Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : suborusu bolton turbo



cem06
01-11-2011, 18:42
motor beyin inlet ıvır zıvır tamam.. sanzımanıda yakında halledicem geriye enjektor ve fmic kaldı. bunlarıda turboya gore secmek lazım.......

bolton stock location 2.4" inlete uygun neler takılabilir??? buna uygun kac cc enjektor ve kac litre fmic?

amr , avo, aps sr, atp, blouch dominator, forced performance ???

alt devir gunluk kullanım gibi bir derdim yok 5000rpmde spool etse sorun degil... ayrıca kapagım standart 99. egzantrik port vs. yok.



:beuj::beuj::beuj:

AhmetKadir
01-11-2011, 20:12
en guzel bılgıyı khan abi verir sanki ;)

cem06
01-11-2011, 20:19
en guzel bılgıyı khan abi verir sanki ;)

onun dedigi marka modeli alcam zaten:)
benim amacım kullanıcı yorumlarını ogrenmek ona gore secenekleri elemek... fp red dom 3 aps sr55 atp 3076 kullananalar var bildigim kadarıyla...

erh
02-11-2011, 14:44
suborusu turbosu tak bence :D

TaGo
02-11-2011, 14:51
cem; fazladan devir çevirmiyorsun, sonracıma bombok bi kapağımız var zaten flowu kesiyor. Büyük turboya basınç bastırtacak hiçbir extra gelişim olmadıktan sonra, vf43 hadi bilemedin 18g den daha büyük bir turbo kullanılmazki. Sonuçta vf43 lede 1.5 barları rahat son devre kadar basabiliosan, bi büyük turboylada belki bu barları bile zor elde edeceksin.

cem06
02-11-2011, 16:16
kapak vs. yapmak istemiyorum yapacak olsam kol piston 257 blok twin scrool rotated gibi tamamen farklı setup yaparım ama oda baya masraflı olur....

sr55in gidisini begendim bekledigim kadarda lag yoktu..doldurma konusunda sıkıtnı yasamıcagımı zanediyorum cengizde 20g var kapak vs. olmadan yuruyorr. 3076 ya kadar 2.0 blokta sıkntı olmaz gibi....

2.4" icin
element gt52 52lb
blouch dom3xtr 55lb
fp green 56lb
avo 550 55lb
aps sr55 55lb
amr cxr500 52lb
blouch 16gxt 41lb
blouch 18gxt 43lb



yukardakilerin birini khan abini yonlendirmesine gore alıcaz artık..hesaba gore 1000cc ve 8-9lt ic yeterli olcak gibi

GokhanE.
02-11-2011, 17:35
Korhan abinin diceğini söylim sana blouch takalım dicek :) front mount intercooler mi yapcaksın?düşünürsen sana paket program td05 super16g turboyla intercooler verim :)

TaGo
02-11-2011, 17:38
paketse bizde fiyatını alalım :)

cem06
02-11-2011, 17:46
fmice gecicem ama s16g kucuk gelirr

TaGo
02-11-2011, 17:50
Bu arada ceco nun araba 1.2-1.3 barda yürüyor. Bunun biraz daha üzerine çıkar ama o turbo varken zaten 2 bar basmasını bekleme. Bizim motorlarda hacim yok, devir desen maksimum 7000dd, kapak desen cırt flowa izin vermiyor (sti ve bi üstü spec c harici). Peki sen eksozdan hacimsel bir debi atamadıktan sonra büyük turbonun emme paline havayı kim nerden üretecek?

Kısacası senin hiçbir setup değişikliğin olmayacaksa, dereceli takıp daha fazla devir çevirmiceksen 18g den fazlası sana zaten dolduramayacağın turbo olarak geri dönecektir. Unutmaki 6000dd deki 1.5 bar ister 18g olsun ister 20g ister 3076, sonuçta aynı güç olarak sana dönecektir

GokhanE.
02-11-2011, 17:53
Normal 16g olarak düşünme şuan kullandığın turboyla arasında emin ol dağlar var,üflemesini araştır istersen gayet tatminkar ve potansiyeli yüksek bir turbo aslında.ben sana alternatif olsun diye söyledim,maliyet kazanç olarak karlı bir yerde çünkü :)

Dayı
02-11-2011, 18:06
Bu arada ceco nun araba 1.2-1.3 barda yürüyor. Bunun biraz daha üzerine çıkar ama o turbo varken zaten 2 bar basmasını bekleme. Bizim motorlarda hacim yok, devir desen maksimum 7000dd, kapak desen cırt flowa izin vermiyor (sti ve bi üstü spec c harici). Peki sen eksozdan hacimsel bir debi atamadıktan sonra büyük turbonun emme paline havayı kim nerden üretecek?

Kısacası senin hiçbir setup değişikliğin olmayacaksa, dereceli takıp daha fazla devir çevirmiceksen 18g den fazlası sana zaten dolduramayacağın turbo olarak geri dönecektir. Unutmaki 6000dd deki 1.5 bar ister 18g olsun ister 20g ister 3076, sonuçta aynı güç olarak sana dönecektir

nasıl yani.18G, 20G veya 3076 nın 1.5 bar da ki flow u aynımı ki güç aynı olsun.

cem06
02-11-2011, 18:08
nasıl yani.18G, 20G veya 3076 nın 1.5 bar da ki flow u aynımı ki güç aynı olsun.

yanlmıyorsam siz fp green kullanıdınız? kapak standartmıydı? hangi devirde spool ediyordu?

cem06
02-11-2011, 18:14
Bu arada ceco nun araba 1.2-1.3 barda yürüyor. Bunun biraz daha üzerine çıkar ama o turbo varken zaten 2 bar basmasını bekleme. Bizim motorlarda hacim yok, devir desen maksimum 7000dd, kapak desen cırt flowa izin vermiyor (sti ve bi üstü spec c harici). Peki sen eksozdan hacimsel bir debi atamadıktan sonra büyük turbonun emme paline havayı kim nerden üretecek?

Kısacası senin hiçbir setup değişikliğin olmayacaksa, dereceli takıp daha fazla devir çevirmiceksen 18g den fazlası sana zaten dolduramayacağın turbo olarak geri dönecektir. Unutmaki 6000dd deki 1.5 bar ister 18g olsun ister 20g ister 3076, sonuçta aynı güç olarak sana dönecektir

burda bolton 3076 sr55 sr56 takanlar var egzantrikli gibş degil ama 18gli setuptan cok daha iyi. gec geliyor ama ust devirler cok daha iyi. 6000dd 18g 1.5 basıyorsan 3076 1.5 basmaszınki.

GokhanE.
02-11-2011, 18:36
paketse bizde fiyatını alalım :)

p.m attım :icon_tup:

Dayı
02-11-2011, 19:03
yanlmıyorsam siz fp green kullanıdınız? kapak standartmıydı? hangi devirde spool ediyordu?

evet ben fp green kullandım ama jp de ekzantrik, yay, şapka, beyin vs vs mevcuttu ve günlük kullanılan bir araç için çok çok iyi idi .

DAYI STI ej207 stock short block - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/dayi-sti-ej207-stock-short-block_489831.htm)

TaGo
02-11-2011, 19:38
Bir noktayi atlamissin dayi. 6000dd yada hangi devirse artik, ayni devirfe ayni bari veten turbo zaten ayni flowu veriyordur. Uoksa 5000dd deki 18 g nin 1.5 bari ile tabiki 6000dd deki 3076 nin 1.5 barindan ayni hava gecmez. Yani buyuk turbo herzaman iyi diye birsey yok.

Bu arada fpgreen 2876-3076 arasi bir flow veriordu sanirim. Siz bunun icin dahi egzantrik kullanmissinizki zaten makina ej207. Kapagi gc8 den katbekat iyi. Gc8 e sikistirma, strok, kapak yapmadikca 3076 takmak fayda getirmez diyorum. Tamamen kisisel gorusum

Dayı
02-11-2011, 19:47
Bir noktayi atlamissin dayi. 6000dd yada hangi devirse artik, ayni devirfe ayni bari veten turbo zaten ayni flowu veriyordur. Uoksa 5000dd deki 18 g nin 1.5 bari ile tabiki 6000dd deki 3076 nin 1.5 barindan ayni hava gecmez. Yani buyuk turbo herzaman iyi diye birsey yok.

Bu arada fpgreen 2876-3076 arasi bir flow veriordu sanirim. Siz bunun icin dahi egzantrik kullanmissinizki zaten makina ej207. Kapagi gc8 den katbekat iyi. Gc8 e sikistirma, strok, kapak yapmadikca 3076 takmak fayda getirmez diyorum. Tamamen kisisel gorusum

yani sen diyorsunki td04 un 4K devirde1 barda verdiği güç ile fp green- gt30 vs vs nin 4K devirde 1 bar da verdiği güç aynı.

TaGo
02-11-2011, 19:49
Aynen oyle. Zaten bu bilgi garetin sitesindede yazar. Hatta ornek olarakta gt35 ve gt42r i verirler.

cem06
02-11-2011, 23:01
evett karar verdim korhan abi yardımcı oldu sagolsunn...
haltechimiz var dier ıvır zıvırlar tamam...
sti 6mt, fmic, 1000cc top feed, 50+lbs turbo supruz olsun :D

khan
02-11-2011, 23:39
birkac ufak ilave,

gc8 diyip geciyoruz ama gc8 lerde uc farkli kapak cikar, 96- 97,98 ve 99,00 olarak.

96 ve 97,98 kapaklar evet cok hos degil gerek egzantrik profili gerekse flow acisindan, hatta boyle bir degerlendirme de cok dogru degil cunku kullanilan turboya gore kapak yapisinin verimi de degiskendir yani velocity ve efficiency esasli dusunulmeli, misal 16g de 98 kapagi orta devir bandinda daha verimli olabilirken, 99 kapagi 20g de ust devirde daha verimli olabilir ama 99-00 kapak cok farklidir onlardan hatta wrx kapagindan daha iyi sti kapagina yakindir, cunku edm 99,00 gc8 lerden ver4 sti kapaginin bir turevi cikar subaru nun oyunlarindan biri gene;)

farkli turbolar ayni basincta ayni flowu verir diye bir genelleme yanlis, belki turboyu flowbench e baglayip olcerseniz bu boyle gozukur ama ayni turbo bile farkli trim ve coverlarda ayni basincta farkli gucler uretir ki diger degiskenleri hesaba katmadan, motor yapisi, sikistirma ivir zivir vs.
subaru kapagi kotu degildir, boxer motorun o acidan dogurdugu bazi eksi yonleri vardir sadece, yoksa tek basina flowbench e bagladiginizda cok cok iyi bilenen kapaklar kadar ufler. zaten boxer motor tasariminin getirdigi artilar o tarz eksileri kapatir.

trend seyler var, insalar bunlari takip ediyor fakat tek bir turbo takmakla araba yurumuyor, ornek geliyor bir araba eyvallah diyelim dom3 takilmis veya 20g takilmis vs vs arabanin intercooler yollari yanlis, ewg baglantisi yanlis, ordan burdan bir suru yerden hava aliyor, basinc kaciriyor odur budur ondan sonra o arabanin adida setubina gore aniliyor atiyorum 30 lu sti oluyor, duzgun arabaninda adi oyle ama. yani bu is son zamanlarda iyice yaptim oldu, taktim oldu tarzina dondu ama yapilan cogu is hic yapilmasa arabalar hem daha saglikli olacak hem daha iyi yuruyecek. bir suru adam gidiyor arabasina atiyorum misal cosworth termal intake manifold guard takiyor, e ne port match yapilmis, ne duzgun takilmis ciddi basinc kaciriyor, ya hic takma ya takiyorsan duzgun tak ki bir ise yarasin.
arabalar bilincsiz ellerde parca coplugune donuyor netice sifir. bastan bir isi yapmak kolay ama hatalari aramak bulmak tespit etmek ve duzeltmek cok zor. bir araba geldi maf sensoru ters takilmis ki cidden cok cok zor onu oyle takabilmek ve tune eden arkadas kim bilmiyorum ters maf sensorune gore ay ussu alfa bir scaling yapmis o adam kesin demistin bu arabada bir aksilik var diye ama yuzde doksan takan adamlar 50 kere bakip bir sikinti yok demistir, ayarini yapan arkadasta mecbur ona gore tune etmistir sikinti oldugunu bile bile. bir diger konu son zamanlarda garaj olarak deneyimi olmayan sadece parca satan adamlar araba yapmaya ozendiler, bu adamlar farkli markalar icin sadece hazir kit takarak araba yurutur gibi gozukuyor olsalarda kit olmayan misal subarularda isi dogru duzgun yapamiyorlar birde uzerine saga sola sanki 500 tane yapmis tarzinda konusuyorlar, hadi konussunlar esnaflardir kendilerini pazarlamaya calisiyorlar diyebiliriz ama onunda bir haddi var haddini asmamak lazim, yoksa derlerki adama bir araba goster yuruttugun suresi olan . madem varda 99 senesinden beri draglarda niye sadece 3 tane adaminn yaptigi araba yuruyor baskasi gelmiyor. cok kaliteli isler yapan adamlarda var yillardir, misal savas, misal serdar bu adamlar bile kalkip gik demezken digerlerine sadece birsey duser onuda soylemiyim;)

neyse bu ara hergun x,y,z yerlerin yaptigi sikintilari cozmek ile ugrasmaktan cok yoruldum, dolmusum:)

VWci
03-11-2011, 06:20
Khan, peki senin stroker kitlere genelde çok sıcak bakmadığını okumuştum. Herhangi bir yarış ya da rol amacı olmayan tamamen kullanılabilirliği temel alan; çok hızlı dolan; alt, orta ve ust devirleri orjinal haline göre çok daha iyi olan bir arac yapmak istersek;

"2.136cc TD05-16G ya da TD05-16G-XT'li" bir setup yukarıdaki amaçlananlara ulaşmama yardımcı olur mu? 2.136cc yapmak değer mi?

TaGo
03-11-2011, 12:39
birkac ufak ilave,

gc8 diyip geciyoruz ama gc8 lerde uc farkli kapak cikar, 96- 97,98 ve 99,00 olarak.

96 ve 97,98 kapaklar evet cok hos degil gerek egzantrik profili gerekse flow acisindan, hatta boyle bir degerlendirme de cok dogru degil cunku kullanilan turboya gore kapak yapisinin verimi de degiskendir yani velocity ve efficiency esasli dusunulmeli, misal 16g de 98 kapagi orta devir bandinda daha verimli olabilirken, 99 kapagi 20g de ust devirde daha verimli olabilir ama 99-00 kapak cok farklidir onlardan hatta wrx kapagindan daha iyi sti kapagina yakindir, cunku edm 99,00 gc8 lerden ver4 sti kapaginin bir turevi cikar subaru nun oyunlarindan biri gene;)

farkli turbolar ayni basincta ayni flowu verir diye bir genelleme yanlis, belki turboyu flowbench e baglayip olcerseniz bu boyle gozukur ama ayni turbo bile farkli trim ve coverlarda ayni basincta farkli gucler uretir ki diger degiskenleri hesaba katmadan, motor yapisi, sikistirma ivir zivir vs.
subaru kapagi kotu degildir, boxer motorun o acidan dogurdugu bazi eksi yonleri vardir sadece, yoksa tek basina flowbench e bagladiginizda cok cok iyi bilenen kapaklar kadar ufler. zaten boxer motor tasariminin getirdigi artilar o tarz eksileri kapatir.

trend seyler var, insalar bunlari takip ediyor fakat tek bir turbo takmakla araba yurumuyor, ornek geliyor bir araba eyvallah diyelim dom3 takilmis veya 20g takilmis vs vs arabanin intercooler yollari yanlis, ewg baglantisi yanlis, ordan burdan bir suru yerden hava aliyor, basinc kaciriyor odur budur ondan sonra o arabanin adida setubina gore aniliyor atiyorum 30 lu sti oluyor, duzgun arabaninda adi oyle ama. yani bu is son zamanlarda iyice yaptim oldu, taktim oldu tarzina dondu ama yapilan cogu is hic yapilmasa arabalar hem daha saglikli olacak hem daha iyi yuruyecek. bir suru adam gidiyor arabasina atiyorum misal cosworth termal intake manifold guard takiyor, e ne port match yapilmis, ne duzgun takilmis ciddi basinc kaciriyor, ya hic takma ya takiyorsan duzgun tak ki bir ise yarasin.
arabalar bilincsiz ellerde parca coplugune donuyor netice sifir. bastan bir isi yapmak kolay ama hatalari aramak bulmak tespit etmek ve duzeltmek cok zor. bir araba geldi maf sensoru ters takilmis ki cidden cok cok zor onu oyle takabilmek ve tune eden arkadas kim bilmiyorum ters maf sensorune gore ay ussu alfa bir scaling yapmis o adam kesin demistin bu arabada bir aksilik var diye ama yuzde doksan takan adamlar 50 kere bakip bir sikinti yok demistir, ayarini yapan arkadasta mecbur ona gore tune etmistir sikinti oldugunu bile bile. bir diger konu son zamanlarda garaj olarak deneyimi olmayan sadece parca satan adamlar araba yapmaya ozendiler, bu adamlar farkli markalar icin sadece hazir kit takarak araba yurutur gibi gozukuyor olsalarda kit olmayan misal subarularda isi dogru duzgun yapamiyorlar birde uzerine saga sola sanki 500 tane yapmis tarzinda konusuyorlar, hadi konussunlar esnaflardir kendilerini pazarlamaya calisiyorlar diyebiliriz ama onunda bir haddi var haddini asmamak lazim, yoksa derlerki adama bir araba goster yuruttugun suresi olan . madem varda 99 senesinden beri draglarda niye sadece 3 tane adaminn yaptigi araba yuruyor baskasi gelmiyor. cok kaliteli isler yapan adamlarda var yillardir, misal savas, misal serdar bu adamlar bile kalkip gik demezken digerlerine sadece birsey duser onuda soylemiyim;)

neyse bu ara hergun x,y,z yerlerin yaptigi sikintilari cozmek ile ugrasmaktan cok yoruldum, dolmusum:)

En çok yazılarınızdaki teknik bilgileri seviyorum. Gerçekten çoğuzaman yurt dışı forumlarından edinilmeyecek bilgilere erişiyoruz. Subaru üzerine virtüozsunuz.

Turbo konusuna gelince değişkenler dedik. Zaten 2 farklı aracı hiç düşünemeyiz. Aynı devir dedik bir değişken daha azaldı. Aynı araç için aynı devirden bahsederkende geriye değişkenlerden sadece İAT değeri kalır. Çünkü belirli basınç altındaki hava hacmi bellidir, değişime uğramaz. Sadece giriş yapan havanın sıcaklığa bağlı oksijen molekülerizesi fark eder. Buda önemlidir ama tabiki. Yalnız rahat verimde çalışan yani turbo grafiğinde 2 fonksyon arasına denk gelen alandaki hangi turbo olursa olsun bu aynı olan araç için aynı gücü verecektir aynı devir için. Çok cüzzi farklar illaki olacaktır.

Bu arada parça satsın satmasın, araç yapsın yapmasın bence herkese bir şans vermek lazım değilmi? Kimse anasından doğar doğmaz 5 araç yapıp yarışa sokmuyor. Dün hava filtresini sorduğunda sıkıldığımız ve velet dediğimiz çok kardeşimizin ne arabalar yaptığını gördük ;) bu konularda mağrur olmak lazım.

khan
03-11-2011, 23:39
Estafurullah virtuozluk gibi bir iddamiz yok kesinlikle, o sizin nazik iltifatiniz. Bizimki herzaman dedigim gibi biraz arastirma ve deneyim, onuda yeri geldikce paylasiyoruz herkezle.
Sahsen tanismadigimiz icin belki soylemimi farkli algilamissinizdir, benim kimseyle derdim olmaz, herkezin iyi veya kotu emegine, isine saygi duyarim ama son vakit kullanilan bazi kelimeler canimi sikti tepkim o yuzden. Yoksa dediginiz gibi kimse adimlayip, duse kalka yurumeden kosmayi ogrenemez bu is budur, herkeze degil sans vermek edilecek tek kelime yok taki adam eger daha adimlarken kosana bakip yanindakilere oyle kosulmaz veya ben bunu gecerim demezse mevzu budur. Dersede desin aslinda umrumda degil ama sadece laflar havada kalmaz, kulaktan kulaga gelir sonrada yarin birgun biryerde takilinca aramamak lazim;) bu sozlerim bu forumda olmayan yazmayan bir parcaci arkadas ve onun yanindaki birkac subaru yuruttum sanan tayfasina kisisel olarak tanimadigim muhattab olmadigim birilerine yani.

2.0lt de turbo tercihine goore stroker kit yapilabilir fakat 2.5 da hata stroker kit kesinlikle eger kisa duzluklu piste, pist arabasi yapilmiyorsa. Aslinda ej205 wrx oem kapak ve egzantrik yapisi icin stroker kit kullanimi dogru sayilabilir ama 207 kapaginda, egzantrik ve kapak yapisindan dolayi stroker dogru degil. Birde ben stroker kitlerdeki pistonlarin alt siyirma segmaninin piston pim deliginin uzerine cikmasi isine gicik oluyoorum, uzun omurlu dusunulen motoorlarda saglikli degil;)

VWci
04-11-2011, 06:14
2.0lt de turbo tercihine goore stroker kit yapilabilir fakat 2.5 da hata stroker kit kesinlikle eger kisa duzluklu piste, pist arabasi yapilmiyorsa. Aslinda ej205 wrx oem kapak ve egzantrik yapisi icin stroker kit kullanimi dogru sayilabilir ama 207 kapaginda, egzantrik ve kapak yapisindan dolayi stroker dogru degil. Birde ben stroker kitlerdeki pistonlarin alt siyirma segmaninin piston pim deliginin uzerine cikmasi isine gicik oluyoorum, uzun omurlu dusunulen motoorlarda saglikli degil;)


Çok teşekkür ederim hocam. Ellerine sağlık.:icon_tup: