User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
39 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: hafif jant avantaj ve dezavantajları

  1. #20
    yiit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    5.480
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafif jant gerçekten aracın ivmelenmesini ciddi şekilde etkileyen nadir faktörlerden biri. heleki 16 yada 17 inç fabrikasyon bi jant varsa ortada kesin deneyip görülmeli. dezavantajı yok hafifliğin nasıl bi dezavantajı olabilir tabi hafif olsun + sürtünme az olsun diye 155 taban takmadıktan sonra.

  2. #21
    slowmotion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    43
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    3.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yiit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafif jant gerçekten aracın ivmelenmesini ciddi şekilde etkileyen nadir faktörlerden biri. heleki 16 yada 17 inç fabrikasyon bi jant varsa ortada kesin deneyip görülmeli. dezavantajı yok hafifliğin nasıl bi dezavantajı olabilir tabi hafif olsun + sürtünme az olsun diye 155 taban takmadıktan sonra.
    teşekkürler
    AmcaGolf 7,5 1,6 tdi

  3. #22
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bakın arkadaşlar

    ağır veya hafif

    asıl önemli olan sağlamlıktır,
    ağır olursa ,performasın kaybolur çok yakarsın kıl olur tüy olur ....

    ama dandik jant ve dandik lastik takarsan bunu pahalıya ödeyebilirsin .
    bunu anlamanız için başınıza bir iş gelmesi gerekmesin !

    belkide hayatınızda 1 kere ters bir durumla karşılaşacaksınız ,
    ama işte o anda jant-lastik sizin ölme veya hayatta kalma durumunuzu belirler .

    o yüzden iyi düşünün derim ben .

  4. #23
    M.A.D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Beylikdüzü
    Mesaj
    4.816
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    MaxiQ4'e katılıyorum, arabayı yola bağlayan tüm parçalar en önemli parçalardır, hayatta kalmanızı sağlayan şeyler, fren, lastik, jant vs. aldımmı bi kere alınır sağlam alınır kanaatindeyim
    Mehmet Ali DİNÇ

    M.A.D Custom Stickers

  5. #24
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    jant bakarken çok çok ilginç markaların çok hafif jantlarıyla karşılaştım.zaten bi çoğu ne işse oz un enkei nin yan markası adı altında satılıyo.ne kadar doğru ne kadar yanlış bilemem.

  6. #25
    Doblocu
    Misafir
    Fren uzamasını yada kısalmasını anlamadım ama ?
    boşa atıldıgı zaman daha kısa sürede yavaslanabiliyor benim arabamdan biliyorum şimdiki jantı 6 kg eski jantı kac kgydi bilmiyorum ama daha ağırdı ona göre cok fark ediyor hissedebiliyorsun yani =) hafif jantla hızlanman daha kolay olur bide yakıttan azalma oluyor.

  7. #26
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bol bol patiye kalırsın.bende öle en azından
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  8. #27
    GOKTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    ANTALYA
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın gidişini iyileştirmenin en kolay ve basit yolu dönen parçaların hafifletilmesidir,bunların basındada hafif jant ve lastik kullanma(o.z,speedline,vb.)daha sonrada hafif volan kullanımı gelir,kayıplar azalır gidişi cok daha iyi olur ve jant değişimindeki bahsettiğin 15 kg doğruysa rollda farkı illaki hissedersin...kısacası her türlü avantajdasın demektir...

  9. #28
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hafif jamt kullanmak ne fren mesafesini azaltır nede artıırır hafif wolan kdr hissedilir bi artış sağlamaz ama

    toplamda 7 kilo bi hafiflemeden bahsediosunuz tek başınıza aracınızdaki hafiflemeyi farke etmeniz imkansız özellikle ağar araçlarda kendi arabanızla ayno performansta bi araçla deneme yaparsanız rollingde dragda aynı sağlıktaysa araç o zmn faydasını görürsünüz

    en büyük faydası aktarma organlarınızın daha rahat çalışmasını sağlar we ömürlerini uzatırlar
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  10. #29
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.317
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafif jamt kullanmak ne fren mesafesini azaltır nede artıırır hafif wolan kdr hissedilir bi artış sağlamaz ama

    toplamda 7 kilo bi hafiflemeden bahsediosunuz tek başınıza aracınızdaki hafiflemeyi farke etmeniz imkansız özellikle ağar araçlarda kendi arabanızla ayno performansta bi araçla deneme yaparsanız rollingde dragda aynı sağlıktaysa araç o zmn faydasını görürsünüz

    en büyük faydası aktarma organlarınızın daha rahat çalışmasını sağlar we ömürlerini uzatırlar

    Bakılması gereken konu atalet momenti, biraz araştırırsan büyük ve ağır jantın fiziksel olarak neden bir dezavantaja dönüştüğünü görebilirsin.
    Built to fall....

  11. #30
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    volanttada toplam 5-6-7 kg civarında farkediyo ,
    sonucta sürekli haraket içinde olan parcaalr olarak dusunebilirz her janttan 3 kg atsak 12 kg yabar ama volan ile lastiklerin haraket öncelik konumları vs vardır deişken olan seyler perf olarak hafif volant kadar etkisi varmdır bende merak ediyorum.sonucta haraket halinde olan parcaların agrılıklarında yapılan deişiklikler yuksek hızlarda dogru orantılı olarak artar veya azalır diye biliyorum.
    BOZBEY

  12. #31

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    volan, jant, lastik, kasnaklar, fren diskleri gibi dönen parçalar hem çizgisel hareketten hem de dairesel hareketten dolayı enerji alışverişine ihtiyaç duyarlar. bu tip parçaları koltuk değiştirdim 10kg hafiflettim gibi düz mantıkla değerlendiremezsiniz. mühendislik vb. eğitim almış olanlar zaten ne dediğimi anlamışlardır. anlamamış arkadaşlar da ingilizcelerine güveniyorlarsa http://www.modified.com/editors/tech...ble/index.html adresindeki yazıyı okusunlar.

  13. #32
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SifirinciMurat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    volan, jant, lastik, kasnaklar, fren diskleri gibi dönen parçalar hem çizgisel hareketten hem de dairesel hareketten dolayı enerji alışverişine ihtiyaç duyarlar. bu tip parçaları koltuk değiştirdim 10kg hafiflettim gibi düz mantıkla değerlendiremezsiniz. mühendislik vb. eğitim almış olanlar zaten ne dediğimi anlamışlardır. anlamamış arkadaşlar da ingilizcelerine güveniyorlarsa http://www.modified.com/editors/tech...ble/index.html adresindeki yazıyı okusunlar.
    bende bunu kastediyorum işde
    BOZBEY

  14. #33
    ukku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Bostancı
    Mesaj
    4.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Emir_b16a Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hafif jamt kullanmak ne fren mesafesini azaltır nede artıırır hafif wolan kdr hissedilir bi artış sağlamaz ama

    toplamda 7 kilo bi hafiflemeden bahsediosunuz tek başınıza aracınızdaki hafiflemeyi farke etmeniz imkansız özellikle ağar araçlarda kendi arabanızla ayno performansta bi araçla deneme yaparsanız rollingde dragda aynı sağlıktaysa araç o zmn faydasını görürsünüz
    Tanesi 2 kg civarı hafif jant takmak toplamda 30 40 kg hafiflemiş gibi bi fark yaratır.. Belki daha da fazla..
    Burda üzerinde durulması gereken konu arkadaşların da dediği gibi ağırlık değil, atalet momenti.
    if in doubt, flat out.


    instagram: utkuuzunoglu

  15. #34
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada eklemekte fayda var. Aynı ağırlığa sahip olsa bile 17 jant-lastik grubu 15 jant lastik grubuna göre dezavantajdır. Bunun nedeni döndürme kuvvetine etkisidir. 17 jntın (g1) ağırlık noktası ve lastiğinde gene aynı (g2) ağırlık noktası lastik merkezine mümkün olduğunca uzaktır. Bunların ortalaması olan noktada gene o kadar uzaktır 15 jant kombinasyonuna göre... Bud direkt olarak çevirme kolaylığına etki eder. Yani mümkün olduğunca küçük jant lastik kullanmakta en az ağırlık kadar önemlidir.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  16. #35
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emrahım gidip hafif diye ucuz yollu aldıgın zaman yamulma kırılma gibi sıkıntılar gelebiliyo başına.. Ama kaliteli markaların hafif jantları kaliteli malzemeden üretiliyo.. Yani hem hafif vede cok dayanıklı malzemelerden.. O zaman işte ciddi bi bicimde son hızda iyileşme fark edeceksin.. Ama zaten RCnin süspansiyon sistemi cok sert.. Bide lastigi sakın 40 yapma.. 45 iyidir.. Lastiklerin sert ama bana göre.. Hankook aldıgın zaman hafif bi jantla beraber değişikligi direk fark edeceksindir zaten..

  17. #36

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    çeşme-izmir
    Mesaj
    542
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence daha cok onemlı olan arabanın arkadan ıtısmı yoksa onden cekermı hangısı ıse onların daha hafıf olması daha onemlı.gercı jant alıyoken ıkı farklı jant almıoz ama neyse

  18. #37
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araç patinaj yapmadıktan sonra çekişin olduğu tekerin hafif olması farketmez. sonuçta tekerleklerin ikiside aynı hıza ulaşıyor, ve çekişin olmadığı lastikte aynı zorlanmayı araca uyguluyor..
    drift araçlarında patinaj olayı söz konusu olduğu için çekiş olan lastik farklı olabilir..
    Alıntı pasa35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence daha cok onemlı olan arabanın arkadan ıtısmı yoksa onden cekermı hangısı ıse onların daha hafıf olması daha onemlı.gercı jant alıyoken ıkı farklı jant almıoz ama neyse
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  19. #38

    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    çeşme-izmir
    Mesaj
    542
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araç patinaj yapmadıktan sonra çekişin olduğu tekerin hafif olması farketmez. sonuçta tekerleklerin ikiside aynı hıza ulaşıyor, ve çekişin olmadığı lastikte aynı zorlanmayı araca uyguluyor..
    drift araçlarında patinaj olayı söz konusu olduğu için çekiş olan lastik farklı olabilir..

    aynı olay drag arabalarındada gecerlı 106lar vtilar vs genelde onlere sac jant takıolar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •