Arka lastiği daha geniş seçme

Thread: Arka lastiği daha geniş seçme

  1. polo34's Avatar

    polo34 said:

    Arka lastiği daha geniş seçme

    aracım poloda virajlarda yüksek hızlarda tedirgin oluyorum, daha güvenli bir sürüş istiyorum, sedan arabalar gibi keşke dönse diyorum, araçta koni amortisör ve 4.5 cm koni yay, kule gergisi de var, lastikler 195/45/15 ki orjinali 185/55/14'ün karşılığı olmaktadır. Şimdi arka lastikleri jantları değişmeden 205/45/15 yapsam mı ya da 215/45/15 çok mu enteresan olur toyo da bu az rastlanan ebatlar var, bazıları arkayı 16 da yapıyorlar ama az masrafla iyileşme 15 jant üzerinden sizce mümkün mü nasıl olur?

    http://www.toyoabdulkadirozcan.com/u...stesi/toyo.htm
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK
     
  2. tool's Avatar

    tool said:
    virajlarda tedirginligin sebebi virajlarin ters egimli olmasi olabilir mi?
    Experience is what you get when you don't get what you want.
     
  3. polo34's Avatar

    polo34 said:
    olabilir, zaten direksiyonda gözü kara biri değilimdir, google da sahibinden.com da ararken dikkatimi çekti, bazıları arka jantları daha büyük ve geniş takıyor, bende aracı fazla yormasın diye tabanı aynı jant ölçüsünde genişletsem mi diye düşünüyorum
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK
     
  4. mrtngn's Avatar

    mrtngn said:
    Valla amortisör ve yay olan bi aracla dahi tedirginlik varsa biraz virajlarda hızlıyız sanırımm
     
  5. polo34's Avatar

    polo34 said:
    valla insan her zaman daha fazlasını ister önemli olan "game over" olmamak
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK
     
  6. cembozbey's Avatar

    cembozbey said:
    arkalra miclen 245leri cakmısımki aşırı guvendeyim fazla guven ii deil aslında basımıza bişe gelmese bari=))
    BOZBEY
     
  7. SifirinciMurat said:
    yüksek hızda güven konusu lastik ebadıyla olacak iş değil pek. asıl mesele arabanın hafif olmasından kaynaklanıyor. hafif olduğu için, yüksek hızlarda oluşan lift'ten daha büyük oranda etkileniyor araban. ağır olsa bir yere kadar dengeleyebilir elbet. kanat manat belki fayda eder ama onun da işe yarayıp yaramadığından emin olmak zor, aerodinamik konular hesap kitap işi.

    bence sen de benim gibi yap, subcompact arabaların çok yüksek hızlarda seyretmek üzere tasarlanmadığını kabullen

    yüksek hızla ne kadar yükseği kast ediyorsun bilmiyorum tabi. örneğin benim arabamda da 205 tabanlı lastik var, lastik havalarında da bir hayli varyasyon denedim ama öyle bir mercedes s320 kararlılığı beklenecek kadar bir iyileşme yok.
     
  8. VWci's Avatar

    VWci said:
    Ben Polo 16v'da, Koni-Sport + -35 vogtland yay + 185/55/14 lastiklerimin yol tutuşudan memnunum..
     
  9. polo34's Avatar

    polo34 said:
    Quote Originally Posted by SifirinciMurat View Post
    yüksek hızda güven konusu lastik ebadıyla olacak iş değil pek. asıl mesele arabanın hafif olmasından kaynaklanıyor. hafif olduğu için, yüksek hızlarda oluşan lift'ten daha büyük oranda etkileniyor araban. ağır olsa bir yere kadar dengeleyebilir elbet. kanat manat belki fayda eder ama onun da işe yarayıp yaramadığından emin olmak zor, aerodinamik konular hesap kitap işi.

    bence sen de benim gibi yap, subcompact arabaların çok yüksek hızlarda seyretmek üzere tasarlanmadığını kabullen

    yüksek hızla ne kadar yükseği kast ediyorsun bilmiyorum tabi. örneğin benim arabamda da 205 tabanlı lastik var, lastik havalarında da bir hayli varyasyon denedim ama öyle bir mercedes s320 kararlılığı beklenecek kadar bir iyileşme yok.
    sana tamamen katılıyorum, durumun elbette farkındayım ama işte hazır lastikler eskimeye başlamışken arkaları değişsem sadece nasıl olur diye düşünüyorum, biraz daha iyileşme olur mu acaba?
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK
     
  10. dragstar's Avatar

    dragstar said:
    iyileşme olur ama bu seferde arka kayması gecikeceğinden kafadan kayma problemi çıkıcak kule gergisi öndemi arkadamı

    aracın virajda kayma karakteristiği nasıl?

    yüksek hızlarda tedirgin oluyorsan araba biraz havalanıyordur aracın altından geçen havayı azaltıp down forceu arttırman gerek biraz adam akıllı marşpiye ve arka spoiler ön tamponada bşyler yaparsan daha güvenli olabilir
     
  11. PimPCaR's Avatar

    PimPCaR said:
    eğerki jant lastiğin genişlemesine müsaitse bir miktar daha iyileşme olacaktır ama öyle cok hissedilir bir fark olacağınıda sanmıyorum. İşe yarayıp yaramayacağını en iyi öğrenme yolu deneme yanılma yöntemi..
    EVOLUTION GARAGE ®

    I My Primera!!!
     
