User Tag List

Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 19 of 26

Thread: Amortisor sorunsalı

  1. #1
    ÖNDE-R's Avatar
    Üyelik
    Oct 2007
    Age
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lightbulb Amortisor sorunsalı

    arkadaşlar corsa b aracım var üzerinde vogtland 3.5 luk yay bulunmaktadır. ***** istanbul yolları sayesinde ve aracın fazla sekmesinden dolayı ön amortisorlerim patladı 2 konuda kararsız kaldım
    Bazıları patlak amortisörleri tamir ettir ve sertleştirip yay a göre millerini kısalttır diyor
    Bazıları sıfır amortisör al tak diyor
    Şimdi koni amortisör tak diceksiniz ama bildiğiniz üzere opel araçları zaten sert bi yol tutuşu vardır bide koni takarsak cukurları ciğerlerimde hissederim herhalde su an böbreklere kadar hissediyorum eğer sıfır amortisör takarsamda monroe reflex takıcam önerilerinizi bekliorum

  2. #2
    ugurseyhan's Avatar
    Üyelik
    Jun 2010
    Age
    44
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    58
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sertleştirp kısaltmada yöntemi biraz daha yumaşatır aracı ama çok sağlıklımı dersen onun kararını kendin vermelisin koni olursa amortisörlerde sertlik ayarı olacağı için mütüş farkı göreceksin ben kullanmadım koni ama arkadaşlar var yay orjinalleri söküp koniyi denedikten sonra aradaki farkın çokçok olduğunu söylediler.

  3. #3
    vkarayel's Avatar
    Üyelik
    Jul 2009
    Age
    46
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    352
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sen al bi monroe taktır bence değil böpreklerin taşaklarına kadar rahat edersin ...

  4. #4
    mitsubishi_boy's Avatar
    Üyelik
    Jul 2008
    Age
    32
    Şehir
    Sivas / Ankara
    Mesaj
    286
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sağlıklı bir yol değil aklındaki. sertlik ayarı iyi yapılmış bi koni işini görür

  5. #5
    TechTurkey Evrenoz's Avatar
    Üyelik
    Jan 2007
    Age
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7,290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    4-5 senedir koni kullanıyorum. Son derece memnunum. Sertlik/yumuşaklık ayarı konfor istediğimde konfor, yol tutuş istediğimde yol tutuş ihtiyacımı sonuna kadar karşılıyor.

  6. #6
    TUNA-GT
    Misafir
    Yaya gore milleri hangi muhendislige gore ayarlıcaklar,yayların peak noktasını optimum sıkıstırmasını kısalan millere gore neyle olcucekler. Bence cok emniyetli bir yol degil,goruldugu kadar basit bi muhendislikte degil.

  7. #7
    ÖNDE-R's Avatar
    Üyelik
    Oct 2007
    Age
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by TUNA-GT View Post
    Yaya gore milleri hangi muhendislige gore ayarlıcaklar,yayların peak noktasını optimum sıkıstırmasını kısalan millere gore neyle olcucekler. Bence cok emniyetli bir yol degil,goruldugu kadar basit bi muhendislikte degil.

    Allah a emanet mühendislik bölümünden mezun olan ustalar amortisörcülere o yuzden güvenmiyorum diebilirim fikirlerin için teşekkürler

  8. #8
    ÖNDE-R's Avatar
    Üyelik
    Oct 2007
    Age
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Evrenoz View Post
    4-5 senedir koni kullanıyorum. Son derece memnunum. Sertlik/yumuşaklık ayarı konfor istediğimde konfor, yol tutuş istediğimde yol tutuş ihtiyacımı sonuna kadar karşılıyor.
    koni kafama yatıo abi ama bi bilmediğim bi konu var bu konilerdeki sertlik yumuşaklık ayarı nasıl yapılır yani kendim yapabilirmiyim ve ayar hassasiyeti varmı

  9. #9
    VWci's Avatar
    Üyelik
    May 2006
    Age
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,766
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Koni al en yumuşakta kullan... Yeterli olur...

  10. #10
    TechTurkey Evrenoz's Avatar
    Üyelik
    Jan 2007
    Age
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7,290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Quote Originally Posted by ÖNDE-R View Post
    koni kafama yatıo abi ama bi bilmediğim bi konu var bu konilerdeki sertlik yumuşaklık ayarı nasıl yapılır yani kendim yapabilirmiyim ve ayar hassasiyeti varmı
    Ön taraf çok basit. Kaputu açıyorsun, kulelerin ortasında amortisör milinin ucunu göreceksin. Bu şu anki amortisörlerinde de böyledir. Konide de aynı şekilde, tek farkı uç kısmında bir yiv mevcut. Koninin sana verdiği yuvarlak anahtarı ( yive uygun deliği olan beyaz bir plastik parçası ) buraya takıp çeviriyorsun. Bir taraf sertleştirir, diğer taraf yumuşatır. Örnek olarak 3,5 tur döndüğünü varsayar isen en yumuşağa alıp ( sağa yada sola sonuna kadar çevirerek ) 1 tam tur çevirdiğinde orta-yumuşak arası bir süspansiyonun olur. 2 ya da 2.5 tur çevirdiğinde ise orta-sert arası bir süspansiyonun olur.



    Burada tepedeki beyaz parça torpidonda duruyor. Canın istediğinde kaputu açıp kulenin ortasında göreceğin amortisörün milinin ucuna takıp çeviriyorsun.

    Arka taraf için ise araçtan araca değişir. Benim aracımda arka koltuğun sağ ve sol kısımlarındaki parçaları çıkarmak amortisörlere erişmek için yeterli geliyor. Burada uygulayacağın işlem de aynı şekilde olacaktır.

  11. #11
    TechTurkey Evrenoz's Avatar
    Üyelik
    Jan 2007
    Age
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7,290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Quote Originally Posted by VWci View Post
    Koni al en yumuşakta kullan... Yeterli olur...
    En yumuşakta kullanım patlama olasılığını arttırır. Yanlış hatırlamıyor isem en yumuşakta kulanıldığında koninin garanti prosedürü işlemiyor. Yumuşak-orta kullanmak idealdir.

  12. #12
    ÖNDE-R's Avatar
    Üyelik
    Oct 2007
    Age
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evren abi walla cok saol aydınlattıgın için

  13. #13

    Üyelik
    Aug 2008
    Age
    45
    Şehir
    Fransa
    Mesaj
    1,023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by ÖNDE-R View Post
    koni kafama yatıo abi ama bi bilmediğim bi konu var bu konilerdeki sertlik yumuşaklık ayarı nasıl yapılır yani kendim yapabilirmiyim ve ayar hassasiyeti varmı
    http://www.koni.com/193.html

  14. #14
    TechTurkey Dragger's Avatar
    Üyelik
    Mar 2006
    Age
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16,075
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıfır amortisör tak, orjinalleri yaptırıp sertlestirirsen cok daha konforsuz olur, daha da fazla sekersin.

    Spor amortisör almadıkca hayatta orjinal amortisöre gaz basıp sertlestirmem ben, cok cektim cünkü.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  15. #15
    Ahmet Saraçoğlu's Avatar
    Üyelik
    Sep 2008
    Age
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6,110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki bu sertlik ayarlı koniler her marka model için ayrımıdır??piyasa aracı olamyan ceratomuzun 3.5hr kesik yaylı halini bi nebzede olsun güvenli hale getirmek mümkünmüdür koni ile?

  16. #16
    TechTurkey Evrenoz's Avatar
    Üyelik
    Jan 2007
    Age
    45
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7,290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    120 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Ahmet Saraçoğlu View Post
    peki bu sertlik ayarlı koniler her marka model için ayrımıdır??piyasa aracı olamyan ceratomuzun 3.5hr kesik yaylı halini bi nebzede olsun güvenli hale getirmek mümkünmüdür koni ile?
    Muadil araçlar harici ( citroen ve peugeot grubunun bazı modelleri birbirine uyabilir ) her marka-model için ayrıdır. Kesik yay ve koni ise çok verimli çalışmayacaktır. Orjinal amortisör-kesik yay ikilisi ile kıyaslanırsa sonucun daha mı iyi yoksa daha mı kötü olacağı konusunda ise bir fikrim yok.

    Kesme, biçme, ısıtma, kısaltma, yağ basma işlerini kesinlikle tavsiye etmiyorum ve kullanmıyorum.

  17. #17
    Ahmet Saraçoğlu's Avatar
    Üyelik
    Sep 2008
    Age
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6,110
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kiada değil 5 lik 3.5 luğu bulmak bile çok zordu abi , 4 tane 3.5luk yaya 440 vardim evlat acısı gibi koydu.Bulsam hayatta kesme biçme yapmazdım ama bu kesilme hadisesiyle bile hala çok yüksek araç.Kesmeseydim hiçbişey yapmamış gibi olacaktı.

    Amacım uzun vadede amortisötlere zarar vermemek.Şuan bile eskisine nazaran kat kat üstün yol tutuşu ama eksikleri var tabi.Bi araştırayım o zaman bununda kardeşi elantraydı.Saolasın abi.

  18. #18
    ÖNDE-R's Avatar
    Üyelik
    Oct 2007
    Age
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Ahmet Saraçoğlu View Post
    kiada değil 5 lik 3.5 luğu bulmak bile çok zordu abi , 4 tane 3.5luk yaya 440 vardim evlat acısı gibi koydu.Bulsam hayatta kesme biçme yapmazdım ama bu kesilme hadisesiyle bile hala çok yüksek araç.Kesmeseydim hiçbişey yapmamış gibi olacaktı.

    Amacım uzun vadede amortisötlere zarar vermemek.Şuan bile eskisine nazaran kat kat üstün yol tutuşu ama eksikleri var tabi.Bi araştırayım o zaman bununda kardeşi elantraydı.Saolasın abi.
    bu arada bi abimin kia cerato aracı var yay istio ikinci el zor bi ihtimalde sıfır arıyoruz orjinal jantlarıyla kullanıcak sence 3.5 lukmu 5 likmi ?

  19. #19
    ÖNDE-R's Avatar
    Üyelik
    Oct 2007
    Age
    40
    Şehir
    ist
    Mesaj
    280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by DRaGGeR View Post
    Sıfır amortisör tak, orjinalleri yaptırıp sertlestirirsen cok daha konforsuz olur, daha da fazla sekersin.

    Spor amortisör almadıkca hayatta orjinal amortisöre gaz basıp sertlestirmem ben, cok cektim cünkü.
    önerileriniz için teşekkürler şimdilik orjinal amortisör takıcam heralde 2. el vogtland amortisörler var belkide onları takıcam tamir işine girmicem önerileriniz sonucu teşekürler

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •