ben bikaç saat önce taktım garajda araba yerdeyken söktüm 2 şer vidayı oturttum gergiyi sıktım geri![]()
YouTubeDR.ECU
Bende tam tersine kule gergili bir aracın, kulesine aldığı bir darbede gereğinden çok daha az hasar aldığını gördüm. Gergi olmasa o şase yerine biraz zor geri gelirdi mesela.
Liftte gergi takmak çok doğru değil, çünkü liftte araçın dengesini tutturmak çok zor ancak su terazisi ile denge ayarlanıp takılırsa problem olmaz. Tabi bunlar çok ince iş, sanayide liftte takarlar gönderirler ondada sorun olmaz o ayrı konu.
916 V6 Turbo
Herşeyin bir artısı eksisi var vallaBiri gelip kulenin ordan çarpıcak diye düşünürsek bir sürü bir sürü şey daha
Neyse konuya döneyim... Şimdi bende halettim sayılır ama bu takma kısmındaki farklı yorumlar kafamı karıştırdı :S
Lifttemi takmalıyız yoksa yerde mi takmalıyız ?
valla bende takıcam ama bunu kımler takabılır kaportacılar mı yoksa baskasımı ?
Arkadaşlar Kule gergisinin diğer özelliklerine değinirsek öncelikle kule gergisi takılacak aracın amortisörleri spor tip amortisör olursa yani coilover tarzı ekipmanlar ile daha faydalı olur ve ayrıca gerçek anlamda fayda görmesini istiyorsanız sway bar ile kullanılması önerilir vede ön ve arka kule gergisi olmak üzere ikisinide araca uygulamanız gerekir.Araçta salınımı azaltacağı için virajlarda artık esneme olmadığından viraja daha keskin ve emin adımlarla güvenli şekilde girersiniz ama aracın bir tekeri havada kalırsa diğer tekerde gerginin onu kulesinden tutacağı için o da havada kalıyoryani bunu en iyi kaldırımdan inerken çok net görebilirsiniz
Birde Kule gergisi takılan arac ön sol şaseden alcağı darbeyi gergiden dolayı sağ şaseyede dağıttığından her iki tarafda hasar alabiliyor bizzat yaşadım kule gergisi olan AE101 Corolla aracım ön soldan aldığım darbe sonucunda sağ kule podyadan ayrılmıştı vede darbe almadığı halde sebebide kule gergisi idi![]()
Kule gergileri ön veya arka olsun farketmez, sonradan daha büyük jant/lastik kombinasyonlarına geçildiğinde muhakkak uygulanmalıdır. Daha sert ve kısa olan spor yaylar, daha sert ve kısa spor amortisörler veya büyük çaplı janta (dolayısıyla daha ince profilli lastiklere) geçilmesi gibi süspansiyon sistemini etkileyecek modifikasyonlar sonuçta amortisör kuleleri ve hatta tüm şasi üzerindeki yükü arttırırlar. Tüm bu uygulamaların sonunda şaside esneme eskiye oranla çok daha fazla olacaktır. İşte bu modifikasyonların ardından uygulanacak kule gergileri sadece şasiyi desteklemek ve esnemeyi azaltmakla kalmayacak, aynı zamanda direksiyonunuz daha hassas olacak ve verdiğiniz komutlara daha çabuk cevap verecektir.
araba uretıcılerı bazı guclu aracların dısında araclara kule gergısı montajı yapmazlarcunku hem gerek gormezler hemde hasarda sagdan solka soldan saga ıletıcegı ıcın ama sonradan guclendırılen araclar bu gıbı detaylara ıhtıyac duyar mısal bır arac 50 km ıle vıraja gırebılıosa bunun lımıtlerını arttırmak ıcın yay suspansıyon jant lastık ve gergı ler yardımıyla yukseltebılırız dolayısıyla kule gergısı takmak egerkı ıhtıyacınız varsa yararlıdır .ama herhangı bır araca bn gıdıyım kule gergısı takıyım dersen cokta faydası olmıcagını bılın.
mesela bır aracınız var motorunuz standart 100 hp ıken 200hp yaptınız bu sonuctan snr sıze tork damper gerekıcektır mısal .
kule gergısıde bunun gıbıdır .
bnde kule gergısı montajımı aracım duz dururken sıkıntısız sekılde taktım.aftermarket aracınıza gore ıse sıkıntısız takılır ama bazılarının ortalarında ayar vardır o ayarıda boslugunu alıp takabılırsınız..
resımlerı beklıyoruz
resimler ancak bayramdan sonra, yarın arkadaştan alıp taktırıp , ankaradan balıkesir-akçay'a yola çıkıcam...
farkı yaratan ayrıntılardır...
anladım hayırlı yolculuklar o zaman
bu konuyu açarken kule gergisi alıyordum, konuyla beraber aldım, bayram tatiline gittim ve az önce eve döndüm, kule gergisi normal kullanımda pek varlığını hissettirmesede sert kafa çıkarmalarda ve sert viraj girişlerinde aracın döndüğü yöne doğru yani sağa dönüyosa arac aracın solunu yere basıyor ve ciddi şekilde keskin bir dönüş yapmasını sağlıyor, bu sebeptendir ki iyiki almışımtavsiye olunur...
farkı yaratan ayrıntılardır...
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)