PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : backpressure efsanesi dedınız kafamı karıstırdınız :)



LeKLeK
27-12-2011, 09:34
arkadaslar yukardakı konuyu ıncelerken kafama takıldıda sımdı ben arabayı aldıgımda bende bu elektronık vanalı egzos vardı onu taktırmaya gıttım katalızatoru soketım dedık kat parcalanıp orta susturucuya dolmus orta susturuyu soktuk son susturucuda zaten vanalıyla degıstı katalızatorun oldugu ılk susturucuda bostu onu bos olarak orda bıraktır dıger susturucular cıktı ben arabada performans hıssettım ama yukardakı konuda kafam karıstı sımdı ben egzos borularını degıstırmeyı dusunuyorum dogru mu yanlıs mı soleyn sıze zahmet


manıfolddan ıtıbaren 60 lık duz boru komple ortaya tup susturucu tak dedıler spor olanından en sonada benım elektronık egzosu takacam sız bu konuya ne dersınız arkadaslar


ayrıca arabam citroen xantia 2.0i16v 140 beygır suanda buna 306 gti derecelı egzantrık oluyomus onu takacam rolantıyı sabıt tutamazsın ıner cıkar dedıler ben bu derecelı egzantrıgı takarsam bana + sı ne olur - si ne olur

mechanic
27-12-2011, 09:50
abicim şehir içi biniyorsun anladığım kadarıyla.
onun için cadde tipi performans ne gerektiriyorsa arkadaşlar az sonra zaten saldıracaktır buraya onların dediğini yap :D alt devir üst devir her devre uygun söylerler.

egzantrik yazılımla beraber işe tabiki yarar, dedikleri gibi rölanti sorunu yaşayabilirsin.

ama hep derim ne yaparsan yap öncesini ölç sonrasını ölç. piskolojik beygirlere kanma yani.

toplamda yapacağın masrafla aracı değiştirebiliyorsan, orjinalden daha güçlü birşey alabiliyor isen onu da düşün derim.

LeKLeK
27-12-2011, 09:57
dr_ecuyla konustum beynı gonder chıp tunın yapıyım dedı 700 tl dedı toplamda sanırım bı 1500 2000 lıra harcarım 160 beygır gıbı bı guc elde ederım o gucte baska bı arabada zor yanı bıde benm bu arabaya tutkum ayrı :)

mechanic
27-12-2011, 10:29
yazılım senin bulunduğun yere göre yapılıp ayarlanması lazım. öyle paket yazılımlar tam verimli olmuyor ne yazık ki. kayserinin rakımı hava özelliği vs.. tune da yapılması gerekir..
atmosferikte de egzantrik atmassan 5 beygir helalinden verir :D
ama atmosferiğin canı en başta egzos ve filtreden geçer.
sıcak hava almasın, rahat bir şekilde alsın. egzosu da dedim ya işte anlatırlar sana..

LeKLeK
27-12-2011, 10:34
su an icin en buyuk sorunum yazılım zaten burda yapan yok nası olacak bılmıorm

mechanic
27-12-2011, 12:27
setup hazır olcek en son yazılım olcek. sen egzos işini daha çözemedin, burda kimse de yardımcı olmuyor valla sitröyen diye mi acaba..

LeKLeK
27-12-2011, 12:46
heralde ondan ustalar bıle benım arabaya ellemeye korkuyor ve ben suanda emme manıfoldunu soktum ıcı hep krum olmus cokta sert bu kurumu nasıl cıkartıcam onu cozmeye calısıyom :)

murat_ileri
30-12-2011, 10:27
arkadaslar yukardakı konuyu ıncelerken kafama takıldıda sımdı ben arabayı aldıgımda bende bu elektronık vanalı egzos vardı onu taktırmaya gıttım katalızatoru soketım dedık kat parcalanıp orta susturucuya dolmus orta susturuyu soktuk son susturucuda zaten vanalıyla degıstı katalızatorun oldugu ılk susturucuda bostu onu bos olarak orda bıraktır dıger susturucular cıktı ben arabada performans hıssettım ama yukardakı konuda kafam karıstı sımdı ben egzos borularını degıstırmeyı dusunuyorum dogru mu yanlıs mı soleyn sıze zahmet


manıfolddan ıtıbaren 60 lık duz boru komple ortaya tup susturucu tak dedıler spor olanından en sonada benım elektronık egzosu takacam sız bu konuya ne dersınız arkadaslar


ayrıca arabam citroen xantia 2.0i16v 140 beygır suanda buna 306 gti derecelı egzantrık oluyomus onu takacam rolantıyı sabıt tutamazsın ıner cıkar dedıler ben bu derecelı egzantrıgı takarsam bana + sı ne olur - si ne olur

istediğiniz güç artışı ne olacak ne kadar bütçeniz var bunları belirtirseniz daha sağlıklı olur.

eğerki araçta çok artı bir güç artışı düşünmüyorsanız (standarta göre 5-10 hp arası) boru çaplarını değiştirmeden kullanmanızı tavsiye ederim. 306 gti egzantrikleri eğerki uyar ve rölantide sarsıntılı çalışır deniliyorsa bunun sebebi dereceleri yüksek olmasından kaynaklıdır, düşünceme göre orjinal 306 gti egzantrikleri yüksek derecede olmadığından dolayı böyle bir sorun yaşamazsınız. fakat egzantrikleri takıp tüm işlemleri bitirdikten sonra yazılım yapılırsa daha sağlıklı olur. yapılan bütün işlemler sağlıklı yapılırsa şayet egzantrik+cai+egzos+ecu= 10-15 hp arasında güç alabilirsin

mechanic
30-12-2011, 10:31
istediğiniz güç artışı ne olacak ne kadar bütçeniz var bunları belirtirseniz daha sağlıklı olur.

eğerki araçta çok artı bir güç artışı düşünmüyorsanız (standarta göre 5-10 hp arası) boru çaplarını değiştirmeden kullanmanızı tavsiye ederim. 306 gti egzantrikleri eğerki uyar ve rölantide sarsıntılı çalışır deniliyorsa bunun sebebi dereceleri yüksek olmasından kaynaklıdır, düşünceme göre orjinal 306 gti egzantrikleri yüksek derecede olmadığından dolayı böyle bir sorun yaşamazsınız. fakat egzantrikleri takıp tüm işlemleri bitirdikten sonra yazılım yapılırsa daha sağlıklı olur. yapılan bütün işlemler sağlıklı yapılırsa şayet egzantrik+cai+egzos+ecu= 10-15 hp arasında güç alabilirsin

ben 2 litre olduğu için 15-25 arası verir diye düşünüyorum... herşey ecuda biter

PPR engineering
30-12-2011, 10:47
bende birkaç ufak teknik olarak insanlar sıkıldı yaşadığımı söliyeyim backpressure hakkında evo9 cut-out açıkken daha geç dolduruyor cut-out kapalıyken daha cabuk dolduruyor sebebi ise egsozda sıkışan gazlar emmede vakum'a yol açıyor ve daha cabuk dolmuş oluyor araç ama sunu karıştırmıyalım turbo arabaya backp...gerekmez doldururken brake boost yaparsın spool edersin no problem anlatmak istediğim aslında şu atasözüde var aslında çok güzel her şeyin fazlası zarar ortası karar yani speclerinize göre boru çapı her zaman en idealidir saygılar.

mechanic
30-12-2011, 11:01
bende birkaç ufak teknik olarak insanlar sıkıldı yaşadığımı söliyeyim backpressure hakkında evo9 cut-out açıkken daha geç dolduruyor cut-out kapalıyken daha cabuk dolduruyor sebebi ise egsozda sıkışan gazlar emmede vakum'a yol açıyor ve daha cabuk dolmuş oluyor araç ama sunu karıştırmıyalım turbo arabaya backp...gerekmez doldururken brake boost yaparsın spool edersin no problem anlatmak istediğim aslında şu atasözüde var aslında çok güzel her şeyin fazlası zarar ortası karar yani speclerinize göre boru çapı her zaman en idealidir saygılar.

evo9 turbo değiil mi neden egzos gazı sıkışınca vakum yapsın şu an anlayamadım.
egzosta sıkışıyorsa turbonun devirlenmesi yavaşlamaz mı?
bir de ek olarak atmosferik + üst devirler için fikrinizi almak isterim açıkcası... deneyimli birisiniz katkısı olur hepimize.
tşk

murat_ileri
30-12-2011, 12:02
ben 2 litre olduğu için 15-25 arası verir diye düşünüyorum... herşey ecuda biter

yanlış anlaşılmak istemem ama sizin düşüncenize göre açık hava filtresi ilede rahat 5 hp alması mümkün; o zaman egzantriğe yazılam para verme tak egzosu ve filtreyi al sana 15 beygir bas gaza. tekrar söylemek istiyorum sizi rencide etmek yada düşüncelerinizi aşağılamak değil niyetim ama sonuçta bu işlemler bittikten sonra yapılan işlerde ne derece güç alındığını ortaya koyan birçok örnek var.

"" Eğer size hitap şekilde veya yazılımda kullandığım üsluptan dolayı sizi kırdıysam özür dilerim""

mechanic
30-12-2011, 12:27
yanlış anlaşılmak istemem ama sizin düşüncenize göre açık hava filtresi ilede rahat 5 hp alması mümkün; o zaman egzantriğe yazılam para verme tak egzosu ve filtreyi al sana 15 beygir bas gaza. tekrar söylemek istiyorum sizi rencide etmek yada düşüncelerinizi aşağılamak değil niyetim ama sonuçta bu işlemler bittikten sonra yapılan işlerde ne derece güç alındığını ortaya koyan birçok örnek var.

"" Eğer size hitap şekilde veya yazılımda kullandığım üsluptan dolayı sizi kırdıysam özür dilerim""

ben bişe demedim ki sen kendi kendine benim söylemediğim birşey üzerine yorum yapmışsın.
2 litreye yazılım 9-11 hp verir
egzantrik varsa +5 olur en azından ki yazılım bu işin özüdür.
+5 egzostan verse
filtreden 1 verse
bismillah dersen 5 beygir de ordaan :D

murat_ileri
02-01-2012, 19:11
ben bişe demedim ki sen kendi kendine benim söylemediğim birşey üzerine yorum yapmışsın.
2 litreye yazılım 9-11 hp verir
egzantrik varsa +5 olur en azından ki yazılım bu işin özüdür.
+5 egzostan verse
filtreden 1 verse
bismillah dersen 5 beygir de ordaan :D

benim anlatmak istediğim stock bi aracı motoru yeteri kadar beslemeden (yapılacak işlemi kaldırabilmesi açısından) yukarıda belirttiğiniz güce sadece bu işlemlerle çıkarsanız mutlaka bi yerden patlak verir. yoksa stock motora aşırı yüklenipte 100 metre sonra çekiciyle atölyeye dönenlere çok rastladım. benim kask etmek istediğim sağlıklı bir şekilde alınması gereken güç.;)

LeKLeK
03-01-2012, 21:38
sımdı bu durumda ben uzerındekı egzantrıgın derecesıne gore bırazcık bı oynama yaparsam sorun olmaz anladıgım kadarıyla daha sonra hava fıltresı ısını hallederım sonra bı yazılım sonra egzos egzosa ne yapmalıyım su an hıc susturucu yok sadece sonda bu elektronık vanalı egzoslardan var :)

Rebellious
04-01-2012, 15:04
bence egzantriği boşver.zaten birazcık oynama yaparım gibisinden olmuyor.ilk etapta cai ve egzosla başlamanı tavsiye ederim.

mechanic
04-01-2012, 16:10
sımdı bu durumda ben uzerındekı egzantrıgın derecesıne gore bırazcık bı oynama yaparsam sorun olmaz anladıgım kadarıyla daha sonra hava fıltresı ısını hallederım sonra bı yazılım sonra egzos egzosa ne yapmalıyım su an hıc susturucu yok sadece sonda bu elektronık vanalı egzoslardan var :)

arkadaşım sen şehir içinde bineceksin mecburen egzosun olacak , vanalı felan iyi işte varsa değiştirme. poli sle sorun yaşamayacaksan böle devam et

LeKLeK
04-01-2012, 17:12
bu sekılde hıc sorun olmuyo cok ısıme gelıyo bu egzos ama borular sanırım curuk sureklı patlatıyo komple bı 60lık boru sıstemı yaptırmayı dusunuom

Gunes G.
04-01-2012, 17:37
evo9 turbo değiil mi neden egzos gazı sıkışınca vakum yapsın şu an anlayamadım.
egzosta sıkışıyorsa turbonun devirlenmesi yavaşlamaz mı?
bir de ek olarak atmosferik + üst devirler için fikrinizi almak isterim açıkcası... deneyimli birisiniz katkısı olur hepimize.
tşk

Alcak basinc, yuksek basinc ve akiskan mekanigi ile aciklabilecek sebeplerden oturu backpressure dusuk devirlerde vakuma buyuk katki saglar. Bu sebeple downpipe'dan yere cut-out ile tahliye yapildiginda spool suresi uzar.

4G63 her ne kadar turbo bir motor olsa da, basinc yokken atmosferik gibi davranir. Turboyu doldurmaya baslamak icin motorun kendi vakumunun is yapmasi gerekir. Spool esnasinda basinc arttikca bu vakuma olan ihtiyac azalir, belirli bir noktadan sonra vakum sifira dusse bile *(tamamen teorik olarak, pratikte boyle birsey olamaz) motor turbocharger'in bastigi hava ile artarak guc uretmeye devam edebilir, ancak spooling denen hadise direk vakumla ilintili bir davadir.

Araclar sonradan guclendirilmis fabrikasyon durumda olmayan araclar oldugu zaman, basincta belirli bir noktaya gelindiginde, artan basincin sayesinde motora giren fazla havaya karsilik ecu tune ile fazladan yakit gonderilip, birim zamanda daha fazla yakit yanmasi *(verimli olarak) saglandiginda, artik tahliye edilmesi gereken gaz miktari, tahliye sistemi icin fazla gelir, bu da dar bogaz yaratir.

Dar bogazin , turbocharger bir motorda ki en muhim iki sikintisi artan egzoz gazi ve dolayisiyla silindir tepesi sicakligi olur, artik tek ihtiyac daha rahat tahliyedir. o yuzden cutout turbocharger bir motor icin, basinc geldikten sonra kafa rahatligidir.

Cut out iyi yanlari:
* Istendigi zaman acilip kapanabilmesi sayesinde polisle basiniz belaya girmez.
* Ust devirlerde rahat rahliye sayesinde, egt, cht gibi degerlerde azalma, daha fazla basinc basabilme, dolayisiyla ayar ile aractan daha da fazla guc cikarabilme imkani.

Kotu yanlari:
* Spool'un daha yuksek bir devire tasinmasi. Oyle dunyalar fark etmez belki ama cutout kapali vs acik karsilastirmaya gore, cut out acikken spool az da olsa daha yukari tasiniyor.

Evo 9'da bunun ustesinden yazilimsal olarak bir miktar gelme imkani mivec'ten oturu var, ancak bu tarz bir teknolojiye sahip olmayan araclarda, boyle bir imkan bulunmamakta.


P.S:
Spool'un rolling esnasinda problem olmasini engellemek icin brake boost yapmak alternatif bir cozumdur. Ancak brake boost yapabilmek sol ayak frenajini gerektirir ve trafikte denemek cok tehlikelidir.

murat_ileri
06-01-2012, 22:12
bu sekılde hıc sorun olmuyo cok ısıme gelıyo bu egzos ama borular sanırım curuk sureklı patlatıyo komple bı 60lık boru sıstemı yaptırmayı dusunuom

orjinal egzos boru çapı yanlış hatırlamıyorsam 51 olması gerekli, eğer dediğiniz gibi orta susturucu olmadan devam etmek istiyorsanız orjinal çapında kalmanızı tavsiye ederim, nedeni ise orta susturucunun yapısında kaynaklanan geri basıncını kaybetmiş olmanızdan dolayı zaten şuandaki sistemin yapısından dolayı çapı çapını 60lık gibi düşünebilirsiniz. zaten egzosun patlatma sebebide bundan kanaklanmakta, egzos gazları çıkana kadar çok az bir engelle karşılaştığından dolayı patlama seslerini abzorbe edememekte. boru çapını büyüttünüz zaman alt devirlerde kayıp yaşıyacaksınız, şehir için veya günlük kullanılan bir araçta çok hoş bir durum değildir.

bulenthaliloglu
07-01-2012, 23:19
Eksozunda kat olmadan backpressure kaybindan dolayi aracin verimli calismamaktadir.Alt devirler olmustur.Boru capi ile cozemezsin ya kat alacaksin yada tup eksoz onun yerine koyacaksin:( 306 gti eksantirigi almana gerek yok ekzantirik kafalarinda ayar yerleri bulunmakta buradan ayar yapilabiliyor :)) Arac eski oldugundan diag cihazina serviste baglat ve arizali sensorleri yenileri ile degistir.Emme manifoldunu sokup iyice temizlet polish yaptirabilirsin.Hava filitresi olarak K&N tercih etmeni oneririm.Tum bunlar yapilinca 155 160 hp olarak yuruyeceksin.Yazilim atmosferik araclarda turbolar gibi hissedebilecegin artislar olusturmaz.Son hizin 5 10 km artar.Alt devirleri azicik daha iyi toplar o kadar.Bu araci gercekten ayaga kaldirip eglenmek istersen uygun kisa oranli sanziman tedarik etmeni oneririm.O zaman bu araci coook seveceginden eminim :)) İnsallah istegin gonlune gore olur :))

LeKLeK
09-01-2012, 19:25
uzerınde zaten k&n acık hava fıltresı var sadece hortumu degıstırecem orjınal hortum var oda dırseklı duz kısa bı boru koyacam o kadar kat taktırmak yerıne tup susturu olayı daha mantıklı gelıyo bı lınk fln koyabılırmısınız alabılecegım bı yerden aracında lexia-3 adında kablosu var almanyadan akrabaya dedım gonderecek o burda 1000 lıra dedıler :) her zaman elımın altında dursun nası olsa arabanın ustası benım :) emme manıfoldunu sokup ıyıce temızledım zaten cok asırıda kırlenmemıstı polishe gondermeyı dusunuyorum. yazılıma 400 euro dedıler ıstanbulda dr ecu da oda sıkıntılı beynı gonderecem yapıp gonderecekler aceba ne kadar olacak aracın orda olması daha ıyıydı tekrar gonder al gonder al ugrasmaktan korkuyorum acıkcası kısa sanzumana gelınce su anda uzerındekı sanzuman bıle yetmıyo araba 6 . vıtesı ıstıyo kısa sanzuman takarsam daha sıkıntı olmaz mı ben 6 ılerı bı sanzuman bulsam dıye dusunuyodum ama :)