunun 70-13 olarak işaretlenmmiş olan ucunu 10mm daha yukarıda duracak şekilde yeniden üretmeniz ya da modifiye etmeniz lazım.
3- 6 numaralı yönlendirme kolunu aynı şekilde kullanabilirsiniz ancak döküm olan akson üzerindeki 78 numaralı deliğin üstünden değil alt kısmından bağlamalısınız. Bu size diğer parçalardaki 10 mm payı yaklaşık olarak sağlar diye düşünüyorum.
4- 3 numaralı ön bağlantı kolunun gövdeye bağlanan kısmında pek bir pay yok gibi duruyor o yüzden burada da 71-78 olarak işaretlenen ucundaki bağlantının 10mm yukarıda duracak şekilde yeniden yapılması lazım, eğer bu parçayı büküp modifiye ederseniz kaster ve rot ayarını bozarsınız o yüzden parçanın boyunun kısalmaması lazım.
Eğer geometriyi bozmadan 10mm den daha fazla alçaltmak istiyorsanız yukarıdaki ölçüleri arttırmanız lazım. Dikkat edilmesi gereken diğer nokta ise her süspansiyon elemanının boyu farklı olduğundan sistemi bozmamak için akson üzerindeki bağlantıların yerini değiştirmek gerekli yukarıda yazdığım gibi.