Orijinalini görmek için tıklayınız : Tuhaf bir problem
Golf 3 var bende problem şu araç giderken hiç bir şekilde teklemeden öksürmeden stop ediyor sanki kontak kapanmış gibi. Sanki bujilere giden elektrik kesiliyormuş gibi yani o an ateşleme olmuyor . Çünkü vurdurmaya çalışıncada çalışmıyor. Ayrıca 2-3 dakika sonra çıt diye bir ses geliyor o ara sanki bir kısadevre varmış gibi devir saati ve hız göstergesi araç çalışmıyo olmasına rağmen hafif bir yükselip alçalıyor. Sonra marş bastığımda çalışıyor. Sanırım bi yerlerde bir kısa devre var beynin ateşlemeyi kesmesine neden oluyor ama tam anlıyamadm. Bikaç ustaya götürdüm onlarda anlıyamadı. Bi size danışayım dedim.
Edit : Yapılanlar
1- motor kontrol rölesi değişti
2- şase kabloları kontrol edildi
3- ateşleme bobini değişti
4- distrübütör kontrol edildi
5- Bilgisayara bağlandı immobilizer hatası varmı diye bakıldı bişey çıkmadı
daha ne yapıyım :(
Gaz kelebegini temizleyin, ayni aractan bir tanidigimda vardi tam olarak ayni sorun ayni tepkiler ve bu sekilde cozum bulundu
rolanti motoruna bi baktırın ama bakmadan anlaşılmaz ustaya göstermek lazım nedesek boş burdan :)
cumartesi gidicem bidaha sanayiye önce bu söylediklerinize baktırıcam sağolun arkadaşlar..
Engine control relay yani motor kontol rolesinde sikinti var, role isininca akimi kesiyor soguyunca geri aciyor. Bobinlere direk 12 de onun uzerinden gectigi icin role actiginda devir oynuyor;)
gaz kelebeği ile ne alakası var ? yok artık
adam elektrik kesiyor diyor, vurdurunca bile çalışmıyor diyor
siz gaz kelebeği yok, rölanti motoru falan ?
şimdi biri çıkar maf sensörü der kesin
arkadaş sen @khan ne diyorsa onun üzerine git, boşuna vakit harcama
ben zer sorunu 2 kere bende yaşadım 90 model civic ef de birisi dün akşamdı bütün elektirik gitti kapatıp açıyorum marş yok alarmın dügmesine bastım sesi duyunca içim ferahladı ve denedim herşey normal olarak çalıştı budurum ilk çalıştırdım 2 dk içinde hareket ettim 1 km olmadan yaşadım
daha öncede yolda trafıkte kırmızı ışıkta felan ayağımı gazdan çekinde stop edecek gibi oluyordu ve ki edip tekrar geri çalışıyordu sanki voltaj düşmesi gibi birşey bütün aydınlatma teyp felan gidiyordu geri geliyordu rölantide bin devirin baya bir altında seyrediyordu bu oldugunda 10 kmden fazladır yolda idim
ben zer sorunu 2 kere bende yaşadım 90 model civic ef de birisi dün akşamdı bütün elektirik gitti kapatıp açıyorum marş yok alarmın dügmesine bastım sesi duyunca içim ferahladı ve denedim herşey normal olarak çalıştı budurum ilk çalıştırdım 2 dk içinde hareket ettim 1 km olmadan yaşadım
daha öncede yolda trafıkte kırmızı ışıkta felan ayağımı gazdan çekinde stop edecek gibi oluyordu ve ki edip tekrar geri çalışıyordu sanki voltaj düşmesi gibi birşey bütün aydınlatma teyp felan gidiyordu geri geliyordu rölantide bin devirin baya bir altında seyrediyordu bu oldugunda 10 kmden fazladır yolda idim
bunun aynısı banada olmustu bi süre bekleyince düzeliyor bide cok fazla dur kalklı trafikte kalınca arac asırı zengin çalısıyor afr 9:1 9:4leri görüyor.
stop edip tekrar mars yapınca afr 14.2-13.6 arası değişiyor normale dönüyor.sorunu bende bilmiyorum ama tps den şüpelenmiyor değilim.
mehmetRS
13-11-2011, 20:18
benzer sorunu bende yaşamıştım, benzin pompasının rolesini aldı usta içini açtı.. ve içimde atık lehimler, çatlak lehimler oldugunu gördük, ısındıkca birbirinden ayrılarak devreyi kesecek şekilde şeylerdi.. onları tek tek lehimledi ve sıkıntı yok artık. Eski clio aracımda da değişik bir stop lambası almıstım, onu bagladıgımda olmustu.. devir saati sapıtıyordu, sorun elektrikseldi onda da
Engine control relay yani motor kontol rolesinde sikinti var, role isininca akimi kesiyor soguyunca geri aciyor. Bobinlere direk 12 de onun uzerinden gectigi icin role actiginda devir oynuyor;)
Hocam çok sağolasın baya mantıklı geldi bu bende elektriksel bir problem olduğunu düşünerek şaseleri kontrol ettim bi yerlerde tamamlamıyordur devreyi iletince çalışıyordur diye ama pek bişey bulamadım birtek motorun üzerindeki biraz gevşekti ama geçiriyordur oda büyük ihtimal.
Nerededir bu role hocam
ben zer sorunu 2 kere bende yaşadım 90 model civic ef de birisi dün akşamdı bütün elektirik gitti kapatıp açıyorum marş yok alarmın dügmesine bastım sesi duyunca içim ferahladı ve denedim herşey normal olarak çalıştı budurum ilk çalıştırdım 2 dk içinde hareket ettim 1 km olmadan yaşadım
daha öncede yolda trafıkte kırmızı ışıkta felan ayağımı gazdan çekinde stop edecek gibi oluyordu ve ki edip tekrar geri çalışıyordu sanki voltaj düşmesi gibi birşey bütün aydınlatma teyp felan gidiyordu geri geliyordu rölantide bin devirin baya bir altında seyrediyordu bu oldugunda 10 kmden fazladır yolda idim
Hocam benim marş basıyor bütün elektirik aksamıda çalışıyor sadece ateşleme olmuyor
uygun bir zamanda bir ustaya götüreceğim ama sonuç alabileceğimi düşünmüyorum açıkcası
Valla bu tarz teknik problemlerle her usta hakkıyla ilgilenmiyor malesef
Sizin aracinizda nerde bilmiyorum ama genelde role sigorta kutusunun icindedir, eger cit diye bir ses gelipte arac duzeliyorsa bir roleden oldugu kesin, bulmaniz gereken sadece o durum yasanirken hangi rolenin sanayi tabiri ile cekmedigi;) 1 olasilik motor kontrol rolesi, ikincide atesleme rolesi uzak bir ihtimal ilede immobilizer abs rolesinden yapabilir;)
Eger arac o durumdayken kontagi actiginizda benzin pompasinin prime sesi gelmiyorsa sorun immodandir.
Motor kontrol rölesini değiştirdim ilk bi hafta bi problem olmadı sonra yine devam etti. Geçen cumartesi bidaha çalışmamak üzere tekrar sustu motor :D
Problem ateşleme bobinindeymiş değiştirdik halloldu gibi :D
Demekki ilk role bobinlerin asiri akim cektigi icin kapaniyormus, isi korumali imis ilk rolen. Ikinci takilan role isi korumali olmadigi icin direk sorunun kaynagi bobinlerini yakmis. Cozum bulunduysa iyi bu tip arizalara pistir zor cozulur.
Demekki ilk role bobinlerin asiri akim cektigi icin kapaniyormus, isi korumali imis ilk rolen. Ikinci takilan role isi korumali olmadigi icin direk sorunun kaynagi bobinlerini yakmis. Cozum bulunduysa iyi bu tip arizalara pistir zor cozulur.
Çok mantıklı hocam zaten çıkardığım role fabrikadan çıkarken üzerine takılmış olan roleydi. Sence ilk röleyimi kullanıyım yoksa sonradan taktığımı mı İlk röleyi takmak daha mantıklı gibi sanki
Demekki ilk role bobinlerin asiri akim cektigi icin kapaniyormus, isi korumali imis ilk rolen. Ikinci takilan role isi korumali olmadigi icin direk sorunun kaynagi bobinlerini yakmis. Cozum bulunduysa iyi bu tip arizalara pistir zor cozulur.
Hocam yine tekrarladı aynı sorun roledende değilmiş bobindende. Ama bobinin yanmasına sebep olmuş olabilir diye düşünüyorum. Ustam beyinden olabilir dedi ama bilmiyorum başka neden olabilir bu sorun.
Flood yapar gibi oldum k.bakmayın bi güncelliyim dedim.
opelselim
03-01-2012, 00:43
Krank devir sensörü olabilirmi?
Krank devir sensörü olabilirmi?
O olsa soğuyana kadar araç çalışmaz ama 2-3 dakika sonra hemen çalışıyor.:o
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.