Herkese selamlar.
Şu sıralar sürekli kullandığım 2011 model 1.5 Dci robotize şanzımanlı bir Clio mevcut, araç daha önce şanzıman arızası verip boşa atıyordu, şanzıman hava basınç tüpü ve baskı balata seti değiştirilip kalibrasyonu yapıldı ve araç düzeldi.
Bu baskı balatanın değişmesinin üstünden tam şuan itibariyle 12.776 kilometre yaptı araç 5-6 ay olmuştur, deprem sonrası araçla uzun yol yaptım, 4 sefer Hatay'a gidip geldim 150-160 sabit hızda, son olarak 2 gün önce Ankara'dan dönüşte Nevşehir civarına gelene kadar sağanak yağış ve geceye doğru kar yağışı eşliğinde Adana'ya geldim, yalnız yolda bir kez mola verdikten sonra aracın viteslerde debriyaj balatasını sıyırmış gibi kaçırmaya başladığını fark ettim, Adana'ya girene kadar 90 sabit geldim.
Esas mevzu burada başlıyor, ben balataya bir şekilde toz, tuz veya pislik girmiş olabileceğini düşünüp düzelir herhalde dedim çünkü frenler de sünger gibiydi, aracı yıkayınca frenler düzeldi, tekrar Hatay'a çıkacağım için aracı alelacele bir tanıdığın yönlendirdiği Renault özel servisine götürdüm, kalibrasyon yaptı lokum gibi oldu dedi bindik arabaya 1-2. Viteslerde kaçırma ve hafif titreme mevzusu kesilmiş ancak 3-4-5 yine kaçırıyor abi baskı balatadandır yolda bırakmaz dedi tamam diyip çıktım.
Araç nişanlımın olduğu için aracın ilk bakımlarını babasının ustaları yaptı ancak usta demeye bin şahit ister kasaplar çoğu. Bugün baskıyı taktırdığı kendi ustasına aracı götürdüm, taktığın baskı iyi değil sanırım usta bir kontrol et dedim, araçla çıktı bunda bir şey yok dedi nasıl yok dedim otur yana ben sana gösterecem dedim, aracın kaçırdığını göstermek için kullanma tarzımdan başladı klasik sen Cvt sürdün mü, bu araç bunu yapar, spor araç değil bu vs vs. Oralardan çıktı, Adamla ahbaplıkları olduğu için ağzının payını da veremeden çıktık dükkandan. Adama soruyorum şanzımana yağ ne koydun bu robot Elf Speedmatic yağdan başkasıyla çalışmıyor orijinalini taktım diyor, yemin ederim 3 sefer aynı soruys yanıt olarak 3 sefer "orijinali" dedi, yani aklıma geldikçe sinirleniyorum ama arada başkası olunca ses edemedim.
Sonuç olarak şimdi benim idrak edemeyip yardım istediğim mesele şu;
-Araçta baskı balatayı sıyırmış olma ihtimali var evet ancak başka bir sebepten bunu yapar mı? Debriyajı değişen sözde usta robot, beyin veya debriyaj aktüatörü diyor(aktarmada daha ne kaldıysa) ancak benim gösterdiğim özel servisteki adam bilgisayardan yağ basıncı vb değerleri normal baskıdan yapıyor demişti.
-Araca muhtemelen Speedmatic koymadı yağı değişip deneyecem bununla ilgili olabilir mi bilmiyorum ancak 2 gün öncesine kadar normal çalışıyordu.
-Vites geçişlerinde hiçbir problem yok sadece 4-5. Viteslerde tek kişiyken %50 gaz pedalı konumunda kaçırıyor, ara sıra da seri hızlanmak istediğinde tüm viteslere geçişte başta yarım debriyaj yapar gibi davranıyor.
Bu kadar derdin tasanın içerisinde böyle karaktersiz sözde ustalarla uğraşıyorum, bugün gerçekten kendimi çok zor tuttum. Sırf şanzımanı tekrar dağıtmamak için böyle yapmadıysa bir şey bilmiyorum, çünkü dün de ben Tofaş'a bile orijinal parça takarım, bozulursa garantiden değişir ama benim el emeğim nolacak o riski almam falan dedi orada, dükkanda da hayatımda adını duymadığım yağ markalarının bidonları falan vardı, bunun öncesinde nişanlımın babası aracı buna gönderdiğinde termostatı değiştirip alt takımı kontrol etsin dedim, SORUN YOK diyip onları ellememiş, termostat açık kalmıştı ben değiştirttim, sol z rot da neredeyse kırılmış bir körük tutuyormuş herif böyle bir şerefsiz işte.