PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : supercharger



LeKLeK
09-01-2012, 23:01
arkadaslar arabama supercharger montajı yapacam neden dersenız turbodan daha kolay benım egzos manıfoldu arkada kalıyo parca sıkıntılı o yuzden supercharger en mantıklısı gıbı geldı bana arkadaslar sımdı aracım citroen xantia 2.0i 16v 9:1 sıkıstırma oranı doch motor pejo 406 motoruyla bırebır aynıymıs ben sımdı supercharger takacam aracımda nelerı degıstırmem gereklı ne tur bı parcayla degıstırmem gereklı yanı motoru acmam gereklı mı pıstonlar kolları yataklar ıcın falan cok fazla bı guc ıstemıyorum 140 beygır suanda stock halı sc ıle 180 200 gıbı bı rakama cıkarsam yeter benım ıcın bıde ben dusuk devır hastasıyım sımdı arkadaslar bana bı lıste cıkaralım

hangı marka hangı model sc kullanmalıyım degısecek olan parcaları ne ıle degıstırmelıyım sc ıcın ıntercooler sıstemı yapmalımıyım

kalıcı bı ıs olsun ıstıyorum onun ıcın maddıyatı 2. planda bıraktım motoruma kucagıma almadan saglam bı ıs cıkarmalıyım sımdı ustadlardan lıstesı alalım ama lutfen konu ucup gıtmesın zaten tam anlamıyom herkes bısey dıyınce kafam karısıyo :D onun ıcın yorumların en sonunda bı lıste olsun ben o lısteyı almaya baslayım :)

Schumi
09-01-2012, 23:37
Aracın kaç binde ? Hiç motor yapıldımı. Motoru kucağına almak istemiyorsan biraz masraf yapman gerekicek.

LeKLeK
10-01-2012, 08:47
arac 240000 bınde benımde ıcmdekı forged pıston ve kolları bronz yatak takmaktan yanaydı zaten sılındır kapak contasını degıstırmek ıcın acacam actıgımda onlarıda degıstırıyım dıyorum

Schumi
10-01-2012, 10:17
Makina 240binde ise eğer makinayı forged kol piston ve diğer gerekli tüm OEM parçaları kullanıp sıfırlamadan hiçbirşeye başlama derim. Oldukça masraflı bir iş olucak ama bu.

LeKLeK
10-01-2012, 10:35
ewet ızmırden bırıyle gorusuyorum forged piston ve kollar bronz yatak hakkında sahıbınden su sc yı buldum genelde ıyı denılıyo ama sız ne dersınız Mini Turbo 1.000 TL - İlan ve alışverişte ilk adres sahibinden.com' da - 45169487 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-aksesuar-otomobil-arazi-araci-mini-cooper-s-icin-sifir-supercharger-45169487/detay/)

LeKLeK
10-01-2012, 10:36
merusse nickli bı abım varmıs kendısı ewınde sc takmıs onunda tesrıflerını beklıyorum yanı :)

LeKLeK
10-01-2012, 11:12
arkadaslar merusse nıcklı mertal abının numarası olan vrsa bana yazabılır mı?

LeKLeK
10-01-2012, 13:27
sanırım centrifugal olan cesıt benım ıcın en uygunu

merruse
10-01-2012, 13:49
Neden supercharger? Ufacık bir turbo ile çok daha fazla iş yapabilirsin.
Aradığın güçmü torkmu önce ona karar ver. Ama motorunu görmeden kim ne derse desin havaya üfler.
SC turbo gibi değil. Onun montaj braketlerini falan herşeyini kendin imal ettirmen lazım. Kayışıydı gergisiydi havanın taşınmasıydı falan filan uzun ve meşekkatli bir iş. Kolay gibi gözüksede yapacağın herparçayı tek tek elde imal ettirmen gerekeceği için hem zaman hemde emek lazım. Para konusunu konuşmuyorum bile. Ama sıkı ve buna zaman ayıracak tornacı + argon/gazaltı kaynakcı bir tanıdığın yoksa hiç girme o işe.. Ama turbo mekanik işçilik anlamında SC ye nazaran çok daha pratik. Altı üstü egzostcu ve flanşa bakar.. SC de önce yer bulman lazım. O linkini verdiğin eaton m45 pek ufak birşey değil. Onu koyabileceğin kadar yer olması lazım. Onu koymayı düşündüğün yerde SC yi sabitleyebileceğin yerler olmalı. O yerler ile SC arasına parça (mount) ürettireceksin. Ve onu koyduğun yerde kayışa ve dolayısı ile krank kasnağına paralel olmalı. Senin arabanda kullanılan alternatör kayışının uygun boyda olanını bulman lazım. Aynı zamanda o kayışın gergi mekanizmasını imal etmen ya da uydurman lazım. Onu da sabitleyeceğin bir yere ihtiyacın var. Hepsini yaptıktan sonra havayı taşıma mevzuusuna geçebilirsin.
Geri kalan kısmında SC ile turbo arasında bi fark yok zaten.

LeKLeK
10-01-2012, 13:55
mertal abi sımdı sc turbo kadar motorun omrunu yemıyo bı ılk sebebım benımbıde benım egzos manfoldu arkada kalıyo motor yan duruyo benım onun ıcın borulardı montajdı oda uzun ıs gıbı gorunuyo benım arabada hıdropnomatık sıstem var bıldıgın gıbı onun pompasının altında bosluk var oraya koyacam scyı klımanın motorunu ıptal edecem kayıstan artan o fazlalıgı scye kullanırım dıye dusundum ben sc yıde o eaton yerıne centrifugal olanları turbo seklınde olanlardan kullanmayı dusundum vortex v1 yada v2 uygun gıbıme geldı ama bu konuda sen daha bılgılısın abı

Citroën Xantia 2.0i 16V 1998 Model 12.000 TL Sahibinden satılık ikinci el Mavi renk - 70455210 (http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-citroen-xantia-hastasindan-binilmelik-70455210/detay/)

bu benım arabanın ılanı abı motor resmıde var orda bı bak ıstersen

Schumi
10-01-2012, 23:08
Bıçaklı SC bence arabayı Turbo kadar yıpratır. Yüksek IAT var bi kere. Aftercooler felanda zor işler. Vortech yada Rotrex dersen çok mantıklı ama Vortech kocaman bişi onu koyacak yer bulamazsın. Rotrex dersen oda 3500 tl civarı sadec chargerın kendisi.

0M42
10-01-2012, 23:50
Bence turbocharger daha mantıklı.İşim düşük devir ile diyorsan ona göre bir turbo seçersin olur biter.

kelalper
11-01-2012, 07:49
sadece turboyu ya da SC yi takmakla bitmiyor.Beyin ve yazılımda yaptırman gerek sağlıklı olmasını istiyorsan. Bi de aracında sanırım LPG var. LPG görmüş bir motoru ellemeden turbolamak mantıklı değil. Motorun içine el atmanda fayda var.

LeKLeK
11-01-2012, 09:55
ewt dunden berıdır benımde kafamı turboya kaydırdılar turboya gectık kucuk bı turbo takacaz 0.4 0.5 bar fln basacaz stock halı kaldırır dıyolar ama bılmıyorum :)

levent
11-01-2012, 10:00
240 binde motoru açılmamış bir araç için tam bi karambol olur turbo, 0.4bar bile basınç basıcak olsan.

LeKLeK
11-01-2012, 11:09
arkadaslar turboya karar verdık ve 0.6 0.7 bar basacam ısımı saglama almak ıcın forged pıston ve kollar takacam motoruda acacam yatakları fln turboya gore edıtleyecem :) sımdı parca fıyatlarını cıkarsak motor 406 pejo ıle aynıymıs 86mm piston capı var hadı bakalım parca fıyatlarını cıkaralım :)

Schumi
11-01-2012, 20:39
Senin araçtaki motor 406'nın ilk versiyonundaki motor ile aynı. XU10 blok var sende. Döküm demir olan blok. İlk nesil 406 lardan sonraki 206GTI ile aynı motoru kullanır. Daha hafif olan aluminyum doküm olan EW10 blok. Eğer gerçekten böyle birşeye niyetin varsa şimdiden forged parçalarını ana yatak kol yataklarını toplamaya başla.

LeKLeK
11-01-2012, 20:44
rfv xu10j4r benım motorun kodu bu motor var uzerınde nelerı degıstırmem gerekır kı ?

LeKLeK
11-01-2012, 20:45
xantianın 2.0i turbo actıva modelı var XU10J2TE motorlu bunun hurdasını bulup turbosunu turbo manıfoldunu yag hortumlarını alayım dıyorum forged pıston wossner marka ve forged kollarını alayım bronz yatak alayım dıyom

LeKLeK
11-01-2012, 21:27
arkadaslar nette ararken ararken soyle bıseyle karsılastım sızce nedir ne degildir motor benımkisi gibi gorunuyo DP-engineering (http://www.dp-engineering.nl/EN/products/turbo_kits/component_package/xu_16v_compo.php)

UmutRıza
11-01-2012, 21:29
Leklek şu supercharger konusunda neler öğrendin tam ben aynı konuyu açacakken senin konuyu gördüm neden vazgeçtin ? birde o ilandaki mini cooper s sc si 206 ya uyarmı bilirmisin ?:)

LeKLeK
11-01-2012, 21:31
bana genelde soylenen sey kayıslardan sıkıntı yasarsın dedıler kayıs koparır derece fln cok acayıp meşakkatli bı ısmıs ve dusununce banada oyle geldı en ıyı ıs bıldıgımız ıs dedık turboya donduk sc den daha avantajlı onun tek avantajı dusuk dvırlerde bıle canlı olmasıydı ama sıkıntılı bi iş

UmutRıza
11-01-2012, 21:35
bana genelde soylenen sey kayıslardan sıkıntı yasarsın dedıler kayıs koparır derece fln cok acayıp meşakkatli bı ısmıs ve dusununce banada oyle geldı en ıyı ıs bıldıgımız ıs dedık turboya donduk sc den daha avantajlı onun tek avantajı dusuk dvırlerde bıle canlı olmasıydı ama sıkıntılı bi iş

Beni çeken tarafıda bu zaten düşük devirlerdeki avantaj :) derece derken egzantriktenmi bahsediyorsun ?

LeKLeK
11-01-2012, 21:39
yok bunun hanı volandakı kayıstan alıyoya gucu onun derecelerı konumu ıvırı zıvırı cok zor bı ıs mıs

Schumi
11-01-2012, 21:41
DP-Engineering zaten şu an için Peugeot sektöründe tek. Ancak Senin kaput altın baya büyük olması lazım. Yani oradaki turbo kitlerinin fiyatını görmüşsündür. Oldukça pahalı. Arabayı turbo yaparken en kolay halledeceğin şey turbonun kendisi, manifoldu ve montajı. Bence sen önce altyapıyı hazırla. Forged kol ve pistonu hallet. Makinanı OEM parçalar ile sıfırla. Sonra aracın beyin kurulumunu yap. Wideband, EGT ve Oil Press gibi olmazsa olmaz göstergelerini tamamla. Sonrası çocuk oyuncağı gibi olur. Manifold yapımı, Turbo montajı, Yağlama ve intercooler boruları vs.vs.

LeKLeK
11-01-2012, 21:44
o zaman ben kendıme bı ıs planı cıkarıyım kı parca cogaldıkca kafada dagılyo :) ılk ıs motoru ındırıyorum forged pıstonlar kollar bronz yatak motorun alt yapısını yapıorum rektefıye bıtınce motoru koymadan turbo manıfoldu ımalatınıda yaptırsak ıyı olur gıbı sankı