User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: AL-4 şanzıman selenoid sonrası sorun

  1. #1
    olcay_bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Bandırma / Balıkesir
    Mesaj
    182
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    AL-4 şanzıman selenoid sonrası sorun

    5 senedir sahip olduğum 307de ortalama senede bir selenoidleri değiştiriyorum. Bu sene yine son aylarda automatic gear fault olayım çok sıklaştığı için götürdüm ustaya. İlk zamanlar atf lt yağ ile değişiyordu bu sene atf 320 alalım dedi usta. Sonra selenoidi değiştirirken yağ iyimis boşuna ziyan etmeyelim dedi. Sadece selenoid değişti ve bazı şanzımanın çürümüş kabloları onarıldı. Arabayı teslim aldım ama vitesten atma sorunu sorunu yani a. Gear fault geçtiğimiz günlerdeki kadar olmasa da devam ediyordu. Geri götürdüm selenoidleri tekrar kontrol etti filan bir kaç gün daha araç yattı. Bugün yine teslim aldım ama yine aynı sorun devam ediyor. Bu vitesten atma sorunu selenoid harici başka neyden dolayı olabilir?

  2. #2
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.613
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    al4te yağ ve selolar 40bin 50bin kmde bir anca cozurtur.
    her sene bu kadar km yapıyormusun ?

    selo değişirken şanzıman ve motor ecusuna güncelleme yapılıyormu ?
    yağı ne kadar koyuyorlar? ortalama 3.5 litre olmalı.

    al4 ün soğutması biraz sorunlu , has o pejolarda soğuma komple sorunlu bildiğim kadarı ile 95dereceler bu pejolar için normal.
    senin arabanda hararette 90 üstünü görüyormu ?

    bunu upgrade eden yabancı dayılar vardır , radyatörden gelen al4 soğutma borusunun capını büyütüyolardı.
    médiocrité partout

  3. #3
    olcay_bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Bandırma / Balıkesir
    Mesaj
    182
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CloudGrey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    al4te yaÄŸ ve selolar 40bin 50bin kmde bir anca cozurtur.
    her sene bu kadar km yapıyormusun ?

    selo değişirken şanzıman ve motor ecusuna güncelleme yapılıyormu ?
    yağı ne kadar koyuyorlar? ortalama 3.5 litre olmalı.

    al4 ün soğutması biraz sorunlu , has o pejolarda soğuma komple sorunlu bildiğim kadarı ile 95dereceler bu pejolar için normal.
    senin arabanda hararette 90 üstünü görüyormu ?

    bunu upgrade eden yabancı dayılar vardır , radyatörden gelen al4 soğutma borusunun capını büyütüyolardı.
    Senelik 25 30k civarı yol yapıyorum. 90ın bir diş üstüne çıkınca araba hemen fan açıyyor. Eski 307de de aynı şekilde fan açıyordu araba onda hiç bu sorunlar yoktu.
    Bu arada her sene güncelleme yapıyordu bu sene bağlanamadı bilgisayar. Launch marka cihazla bağlandık sonradan. Orada da bir kac hata kodu çıktı
    P0341 ateşleme entegre faz algılama tutarlılığı (sürekli hata)
    P0002 kayma debriyaj fren (aralıklı hata)
    P0022 uzaktan arıza motor tork bilgileri sinyal yok (sürekli hata)
    tekrar ustaya gidip bunları gosterdıgımde ,, gaz kelebigindeki sorunlu veri akışından dolayı sanzıman dogru zamanlama yapamayabilir dedi. Internette arastırdıgımda da p0341 için krank mili sensöru demis. Krank mili sensoru yan sanayi geçen sene degıstırmıstim. sanzımanla alakası olabılır mi?
    Yada ustanın son dedigi şey tork konvertoru sokulup revizyona gitmesi gerekir dedi.
    Lakin hangisine yönelmeliyim bilmiyorum sonuçta hepsi maddiyata dayanıyor
    Konu olcay_bora tarafından (25-11-2025 Saat 16:23 ) değiştirilmiştir.

  4. #4
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.613
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı olcay_bora Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senelik 25 30k civarı yol yapıyorum. 90ın bir diş üstüne çıkınca araba hemen fan açıyyor. Eski 307de de aynı şekilde fan açıyordu araba onda hiç bu sorunlar yoktu.
    Bu arada her sene güncelleme yapıyordu bu sene bağlanamadı bilgisayar. Launch marka cihazla bağlandık sonradan. Orada da bir kac hata kodu çıktı
    P0341 ateşleme entegre faz algılama tutarlılığı (sürekli hata)
    P0002 kayma debriyaj fren (aralıklı hata)
    P0022 uzaktan arıza motor tork bilgileri sinyal yok (sürekli hata)
    tekrar ustaya gidip bunları gosterdıgımde ,, gaz kelebigindeki sorunlu veri akışından dolayı sanzıman dogru zamanlama yapamayabilir dedi. Internette arastırdıgımda da p0341 için krank mili sensöru demis. Krank mili sensoru yan sanayi geçen sene degıstırmıstim. sanzımanla alakası olabılır mi?
    Yada ustanın son dedigi şey tork konvertoru sokulup revizyona gitmesi gerekir dedi.
    Lakin hangisine yönelmeliyim bilmiyorum sonuçta hepsi maddiyata dayanıyor
    gene döndük dolaştık oto elektriğe geldik en sevdiğim

    krank mil pozisyon sensörü üst ölü noktayı kontrol eder , bu sensör bozuksa vuruntu tekleme mekleme falanda olması lazım.
    bobinlerde bu sensörle ile kordineli ateşler vs..

    ben hala soğutmada problem olduğunu düşünüyorum , bu 307 206 falan arabalar 95leri görüyor..
    al4 için bu çok fazla. 85i geçmemesi lazım..

    ben olsam al4 soğutma upgrade ile işe başlarım.
    şu hortum büyütme ve bi alet fanın çalışma derecesini aşağı çekiyorlar , onları yapar bir bakardım , en ucuz başlangıç o
    médiocrité partout

  5. #5
    olcay_bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Bandırma / Balıkesir
    Mesaj
    182
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CloudGrey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gene döndük dolaştık oto elektriğe geldik en sevdiğim

    krank mil pozisyon sensörü üst ölü noktayı kontrol eder , bu sensör bozuksa vuruntu tekleme mekleme falanda olması lazım.
    bobinlerde bu sensörle ile kordineli ateşler vs..

    ben hala soğutmada problem olduğunu düşünüyorum , bu 307 206 falan arabalar 95leri görüyor..
    al4 için bu çok fazla. 85i geçmemesi lazım..

    ben olsam al4 soğutma upgrade ile işe başlarım.
    şu hortum büyütme ve bi alet fanın çalışma derecesini aşağı çekiyorlar , onları yapar bir bakardım , en ucuz başlangıç o
    Soğutma olayını bi arastirip bulayim tabi su an en uygun butceli o gorunuyor her turlu faydali bir durum nasil olsa

  6. #6
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.613
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı olcay_bora Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Soğutma olayını bi arastirip bulayim tabi su an en uygun butceli o gorunuyor her turlu faydali bir durum nasil olsa
    tabi, soğutma olayını yapıp bir yağ değişimi ile belki çözülebilir birşeydir...
    médiocrité partout

  7. #7
    olcay_bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Bandırma / Balıkesir
    Mesaj
    182
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CloudGrey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tabi, soğutma olayını yapıp bir yağ değişimi ile belki çözülebilir birşeydir...
    Iki gundur dikkat ettim motor sogukkende yapıyor hemde cok soğukken bile

  8. #8
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.613
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı olcay_bora Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Iki gundur dikkat ettim motor sogukkende yapıyor hemde cok soğukken bile
    araba kaç bi binde _? hiç rez gördümü şanzuman
    médiocrité partout

  9. #9
    olcay_bora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2015
    Yaş
    37
    Şehir
    Bandırma / Balıkesir
    Mesaj
    182
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CloudGrey Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araba kaç bi binde _? hiç rez gördümü şanzuman
    310k şuan revizyon görmemiş şanzıman son 5 senedir boyle selenoid degistirerek devam ediyorum hep.

  10. #10
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.613
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı olcay_bora Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    310k şuan revizyon görmemiş şanzıman son 5 senedir boyle selenoid degistirerek devam ediyorum hep.
    şu zamana kadar 3 kere revizyon görmeliydi her 100k 'da.

    iyi bile dayanmış.
    médiocrité partout

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •