User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
45 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Civic için Coilover spring hakkında?

  1. #1
    Selçuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Civic için Coilover spring hakkında?

    Meraba arkadaşlar.

    daha taze civic sahibi olarak ebay de dolaşırken bi kaç tane coilover spring kit buldum fakat fiyatları normal yaylardan çok ucuz.Bunları kullananlarınız varmı? nasıl aletler? Takılırmı arabaya? Ses yaparmı? genel bi bilgi verebilirmisiniz? Markalarınıda hiç duymadım daha önce :S




  2. #2
    imhotep - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben kullandım ..

    orj.amortisorde aracı bastığında fena derecede zıplama ve cok kotu bir yol tutuşu vardı.

    sonrasında koni ile kullandım en serrte biraz zıplama yapıyordu orta sertlikte sorun yaşamadım..
    Fedakarlık yoksa zaferde yoktur.

  3. #3
    nitrO_Oxide - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    turkiye/istanbul
    Mesaj
    4.464
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2-3 arkadasımda var sert amortisorle en dip basıklıkta top gibi sekiyor.amac dusurmekse al derim ama yol tutuşsa tavsiye etmiyorum

  4. #4
    by_hayali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.595
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    amaç aracı basmaksa alınır orj amartisörlerle fazla zıplıyo ama %60 sertleştirince zıplama bi nebze kesiliyo yol tutuşuda biraz fark ediyo
    SSD-S2k

  5. #5
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    kaç cm e kadar zıplama yapıyo 3-4 cm düşürmek istediğimizdede aşırı zıplama yaparmı?

  6. #6
    metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    montaj seklı nasıl yapılıyor bunun
    Bil ki, hakları bedelsiz vermez, zulmeden alçak ;
    Özgürlük armağan edilmez, feth edilir ancak !!!

  7. #7
    Tayfun-E30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    37
    Şehir
    Bodrum/İstanbul
    Mesaj
    1.032
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yay kesilmez, nam vs gibi yerlerde coil yapılmaz diye yırtınan arkadaşlar bunlarıda anlatırsa sevinirim...

  8. #8

    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İST - Tekirdağ - Muratlı
    Mesaj
    2.534
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benım arabamda var daha ses veya sorun yasamadım. montajı ben yaptım dıede olabılır
    gokhanda bındı arabama zıplama veya amortısor bozma gıbı bısı yapmadı.ve 6 aydır kullanıyorum
    JLR Warranty Specialist
    CMAS *** Scuba & Free Diver

  9. #9
    Selçuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    421
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    takur tukur ses yapıyomu pekii?

  10. #10
    by_hayali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.595
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    ses falan yok arkadaşlar yani en azından benim kullandığımda yoktu dibine kadarda basmazsanız zıplamada fazla yapmıyo amortisorlerin biraz sertleştirilmesi ile daha verimli hale geliyo
    SSD-S2k

  11. #11
    metin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    1.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı by_hayali Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ses falan yok arkadaşlar yani en azından benim kullandığımda yoktu dibine kadarda basmazsanız zıplamada fazla yapmıyo amortisorlerin biraz sertleştirilmesi ile daha verimli hale geliyo
    sen tofaşa mı takmıştın ? eğer taktıysan hangı aracınkı uyuyor
    birde montaj aynı sekılde tablaya mı oturtuluyor bu sıstem
    Bil ki, hakları bedelsiz vermez, zulmeden alçak ;
    Özgürlük armağan edilmez, feth edilir ancak !!!

  12. #12
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Mühendislik harikası bir ürün değil..

    Neticede hepimizin bildiği gibi yay esneyen bir üründür. Yani kısalır ve uzar.. Bu üründe de üstteki aparat bir baskı uygulayarak yayın boyutunu ( yüksekliğini ) kısaltıyor. E kısaltınca da haliyle esneme katsayısı azalıyor. Bu da sertlik ve sekme olarak kabine yansıyor..

    Kullanacağım tarzda bir ürün değil... Param varsa coilover alırım, yoksa amortisör + 5cm yay kombinasyonunu kullanırım...


    Bu arada şu amortisör sertleştirme olayını da hiç anlamamışımdır.. Sertleştirmedeki % ( yüzde ) kavramını.. Ne demek % 60 -70... % 0 neye tekabül eder % 100 neye tekabül eder...% 0 yüksüz bir metal parçası iken, %100 sabit bir metal parçasımıdır. Sanayici ağzıyla gelmiş bir % kavramı, sürüp gidiyor...

  13. #13
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Evrenoz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mühendislik harikası bir ürün değil..

    Neticede hepimizin bildiği gibi yay esneyen bir üründür. Yani kısalır ve uzar.. Bu üründe de üstteki aparat bir baskı uygulayarak yayın boyutunu ( yüksekliğini ) kısaltıyor. E kısaltınca da haliyle esneme katsayısı azalıyor. Bu da sertlik ve sekme olarak kabine yansıyor..

    Kullanacağım tarzda bir ürün değil... Param varsa coilover alırım, yoksa amortisör + 5cm yay kombinasyonunu kullanırım...


    Bu arada şu amortisör sertleştirme olayını da hiç anlamamışımdır.. Sertleştirmedeki % ( yüzde ) kavramını.. Ne demek % 60 -70... % 0 neye tekabül eder % 100 neye tekabül eder...% 0 yüksüz bir metal parçası iken, %100 sabit bir metal parçasımıdır. Sanayici ağzıyla gelmiş bir % kavramı, sürüp gidiyor...
    herkes yayın boyutunu kısaltan sistem olarak bahsediyor fakat sitede aliyo diye bir arkadaş kullanıyor o yayı kısaltma baskı uygulama olmadığını söylüyor..ve o bu işin satışınıda yapıyor..bazılarıda yayı baskı uygulayarak basıyor aracı diyor..ortada net bir şey yok hangisi doğru acaba hala merak ediyorum..acaba siz hiç kullandınızmı bu ürünü yoksa mantık yürüterek mi açıklama yapıyorsunuz ?????

  14. #14
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yayı bastırma gibi bir durum yok. Kullanmayanlar yanlış bilgi vermiş.
    Yay zaten normal yaylardan kısa aracı kaldırıgında ayar yapacak kadr boşlugun oluyor,
    ve yay oldukca sert

    Ben Sarı koni + coilover yay kullanıyorum

    Daha önce eibach+koni ikilisini kullanıyordum , eibach bana fazla yumusak geliyordu kafama koydum deneyim dedim ikisini taktım güzel oldu fakat bu yayları sarı koniye takınca biraz bosluk oluyo onu tornacıya halletiriosun cunku orjinal amortisörler daha şişman koniden onları hallettrrsn.
    Taktıktan sonra şöyle yorum yapablrm, eibachtan sona ilk basta aşırı sert geldi bana sonra zaten alıstım cukurlara falan girmemeye falan yolda konforu baya iyi tabi yay biraz kısa onun etkisiyle eibacha göre konforu daha az ama yol tutusum daha iyileşti bnm benim sürüşüme göre daha dogrusu.son derece memnunum.Orjinal amortisörlerde tavsiye etmem ama.Genelde patlıyor bu yayları kullanan orjinaller.Bi arkadasmnkişde patladı bu yuzden o yuzden konilerle daha saglıklı oluyor.Hemde bnm gibi aşırı indirmeye meraklıysanz direk takın Hem koniden en alta alıp hemde yayı en alta aldgmda araba degiyor yere Tek eksisi cukurlara hızlı girerseniz tepkisi biraz sert olur.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  15. #15
    aliyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cem arkadaşın dediği gibi yayın boyutu hiçbir zaman değişmiyor. sadece ayarlı somun ile yayı yukarı aşağa alarak arabanın yüksekliğini ayarlıyorsun..
    bide şu amortisör patlama mevzusuna değinmek istiyorum. amortisörün patlamasıyla yayın yumuşak yada sert olmasının okadar etkisi yok.amortisör en dibe kadar kapanırsa patlar yada dibe yakın biyere kadar kapanırsa. bu coil yayları takınca arkadaşlar kendilerini kaptırıp görüntü olsun diye sonuna kadar basıyorlar haliyle amortisör nerdeyse sonuna kadar kapanıyor ve sıkışıp patlıyor. yoksa yay sertmiş yumuşakmış okadar etkilemiyor amortisörün patlamasını, nekadar bastığın önemli. bu yaylardan satıyorum ve her alan kişiye sölediim şu 5 cme kadar orj amortisör kaldırır ama daha fazlası için koni daha iyi olr

  16. #16
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Lewo Rolla,

    Bu tarz ürünlere sıcak bakmadığımdan sadece mantık yürütüyorum.

