User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: backpressure efsanesi dedınız kafamı karıstırdınız :)

  1. #1
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    backpressure efsanesi dedınız kafamı karıstırdınız :)

    arkadaslar yukardakı konuyu ıncelerken kafama takıldıda sımdı ben arabayı aldıgımda bende bu elektronık vanalı egzos vardı onu taktırmaya gıttım katalızatoru soketım dedık kat parcalanıp orta susturucuya dolmus orta susturuyu soktuk son susturucuda zaten vanalıyla degıstı katalızatorun oldugu ılk susturucuda bostu onu bos olarak orda bıraktır dıger susturucular cıktı ben arabada performans hıssettım ama yukardakı konuda kafam karıstı sımdı ben egzos borularını degıstırmeyı dusunuyorum dogru mu yanlıs mı soleyn sıze zahmet


    manıfolddan ıtıbaren 60 lık duz boru komple ortaya tup susturucu tak dedıler spor olanından en sonada benım elektronık egzosu takacam sız bu konuya ne dersınız arkadaslar


    ayrıca arabam citroen xantia 2.0i16v 140 beygır suanda buna 306 gti derecelı egzantrık oluyomus onu takacam rolantıyı sabıt tutamazsın ıner cıkar dedıler ben bu derecelı egzantrıgı takarsam bana + sı ne olur - si ne olur

  2. #2
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abicim şehir içi biniyorsun anladığım kadarıyla.
    onun için cadde tipi performans ne gerektiriyorsa arkadaşlar az sonra zaten saldıracaktır buraya onların dediğini yap alt devir üst devir her devre uygun söylerler.

    egzantrik yazılımla beraber işe tabiki yarar, dedikleri gibi rölanti sorunu yaşayabilirsin.

    ama hep derim ne yaparsan yap öncesini ölç sonrasını ölç. piskolojik beygirlere kanma yani.

    toplamda yapacağın masrafla aracı değiştirebiliyorsan, orjinalden daha güçlü birşey alabiliyor isen onu da düşün derim.
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  3. #3
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dr_ecuyla konustum beynı gonder chıp tunın yapıyım dedı 700 tl dedı toplamda sanırım bı 1500 2000 lıra harcarım 160 beygır gıbı bı guc elde ederım o gucte baska bı arabada zor yanı bıde benm bu arabaya tutkum ayrı

  4. #4
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım senin bulunduğun yere göre yapılıp ayarlanması lazım. öyle paket yazılımlar tam verimli olmuyor ne yazık ki. kayserinin rakımı hava özelliği vs.. tune da yapılması gerekir..
    atmosferikte de egzantrik atmassan 5 beygir helalinden verir
    ama atmosferiğin canı en başta egzos ve filtreden geçer.
    sıcak hava almasın, rahat bir şekilde alsın. egzosu da dedim ya işte anlatırlar sana..
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  5. #5
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    su an icin en buyuk sorunum yazılım zaten burda yapan yok nası olacak bılmıorm

  6. #6
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    setup hazır olcek en son yazılım olcek. sen egzos işini daha çözemedin, burda kimse de yardımcı olmuyor valla sitröyen diye mi acaba..
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  7. #7
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    heralde ondan ustalar bıle benım arabaya ellemeye korkuyor ve ben suanda emme manıfoldunu soktum ıcı hep krum olmus cokta sert bu kurumu nasıl cıkartıcam onu cozmeye calısıyom

  8. #8
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar yukardakı konuyu ıncelerken kafama takıldıda sımdı ben arabayı aldıgımda bende bu elektronık vanalı egzos vardı onu taktırmaya gıttım katalızatoru soketım dedık kat parcalanıp orta susturucuya dolmus orta susturuyu soktuk son susturucuda zaten vanalıyla degıstı katalızatorun oldugu ılk susturucuda bostu onu bos olarak orda bıraktır dıger susturucular cıktı ben arabada performans hıssettım ama yukardakı konuda kafam karıstı sımdı ben egzos borularını degıstırmeyı dusunuyorum dogru mu yanlıs mı soleyn sıze zahmet


    manıfolddan ıtıbaren 60 lık duz boru komple ortaya tup susturucu tak dedıler spor olanından en sonada benım elektronık egzosu takacam sız bu konuya ne dersınız arkadaslar


    ayrıca arabam citroen xantia 2.0i16v 140 beygır suanda buna 306 gti derecelı egzantrık oluyomus onu takacam rolantıyı sabıt tutamazsın ıner cıkar dedıler ben bu derecelı egzantrıgı takarsam bana + sı ne olur - si ne olur
    istediğiniz güç artışı ne olacak ne kadar bütçeniz var bunları belirtirseniz daha sağlıklı olur.

    eğerki araçta çok artı bir güç artışı düşünmüyorsanız (standarta göre 5-10 hp arası) boru çaplarını değiştirmeden kullanmanızı tavsiye ederim. 306 gti egzantrikleri eğerki uyar ve rölantide sarsıntılı çalışır deniliyorsa bunun sebebi dereceleri yüksek olmasından kaynaklıdır, düşünceme göre orjinal 306 gti egzantrikleri yüksek derecede olmadığından dolayı böyle bir sorun yaşamazsınız. fakat egzantrikleri takıp tüm işlemleri bitirdikten sonra yazılım yapılırsa daha sağlıklı olur. yapılan bütün işlemler sağlıklı yapılırsa şayet egzantrik+cai+egzos+ecu= 10-15 hp arasında güç alabilirsin

  9. #9
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    istediğiniz güç artışı ne olacak ne kadar bütçeniz var bunları belirtirseniz daha sağlıklı olur.

    eğerki araçta çok artı bir güç artışı düşünmüyorsanız (standarta göre 5-10 hp arası) boru çaplarını değiştirmeden kullanmanızı tavsiye ederim. 306 gti egzantrikleri eğerki uyar ve rölantide sarsıntılı çalışır deniliyorsa bunun sebebi dereceleri yüksek olmasından kaynaklıdır, düşünceme göre orjinal 306 gti egzantrikleri yüksek derecede olmadığından dolayı böyle bir sorun yaşamazsınız. fakat egzantrikleri takıp tüm işlemleri bitirdikten sonra yazılım yapılırsa daha sağlıklı olur. yapılan bütün işlemler sağlıklı yapılırsa şayet egzantrik+cai+egzos+ecu= 10-15 hp arasında güç alabilirsin
    ben 2 litre olduğu için 15-25 arası verir diye düşünüyorum... herşey ecuda biter
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  10. #10
    PPR engineering - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul,simferopol
    Mesaj
    3.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende birkaç ufak teknik olarak insanlar sıkıldı yaşadığımı söliyeyim backpressure hakkında evo9 cut-out açıkken daha geç dolduruyor cut-out kapalıyken daha cabuk dolduruyor sebebi ise egsozda sıkışan gazlar emmede vakum'a yol açıyor ve daha cabuk dolmuş oluyor araç ama sunu karıştırmıyalım turbo arabaya backp...gerekmez doldururken brake boost yaparsın spool edersin no problem anlatmak istediğim aslında şu atasözüde var aslında çok güzel her şeyin fazlası zarar ortası karar yani speclerinize göre boru çapı her zaman en idealidir saygılar.
    Zahida, aklına ehl-i hikemin olma hasud, vermeyince sana Ma’bud ne yapsın Mahmud. ( Şinasi )

  11. #11
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JapanTuner Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende birkaç ufak teknik olarak insanlar sıkıldı yaşadığımı söliyeyim backpressure hakkında evo9 cut-out açıkken daha geç dolduruyor cut-out kapalıyken daha cabuk dolduruyor sebebi ise egsozda sıkışan gazlar emmede vakum'a yol açıyor ve daha cabuk dolmuş oluyor araç ama sunu karıştırmıyalım turbo arabaya backp...gerekmez doldururken brake boost yaparsın spool edersin no problem anlatmak istediğim aslında şu atasözüde var aslında çok güzel her şeyin fazlası zarar ortası karar yani speclerinize göre boru çapı her zaman en idealidir saygılar.
    evo9 turbo değiil mi neden egzos gazı sıkışınca vakum yapsın şu an anlayamadım.
    egzosta sıkışıyorsa turbonun devirlenmesi yavaşlamaz mı?
    bir de ek olarak atmosferik + üst devirler için fikrinizi almak isterim açıkcası... deneyimli birisiniz katkısı olur hepimize.
    tşk
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  12. #12
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 2 litre olduğu için 15-25 arası verir diye düşünüyorum... herşey ecuda biter
    yanlış anlaşılmak istemem ama sizin düşüncenize göre açık hava filtresi ilede rahat 5 hp alması mümkün; o zaman egzantriğe yazılam para verme tak egzosu ve filtreyi al sana 15 beygir bas gaza. tekrar söylemek istiyorum sizi rencide etmek yada düşüncelerinizi aşağılamak değil niyetim ama sonuçta bu işlemler bittikten sonra yapılan işlerde ne derece güç alındığını ortaya koyan birçok örnek var.

    "" Eğer size hitap şekilde veya yazılımda kullandığım üsluptan dolayı sizi kırdıysam özür dilerim""

  13. #13
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat_ileri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış anlaşılmak istemem ama sizin düşüncenize göre açık hava filtresi ilede rahat 5 hp alması mümkün; o zaman egzantriğe yazılam para verme tak egzosu ve filtreyi al sana 15 beygir bas gaza. tekrar söylemek istiyorum sizi rencide etmek yada düşüncelerinizi aşağılamak değil niyetim ama sonuçta bu işlemler bittikten sonra yapılan işlerde ne derece güç alındığını ortaya koyan birçok örnek var.

    "" Eğer size hitap şekilde veya yazılımda kullandığım üsluptan dolayı sizi kırdıysam özür dilerim""
    ben bişe demedim ki sen kendi kendine benim söylemediğim birşey üzerine yorum yapmışsın.
    2 litreye yazılım 9-11 hp verir
    egzantrik varsa +5 olur en azından ki yazılım bu işin özüdür.
    +5 egzostan verse
    filtreden 1 verse
    bismillah dersen 5 beygir de ordaan
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  14. #14
    murat_ileri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    ADANA-MANİSA
    Mesaj
    1.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben bişe demedim ki sen kendi kendine benim söylemediğim birşey üzerine yorum yapmışsın.
    2 litreye yazılım 9-11 hp verir
    egzantrik varsa +5 olur en azından ki yazılım bu işin özüdür.
    +5 egzostan verse
    filtreden 1 verse
    bismillah dersen 5 beygir de ordaan
    benim anlatmak istediğim stock bi aracı motoru yeteri kadar beslemeden (yapılacak işlemi kaldırabilmesi açısından) yukarıda belirttiğiniz güce sadece bu işlemlerle çıkarsanız mutlaka bi yerden patlak verir. yoksa stock motora aşırı yüklenipte 100 metre sonra çekiciyle atölyeye dönenlere çok rastladım. benim kask etmek istediğim sağlıklı bir şekilde alınması gereken güç.

  15. #15
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sımdı bu durumda ben uzerındekı egzantrıgın derecesıne gore bırazcık bı oynama yaparsam sorun olmaz anladıgım kadarıyla daha sonra hava fıltresı ısını hallederım sonra bı yazılım sonra egzos egzosa ne yapmalıyım su an hıc susturucu yok sadece sonda bu elektronık vanalı egzoslardan var

  16. #16
    Rebellious - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    70
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence egzantriği boşver.zaten birazcık oynama yaparım gibisinden olmuyor.ilk etapta cai ve egzosla başlamanı tavsiye ederim.

  17. #17
    mechanic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    Рос&#10
    Mesaj
    3.384
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı LeKLeK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sımdı bu durumda ben uzerındekı egzantrıgın derecesıne gore bırazcık bı oynama yaparsam sorun olmaz anladıgım kadarıyla daha sonra hava fıltresı ısını hallederım sonra bı yazılım sonra egzos egzosa ne yapmalıyım su an hıc susturucu yok sadece sonda bu elektronık vanalı egzoslardan var
    arkadaşım sen şehir içinde bineceksin mecburen egzosun olacak , vanalı felan iyi işte varsa değiştirme. poli sle sorun yaşamayacaksan böle devam et
    --
    her geçen yıl bir önceki yılı aratır hale geldi zaman...

  18. #18
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu sekılde hıc sorun olmuyo cok ısıme gelıyo bu egzos ama borular sanırım curuk sureklı patlatıyo komple bı 60lık boru sıstemı yaptırmayı dusunuom

  19. #19
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mechanic Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evo9 turbo değiil mi neden egzos gazı sıkışınca vakum yapsın şu an anlayamadım.
    egzosta sıkışıyorsa turbonun devirlenmesi yavaşlamaz mı?
    bir de ek olarak atmosferik + üst devirler için fikrinizi almak isterim açıkcası... deneyimli birisiniz katkısı olur hepimize.
    tşk
    Alcak basinc, yuksek basinc ve akiskan mekanigi ile aciklabilecek sebeplerden oturu backpressure dusuk devirlerde vakuma buyuk katki saglar. Bu sebeple downpipe'dan yere cut-out ile tahliye yapildiginda spool suresi uzar.

    4G63 her ne kadar turbo bir motor olsa da, basinc yokken atmosferik gibi davranir. Turboyu doldurmaya baslamak icin motorun kendi vakumunun is yapmasi gerekir. Spool esnasinda basinc arttikca bu vakuma olan ihtiyac azalir, belirli bir noktadan sonra vakum sifira dusse bile *(tamamen teorik olarak, pratikte boyle birsey olamaz) motor turbocharger'in bastigi hava ile artarak guc uretmeye devam edebilir, ancak spooling denen hadise direk vakumla ilintili bir davadir.

    Araclar sonradan guclendirilmis fabrikasyon durumda olmayan araclar oldugu zaman, basincta belirli bir noktaya gelindiginde, artan basincin sayesinde motora giren fazla havaya karsilik ecu tune ile fazladan yakit gonderilip, birim zamanda daha fazla yakit yanmasi *(verimli olarak) saglandiginda, artik tahliye edilmesi gereken gaz miktari, tahliye sistemi icin fazla gelir, bu da dar bogaz yaratir.

    Dar bogazin , turbocharger bir motorda ki en muhim iki sikintisi artan egzoz gazi ve dolayisiyla silindir tepesi sicakligi olur, artik tek ihtiyac daha rahat tahliyedir. o yuzden cutout turbocharger bir motor icin, basinc geldikten sonra kafa rahatligidir.

    Cut out iyi yanlari:
    * Istendigi zaman acilip kapanabilmesi sayesinde polisle basiniz belaya girmez.
    * Ust devirlerde rahat rahliye sayesinde, egt, cht gibi degerlerde azalma, daha fazla basinc basabilme, dolayisiyla ayar ile aractan daha da fazla guc cikarabilme imkani.

    Kotu yanlari:
    * Spool'un daha yuksek bir devire tasinmasi. Oyle dunyalar fark etmez belki ama cutout kapali vs acik karsilastirmaya gore, cut out acikken spool az da olsa daha yukari tasiniyor.

    Evo 9'da bunun ustesinden yazilimsal olarak bir miktar gelme imkani mivec'ten oturu var, ancak bu tarz bir teknolojiye sahip olmayan araclarda, boyle bir imkan bulunmamakta.


    P.S:
    Spool'un rolling esnasinda problem olmasini engellemek icin brake boost yapmak alternatif bir cozumdur. Ancak brake boost yapabilmek sol ayak frenajini gerektirir ve trafikte denemek cok tehlikelidir.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •