User Tag List

Sayfa 5/6 İlkİlk ... 3456 SonSon
98 sonuçtan 77 ile 95 arası

Konu: E39 Sorgulama

  1. #77
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EnesPolatdemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hortlatacağım konu açmak istemedim E39 alma fikrim var. Aklımda iki türlü senaryo var. İlki;

    Facebook Marketplace'den 300k civarlarına 520i business alıp m62b44 swap atıp (şanzıman konusunda emin değilim yerli yabancı herkes otomatiğin arabanın karakterine daha uygun oldugunu belirtiyor) yürüyen kısmını elden geçirip (temiz çıkma, aftermarket, sıfır oem parçalarla) iç ve dışın kozmetiğine el atıp işi bitirmek. Yani işin sonu 540i'msi bir 520i yaratmak

    İkincisi;
    550k civarlarına 525i 528i 530i alıp eksiklerini giderip binmek.

    Maaliyet kısmı biraz garip ya ben çok iyi düşünüyorum ya da bilgisizim (büyük ihtimalle ikisi de) bakındığım kadarıyla birinci seçenek 750k gibi bir değere teslim oluyor. İkinci seçeneğe yöneldiğimde de illa 100-150k kenara ayırmam gerekiyor gibi hem kozmetik incik cıncık hem de mekaniksel olarak. Fiyat kafa kafalara geliyor sanırsam.

    İkinci kısmın bir dezavantajı da çoğu arabanın lpg görmüş ve km düşürülmüş olması. Km düşürülmüş olması ilk seçenekte o kadar önemli değil metal yorgunlugu ve şase hariç diye düşünüyorum.


    Sorularıma gelirsek:

    - Siz hangisini tercih ederdiniz?
    -Lpg sorun mu (şahsen midem bulanıyor)
    -Güncel sanayi ortamında bu iş kaç ay sürer ve ne kadar bayılırım ustalara?
    -Alırken nelere dikkat etmeliyim?

    Herkese şimdiden teşekkür ederim.
    Arkadaşımın servisine bir E38 740i geldi yeni alınmış, yatak sesi vardı motor yaptık, bu sefer şanzımandaki sorunlar daha belirgin oldu, revizesi 150 bini tutar diyor şanzımancılar, çıkma şanzıman 80 bin civarı. 180 bine de anahtar teslim ZF 8HP takıyorlar. Şanzıman tarafı için bilgi vermiş olayım

    Sanayiye ne kadar bayılacağının ucu çok açık, sky is the limit. Bu işi iki senaryoda da fantezi olarak görüp ona göre vakit ve nakit ayırmak zorundasın

  2. #78

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e39 528 üstü için iyisi 300bini geçmemiş olanlar 700 üstü artık, altına buluncak araçlarda astarı yüzünü geçer, 520 lerde uygun fiyata temiz araçlar düşüyor, onlara swap bi ihtimal olabilir.
    bu araçların temiz dolusu 900-1 i de hak eder yalnız.

  3. #79
    EnesPolatdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaş
    23
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M3CSL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    e39 528 üstü için iyisi 300bini geçmemiş olanlar 700 üstü artık, altına buluncak araçlarda astarı yüzünü geçer, 520 lerde uygun fiyata temiz araçlar düşüyor, onlara swap bi ihtimal olabilir.
    bu araçların temiz dolusu 900-1 i de hak eder yalnız.
    Hah işte. O yüzden 520i alıp 540i'msi bişey yapmak istiyorum. Bir daha kaç yaşında bineceğim, Artık böyle araba mı yapıyorlar motor mu yapıyorlar diye kendimi avutuyorum aslında. Sanırım kırdım kafayı yapacağım ya
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  4. #80
    EnesPolatdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaş
    23
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşımın servisine bir E38 740i geldi yeni alınmış, yatak sesi vardı motor yaptık, bu sefer şanzımandaki sorunlar daha belirgin oldu, revizesi 150 bini tutar diyor şanzımancılar, çıkma şanzıman 80 bin civarı. 180 bine de anahtar teslim ZF 8HP takıyorlar. Şanzıman tarafı için bilgi vermiş olayım

    Sanayiye ne kadar bayılacağının ucu çok açık, sky is the limit. Bu işi iki senaryoda da fantezi olarak görüp ona göre vakit ve nakit ayırmak zorundasın
    Teşekkür ederim abi.
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  5. #81
    EnesPolatdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaş
    23
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RafetAraç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    parası neyse verip geçmiş bakımları ve kondisyonu iyi bi e39 almak en mantıklısı. bu zamanda sanayide ne maddi nede manevi anlamda uğraşılmaz.
    öyle abi de warmhatch parası istiyor onlarda abartıyor işi
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  6. #82
    Oguzhan.Ozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2016
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Mesaj
    413
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kardeşim araba hariç böyle bir iş için harcayacağın 500.000-TL paran yoksa sakın girme.

    m62b44 dediğin motor bela bir motor parçası yok, rektifiyesi çok sağlıklı değil (bizim ustalarımız piston saracak korkusu ile çok boşluklu yapıyor ) , yağ yakması meşhur, standart bakımı ağır ( 8buji - 8L yağ - çift filtre vs vs )

    Şanzımanı zaten ayrı problem bugün 200.000 altı çiçek gibi bir 540i almadığın sürece motor ve şanzıman yaptırma garantili satın alıyorsun o aracı..

