Orijinalini görmek için tıklayınız : Civic Si 9000 Rpm..?
Merhabalar..
si lar 7500-7800 gibi kesiciye giriyor bildiğiniz gibi bu yazılım ile 9k ya çekilebilirmi ve sıkıntı yaratmaması için motorda ne gibi değişiklik olması gerek ilginiz için şimdiden teşekkürler...
9000 rpm si'la çevirmek hayal gibi bişey. Yada ciddi atmosferik yüklerseniz çevirebilirsiniz. Stok hali ile 7500 dönmek bile tehlikelidir.
Ama çok istiyorsan p29 beynine çip yaptırıp devir bandını yukarıya çekebilirsin.
yeni yağ pompası al oem.
sadece o yeterli olacakmı ?
9000 rpm si'la çevirmek hayal gibi bişey. Yada ciddi atmosferik yüklerseniz çevirebilirsiniz. Stok hali ile 7500 dönmek bile tehlikelidir.
Ama çok istiyorsan p29 beynine çip yaptırıp devir bandını yukarıya çekebilirsin.
hmm işte esas sıkıntı orda çekilince çevirirmi :)
Cimmeria
12-12-2011, 16:37
egzantrik vs olmadığı sürece 9000 rpm çevirmek çok bir fayda sağlamayacaktır güç almak açısından...
motorun açılmalı yağ pompan yatakların modifiye edilmeli yağ süzgeçin kartelin yeniden yapılmalı bu işlemer sırasında hiçbir hata yapılmamalı ben 11000 e kadar döndüm bişey olmadı en son vites kaçırıp 4 den 9500de 3 atarak 16100 rpm çevirdim yine sarmadım güç için önce sıkıştırma sonra da o değerlere kadar destekleyen egzantirik + timing olmalı bu da çok yüksek bi bütçe demektir onun yerine başka işlemlerle verim almayı dene
kadir jdm civic
12-12-2011, 20:21
ben sedan civic im 8500 devir döndü sonr 7850 devre çekildi birsey olmasın diye ben çektirdim ustam böyle dönsun gitsin birsey olmaz saglıklı bir araçtan dedi ben guvenemedım
fakat 8500 dönerken dynya cıktıgında 7000 den sonra grafik eskige gidiyorsa boşa dönmüş olursun ama 7000 den sonra grafikteki düşüş çok olmazsa dönersın maximum hızın artar okadar araba devir dönunce daha hızlı gidicek diye birsey yok.
ztn devir dönmek için yapılcak olan işlemleri erkut abi anlattı....
o zaman bu işten vazgeçicem.. birde bu araçlarda egzantirik olayı sıkıntı oluyomuş atmo takılmıcaz bu durumda üflemek en sağlıklısı gözüküyor şu durumda stok motora 0,5 bar basılsa bi sakıncası olurmu sizce ?
Cimmeria
13-12-2011, 14:40
egzantrik olmazsa 9000 devir dönmenin sana hiç bir artısı olmaz, oem egzantriklerin verebilecekleri maks. gücü daha önce verdiği için senin için rollde dezavantajı olur, boşa dönersin kısacası...
d serisine pek aşina değilim ama bladerk arkadaş bu motorlarla ilgili çok ciddi işler yapıyor bildiğim kadarıyla onun tavsiyelerini dinlemek faydalı olacaktır.
ha egz. alacak bütçe yoksa turbolayacak bütçenin de olması zorduri öyle bir durumda egoz filtre emm headers gibi daha soft modifiyelere yönelmek faydalı olabilir, yanlış hatırlamıyorsam si larda crx 3-4 dişlisi takıldığında fena olmuyordu...
Devir bandını yukarı çeksen bile bu süreyi eksantriksiz boşa döneceksin bi mantığı kalmıyor
90mm stroku olan bir motorla 9000 devir dönmek pek sağlıklı olmaz sürekli bakım ister + olarak vibrasyonlu çalışan bir motor d16a9 gevşemeyen vida kalmaz gibime geliyor :)
egzantrik olmazsa 9000 devir dönmenin sana hiç bir artısı olmaz, oem egzantriklerin verebilecekleri maks. gücü daha önce verdiği için senin için rollde dezavantajı olur, boşa dönersin kısacası...
d serisine pek aşina değilim ama bladerk arkadaş bu motorlarla ilgili çok ciddi işler yapıyor bildiğim kadarıyla onun tavsiyelerini dinlemek faydalı olacaktır.
ha egz. alacak bütçe yoksa turbolayacak bütçenin de olması zorduri öyle bir durumda egoz filtre emm headers gibi daha soft modifiyelere yönelmek faydalı olabilir, yanlış hatırlamıyorsam si larda crx 3-4 dişlisi takıldığında fena olmuyordu...
sorun bütçe meselesi değil egz. olayı bu motorlarda sağlıklı olmuyomuş diye okudum sitede rolanti tutmuyormuş felan.. zaten aracımda 4-2-1 headers / 51lik düz boru / cai / hafif volant / özel yapım baskı balata var bi crx 3-4 dişlisi takıp ilerleyim ben en iyisi bu işin sonu yok :)
sorun bütçe meselesi değil egz. olayı bu motorlarda sağlıklı olmuyomuş diye okudum sitede rolanti tutmuyormuş felan.. zaten aracımda 4-2-1 headers / 51lik düz boru / cai / hafif volant / özel yapım baskı balata var bi crx 3-4 dişlisi takıp ilerleyim ben en iyisi bu işin sonu yok :)
crx 3-4 yaptıktan sonra o viteslerde 2 boydan fazla hizlanacaksın.bence si de yapilmasi gereken ilk işlem :icon_tup:
crx 3-4 yaptıktan sonra o viteslerde 2 boydan fazla hizlanacaksın.bence si de yapilmasi gereken ilk işlem :icon_tup:
hp ye artısı oluyormu peki ? birde 4ü bitirince 5'e atınca çakılıp kalıyormuş yavaş ilerliyormuş peki 100km hızla giderken devir normale göre aynı devirdemi oluyor:beuj:
Cimmeria
14-12-2011, 09:10
vites dişlisini değiştirerek hp alamazsın.
şanzımanın kısalıyor ondan dolayı bir hızlanman olacak, devir 100 km vs konularını bilemiyorum si sahipleri daha iyi bilir
hp ye artısı oluyormu peki ? birde 4ü bitirince 5'e atınca çakılıp kalıyormuş yavaş ilerliyormuş peki 100km hızla giderken devir normale göre aynı devirdemi oluyor:beuj:
hp ye hiç bir artısı olmuyor. mesela normalde 4. vites 100 le giderken 4000 devirken crx dişli 4. vites 100 le giderken 4500-5000 devir gibi olur.
inventor
19-12-2011, 20:57
9000 rpm si'la çevirmek hayal gibi bişey. Yada ciddi atmosferik yüklerseniz çevirebilirsiniz. Stok hali ile 7500 dönmek bile tehlikelidir.
Ama çok istiyorsan p29 beynine çip yaptırıp devir bandını yukarıya çekebilirsin.
P29 a gerek yok orjınal beyninede çip atabiliyorsun benimki öyle
benim ayarlara göre kesici bandını 8500 devire çıkarttık dynoya çıkartıp baktığımızda 7200devirde en üst hp aldık bende o yüzden sadec 2.viteste 8200 çevirip 3-4-5 te 7200 çeviriyorum dynodaki devirle aracın üzerindeki devir bandı arasında 0.20 fark var
P29 a gerek yok orjınal beyninede çip atabiliyorsun benimki öyle
benim ayarlara göre kesici bandını 8500 devire çıkarttık dynoya çıkartıp baktığımızda 7200devirde en üst hp aldık bende o yüzden sadec 2.viteste 8200 çevirip 3-4-5 te 7200 çeviriyorum dynodaki devirle aracın üzerindeki devir bandı arasında 0.20 fark var
bende p29 ecu var ama.. 2.vites 8200 çevirdiğinde 7200e göre bi fark oluyormu ? birde yap pompasına ne gibi işlem yaptınız ?
AhmetDncr
20-12-2011, 09:21
si'ların orjinalı p29 beyin değilmi zaten?
si'ların orjinalı p29 beyin değilmi zaten?
kimisinde p28 var diye biliyorum :beuj:
AhmetDncr
20-12-2011, 09:49
bende de p29 varda o yüzden ya, merak ettim şimdi hangilerinde p28 var :beuj:
bende de p29 varda o yüzden ya, merak ettim şimdi hangilerinde p28 var :beuj:
kesiciye kaçta giriyorsun ben şu an 7800 de giriyorum p28ler 7200 sanırım bilmiyorum yinede yanlışım varsa düzeltilsin.. ;)
Çakılıp kalma değilde si ın 4 ü bitirdiği yer 210 civarıydı yanlış hatırlamıyorsam 3 yıl oldu :)
crx dişlisinde 4 190 gibi bi rakamda bitiyor hal böyle olunca 5 ister istemez oralarda nazlanıyor
bence crx 3-4 e bulaşılırsa finalde girmek mantıklı olur.
AhmetDncr
20-12-2011, 11:07
kesiciye kaçta giriyorsun ben şu an 7800 de giriyorum p28ler 7200 sanırım bilmiyorum yinede yanlışım varsa düzeltilsin.. ;)
şöyle bir bilgi buldum gerekli cevap var burada :)
1992–1995 Civic Si (Japanese, European and Peruvian version)
Displacement : 1,598 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)
Compression : 9.5:1
Power : 130-137 hp (96.9-102.1 kW, 132-140 PS) @ 6.800 rpm
Torque : 105 ft·lbf (14.5 kg/m, 143 Nm) @ 5700 rpm
Valvetrain : 16 valve (4 valves per cylinder)
Redline: 7200 rpm
Limit: 7250 rpm
Fuel Cut: 7800 rpm (PM7)
Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)
ECU Code: PM7 (P29 OBD1)
GearBox : <non LSD> (88-91 L3) (LSD 92- 95 S20)
şöyle bir bilgi buldum gerekli cevap var burada :)
1992–1995 Civic Si (Japanese, European and Peruvian version)
Displacement : 1,598 cc (97 cu in)
Bore and Stroke : 75 mm × 90 mm (3.0 in × 3.5 in)
Compression : 9.5:1
Power : 130-137 hp (96.9-102.1 kW, 132-140 PS) @ 6.800 rpm
Torque : 105 ft·lbf (14.5 kg/m, 143 Nm) @ 5700 rpm
Valvetrain : 16 valve (4 valves per cylinder)
Redline: 7200 rpm
Limit: 7250 rpm
Fuel Cut: 7800 rpm (PM7)
Fuel Control : 88-91 OBD-0 MPFI (92-95 OBD-1)
ECU Code: PM7 (P29 OBD1)
GearBox : <non LSD> (88-91 L3) (LSD 92- 95 S20)
p28 olanlar genelde vteclermiş araştırdım bende şimdi ama ben 7800 de giriyorum benim motor kodum d16z5 a9 değil
d16z5' i ilk defa duydum Sİ' larda benim bildiklerim d16a9 ecularıda OBD1 P29. P28 ecularda OBD1 ama vtec.
senin aracın gümrük çıkışlı olabilir veya blok değiştirilmiş olabilir. d16z5 yanılmıyosam crx lerde çıkan bi motor.
jdmpoint
20-12-2011, 17:59
z5 türkiyede olmayan bir motor gümrük girişlidir aracın...tr de o motor ne crx te cıkar nede baska bi honda da...si ın oem beyni p29 dur p28 yurtdısındaki vteclerde cıkar...senin aracının beyni p28 değildir cünkü z5 ler vtec degil hani sohc vtec olsa anlarım p28 beyin koyabilirler oem olarak derim ama z5 bizim a9 larla hemen hemen aynı motor non vtec zc.
Benim crx imde d16z5 ;) almanyadan gelme. tek fark oksijen sensörü olan bir headers ve arkasından gelen katalitik konvertör. ben geçen hafta katalitiğimi iptal edip yerine test pipe diye yerine spor katalitik taktım. konunun özüne gelirsek amaç sadece devir çevirmek ise önceki sayfada gerekli yorumlar yapılmış. orjinal yağ pompası alıp revize etmekle kendini korumaya alarak başlamalısın zaten bizim motorlarla fazla kasmadan bir şeyler yapacaksın. egzantrik ayar tutmuyor gerekte yok bence. yapmış olduklarına ilerde yüksek sıkıştırma pistonlar ekleyerek atmosferik olarak güzel bir tat yakalayabilirsin. crx 3-4 güzel olur. 5 e atınca yavaşlıyor falan napıcaksın o hızlarda ne işin var 200 yap bırak uçan teneke bu arabalar. hem ne demişler 4 biter roll biter...
jdmpoint
20-12-2011, 21:46
ayrıca d16a9 ve tipi motorlarda o devirleri cevirmenin oem internalle cok gereksiz oldugunu söyleyebilirim arac 200-300 rpm dahi devir bandını genişletseniz dahi devri boşa dönüyor 9k da bi defada yatak sarmaz bişi olmaz ama 10 binde yatak dökmeye baslar ama 10 bin km ye gelene kadar coktan subap cakar yay şapka kullanmazsan...supertech in ciftli yay sapkaları mevcut bu kapaklar icin ama buzamana kadar 4 tane kırılan supertech yay yüzünden parcalanan dört kapak biliyorum orasıda ayrı bir konu....
fsunnetci
21-12-2011, 10:10
Fabrikanın bile 7200dd'yi uygun gördüğü bir motorda 9000rpm çevirmek sana +'dan çok - durumlar kazandırır söyliim hele ki D serisi bir motordan bahsediyoruz :rolleyes:
z5 türkiyede olmayan bir motor gümrük girişlidir aracın...tr de o motor ne crx te cıkar nede baska bi honda da...si ın oem beyni p29 dur p28 yurtdısındaki vteclerde cıkar...senin aracının beyni p28 değildir cünkü z5 ler vtec degil hani sohc vtec olsa anlarım p28 beyin koyabilirler oem olarak derim ama z5 bizim a9 larla hemen hemen aynı motor non vtec zc.
evet p29 zaten benim ecu z6lar soch vtec onlarda p28 var bildiğim kadarı ile
Benim crx imde d16z5 ;) almanyadan gelme. tek fark oksijen sensörü olan bir headers ve arkasından gelen katalitik konvertör. ben geçen hafta katalitiğimi iptal edip yerine test pipe diye yerine spor katalitik taktım. konunun özüne gelirsek amaç sadece devir çevirmek ise önceki sayfada gerekli yorumlar yapılmış. orjinal yağ pompası alıp revize etmekle kendini korumaya alarak başlamalısın zaten bizim motorlarla fazla kasmadan bir şeyler yapacaksın. egzantrik ayar tutmuyor gerekte yok bence. yapmış olduklarına ilerde yüksek sıkıştırma pistonlar ekleyerek atmosferik olarak güzel bir tat yakalayabilirsin. crx 3-4 güzel olur. 5 e atınca yavaşlıyor falan napıcaksın o hızlarda ne işin var 200 yap bırak uçan teneke bu arabalar. hem ne demişler 4 biter roll biter...
iyi yanlız değilmişim :D benimde kat.iptal.. ben hız derken devir bandını sormuştum 200 de çakılan araç 100 ile giderken 5 e atınca noluyor onu anlamaya çalışıyorum :beuj:
Sİ'da 9000 demek motoru kucağına almak demek gerek yok.
Aracına hedırs, filtre, egzos, stg1 debriyaj, crx 3-4 dişli, vti gaz kelebeği+port polish, emme manifoldu ve silindir kapağı port polish, ince conta, çip ve güzel bi coilover + yürüyende iyileştirmeler ile hem krankta hem tekerde güzel bişeyler alırsın;)
anlatılanlardan dolayı artık 9k dönmek istemiyorum :) benim mantığım şu yöndeydi misal en üst hpleri yüksek devirlerde veren bi motor birazdaha devir yaparsa ivmelenmeyi dahada iyi yapabilirim diye düşünüyordum ki olay daha farklıymış...
anlatılanlardan dolayı artık 9k dönmek istemiyorum :) benim mantığım şu yöndeydi misal en üst hpleri yüksek devirlerde veren bi motor birazdaha devir yaparsa ivmelenmeyi dahada iyi yapabilirim diye düşünüyordum ki olay daha farklıymış...
benim arabamda istersem 9k dönme imkanım var ama hiç gerek duymadım. limitör iptali için bir anahtar yapılmış, istenildiğinde limitörü iptal edip istenildiğinde devreye sokabiliyorum.
camaro rs 01
22-12-2011, 09:04
Sİ'da 9000 demek motoru kucağına almak demek gerek yok.
Aracına hedırs, filtre, egzos, stg1 debriyaj, crx 3-4 dişli, vti gaz kelebeği+port polish, emme manifoldu ve silindir kapağı port polish, ince conta, çip ve güzel bi coilover + yürüyende iyileştirmeler ile hem krankta hem tekerde güzel bişeyler alırsın;)
benim aracımda head + filtre + vti gaz kelebegi mevcut tur diger işlemler için tahmini ne kadar olur ? :beuj:
jdmpoint
22-12-2011, 19:57
benim arabamda istersem 9k dönme imkanım var ama hiç gerek duymadım. limitör iptali için bir anahtar yapılmış, istenildiğinde limitörü iptal edip istenildiğinde devreye sokabiliyorum.
senin dönme imkanın olabilirde o motorun dönme imkanı yok 8200 bilmemkac devir oldugunda taaak die duman bulutuyla karısık bi ses gelir ozaman anlarsın limitör iptali anahtarının faydasını :)
9000 gereksiz bir fantezi olur tecrübelerle sabittir yeniden kesfe gerek yok
ykavcioglu
22-12-2011, 20:06
Sİ'da 9000 demek motoru kucağına almak demek gerek yok.
Aracına hedırs, filtre, egzos, stg1 debriyaj, crx 3-4 dişli, vti gaz kelebeği+port polish, emme manifoldu ve silindir kapağı port polish, ince conta, çip ve güzel bi coilover + yürüyende iyileştirmeler ile hem krankta hem tekerde güzel bişeyler alırsın;)
PRIMERA GT-SU SI - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/primera-gtsu-si_2190236.htm)
:p
bro bence SU Sİ'n daha gideri vardı, kapak filan radar'da işlendi nasıl yapıldı bilmiyorum ama kaan abinin yaptığı işi biliyorsun o yapmış olsaydı çok daha yi olurdu bence ;) yazılım da muallaktı benim için SU si'da :)
camaro rs 01@ ne yapmak istiyorsun pm'den geç bana kardeşim yardımcı olıyım sana ;)
ykavcioglu
22-12-2011, 20:11
bro bence SU Sİ'n daha gideri vardı, kapak filan radar'da işlendi nasıl yapıldı bilmiyorum ama kaan abinin yaptığı işi biliyorsun o yapmış olsaydı çok daha yi olurdu bence ;) yazılım da muallaktı benim için SU si'da :)
camaro rs 01@ ne yapmak istiyorsun pm'den geç bana kardeşim yardımcı olıyım sana ;)
%10 daha gideri vardı diye biliyorum ama ayar yaptırmadım hiç yakıtda çok güzeldi
+polishde katılıyorum, birde ben jantları oem yapıp 65 yanak lastik taktım çok kesti arabayı sonradan, yinede güzel gittim vteclerle
%10 daha gideri vardı diye biliyorum ama ayar yaptırmadım hiç yakıtda çok güzeldi
+polishde katılıyorum, birde ben jantları oem yapıp 65 yanak lastik taktım çok kesti arabayı sonradan, yinede güzel gittim vteclerle
ben onu %10'dan fazla yürütürdüm kanka:D
dediğim speclerde ki Sİ'lar çok çok güzel gider. yapsam mı napsam :P
ykavcioglu
22-12-2011, 20:19
ben onu %10'dan fazla yürütürdüm kanka:D
dediğim speclerde ki Sİ'lar çok çok güzel gider. yapsam mı napsam :P
alt yapısı hazır si bulursan al yap görek heveslenek, şuan hiç isteğim yok araç konusunda
lpg can diyip geçiyorum:D:D
yok be kanka si şuanda bana çok uzak bi ihtimal, SS'i bi çıkarıyım de . cok başka araçlar var kafamda si'ya gelene kadar. şuan tek düşündüğüm SS.
slm arkadaslar crx 130 hp ıcın kalıtelı yag pompası ne onerırsınız fıyatları ne kadardır bılen varmı
yağ pompalarının markası orginal yamadadır başka da yoktur
pompanın ve yatakların modifiye edilmesi aslında yeterlidir
endy diye bi firma hazır modifiyeli halde satar
si larda p29dan başka ecu çıkmaz
powerfuL
31-12-2011, 03:04
yağ pompalarının markası orginal yamadadır başka da yoktur
pompanın ve yatakların modifiye edilmesi aslında yeterlidir
endy diye bi firma hazır modifiyeli halde satar
si larda p29dan başka ecu çıkmaz
hocam ben motordan yana sorun cıksın ıstemıyorum aracı pazartesı alıcam honda radar goturucem bakalım ne masraf cıkıcak ust kapaktan duman atıyor :) cok masrafı var bu aracın ama zamanla yapıcam tek tek ılk motoru elımıze almayalım onun ıcın onlem olarak ne yapmam lazım zorlamadan durabılırsem ıyı
YunusCan
08-01-2012, 20:40
ben 11000 e kadar döndüm bişey olmadı en son vites kaçırıp 4 den 9500de 3 atarak 16100 rpm çevirdim yine sarmadım
abi naptın sen yaa :D 16100 RpM miiii şaka gibi yaw :D
YunusCan
08-01-2012, 20:48
yerinde olsam 9000 Rpm çevirip risk alacagıma sonrasında cevirdigim devir kadar bana masraf cıkaracagıma daha mantıklı beslemeler yapabılırım bütçemcee :angel:
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.