  12. Işık's Avatar

    Işık said:
    Varsa arka viraj demiri veya arka kule gergisi arkanın virajlarda kendisini salmasını azlatacaktır, daha önce golf IVte arkaları genişlettim bir miktar iyileşme olmuştu daha sonra arka viraj demiri de taktım arkayı salmayı tamamen kesti ve muazzam fark oldu yol tutuşta.
     
  13. polo34's Avatar

    polo34 said:
    kule gergisi önde üstte, bir tane de taktıramadığım ön alt için olandan var, arka için de ebay da var ama bagajda subwoofeer var, onunla uyumlu olur mu bilemiyorum ama fikirler iyi sağolun
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK
     
  14. dragstar's Avatar

    dragstar said:
    Quote Originally Posted by polo34 View Post
    kule gergisi önde üstte, bir tane de taktıramadığım ön alt için olandan var, arka için de ebay da var ama bagajda subwoofeer var, onunla uyumlu olur mu bilemiyorum ama fikirler iyi sağolun
    subwooferın kabini değiştirilip arka gergi takılabilir
     
  15. polo34's Avatar

    polo34 said:
    bu arada bana ön alt diye zamanında sattıkları parçaya ebay dan bakıyorum da arka alt olarak değiştirilmiş götürmüştüm bir ustaya delikler tutmayınca ellememiştik, egzozcu takabilir mi acaba? akslar vs sökülüp, işlem uzun sürer mi?

    http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGON-POL...item1e584bbef6

    arka lastikleri mam w1 jantlarım müsade ediyorsa bir ara 205/45/15 yapıcam, aslında 215 lerde var ama aracı çok yorar mı diye korkuyorum, bir de kadran da hatalı gösterime de sebep olacak, biraz daha iyileşme olsun ben razıyım, kaş yaparken göz çıkarmaktan da korkuyorum, yani olumsuz bir etki olmasın da ...
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK
     
  16. dragstar's Avatar

    dragstar said:
    Quote Originally Posted by polo34 View Post
    bu arada bana ön alt diye zamanında sattıkları parçaya ebay dan bakıyorum da arka alt olarak değiştirilmiş götürmüştüm bir ustaya delikler tutmayınca ellememiştik, egzozcu takabilir mi acaba? akslar vs sökülüp, işlem uzun sürer mi?

    http://cgi.ebay.co.uk/VOLKSWAGON-POL...item1e584bbef6

    arka lastikleri mam w1 jantlarım müsade ediyorsa bir ara 205/45/15 yapıcam, aslında 215 lerde var ama aracı çok yorar mı diye korkuyorum, bir de kadran da hatalı gösterime de sebep olacak, biraz daha iyileşme olsun ben razıyım, kaş yaparken göz çıkarmaktan da korkuyorum, yani olumsuz bir etki olmasın da ...
    arkaya takılıyorsa niye akslar filan çıksınki kolayca takılır bence ben ön ve arka gergilerimi kendim taktım hatta arka gergiyi bi arkdaşla kendimiz yaptık

    vss diferansiyel veya şanzıman üzerinde bulunur arkadaki lastiğin çapını büyültmenle kadranda fark oluşmaz sürtmüyorsa 215 koy bence
     
  17. initial-D's Avatar

    initial-D said:
    arkayı 195ten 205 e geçmek pek bi güven vermez.aksine jant küçük gelirse lastiğin üzerinde jantın oynama payı bile artabilir.daha lkötü bile olabilir

    bazı güçlü fwd lerde ön lastik daha geniş olur taban olarak
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400
     
  18. ahmet3425 said:
    bir aracın yol tutusunu sadece yayla koniyle lastikle mukkemmel hale getiremeyiz. ancak iyilestirebiliriz. sen bu iyilestirmeyi ztn yapmıssın arkalara daha genis ebat takmanın sana cok bir faydası olacagını zannnetmiyorum sonuc olarak araban arkadan kayıyor ki bu da aracın agırlık dengesi pek virajlara sert dalmaya uygun değil daha onemlisi sunu bilmek gerekiyor en iyi yol tutus icin en iyi agırlık dengesi sarttır.
     
  19. polo34's Avatar

    polo34 said:
    http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm

    kadranda olabilecek hataları jant/lastik değişimine göre linkten görebilirsiniz ...

    sadece arkaları az genişletmek (205/215) iyi mi olur kötü mü olur şimdi kafam karıştı
    Milletindenim Diyen İnsan, Her Şeyden Evvel ve Mutlaka Türkçe Konuşmalıdır. Türkçe Konuşmayan Bir İnsan Türk Kültürüne, Topluluğuna Bağlılığını İddia Ederse Buna İnanmak Doğru Olmaz. M. KEMAL ATATÜRK