ssdriver
09-01-2012, 21:10
selamlar
99 forester turbo kullanıyorum. geçen ay orhan usta sağolsun tork'ta genel bir bakıma soktuk. araba zaten ilk elden beri bizde olduğu için oldukça temiz. diferansiyel, motor, şanzıman yağları, benzin, hava filtreleri, bujiler vs. değişti. arızalı olan knock sensör değişti. turboyu td04 ile değiştirdik. 2.5" düz boru + prodrive son taktık. şimdi birkaç problemi daha kaldı. zamanla onları da yapıcaz kısmetse.
bütün bu işlemlere rağmen yakıt tüketimini bir türlü düzeltemedik. tabi şu an ankara'nın soğuğunda ve genelde çankaya taraflarında kısa mesafelerde kullanıyorum. ort 17lt lerde geziyor. denemek için incek tarafında düz yolda 90-100 sabit gittik 12lt ye düştü. bunun dışında afr bağladığımızda 13,5 altına inmiyor. son devirlerde de 3000 civarı da bu rakamlarda geziyor. bir şekilde fakir çalışıyor motor. fakat ortada bir arıza ışığı vs. yok. bu arada araç otomatik. şanzımanda hafif bir basınç kaçırma durumu var. onu da önümüzdeki ay halledicem inşallah. yakıt tüketiminin yüksekliğini bu şanzımandaki olaya da bağlıyorlar. ek olarak bu bakım, egzoz vs. değişmeden önce de çok yakıyordu araç.
araç 178.000'de. aklıma bir sürü şey geliyor ama bu tip bir durumda kalınca ilk nerelere bakmak lazım sizce? denemek için başka bir maf taktık değişen birşey olmadı.
-benzin deposu
-benzin pompası
-enjektörler
-sente ayarı
düz boru ve downpipe takıldıktan sonra beyine herhangi bir müdahalede bulunmadık. bu işlemlerden sonra devire göre hava-yakıt karışımını ayarlamak için safc vs. benzeri bir alet takmak gerekir mi? yoksa standart beyin ile sağlıklı yürür mü?
son olarak şu afr ve şanzıman problemini yaptıktan sonra 0.9-1 bar civarı kullanmak istiyorum. tahmini ne güç alırız? otomatik şanzıman bir problem çıkartır mı bu güçlerde? şimdiden teşekkürler.
99 forester turbo kullanıyorum. geçen ay orhan usta sağolsun tork'ta genel bir bakıma soktuk. araba zaten ilk elden beri bizde olduğu için oldukça temiz. diferansiyel, motor, şanzıman yağları, benzin, hava filtreleri, bujiler vs. değişti. arızalı olan knock sensör değişti. turboyu td04 ile değiştirdik. 2.5" düz boru + prodrive son taktık. şimdi birkaç problemi daha kaldı. zamanla onları da yapıcaz kısmetse.
bütün bu işlemlere rağmen yakıt tüketimini bir türlü düzeltemedik. tabi şu an ankara'nın soğuğunda ve genelde çankaya taraflarında kısa mesafelerde kullanıyorum. ort 17lt lerde geziyor. denemek için incek tarafında düz yolda 90-100 sabit gittik 12lt ye düştü. bunun dışında afr bağladığımızda 13,5 altına inmiyor. son devirlerde de 3000 civarı da bu rakamlarda geziyor. bir şekilde fakir çalışıyor motor. fakat ortada bir arıza ışığı vs. yok. bu arada araç otomatik. şanzımanda hafif bir basınç kaçırma durumu var. onu da önümüzdeki ay halledicem inşallah. yakıt tüketiminin yüksekliğini bu şanzımandaki olaya da bağlıyorlar. ek olarak bu bakım, egzoz vs. değişmeden önce de çok yakıyordu araç.
araç 178.000'de. aklıma bir sürü şey geliyor ama bu tip bir durumda kalınca ilk nerelere bakmak lazım sizce? denemek için başka bir maf taktık değişen birşey olmadı.
-benzin deposu
-benzin pompası
-enjektörler
-sente ayarı
düz boru ve downpipe takıldıktan sonra beyine herhangi bir müdahalede bulunmadık. bu işlemlerden sonra devire göre hava-yakıt karışımını ayarlamak için safc vs. benzeri bir alet takmak gerekir mi? yoksa standart beyin ile sağlıklı yürür mü?
son olarak şu afr ve şanzıman problemini yaptıktan sonra 0.9-1 bar civarı kullanmak istiyorum. tahmini ne güç alırız? otomatik şanzıman bir problem çıkartır mı bu güçlerde? şimdiden teşekkürler.