Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : e46 3.20 bmw lpg sistem önerileriniz



yöksel
24-12-2007, 12:39
e46 3.20 için lpg kiti önerileriniz nelerdir şu an araç 420 yakıyor yakıt nerelere düşer acaba perfermans ne kadar etkilenir cevaplar için teşekkürler

burak_01
08-01-2008, 08:24
%50 düşer :)

dragon07
08-01-2008, 10:26
kardesim arkadasım taktı e46 ya hiç memnun degil hemde çok bilinen biyerde söktü attı tawsiye edemicem 320ye

başalp
22-01-2008, 11:47
arkadaşım bende e 39 520 var yaklaşık 2 ay önce lpg taktırdım. en iyisi italyan tartarini dediler. lpg takmadan benimkide 420 civarlarında yakıyordu şu an aşşa yukarı 270 civarlarında yakıyor. ama araba sürekli bir arıza çıkartıyor. bugün hatta tekrar arıza çıkarttı. takılan yere tekrar gidecem ve hatta lpg yi komple söktürmeyi bile düşünüyorum... yakıt tasarrufu sağlıyor ama arabanın motorunuda mahvediyor... yani hiç taktırmazsan daha iyi olur...

ALPER-VNS
22-01-2008, 13:11
lpg madem sorunlu bişey arabayı satıp 3.18 yada 3.16 alınabilir yerine.. 300 civarında yakıyo çnü bu arabalar

Oz`
23-01-2008, 00:17
ya takıpta 2-3 beygir sadece kaybedenler var istanbulda

merruse
05-02-2008, 12:17
Benim çok yakın arkadaşımda m52 motorlu 96 e39 5.20 var. Romano kit taklı üstünde. Şu ana kadar hiçbir sorun çıkartmadı. Km de 20 krş falan yakıyor.

Benim arabam 1.6 mondeo. Onda da teleflex kit var. O da hiçbir sorun çıkartmadı. 10 bin km yi geçtim teleflexle. Kendini ödedi bile.

Eğer LPG taktıracaksanız biraz paraya kıyıp Teleflex yada Prins tktırın. Prinsin en önemli avantajı standalone ECU ya sahip oluşu, ki bu malesef bizim ustalarımızın elinde maymun olup abuk subuk mappinglerle kullanılıyor olsada faydalı bir alet diyebilirim. Ama onda da arabanın elektrik teisatında mıncıklanmadık yer kalmıyor.
Teleflexin diğerlerinden farkı ECU sunun piggy gibi çalışması ve enjektörlerinin direk manifolta monte ediliyor olması. ECU nun çalışma şekli önemli çünkü diğerleri gibi ustanın yaptığı kalibrasyona ihtiyacınız yok. Kalibrasyon yapılan kitlerde bir kez benzin mappinglerini okuttuktan sonra (saçma bir tanımlama kabul ama genel kullanılan bu) ustanızın tanımladığı fark kadar LPG enjektörlerinin püskürtmesini uzatıyor. Statik kısacası. Ne mahsuru var? sıcakta ve soğukta kalibrasyonun mükemmele yakın yapılmış olması lazım. Aksi halde ya fakirde kalırsınız arıza lambanız yanar, yada gereksiz şekilde LPG tüketirsiniz. Eğer arabanızın enjektör hacimleri LPG nin enjektörlerinin hacimlerinden çok farklı ise o durumda aradaki farkı kapatacak bir kalibrasyona ihtiyacınız olabilir ama onda da çeşit çeşit enjektör olduğu için gerekmiyor açıkcası. Benim arabanın benzin enjektörlerinin hacmi 185cc, LPG ninki 200cc. Ben ilk taktırdığımda montörün yaptığı kalibrasyonla 2 ay falan kullandım, motor hem fakir karışım hatası veriyordu hemde performansı düşüktü. Evoparatörün çıkış basıncını arttırarak yani rail basıncını arttırıp karışımı zenginleştirdim, 1 ay falanda öyle dolaştım, ama sonuçta değişen çok fazla birşey olmadı. Standart %30 eklemeli kalibrasyonu yükledim, onda performans benzin kadar olmadı ama ötekine kıyasla çok daha iyiydi, ancak uzun süre closed loop çalışınca arıza lambası yakıyordu. En sonunda kafam attı standart kalibrasyonun dosyasını diğer kalibrasyonlarla karşılaştırıp farklarını buldum (15-20 gün geceler boyunca 16 bit hex kodlar ile tırmalamaktan bahsediyoruz) , grafiğe döktüm ve kalibrasyonda değişen verileri editleyip kendi mappingimi kullanmaya başladım. Ve tekrar dinamometreye girdim. Önce benzinden 9KW düşük çıktı, daha sonra vaporizerden basıncı standart değerine düşürünce adam gibi çalışır hale geldi ve fine tuning sonrası şu an dinamometrede benzinden daha iyi çıktı veriyor. Düşük devirde tork alabilmek için biraz zengin çalışıyor ama lambda 1080 in üstüne çıkmıyor. Zaten LPG de sthiometric 1065 olduğu için düşük devirdeki o kadarlık fark sorun değil. Yüksek devirde ise benzin ile arasında çok az bir fark var. Yüksekde 1065 lambdayı tam tutturuyor. 7bin devire kadarda sorunsuz çeviriyor makine. Dünkü son ölçümle benzidne 89 KW, LPG de 93 KW veriyor... Benzin torku 144nm -4100 d/dk LPG torku 147 nm - 3900 d/dk Kısacası arabayı LPG ile çiplemiş oldum. Yazarken bunlar tabi basit geliyorda kaç kere dinamometreye girdiğimi ben bile unuttum artık. Tüketimi son hali le henüz hesaplamadım. Ama çok abaracağını sanmıyorum.

Bunları neden yazdım? LPG işini herkes yaparım sanıp dalıyor. Ama %90 unun enjektör ve PWM hakkında en ufak bir fikre bile sahip olmadıkları bir gerçek. Onlar manifolt delip rekor takmaktan ötesine geçememiş durumda tırmalıyorlar. Eski kaportacılar bile derme çatma yerlerde LPG kiti takma gayretine girişiyorlar. Eğer arabanızda sorun yaşansın istemiyorsanız, TSE si olan kendi bünyesinde imza yetkisine sahip 'deneyimli' mühendis istihdam eden bir yerde taktırın.

XSi
05-02-2008, 12:29
Benim çok yakın arkadaşımda m52 motorlu 96 e39 5.20 var. Romano kit taklı üstünde. Şu ana kadar hiçbir sorun çıkartmadı. Km de 20 krş falan yakıyor.

Benim arabam 1.6 mondeo. Onda da teleflex kit var. O da hiçbir sorun çıkartmadı. 10 bin km yi geçtim teleflexle. Kendini ödedi bile.

Eğer LPG taktıracaksanız biraz paraya kıyıp Teleflex yada Prins tktırın. Prinsin en önemli avantajı standalone ECU ya sahip oluşu, ki bu malesef bizim ustalarımızın elinde maymun olup abuk subuk mappinglerle kullanılıyor olsada faydalı bir alet diyebilirim. Ama onda da arabanın elektrik teisatında mıncıklanmadık yer kalmıyor.
Teleflexin diğerlerinden farkı ECU sunun piggy gibi çalışması ve enjektörlerinin direk manifolta monte ediliyor olması. ECU nun çalışma şekli önemli çünkü diğerleri gibi ustanın yaptığı kalibrasyona ihtiyacınız yok. Kalibrasyon yapılan kitlerde bir kez benzin mappinglerini okuttuktan sonra (saçma bir tanımlama kabul ama genel kullanılan bu) ustanızın tanımladığı fark kadar LPG enjektörlerinin püskürtmesini uzatıyor. Statik kısacası. Ne mahsuru var? sıcakta ve soğukta kalibrasyonun mükemmele yakın yapılmış olması lazım. Aksi halde ya fakirde kalırsınız arıza lambanız yanar, yada gereksiz şekilde LPG tüketirsiniz. Eğer arabanızın enjektör hacimleri LPG nin enjektörlerinin hacimlerinden çok farklı ise o durumda aradaki farkı kapatacak bir kalibrasyona ihtiyacınız olabilir ama onda da çeşit çeşit enjektör olduğu için gerekmiyor açıkcası. Benim arabanın benzin enjektörlerinin hacmi 185cc, LPG ninki 200cc. Ben ilk taktırdığımda montörün yaptığı kalibrasyonla 2 ay falan kullandım, motor hem fakir karışım hatası veriyordu hemde performansı düşüktü. Evoparatörün çıkış basıncını arttırarak yani rail basıncını arttırıp karışımı zenginleştirdim, 1 ay falanda öyle dolaştım, ama sonuçta değişen çok fazla birşey olmadı. Standart %30 eklemeli kalibrasyonu yükledim, onda performans benzin kadar olmadı ama ötekine kıyasla çok daha iyiydi, ancak uzun süre closed loop çalışınca arıza lambası yakıyordu. En sonunda kafam attı standart kalibrasyonun dosyasını diğer kalibrasyonlarla karşılaştırıp farklarını buldum (15-20 gün geceler boyunca 16 bit hex kodlar ile tırmalamaktan bahsediyoruz) , grafiğe döktüm ve kalibrasyonda değişen verileri editleyip kendi mappingimi kullanmaya başladım. Ve tekrar dinamometreye girdim. Önce benzinden 9KW düşük çıktı, daha sonra vaporizerden basıncı standart değerine düşürünce adam gibi çalışır hale geldi ve fine tuning sonrası şu an dinamometrede benzinden daha iyi çıktı veriyor. Düşük devirde tork alabilmek için biraz zengin çalışıyor ama lambda 1080 in üstüne çıkmıyor. Zaten LPG de sthiometric 1065 olduğu için düşük devirdeki o kadarlık fark sorun değil. Yüksek devirde ise benzin ile arasında çok az bir fark var. Yüksekde 1065 lambdayı tam tutturuyor. 7bin devire kadarda sorunsuz çeviriyor makine. Dünkü son ölçümle benzidne 89 KW, LPG de 93 KW veriyor... Benzin torku 144nm -4100 d/dk LPG torku 147 nm - 3900 d/dk Kısacası arabayı LPG ile çiplemiş oldum. Yazarken bunlar tabi basit geliyorda kaç kere dinamometreye girdiğimi ben bile unuttum artık. Tüketimi son hali le henüz hesaplamadım. Ama çok abaracağını sanmıyorum.

Bunları neden yazdım? LPG işini herkes yaparım sanıp dalıyor. Ama %90 unun enjektör ve PWM hakkında en ufak bir fikre bile sahip olmadıkları bir gerçek. Onlar manifolt delip rekor takmaktan ötesine geçememiş durumda tırmalıyorlar. Eski kaportacılar bile derme çatma yerlerde LPG kiti takma gayretine girişiyorlar. Eğer arabanızda sorun yaşansın istemiyorsanız, TSE si olan kendi bünyesinde imza yetkisine sahip 'deneyimli' mühendis istihdam eden bir yerde taktırın.


varmı böle bi yer?

edaA3
05-02-2008, 12:31
bmw'ye lpg takılmaz. (şahsen) :icon_tup:

mertacar
05-02-2008, 12:49
dusuncenı bılemem ama en kralı 3,18 :)

orc
05-02-2008, 12:54
vectra cdx'e taktırdık 6 ay kadar önce.. su ana kadar 2 kez problem cıkarttı onlarıda hallettiler.. bir problem yok..
takan yerdeki arkadaslar %40 tasarruf saglar dediler bize.. gayet memnunuz :)
bu arada bmw'ye takılmayacağını nerden cıkarttınız anlamadım? dünyanın en pahalı benzinini kullandığımızın farkında değilsiniz sanırım :)

edaA3
05-02-2008, 12:59
dünyanın en pahalı benzinini kullanıyosak arabanın bi suçu yok ama. o halde 3.20 bmw kullanmayalım. 1.6 v-tec kullanalım, hem ne güzel ekonomik bi araç o. arabaya anlam veren motorudur bence. lpg'ye tamamen karşı değilim ama özellikle mercedes, bmw, audi gibi premium araçlara lpg çok abes kaçıyo. çünkü ekonomi düşünen insanlar bu tür araçlar kullanmaz. çünlü bi e46'yı 15.000 km bakımına sokmak ne kada biliyo musunuz?

Low-Rider
05-02-2008, 13:09
Bu lpg işi kafamı karıştırıyor benimde,kimisi yeni nesil sıralı sistem gayet sorunsuz kullanıyorum derken kimisi de memnun değil sökme peşinde.

Takılırmı yoksa takılmazmı:)

orc
05-02-2008, 13:15
3.16 ti'm wardı zamanında az cok fiyatlardan haberdarım..
yurtdısında lpg'li type'rların piste cıktığını biliyormuydun ? lüks deil ama sınıfının en hızlı arabasına lpg takmıs adamlar..
bence lüks otomobillere lpg takmak abes kacmak deil mantıklı düsünmektir... tabi satma düsüncesi yoksa sahibinin...

merruse
05-02-2008, 13:26
varmı böle bi yer?

Sırf o sebeple montaj için Ankaraya gittim. Aslında o yazdıklarım kanuni zorunluluk ama denetleyen kim?...

merruse
05-02-2008, 14:08
bmw'ye lpg takılmaz. (şahsen) :icon_tup:

Valla ister BMW olsun ister başka bir marka.. İkiside yakıt. Hatta LPG daha temiz ve performanslı bir yakıt. Doğru uygulanırsa sorunsuzda çalışıyor. 3.15 yerine 1.75 vermek varken neden fazla olanı tercih edeyimki?

Kaldı ki; BMW si olan insan parası olan insandır. Parası olanda paranın hesabını biliyor demektir.

edaA3
05-02-2008, 14:45
Kaldı ki; BMW si olan insan parası olan insandır. Parası olanda paranın hesabını biliyor demektir.
her parası olan da parasının hesabını biliyor diye bi kural yok. çok var parasını çarçur eden veya sırf marka diye bmw'ye onbinlerce euro döken. madem o kadar ekonomi düşkünüyse insan, o halde gider dizel alır.

STP
05-02-2008, 14:47
dızelle benzınlı arasındakı fıyat farkını hesaba katıyomusun eda?

edaA3
05-02-2008, 14:50
dızelle benzınlı arasındakı fıyat farkını hesaba katıyomusun eda?
evet ama burada mesela araçların fiyatları değil, yakıtları. öyle olunca da dizel, benzinli, likit yakıt gibi şeyler devreye giriyo.

alphan
05-02-2008, 18:54
Ben bi sürü range rover X5 gibi jeep gördüm lpg istasyonlarında insanlar mecburyetten taktırıyr tabiki aracın bir suçu yok fakat benzin fiyatları çok ucuk yoksa araçlar gayet normal Örn:Babamın bi arkadaşı 2002de range rover almıstı 2-3ay önce lpg taktırdı ben dewamlı gezıyrm inşaat inşaat günde yarım depodan fazla benzin gidiyo kazandımı benzine weriyrm demiş we taktırmış gayette memnun

Serkan.S
05-02-2008, 22:20
dizelde 3 ytl oldu eda benzinden pek farkı yok lpg mantıklı şu devirde eğer çok dolaşıyosan

merruse
06-02-2008, 13:05
Eda hn ben sizin gibi düşünmüyorum. Dizel işi bitti. 100 binde turbo değiştir, enjektör değiştir debriyaj değişitir gitti 5 bin lira. E mazot ile benzin arasında zaten bir fark yok. Arabayı alırkende fazladan 5bin lira civarı bir cost sözkonusu... Psikolojik faydaları dışında dizelin en ufak bir kazancı kalmadı.

TarikS
06-02-2008, 13:16
Bu lpg işi kafamı karıştırıyor benimde,kimisi yeni nesil sıralı sistem gayet sorunsuz kullanıyorum derken kimisi de memnun değil sökme peşinde.

Takılırmı yoksa takılmazmı:)


Sıralı sistemin performans açısından bir kaybı yok.. Motora da uygun yağ kullanıldığında bir zararı yok ama Onno Usta'nın dediğine göre LPG,motor ömründen motor tipi ve hacmine göre değişmekle birlikte %10-20 yiyormuş..

maxpower
06-02-2008, 13:20
....o halde 3.20 bmw kullanmayalım. 1.6 v-tec kullanalım, hem ne güzel ekonomik bi araç o. arabaya anlam veren motorudur bence. lpg'ye tamamen karşı değilim ama özellikle mercedes, bmw, audi gibi premium araçlara lpg çok abes kaçıyo. çünkü ekonomi düşünen insanlar bu tür araçlar kullanmaz....



bunları ve özellikle de en sondaki cümleyi neye dayanarak söylüyorsunuz?

merruse
06-02-2008, 14:15
O tez doğru olsa zaten 1.6 motorlu BMW üretilmesine gerek kalmazdı...

ALPER-VNS
06-02-2008, 14:49
walla bende de 318 war ama en ufak basmaya gelmio namussuz hemen ibre düşüyo aşağı.. LPG taktırmadım ama bunun 2 sebebi war 1.si LPG istasyonunda durup tüp doldurmaya utanıtrım 2.si de lpg de pahalı ya :D ama işim biter arabayla tamponlarımı falan takarım yapıcak bişeyim kalmaz LPG de taktırırım.. gece 2de falan ider doldururum depoyu tenha bi istasyonda..

eda her ay benzine en az 1000liram gidio tüp taksam 500 gitse kötü mü olur. dizel araba da sewmiyorum

Schumi
06-02-2008, 20:08
kötü olur alpercim. sen lpg taktırma eda hanım aylık 500 ytl finansman sağlar. yada sen bmw kullandığın için benzini düşünmediğini söylüyor kendisi. felan filan saçma şeyler yani. performans konusunda aman aman süper iddalı araçlar dışında bence takılmalı. alper misal sen şimdi herşeyden önce lpg taksaydın arttırdığın para ile arabayı bitirirdin. ;)

Low-Rider
06-02-2008, 20:13
Sıralı sistemin performans açısından bir kaybı yok.. Motora da uygun yağ kullanıldığında bir zararı yok ama Onno Usta'nın dediğine göre LPG,motor ömründen motor tipi ve hacmine göre değişmekle birlikte %10-20 yiyormuş..

Teşekkürler tarık.

ALPER-VNS
11-02-2008, 04:28
kötü olur alpercim. sen lpg taktırma eda hanım aylık 500 ytl finansman sağlar. yada sen bmw kullandığın için benzini düşünmediğini söylüyor kendisi. felan filan saçma şeyler yani. performans konusunda aman aman süper iddalı araçlar dışında bence takılmalı. alper misal sen şimdi herşeyden önce lpg taksaydın arttırdığın para ile arabayı bitirirdin. ;)

walla doğru söylüyosun :) benzine baya para gidio bu aralar

egeturbo
11-02-2008, 07:39
burda bir tanıdığım e46 sına taktırdı adam lpgciyle mahkemelik olacaklar neredeyse durmadan arıza durmadan arıza en sonunda dior yakacam arabayı alacam 3silindir suzuki alto dior kafa buluor resmen arac resmen bi garip oldu boşver lpg yi benzine devam

Schumi
11-02-2008, 18:57
burda bir tanıdığım e46 sına taktırdı adam lpgciyle mahkemelik olacaklar neredeyse durmadan arıza durmadan arıza en sonunda dior yakacam arabayı alacam 3silindir suzuki alto dior kafa buluor resmen arac resmen bi garip oldu boşver lpg yi benzine devam
vti turbo yapıp ağlayan da var vti turbo yapıp alelame kapak yapanda. iş doğru sistem doğru parça ve iyi işçilikten geçer. bunu en iyi senin bilmen gerekir.

BerKsk
11-02-2008, 19:16
bende e46 3.20 veya e39 5.20 almayı dusunuyorum ve aldıgım bu 2 aractan birine tüp taktırtıcam.en mantıklısı ve en ucuzu böle olcak gibi.

miniks
11-02-2008, 19:58
bende safrane 3.0 v6 var

85lt. deposu var.260ytl ye doluyo ve 500km yapıo.

ben lpg taktırdım arkadasımın getrdıgı bır marka Askın jeep ın servısı jeep controılde taktırdık. aracta 65ytl lık depo var. 65 ytl ye 280km gdııorum. gerısını szı dusunun. lpg baglandıktan snra ılk 5 ay bıraz servıs surelı gectı ama ınanın suan cok verımlı. :)

Schumi
11-02-2008, 20:23
minikler sizdeki tasarruf iyimişte, sizdetoplam kaç araba var :)

Serkan.S
12-02-2008, 01:51
bende safrane 3.0 v6 var

85lt. deposu var.260ytl ye doluyo ve 500km yapıo.

ben lpg taktırdım arkadasımın getrdıgı bır marka Askın jeep ın servısı jeep controılde taktırdık. aracta 65ytl lık depo var. 65 ytl ye 280km gdııorum. gerısını szı dusunun. lpg baglandıktan snra ılk 5 ay bıraz servıs surelı gectı ama ınanın suan cok verımlı. :)

harbı çok iyiymiş ya 1100 km gidiyosunuz bu hesapla 1 depoyla süper

miniks
12-02-2008, 07:40
ewet aynen ole valla hergun opna bınıorum. dızel c-max ım vardı babama verdım. rahat rahat dolasıyorum valla. ama yenı nesı araclarda bıraz uygulama zorlasıyo elektronık sıstem cok oldugu ıcın. ecu ıle mudahale zorlasıo. onları ıptal etmek ıcın aracın ılk 5 ay dedgım gıbı gıt gel surecı oluyor. arızalar cıktıkca halledıyolar. ınanın en sonunda aracınız guzel bır sekılde verılır. yanlız uygulamayı ısı ıyı bılen bırını yaptırmanız sart. mesela ben jeep controlde taktırdım. cunku hergun jeep lere takıolar. suv lara takıolar. dırekt olarak muhendısler calısıo. yapılan ısı goruosunuz.

Schumi
12-02-2008, 10:55
prince marka sanırım bu işte lider. piggyback gibi çalışıyor elektronik sistemi.

rsozkan
12-02-2008, 16:47
sıralı sıstem taktırıpda memnun olan arkadaslar var performans dan pek bıseyde gıtmıyor bence ıyı bır arastırma yaptıkdan sonra taktırıla bılır bence...

ahmetuygur
12-02-2008, 18:00
bence bmw ye binme daha iyi..