Otomatik Vites ve Akü arasındaki ilişki

Thread: Otomatik Vites ve Akü arasındaki ilişki

  1. beratyuksel's Avatar

    beratyuksel said:
    Quote Originally Posted by marikan View Post
    Akü değişti denendi, zaten sorunun şanzımadan olmadığını söyledi usta.
    Sorumu ön düzende arıyoruz veya direksiyon.
    Mesajımda da yazdığım gibi hidrolik aksamını kontrol ettirin bence bir de belki bir ihtimal direksiyondaki problem direksiyon körüğünden de kaynaklanıyor olabilir ama bu geri vitesteki saçmalamayı açıklamaz. O yüzden bunu söylemedim ilk mesajımda. Benim aracımda o zaman hidrolik pompası ve direksiyon körüğü ikisi birden değişmişti.
     
  2. marikan's Avatar

    marikan said:
    Mekanikçiye gidiyorum, şanzımandan diyor. Şanzımancıya gidiyorum şanzımandan sorun yok diyor.
    En son hem şanzımancı hem mekanikçiye gittim daha araca binmeden şanzımandan diyor. O da burada otomatik şanzıman konusunda kendini ispatlamaya çalışan bir usta.
    Olayı anlatıyorum direksiyonu çevirince oluyor sadece diyorum, net bir şey diyemiyor.

    Ben aks başından şüpheleniyorum. Körüğü de yırtılmış yağsız kalmış. Sipariş verdim değiştireceğim.
     
  3. marikan's Avatar

    marikan said:
    Evet sorunu bugün hallettik.
    Sorun şanzımandan kaynaklanıyormuş. Hidrolik beyin üzerinde 2 tane o-ring var. Onlar değişti ve herşey düzeldi.
    Yağ ve filtreyi de tekrar değiştirdim. 15.000km önce değişmişti.
    Maliyet o-ring bedava, işçilik 250TL. Yağ ve filtrede 300 tuttu. 550TL ödedim.
     
  4. XoR's Avatar

    XoR said:
    Quote Originally Posted by marikan View Post
    Evet sorunu bugün hallettik.
    Sorun şanzımandan kaynaklanıyormuş. Hidrolik beyin üzerinde 2 tane o-ring var. Onlar değişti ve herşey düzeldi.
    Yağ ve filtreyi de tekrar değiştirdim. 15.000km önce değişmişti.
    Maliyet o-ring bedava, işçilik 250TL. Yağ ve filtrede 300 tuttu. 550TL ödedim.
    Ucuz yırtmışsın baya tekrarlanmasın maşallah diyelim dilimizi ısıralım

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
     
  5. Low-Rider's Avatar

    Low-Rider said:
    Quote Originally Posted by marikan View Post
    Evet sorunu bugün hallettik.
    Sorun şanzımandan kaynaklanıyormuş. Hidrolik beyin üzerinde 2 tane o-ring var. Onlar değişti ve herşey düzeldi.
    Yağ ve filtreyi de tekrar değiştirdim. 15.000km önce değişmişti.
    Maliyet o-ring bedava, işçilik 250TL. Yağ ve filtrede 300 tuttu. 550TL ödedim.
    Bu durumda işte işi bilen ve kafası çalışan usta çok önemli.

    İş bilmeyen bir herifin eline düşsen, 2 o-ring ile halledilecek şey için şanzımanı revize edecekti belki.
     
  6. marikan's Avatar

    marikan said:
    Aynen öyle ustanın hem tecrübeli hemde vicdanlı olması lazım. Bana şanzıman inecek deseydi ben razıydım.
    Çok şükür ucuza hallettik.
     
  7. marikan's Avatar

    marikan said:
    Quote Originally Posted by XoR View Post
    Ucuz yırtmışsın baya tekrarlanmasın maşallah diyelim dilimizi ısıralım
    Usta söktü karteri. O-ringe baktı yırtık. Bundandır dedi, düzelmezse tas çatlaktır şanzıman inecek dedi.
    Neyse o-ringler değişti deneme sürüşüne çıktık. İçimden ne kadar dua biliyorsam okudum
    Aracın işi bitti çıktım. Kayseri’den Nevşehir’e gelene kadar en az 10 kere durup denedim
    Çok şükür korktuğum gibi olmadı.
     
  8. XoR's Avatar

    XoR said:
    Quote Originally Posted by marikan View Post
    Usta söktü karteri. O-ringe baktı yırtık. Bundandır dedi, düzelmezse tas çatlaktır şanzıman inecek dedi.
    Neyse o-ringler değişti deneme sürüşüne çıktık. İçimden ne kadar dua biliyorsam okudum
    Aracın işi bitti çıktım. Kayseri’den Nevşehir’e gelene kadar en az 10 kere durup denedim
    Çok şükür korktuğum gibi olmadı.
    Bilinçli kullanıcı olman bu noktada bence seni kurtardı Erken teşhis ve tedavi kombinasyonu

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|
     
  9. Günkut's Avatar

    Günkut said:
    Bende akü bitmse vs yok fakat 2001 s40 2.0 otomatik aracımda bazen vuruntu yapıyor birden 2 ye geçerken böyle ışınlanıyor gibi oluyorum içeride

    Acaba oring var mı bizde ?
     
  10. marikan's Avatar

    marikan said:
    O-ring, selenoid veya yağ-filtreden bile olabilir. Yukarıda bahsettiğim gibi iyi bir usta lazım.
     
  11. 220T's Avatar

    220T said:
    Kayseri'de hangi usta?Öğrenmiş olalım,lazım olur.
    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.
     
  12. Günkut's Avatar

    Günkut said:
    Quote Originally Posted by marikan View Post
    O-ring, selenoid veya yağ-filtreden bile olabilir. Yukarıda bahsettiğim gibi iyi bir usta lazım.
    Daha önce volvo kurcalamış usta bulmak lazım. Teşekkürler.
     
  13. marikan's Avatar

    marikan said:
    Quote Originally Posted by 220T View Post
    Kayseri'de hangi usta?Öğrenmiş olalım,lazım olur.
    Deniz Otomatik Şanzıman Servisi
     
  14. marikan's Avatar

    marikan said:
    Quote Originally Posted by Günkut View Post
    Daha önce volvo kurcalamış usta bulmak lazım. Teşekkürler.
    Ustanın kendisi S80’e biniyor. Ben gittiğimde içerde S40 şanzımanı indiriyorlardı
     
  15. Günkut's Avatar

    Günkut said:
    Quote Originally Posted by marikan View Post
    Ustanın kendisi S80’e biniyor. Ben gittiğimde içerde S40 şanzımanı indiriyorlardı
    O zaman şöyle yapsak gittiğinde yada müsait olduğunda sorabilir misin neden yapar diye ? Yada telefon ver istersen ben arayıp konuşabilirim.
    Teşekkürler.
     
  16. e.sezgin's Avatar

    e.sezgin said:
    benim 2003 S40 da bir aralar ilk marştan sonra hemen Dye alırsam vuruntu yapıyordu. hatta konum sensörü arızası verip güvenli moda geçiyordu. sensörü değiştirdim yine birkaç defa yaptı. o dönemde aracı haftada 1 kez kullanıyordum, hergün kullanmaya başlayınca o hatayı almaz oldum. aküyle ilgili izlenimi bıraktı bende. geçenlerde aküyü yeniledim, Dye alınca öne atılma daha da azaldı. ne kadar ilgilidir bilemem ama ucuzdan başlamak lazım, şanzıman yağı değişimi, eskiyse akü değişimi vs..
     
  17. marikan's Avatar

    marikan said:
    Quote Originally Posted by Günkut View Post
    O zaman şöyle yapsak gittiğinde yada müsait olduğunda sorabilir misin neden yapar diye ? Yada telefon ver istersen ben arayıp konuşabilirim.
    Teşekkürler.
    Yakın zamanda gitme durumum yok. Siz arayıp anlatın yardımcı olur. Numarasını benden aldığınızı da söyleyebilirsiniz. Dün sabah Nevşehir’den Passat getiren arkadaştan aldım derseniz bilir.

    Kerim usta: 0 (537) 715 02 01