    Cem,

    Peki anlamadığım nokta, yayın alt kısmı amortisörün alt tablasına, üst kısmı amortisörün üst tablasına değmiyor mu? Değiyorsa alçaltma ve yükseltme nasıl oluyor.

    Ha yok değmiyorsa ve başka bir parça tablalara nufuz edip bu parça üzerinde alçaltma ve yükseltme hareketi sağlanıyorsa enteresan bir yapı olur. Bir nevi kısa bir yay koyup altına da ek bir parça koymak ve bu parçanın boyunu değiştirmek gibi birşey. Şu da var ki kısa yay spor yaylara nazaran daha az esneme payına sahip olacağından sertlik artacaktır.

    AKlıma yatmadı benim...

  17. #17
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mantık çok basit , şöyle anlatayım,
    Araç lifte aldıgında evet dedigin dogru yay boşta duruyor senin kafanı o karıştırıyor sanırım.Amortisörün üstünü sabit olarak düşün o yayın üzerinde bir parçası var ve amortisörler ,bilirsin amortsörü sök eline al üstüne bastırdıgında içine girer çubugu. Esneme buradan gercekleştirir.Üstünü anladın sanırım üst sabit.aşşagıya aldıkca ayar yerinden şekildeki gibi yayı,üst de gelir iner aşşagı .Altında ise aynı aşşagıdaki resim gibi ayar yeri bulunmakta.bu ayar yerini ne kadar aşşagıya alırsan araba o kadar alçalır.Üst sabit, yay daha aşşada aracın agırlıgı üstüne binince araç alçalmış oldu.Resim olarak amortisörle beraber aynen böyle duruyor,
    yay burdaki gibi boşlukta oldugu için ayarını yapıyorsun,
    Sonuç olarak normal coilover amortisörler ile çalışma prensibi tamamen aynı.Fakat bunun yayı kısa ve lifte aldıgında yay boşta duruyor.Bunun çalışma prensibi aracın agırlıgı ile oluyor.Arac agırlıgı binince görüntü normal coilover tamamen.


    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  18. #18
    pug35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    TR/izmir/çeşme/bostanlı
    Mesaj
    329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mantık çok basit , şöyle anlatayım,
    Araç lifte aldıgında evet dedigin dogru yay boşta duruyor senin kafanı o karıştırıyor sanırım.Amortisörün üstünü sabit olarak düşün o yayın üzerinde bir parçası var ve amortisörler ,bilirsin amortsörü sök eline al üstüne bastırdıgında içine girer çubugu. Esneme buradan gercekleştirir.Üstünü anladın sanırım üst sabit.aşşagıya aldıkca ayar yerinden şekildeki gibi yayı,üst de gelir iner aşşagı .Altında ise aynı aşşagıdaki resim gibi ayar yeri bulunmakta.bu ayar yerini ne kadar aşşagıya alırsan araba o kadar alçalır.Üst sabit, yay daha aşşada aracın agırlıgı üstüne binince araç alçalmış oldu.Resim olarak amortisörle beraber aynen böyle duruyor,
    yay burdaki gibi boşlukta oldugu için ayarını yapıyorsun,
    Sonuç olarak normal coilover amortisörler ile çalışma prensibi tamamen aynı.Fakat bunun yayı kısa ve lifte aldıgında yay boşta duruyor.Bunun çalışma prensibi aracın agırlıgı ile oluyor.Arac agırlıgı binince görüntü normal coilover tamamen.


    süper açıklama
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  19. #19
    TechTurkey Evrenoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    119 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Şimdi anladım sistemi, yani normalde direk olarak yaya binen yük burda önce o siyah parçaya daha sonra da siyah parça üzerinden yaya biniyor.

    Genede kullanasım yok açıkçası

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •