Orijinalini görmek için tıklayınız : Emme Manifoldu tasarımı
Arkadaşlar benim merak ettiğim konu şu aracımdaki saçma plastik emme manfioldundan kurtulmak için bir emme manifoldu tasarlamak için nelere dikkat etmeliyim.Aracımın üzerindeki emme manifoldu iki parça bu bakımdan işim kolay enjektör kütükleriyle uğraşmıcam oraya kadar aliminyum zaten aynı 106'ların TB lerininkine benzer fakat sonrasında daraşmalık acayip bi plastik emme manifoldu var.Takım tezgahları teknik konularda bilgim var fakat nelere dikkat edilmeli mesela uzun bir emme manifoldu mu yoksa kısa olanı mı daha verimli gaz kelebeğinin konumu nerede olmalı gibi yardımcı olursanız sevinirim...
5ani5 mk3
16-12-2011, 21:43
aracın motoru seçenegi nedir ve resimlerii mevcut ise daha yardımcı olablirler.
mechanic
17-12-2011, 14:26
takım tezgah biliyon da, al. döküm yaptırcan, buna kalıp yaptırcan, dökümü işletecen ölçüsüne getircen, (hafif olacak) vs.vs.. bunları dikkate aldın mı?
yine bir "astarı yüzünden pahalıya gelme" sendromu olmasın da...
Bulut Y.
17-12-2011, 14:31
mk1 bravo hgt lerde döküm manifold olması gerekior güzel bi polishle işini görür diye düşünüyorum.
aracın motoru seçenegi nedir ve resimlerii mevcut ise daha yardımcı olablirler.
http://i5.photobucket.com/albums/y164/Maway/Club%20Cars/HGTengineBeccles1.jpg
Bu resimden birazda olsa görülebiliyor.
takım tezgah biliyon da, al. döküm yaptırcan, buna kalıp yaptırcan, dökümü işletecen ölçüsüne getircen, (hafif olacak) vs.vs.. bunları dikkate aldın mı?
yine bir "astarı yüzünden pahalıya gelme" sendromu olmasın da...
Yani dediğin yöntemle gidersen elbette haklısın maliyet yüksek çıkar fakat burda amaç olmaz deyip kenara atmak değil ki öyle olsa neden arabaları modifiye ediyoruz.Benim sadece istediğim biraz teknik bilgi ve tavsiye.Yinede tavsiyen için teşekkür ederim.
mk1 bravo hgt lerde döküm manifold olması gerekior güzel bi polishle işini görür diye düşünüyorum.
Onlar 5 silindir benim ki 4 :(
emme runnerlarını aynı oem uzunlukta tutman ve gaz kelebeğini aynı oem açıda tutman senin için daha mantıklı olacaktır. Böylece aracına uyan kitleri kullanabilirsin. Dikkat etmen ve önem vermen gereken konu plenum hacmi ve tasarımı. Gaz kelebeğinden gelen havayı geniş bir hacim karşılamalı ve en arkada kalan runnera doğru daralmalı ki her silindir eşit miktarda havayı eşit zamanda alabilsin yada uzakta kalan runner da gaz kelebeğinde aynı emiş gücünü sağlayabilsin. Aynı zamanda eğer aracının üst kapağındaki emme portlarını geliştirirsen yapıcağın tasarıma göre runner çaplarını da genişletebilir bunu da daha büyük bir gaz kelebeği ile destekleyebilirsin. İyi çalışmalar...
emme runnerlarını aynı oem uzunlukta tutman ve gaz kelebeğini aynı oem açıda tutman senin için daha mantıklı olacaktır. Böylece aracına uyan kitleri kullanabilirsin. Dikkat etmen ve önem vermen gereken konu plenum hacmi ve tasarımı. Gaz kelebeğinden gelen havayı geniş bir hacim karşılamalı ve en arkada kalan runnera doğru daralmalı ki her silindir eşit miktarda havayı eşit zamanda alabilsin yada uzakta kalan runner da gaz kelebeğinde aynı emiş gücünü sağlayabilsin. Aynı zamanda eğer aracının üst kapağındaki emme portlarını geliştirirsen yapıcağın tasarıma göre runner çaplarını da genişletebilir bunu da daha büyük bir gaz kelebeği ile destekleyebilirsin. İyi çalışmalar...
http://www.rallysale.com/product_images/large/catbkhxsauvqnl.jpg
Teşekkür ederim bilgiler için.
S1600 de kullanılan emme manifolt tasarımı bu şekilde buna benzer birşey düşünmüştüm ben sence artıları eksileri ne yönde olur?
http://www.rallysale.com/product_images/large/catbkhxsauvqnl.jpg
Teşekkür ederim bilgiler için.
S1600 de kullanılan emme manifolt tasarımı bu şekilde buna benzer birşey düşünmüştüm ben sence artıları eksileri ne yönde olur?
Bu gerçekten çok başarılı tasarlanmış bir sistem farkettiysen gaz kelebeğinin konumlandığı yerden sonra homojen hava dağılımını maximumda tutmak için bir tasarım yapılmış (gaz kelebeği 4 runnerın merkezine alınmış ve radyal gelen hava lateral şekilde runnerlara dağıtılmış). Üretim açısından zor bir sistem değil gerçekten fakat hafiflik için bende carbon birleşme noktaları kullanmak istiyorum dersen maliyetli olacağı da kesin. Sen bu tasarımı daha az maliyetli olsun istiyorsan runnerlardan sonrasını iyi bir ustaya sactan imal ettirebilirsin. Fakat egsoz manifoldunun olduğu yeri heatshield ile ızgarandan hava çekiceğin yerden ayırmalı ve egsoz manifold sargısıda kullanmalısın diye düşünüyorum.
Bu gerçekten çok başarılı tasarlanmış bir sistem farkettiysen gaz kelebeğinin konumlandığı yerden sonra homojen hava dağılımını maximumda tutmak için bir tasarım yapılmış (gaz kelebeği 4 runnerın merkezine alınmış ve radyal gelen hava lateral şekilde runnerlara dağıtılmış). Üretim açısından zor bir sistem değil gerçekten fakat hafiflik için bende carbon birleşme noktaları kullanmak istiyorum dersen maliyetli olacağı da kesin. Sen bu tasarımı daha az maliyetli olsun istiyorsan runnerlardan sonrasını iyi bir ustaya sactan imal ettirebilirsin. Fakat egsoz manifoldunun olduğu yeri heatshield ile ızgarandan hava çekiceğin yerden ayırmalı ve egsoz manifold sargısıda kullanmalısın diye düşünüyorum.
Teşekkür ederim bilgiler için gerçekten işe yarar şeyler çıkıcak ortaya şu tofaşı biraz hareketlendirmek istiyorum :)
Umarım düşündüklerini elde edersin. NA herzaman zewklidir ;) Bence eğer emme manifoldunu söktürüyorsan üst kapağına portla ve polishle böylece maximum efficiency olarak sistemini kullan. Agresif egzantrikler buna daha da yardımcı olucaktır. İyi forumlar ;)
yavuz364
17-12-2011, 22:02
Merhaba, daha önce birkaç kere manifold tasarlayıp üretmiştim.. O kadar kolay ve ucuz bir işlem değil. en basit hali ile bile 300tl yi geçer..
Onun dışında iyi bi tasarım ve üretim yöntemi olmazsa daha kötü olur üstüne bir da çok ağır olur..
Düşünürseniz görüşelim, örneklerine bakalım kabaca kaç paraya olur fikir vereyim..
bLackModeL
19-12-2011, 18:08
emme manıfoldunun degısmesi bir arabanın damarlarına anju yapılması gibi oluryor :D en yakın ornegi skunk2 emme taktım hayatımda en guzel seyı yaptım bence :) ses goruntu performans ben bu akdarını beklemıyodum :D tavsıye ederım
mechanic
25-12-2011, 09:17
yauw nasıl lafımı yesem ki şimdi :D sana dedim ben karar verdim yapmaya :D
hehhee
sana da kolay gelsin. bene projelerde konu başlat ordan aşama aşama göstert eğer yapacaksan
SifirinciMurat
25-12-2011, 11:49
Project Miatabusa Part 4.3 - The Intake Manifold > MotoIQ (http://www.motoiq.com/magazine_articles/articletype/articleview/articleid/1704/project-miatabusa-part-43--the-intake-manifold.aspx)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.