    Nacizane 600-800 bandına 2001-2003 arası 5.30i alır m54 motorlu güzel güzel binerim...
    e46 '99 3.20i Manuel X, e36 '93 Coupe 3.0 stroke X, e36 '96 Coupe 3.20i X, e46 '01 3.30ci gri X, e46 '03 3.30ci siyah X
    E46 2003 3.30Cİ Stellgrau :X , e92 Coupe 3.20d 2012

  7. #83
    EnesPolatdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2021
    Yaş
    23
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oguzhan.Ozturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeşim araba hariç böyle bir iş için harcayacağın 500.000-TL paran yoksa sakın girme.

    m62b44 dediğin motor bela bir motor parçası yok, rektifiyesi çok sağlıklı değil (bizim ustalarımız piston saracak korkusu ile çok boşluklu yapıyor ) , yağ yakması meşhur, standart bakımı ağır ( 8buji - 8L yağ - çift filtre vs vs )

    Şanzımanı zaten ayrı problem bugün 200.000 altı çiçek gibi bir 540i almadığın sürece motor ve şanzıman yaptırma garantili satın alıyorsun o aracı..

    Nacizane 600-800 bandına 2001-2003 arası 5.30i alır m54 motorlu güzel güzel binerim...
    Abi tavsiyelerin için çok teşekkür ederim. Şuan 500 küsur param var. Planım 520i alıp (boya yeni şase düzgün) elektrik tesisatından yürüyene iç kısma kadar komple sıfırlamak. Motoru zaten swaplayacagım m52b20 oldugu için. Project Cars'a konusu olabilecek bir iş düşünüyorum. yavaş yavaş yapılacak yani. 500k tlm oldugu için. 540i maalesef alıp direkt binemiyorum. Ciddi bir para istiyorlar ki alınca yine iyi bir para harcatacak ona beyis yok. Napsam bilmiyorum gerçekten. M54b30 lci kasa alıp 1 milyona yaklaşmaktan korkuyorum.
    Alıntı doncarlo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saxoda sertleşme kronik pompayı kontrol edin.

  8. #84
    KÖROĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    9.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EnesPolatdemir Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi tavsiyelerin için çok teşekkür ederim. Şuan 500 küsur param var. Planım 520i alıp (boya yeni şase düzgün) elektrik tesisatından yürüyene iç kısma kadar komple sıfırlamak. Motoru zaten swaplayacagım m52b20 oldugu için. Project Cars'a konusu olabilecek bir iş düşünüyorum. yavaş yavaş yapılacak yani. 500k tlm oldugu için. 540i maalesef alıp direkt binemiyorum. Ciddi bir para istiyorlar ki alınca yine iyi bir para harcatacak ona beyis yok. Napsam bilmiyorum gerçekten. M54b30 lci kasa alıp 1 milyona yaklaşmaktan korkuyorum.
    Ben sana kendimden örnek vereyim, işçilik vermiyorum çoğu işe, hobi olarak kendim ilgileniyorum ki artık hobiyi bi tık aştı benim işlerim.

    CC aldım yürür halde, sadece ufak tefek bakım 2 arka amortisör yağ soğutucu şanzıman yağ soğutucu kalorifer radyatörü, yazılım downpipe bakım derken 70k harcamışım.

    Bu 70 in içinde 5k remap 6k downpipe ve 6k şanzıman yağ değişimi dışıarda yapıldı. Kalanın tamamı kendi el emeğim.
    Bu listeye işçilik eklesek min 20k yazmak lazım.

    Hevesini kırmak gibi olmasın ama sanayide parça 1 lira ise işçilik 1.5 lira yazıyorlar. O yüzden her işi dışarıda yaptırdığım BMW marka eski ve bakıma ihtiyaç duyacak bir araç için 500k bütçe ile hem araç alıp hem istediğin kondüsyonda yürütmek çok zor olabilir.

    Kendim çoğu işini yapabildiğim halde bmw almaya cesaret edemiyorum (yoksa z4 çok heves ettiğim bir araba)

    O yüzden parça fiyatlarını işçilik fiyatlarını, almayı hedeflediğin aracın olası masraflarını çok iyi hesapla. Profilin doğru ise yaşın 22, daha az masraflı daha az parça sorunu olan daha yüksek model araçlara yönelsen daha huzurlu bir şekilde hobini geliştirebilirsin. (meg3 coupe mesela)

  9. #85
    ilkerist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul / Maltepe
    Mesaj
    1.255
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla bir post yazdım ama çok uzun oldu sildim, göründüğü gibi al-koy işi değil böyle bir proje, bütçe kısıtlı ise binebileceğin 25/28/30 alıp binmen, çevre edinmen vs. daha hayırlı olacaktır naçizane...

  10. #86

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oguzhan.Ozturk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kardeşim araba hariç böyle bir iş için harcayacağın 500.000-TL paran yoksa sakın girme.

    m62b44 dediğin motor bela bir motor parçası yok, rektifiyesi çok sağlıklı değil (bizim ustalarımız piston saracak korkusu ile çok boşluklu yapıyor ) , yağ yakması meşhur, standart bakımı ağır ( 8buji - 8L yağ - çift filtre vs vs )

    Şanzımanı zaten ayrı problem bugün 200.000 altı çiçek gibi bir 540i almadığın sürece motor ve şanzıman yaptırma garantili satın alıyorsun o aracı..

    Nacizane 600-800 bandına 2001-2003 arası 5.30i alır m54 motorlu güzel güzel binerim...
    540 ta haklısın,
    İyi 530 250 300km aralığında 900 bandı, 1e çıkar iyi araba.

  11. #87

    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul-Bursa-Dubai
    Mesaj
    1.454
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mekanik ve alt yapı yorgunluğu çok fazla olan bir araba, iyi yapılmış iyi bakılmışları bile sert kullanıma çok dayanmıyor başka yerinden patlıyor zamanla,
    Elektronik olarak daha kolay olan e34'ü de tercih edebilirsin,
    6-8 silindir araba kullanmak keyifli ama bir yerden sonra turbolu araba hızlanmasını arayabilirsin, yakıt farkını konuşmaya bile değmez,
    528 veya 530 alıp üstüne arabayı çok yormayan alt devirlerde hızlanmasına yardımcı olan üst devirlerde hacimden dolayı koşan bir 6 silindir de fena olmaz aslında,

  12. #88
    burcinkarabacak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    904
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun zamandır e39 bakıyorum keyfe keder binmelik. Gazlamam yanlamam işe gidip gelmelik. 5.30-5.40 çok fark etmiyor benim için. Hangi motor daha dertsiz olur

    Saygılar
    Punto Evo Mjet - ANKARA (Sold)
    Bravo 1.6 120Hp Sport Style Dua.(Sold)
    Passat Variant 16 1.6 TDI DSG Highline(Sold)
    Passat Variant 2024 1.5 eTsi Elegance

  13. #89

    Üyelik
    Jan 2013
    Şehir
    1635
    Mesaj
    892
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burcinkarabacak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Uzun zamandır e39 bakıyorum keyfe keder binmelik. Gazlamam yanlamam işe gidip gelmelik. 5.30-5.40 çok fark etmiyor benim için. Hangi motor daha dertsiz olur

    Saygılar
    M62 almanı istemem 4.0i
    Sıralı 6larda parça sorunu usta sorunun olmaz, makyajlı 39 2.5i 3.0i gayet güzel seçim olur, otomatik şanzımana dikkatlice baktırmak kaydı ile
    Linea 1.6Mjet

  14. #90
    burcinkarabacak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2015
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    904
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MURAT_HLX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    M62 almanı istemem 4.0i
    Sıralı 6larda parça sorunu usta sorunun olmaz, makyajlı 39 2.5i 3.0i gayet güzel seçim olur, otomatik şanzımana dikkatlice baktırmak kaydı ile
    2000 sonrasına mı bakmak lazım 2.5i ve 3.0i mi bakılmalı 2000 model sonrası
    Punto Evo Mjet - ANKARA (Sold)
    Bravo 1.6 120Hp Sport Style Dua.(Sold)
    Passat Variant 16 1.6 TDI DSG Highline(Sold)
    Passat Variant 2024 1.5 eTsi Elegance

  15. #91

    Üyelik
    Jan 2013
    Şehir
    1635
    Mesaj
    892
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı burcinkarabacak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    2000 sonrasına mı bakmak lazım 2.5i ve 3.0i mi bakılmalı 2000 model sonrası
    yanlış hatırlamıyorsam makyajlı 39larda 2001de başlıyor 2003e kadar bence makyajlı,eğer makyajlı olacaksa 170lik 2.0i bulunabilirse oda olur ,ama 2.5i ve 3.0i olursa daha verimli olacağını düşünüyorum ama dediğim gibi en genci 22 yaşında ince eleyip sık dokumak gerek.ben 46da otomatik şanzımandan çok çektim dilim yandı o yüzden şanzımana dikkatli bakmak lazım diye söyledim naçizane
    Linea 1.6Mjet

  16. #92

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    E39 540lar 4.4 lt gayet güzel yürüyen otomobiller. 3 litrede manuel yok denecek kadar az. Otomatiği de manuel 525 kadar gidiyor hatta 525 manuelin son hızı daha yüksek 232 de kesiciye giriyorum GPS hızı da 226. 530 şanzımandan dolayı onu da çeviremiyor. LPG takarım dersen geçmiş olsun 60 binde bir motor yaparsın çünkü bu m52 m54 m50 sıcak çalışan motorlar ve pistonları benzin ile soğutuyor LPG taktığın zaman kuru yakıt yüzünden soğuyamıyor ve sekman kanalı kırılıyor. 525 ve 528 in frenleri gidişine oranla zayıf biraz üstüne çıkiim dediğin zaman aman bana dokunma da ne yaparsan yap durumuna geliyor. Ben o nedenle 530 kaliperi ve diski aldım. Daha takamadım taşıyıcı bulamadığım için. Arka difler kilitsiz olduğu için öyle yanliim vs durumu yok. Anca köşe dönecek kadar yanlarsın o kadar uzun drift vs unut. Bunlar uzun yol otomobili gerçekten de uzun yolu çok çok zevkli. 2.7 biturbo A6 ım vardı ondan daha zevkli gerçekten.
    IN BOOST WE TRUST

  17. #93

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ek olarak 540 larda motorda kronik sıkıntı triger gergi paletleri. Üzerindeki kaplama aşındıktan sonra zincir aluminyum u yemeğe başlıyor hem ses yapıyor hem de yağ pompası tıkanıp yatak sarıyor. O nedenle motor yapıldıysa artı olarak düşün yeni tip palet takılmıştır düzgün bir serviste yapıldıysa.
    IN BOOST WE TRUST

  18. #94

    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul/çekmeköy
    Mesaj
    7.518
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MURAT_HLX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış hatırlamıyorsam makyajlı 39larda 2001de başlıyor 2003e kadar bence makyajlı,eğer makyajlı olacaksa 170lik 2.0i bulunabilirse oda olur ,ama 2.5i ve 3.0i olursa daha verimli olacağını düşünüyorum ama dediğim gibi en genci 22 yaşında ince eleyip sık dokumak gerek.ben 46da otomatik şanzımandan çok çektim dilim yandı o yüzden şanzımana dikkatli bakmak lazım diye söyledim naçizane
    Bu arabalarda önemli olan temizi bulunması fl olmasından daha çok, iyi bi 528de tatmin eder çokça.. m52b28 en sorunsuzu olması ile unludur.

    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    E39 540lar 4.4 lt gayet güzel yürüyen otomobiller. 3 litrede manuel yok denecek kadar az. Otomatiği de manuel 525 kadar gidiyor hatta 525 manuelin son hızı daha yüksek 232 de kesiciye giriyorum GPS hızı da 226. 530 şanzımandan dolayı onu da çeviremiyor. LPG takarım dersen geçmiş olsun 60 binde bir motor yaparsın çünkü bu m52 m54 m50 sıcak çalışan motorlar ve pistonları benzin ile soğutuyor LPG taktığın zaman kuru yakıt yüzünden soğuyamıyor ve sekman kanalı kırılıyor. 525 ve 528 in frenleri gidişine oranla zayıf biraz üstüne çıkiim dediğin zaman aman bana dokunma da ne yaparsan yap durumuna geliyor. Ben o nedenle 530 kaliperi ve diski aldım. Daha takamadım taşıyıcı bulamadığım için. Arka difler kilitsiz olduğu için öyle yanliim vs durumu yok. Anca köşe dönecek kadar yanlarsın o kadar uzun drift vs unut. Bunlar uzun yol otomobili gerçekten de uzun yolu çok çok zevkli. 2.7 biturbo A6 ım vardı ondan daha zevkli gerçekten.
    530 oto son hızı 244 fabrıkasyon, manuel 528ı de 525ı de gecer maalesef..fren işi maalesef öyle, yamuluyor diskler hemen.

    e39 hakkında çok yazılır

  19. #95

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fabrikasyon evet o olabilir ama çeviremiyor denediğim 530 sahipleri de söyledi 225 de 5. vitese atıyor 4600 devirde kalıyor dediler. Youtube da da aynı. Benim manuel 525 den 140 dan sonra ayrılabiliyor mesela. 530 çok baktım temiz bulamadım almadım bu 525 i buldum manuel diye aldım. O da beni tatmin etmeyecekmiş o nedenle 540 a geçebilirim her an.
    IN BOOST WE TRUST

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •