Arka mil eğriliği tamir olurmu?

Thread: Arka mil eğriliği tamir olurmu?

  1. jRMix's Avatar

    jRMix said:

    Arka mil eğriliği tamir olurmu?

    Selamlar önceki konuda başıma gelenden bahsetmiştim. Park halindeki aracıma çarptılar araç
    Cumartesi çıktı. Direksiyonda bi sıkıntı vardı sağ tuttuğumda düz gidiyordu. Bugün Rot a girdim ark sol (darbe alan kısım) yamuk çıktı. Servis düzeltelim dedi ama pek bilgim yok sıkıntı çıkarır mı?

    Sigorta karşılayacak ne tavsiye edersiniz?

     
  2. jRMix's Avatar

    jRMix said:


    İlk postu düzenleyemedim
     
  3. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    eğiklik rot kolundaysa değişmesi daha doğru olur, tabladaysa ise bakmak lazım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  4. CloudGrey's Avatar

    CloudGrey said:
    4 tekerden 3ü referans aralıklarının dışında ?

    arabada nedir ? 4 çeker birşeymi ?
    médiocrité partout
     
  5. Oznsrl's Avatar

    Oznsrl said:
    Quote Originally Posted by CloudGrey View Post
    4 tekerden 3ü referans aralıklarının dışında ?

    arabada nedir ? 4 çeker birşeymi ?
    3 üde yeşil yanıyor yani olması gerektiği gibi
     
  6. CloudGrey's Avatar

    CloudGrey said:
    Quote Originally Posted by Oznsrl View Post
    3 üde yeşil yanıyor yani olması gerektiği gibi
    tekerin bir yarım dece öteki 1 derece kamberli iken yeşik yanan makinında taa . ..

    olması gereken max değer 0.25 + yada - farketmez
    médiocrité partout
     
  7. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    önler eğrilik yoksa ayarla düzelir ama arkada düzeltme işine girmeyin...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  8. 207_TR's Avatar

    207_TR said:
    Önden yaptığım bir kazada travers kaymıştı, bundan kaynaklı sapmalar oluyordu.
     
  9. Oznsrl's Avatar

    Oznsrl said:
    Quote Originally Posted by CloudGrey View Post
    tekerin bir yarım dece öteki 1 derece kamberli iken yeşik yanan makinında taa . ..

    olması gereken max değer 0.25 + yada - farketmez
    öyle bir genelleme yok fabrika ne vermişse o makinede ona göre okuyordur yeşil olduğu sürecede sorun yoktur he daha iyi olur mu çok ince çalışılırsa olur ama yine hepsi birebir aynı olmaz
     
  10. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Quote Originally Posted by Oznsrl View Post
    öyle bir genelleme yok fabrika ne vermişse o makinede ona göre okuyordur yeşil olduğu sürecede sorun yoktur he daha iyi olur mu çok ince çalışılırsa olur ama yine hepsi birebir aynı olmaz
    katılıyorum, sıfır araçları teker değdirmeden ölçün bakalım ne çıkacak
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  11. CloudGrey's Avatar

    CloudGrey said:
    Quote Originally Posted by ghibli06 View Post
    katılıyorum, sıfır araçları teker değdirmeden ölçün bakalım ne çıkacak
    Quote Originally Posted by Oznsrl View Post
    öyle bir genelleme yok fabrika ne vermişse o makinede ona göre okuyordur yeşil olduğu sürecede sorun yoktur he daha iyi olur mu çok ince çalışılırsa olur ama yine hepsi birebir aynı olmaz
    olur.

    olmassa sorun vardır ve araba tatlı tatlı bir tarafa çeker.
    6 ay önce bu iş yüzünden gezmediğim rotcu vs kalmadı , sonuçta traverse değişti ve refansa değerine uydu.
    médiocrité partout
     
  12. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Quote Originally Posted by CloudGrey View Post
    olur.

    olmassa sorun vardır ve araba tatlı tatlı bir tarafa çeker.
    6 ay önce bu iş yüzünden gezmediğim rotcu vs kalmadı , sonuçta traverse değişti ve refansa değerine uydu.
    demek istediğimiz, sıfır araçlar bile rotta 4 tane 0 değeriyle çıkmıyor, hepsinin bir referans aralığı var, araç bilgileri makineye o sebeple giriliyor, hepsinde aynı referanslar olsa araç bilgisi girmemize gerek kalmaz...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  13. CloudGrey's Avatar

    CloudGrey said:
    Quote Originally Posted by ghibli06 View Post
    demek istediğimiz, sıfır araçlar bile rotta 4 tane 0 değeriyle çıkmıyor, hepsinin bir referans aralığı var, araç bilgileri makineye o sebeple giriliyor, hepsinde aynı referanslar olsa araç bilgisi girmemize gerek kalmaz...
    evet o ref değeleride şöyledir atıyorum ;

    diyelimki araba civic , derki önlerde -1 kamber olmalı.

    bunun kabul edilbilir hali + - 0,25tir. yani ya -1,25 yada -0,75 olur.

    bu alette + 0,50 sapmada hala yeşil yanması saçma .. ...
    médiocrité partout
     
  14. Oznsrl's Avatar

    Oznsrl said:
    Quote Originally Posted by CloudGrey View Post
    evet o ref değeleride şöyledir atıyorum ;

    diyelimki araba civic , derki önlerde -1 kamber olmalı.

    bunun kabul edilbilir hali + - 0,25tir. yani ya -1,25 yada -0,75 olur.

    bu alette + 0,50 sapmada hala yeşil yanması saçma .. ...
    kim söylüyor bu 0.25 i hocam bilmiyorsun iddaa ediyorsun fabrika derki bu araba 1 ile 1.5 derece arasında olabilir bu makinaya yüklüdür ve makinada buna göre ayarlar bu kadar basit uzatmaya gerek yok
     
  15. bilalMW's Avatar

    bilalMW said:
    Quote Originally Posted by CloudGrey View Post
    evet o ref değeleride şöyledir atıyorum ;

    diyelimki araba civic , derki önlerde -1 kamber olmalı.

    bunun kabul edilbilir hali + - 0,25tir. yani ya -1,25 yada -0,75 olur.

    bu alette + 0,50 sapmada hala yeşil yanması saçma .. ...
    bunun sebebi her aracın değerleri farklı. En basitinden örn: hunter'a golf 7 tezgaha bağladın. US spec EU spec China market değerleri farklı araca yanlış profilde başlarsan yanlış ölçümleme yapabiliyor.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager
     
  16. CloudGrey's Avatar

    CloudGrey said:
    Quote Originally Posted by Oznsrl View Post
    kim söylüyor bu 0.25 i hocam bilmiyorsun iddaa ediyorsun fabrika derki bu araba 1 ile 1.5 derece arasında olabilir bu makinaya yüklüdür ve makinada buna göre ayarlar bu kadar basit uzatmaya gerek yok
    bilmiyorum haklısın

    canım ben 3 yıl bu sorun ile ugraştım .
    ön tekerinden +1 ve +1,5 kamber olduğu ve ayarla düzeltilemediği için en son traverse değişti

    çünkü reno diyorki biz fabrikadan 0 derece ile çıkarttık.
    kabul edilebilir hali +0,25 ile -0,25 arasında.üstü sorun teşkil eder.

    ediyorduda. 3 yıl araba yengeç gibi yan gitti.
    médiocrité partout
     
  17. ghibli06's Avatar

    ghibli06 said:
    Quote Originally Posted by CloudGrey View Post
    bilmiyorum haklısın

    canım ben 3 yıl bu sorun ile ugraştım .
    ön tekerinden +1 ve +1,5 kamber olduğu ve ayarla düzeltilemediği için en son traverse değişti

    çünkü reno diyorki biz fabrikadan 0 derece ile çıkarttık.
    kabul edilebilir hali +0,25 ile -0,25 arasında.üstü sorun teşkil eder.

    ediyorduda. 3 yıl araba yengeç gibi yan gitti.
    hiç bir araba 4 teker 0 açılı çıkamaz fabrikadan, keşke öyle bir dünya olsa...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar
     
  18. Dragger's Avatar

    Dragger said:
    Benim de puntoda arka çamurluktan çarpmışlardı, dingil eğilmişti.

    Düzeltildi vs hiçbir zaman adam olmadı, eski halini aldı resmen zamanla. Komple değişim yaptırın tüm parçaları.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH
     
  19. Dragger's Avatar

    Dragger said:
    Quote Originally Posted by CloudGrey View Post
    tekerin bir yarım dece öteki 1 derece kamberli iken yeşik yanan makinında taa . ..

    olması gereken max değer 0.25 + yada - farketmez
    Yok öyle birşey her aracın referans değerleri farklıdır. Belli açılara kadar yeşil olabilir o kısım.

    Mesela Audim fabrikasyon -1 civarı idi, belli bir değere kadar da yeşil devam ediyordu. BMW tamamen farklı, arkada ciddi kambere müsade ediyor.

    Orjinal süspansiyonlu bazı araçlarda önde kamber ayarı yapabilirsin, bazı araçlarda arkada. Ne kadar ayara izin veriyorsa referansı da o kadar farklı olabiliyor.

    Sürücü faktörünü de düşün, sürücü ağırlığı bindiğinde o değer minimuma iner.
    Last edited by Dragger; 18-05-2020 at 21:41.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH