Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Fn2 Type-R Hakkında Birkaç soru...



shumi
16-02-2012, 08:26
Fn2 modifiyesi ile ilgili ince conta-fitre-egzoz-headers olarak verim alınabilecek önerdiğiniz markalar nelerdir arkadaşlar ?

örneğin ep3 te toda ince conta,kidd headers,gruppe M filtre,60 lık araboru ve gredyy son susturucu kullanıyorum ben

Anti
16-02-2012, 09:12
1-2 ay içinde tamamlamayı düşündüğüm setup şu şekilde:

- RRC emme manifoldu
- Hondata termal conta
- Orjinal gaz kelebeğine port polish (62mm'den 65mm'e)
(Alternatif olarak spoon, mugen 70 mm gaz kelebekleri var yalnız gereksiz masraf olarak baktığım için tercih etmedim)
- Injen Cold Air Intake (sol önden çekiyor, sis farlarını iptal ederek hava girişini arttırabilirsin)
- İskender usta yapımı Headers
- İskender yapımı 70 mm egzoz sistemi (çift susturucu, tek çıkış)
- Ve tüm bunların kalibrasyonu için Hondata Flashpro

Header & egzozda marka istiyorum dersen, fiyat problem değilse Toda getirmeye çalış.
Bildiğim kadarıyla CPL ve Kidd Racing headers'lar da gayet verimli.

Intake'de verim almak istiyorsan cold air olması şart.
Injen hem ses olarak hem gaz tepkisi iyileşmesi olarak çok iyi geldi.
HKS Racing Suction (mantar filtre) kullanan ve memnun olanlar da var.

Yürüyen veya frenler üzerinde bir mod. uygulamıyorum şu aşamada.

Enes-x
16-02-2012, 09:17
tabi ki en iyi serhat abi bilir bu işleride , benimde kulaktan dolma bi kaç bilgim var.

gruppe m ep3 teki gibi verimli değil fn2de..Egzozları ve headerı custom yaptırmak daha mantıklı fiyat performans açısından.

shumi
16-02-2012, 09:31
su çekmeyecek,özellikle kış kullanımı için gruppe m tarzı bir filtre varmı peki fn2 için ?

ep3 teki gruppem mükemmel birşey özellikle kış kullanımı için

Anti
16-02-2012, 09:46
Fn2'deki GruppeM de en pahalı (ve en verimli olduğu söylenen) intake sistemi.

Benim tanıdığım yalnızca bir arkadaş kullanıyor bunu TR'de. Yabancı forumlarda da belirtilen genel durum, uygun mapping ile GruppeM +10 hp Injen ise +5-6 veriyor şeklinde.

10 hp çok abartı ama sonuç olarak verimli olduğu söyleniyor.

Bu arada Injen hakkında korkmaya gerek yok, ben bu yıl Ankara'nın kör kışında hergün iş-ev-gezme üçgeninde çatır çatır kullandım arabayı.
Birikmiş havuz haline gelmiş suyun içine sokup gazlanmadığı takdirde hiç bir sıkıntı olacağını sanmıyorum.

shumi
16-02-2012, 10:21
bilgiler için çok tşk ederim,diğer kullanıcı arkadaşlarında fikirlerini almak isterim...

Almanci Tane-R
16-02-2012, 10:30
Fn2 modifiyesi ile ilgili ince conta-fitre-egzoz-headers olarak verim alınabilecek önerdiğiniz markalar nelerdir arkadaşlar ?

örneğin ep3 te toda ince conta,kidd headers,gruppe M filtre,60 lık araboru ve gredyy son susturucu kullanıyorum ben

coilover olarak hangi marka kullanıyorsunuz,yavsiye edebileceğiniz bir ürün varmıdır...


Fn2 kullanıcılarından yardım bekliyorum :)

yeni bir fn2 kokusu aldim sanki :)
hayirlisi olsun insallah

bende filtre olarak injen var. eksoz ve headersda toda tabii ki

GKS TypeR
16-02-2012, 10:50
FN2 için gruppe M iyi diyiyorsunuz ?
ben taktım araba sıkıştı yürümedi ayrıca çok kolay ısındı injen e geri döndüm injenle birlikte RRC iyice nefes aldı benim nazarımda şu an en iyi hava çeken filtre kiti injendir. arabanın nefes aldığını filtre sesinden de anlıyosun zaten.
ayrıca serhatın (BS typeR) arabasında dyno üzerinde iki filtre kitide denendi sonuç olarak İNJEN in gruppe M den daha iyi performans verdiğini gördük.

cenk
16-02-2012, 10:51
su çekmeyecek,özellikle kış kullanımı için gruppe m tarzı bir filtre varmı peki fn2 için ?

ep3 teki gruppem mükemmel birşey özellikle kış kullanımı için


bende; geçen kış o karda kışta ep3 'ümde cai aem V2 kullanım, karda-kışta, yağmurda,çamurda vs.. vs.. su birinkitisine girip gaza basmadığın sürece kesinlikle su çekmiyor.

shumi
16-02-2012, 10:58
valla bilgilenelim taner fn2 olur s2k olur,sağolasın:)

injen iyi gibi gözüküyor eğerki sonuçlar öyleyse :)

_muhaRRem
16-02-2012, 11:00
gruppeM İŞ yapmaz fn2 de , cai sistemi daha mantıklı ..

hızlandırmak isteniyorsa rutin işlemlerden ekstra olarak , 17 jant ve hafifletilmeye gidilmeli

shumi
16-02-2012, 11:45
peki ince conta olarak toda nasıldır fn2 de ? kullanılan başka bir marka varmıdır ?

_muhaRRem
17-02-2012, 20:54
peki ince conta olarak toda nasıldır fn2 de ? kullanılan başka bir marka varmıdır ?

fn2 diye sınıf ayırt etmeye gerek yok mekanik parçalarda , sonuçta motor k20 toda kaliteli bi markadır tavsiye ederim ben şahsen

Ahmet.S
17-02-2012, 21:06
Jantlar ve araba cok agir jantlar 11 kg nin ustunde sanirsam.

ates
17-02-2012, 21:26
fn2 diye sınıf ayırt etmeye gerek yok mekanik parçalarda , sonuçta motor k20 toda kaliteli bi markadır tavsiye ederim ben şahsen

muharrem abi bi sorum olucak k20z1 ile k20a2 arasındaki farklılıklar ne mesela conta bi fark yaratırmı z1 yada a2 olunca

ilkercom
17-02-2012, 22:42
Jantlar ve araba cok agir jantlar 11 kg nin ustunde sanirsam.

fk2 oem jantlar 17" ve 11 kilo geliyor.

Fn jantları da aynı şekildeyse temiz 13 kilo çıkar.

koy advanları araba direk uçar :D

shumi
04-03-2012, 22:58
fıltre olarak ınjen,buna karar verdık :)

1-2 sorum daha olacak :

aracın yumusak olmasını ıstıyorum.yay olarak ne onerırısınız hangı marka ve kaclık olması hem goruntu hem konfor bozmadan kullanabılınecek hangı markadır ?

kat ıptalı ve egzoz sıstemınde bıldıgım ve takıp ettıgım kadarıyla arıza ısıgı yanıyordu bu sorunu neyle cozerız sadece yanıltıcı ısımızı gorurmu ?

yag olarak 5-40 uygunmu,kullanılan yag oranı nedır ?



fn2 kullanıcıları ve bılgısı olan arkadaslar yardımlarınızı beklıyorum :)

Anti
05-03-2012, 08:56
Injen çok doğru bir karar olmuş ;)

Yay konusunda ise, deeperblack nickli cumhur arkadaşımız H&R 3.5 cm yay kullanıyor bildiğim kadarıyla ve bu yayların oem yaylara göre %15-20 oranında yumuşak olduğunu belirtmişti. Ben de yakın bir zamanda hr takmayı düşünüyorum.

Kat iptalinde arıza ışığı yanması olayını ben de bir çok forumda okudum fakat kullandığım İskender yapımı headers sayesinde bu sorunla karşılaşmadım.
Egzoz sisteminin fotoları işinize yararsa bilgisayara aktarıp buradan paylaşırım.

Yağ olarak da Castrol Edge 10-60 margarin kıvamında yağ kullanan çok var :) maksat devir çeviren arabada yağ eksilmesini azaltmak. Ama benim aracıma iki seferdir yetkili serviste Mobil 1 0-40 ince yağ koyuluyor ve sakin / agresif karışık kullanıma rağmen yağ eksiltme yaşamadım. Bundan sonra 5-40 kullanmayı düşünüyorum.

dragon07
05-03-2012, 09:04
ilk önce jantlardan başlamak lazım çok ağırlar selçuk abi :)))

krscan
05-03-2012, 09:10
Arkadaşımın FN2'de H&R 3.5'lik kullandık işin açığı biraz fazla yumuşak. Araç 100km üstü fazla yaylanıyor. İnme konusu çok iyi 3.5'a göre çok iyi indirdi ama yüksek sürate çıkınca yaylar fazla yumuşak kalıyor.

cnzdmr
05-03-2012, 09:14
fn2 im olsa yapacağım işlemler;

injen cai+gaz kelebeği port polish+ custom headers ve komple egzoz+toda ince conta+Hondata Flashpro+ 18 veya 17 hafif jant+ H&R 3.5 cm yay

Bu speclerle çok çok zevkli bi hale gelir araç...

Bir de unutmadan fren sistemine el atılırsa çok iyi olur en azından spor tip balata takılması çok iyi olur...

Anti
05-03-2012, 09:30
cnzdmr bu saydıklarına ek olarak bir de RRC emme manifoldu takacağım ki, yavaş yavaş zevk makinesi haline geliyor bir an önce tamamlamaya çalışıyorum setup'ı ;)

Serhat Y.
05-03-2012, 11:20
GruppeM icin ben getirdim kendi aracima taktim fakat bizim setup a uymadi, yoksa yurtdisi forumlardan arastirmistim tum testlerde GruppeM daha basariliydi, sadece filtre kullaniminda tabi, ben custom cai sistemi yaptirdim HKS mantar filtreli.
Vakit bulunca konuya diger tecrubelerimi paylasirim. Kolay gelsin,,

shumi
05-03-2012, 11:26
Injen çok doğru bir karar olmuş ;)

Yay konusunda ise, deeperblack nickli cumhur arkadaşımız H&R 3.5 cm yay kullanıyor bildiğim kadarıyla ve bu yayların oem yaylara göre %15-20 oranında yumuşak olduğunu belirtmişti. Ben de yakın bir zamanda hr takmayı düşünüyorum.

Kat iptalinde arıza ışığı yanması olayını ben de bir çok forumda okudum fakat kullandığım İskender yapımı headers sayesinde bu sorunla karşılaşmadım.
Egzoz sisteminin fotoları işinize yararsa bilgisayara aktarıp buradan paylaşırım.

Yağ olarak da Castrol Edge 10-60 margarin kıvamında yağ kullanan çok var :) maksat devir çeviren arabada yağ eksilmesini azaltmak. Ama benim aracıma iki seferdir yetkili serviste Mobil 1 0-40 ince yağ koyuluyor ve sakin / agresif karışık kullanıma rağmen yağ eksiltme yaşamadım. Bundan sonra 5-40 kullanmayı düşünüyorum.

ep3 te 5 40 kullanıyordum bende aynı yağa devam o zaman ,h&r bir ara vti de kullanmıştım yumuşaktı genel olarak iyi bir yaydı fn2 dede kullanılabilir...



yay ve injen cai yeterli gibi stock a yakın bineriz işte :) çok tşk ederim genel bilgiler için,sağolun :)


ilk önce jantlardan başlamak lazım çok ağırlar selçuk abi :)))

efecim gazlama derdim olmayacak bu arabayla öyle bir filtre sesi versin biraz basık olsun kafi kardeşim :)

shumi
05-03-2012, 11:27
GruppeM icin ben getirdim kendi aracima taktim fakat bizim setup a uymadi, yoksa yurtdisi forumlardan arastirmistim tum testlerde GruppeM daha basariliydi, sadece filtre kullaniminda tabi, ben custom cai sistemi yaptirdim HKS mantar filtreli.
Vakit bulunca konuya diger tecrubelerimi paylasirim. Kolay gelsin,,

sizler bayağıdır biniyorsunuz işin erbabı olmuşsunuzdur ara sıra yardım istiyeceğim,tşk ederim bilgiler için :)

deeperblack
05-03-2012, 11:31
İlle de Grup M isteniyorsa bence FD2 için yapılanı FN2 ye uydurmak en güzel iolur. Ama bir filtre kitine o para verilirmi diye düşünmek lazım...http://www.cplracing.co.uk/htmlarea/uploaded/FD2%207%20wm.jpg

shumi
05-03-2012, 11:35
gruppe m iyi olabilir ama sanırım injen işimizi görecek gibi sonuçta bu ara tam fiyatları neler gruppe m ve injen in ?

Anti
05-03-2012, 12:48
gruppe m aşağı yukarı 1200-1500, injen de 750-1000 tl aralığında

nakayama
05-03-2012, 12:54
Abi biz bir arkadaşın aracına replika injen taktık gayet iyi bence 800 tl orjinal injene verecegine 400 tlye replika alıp + 100 tlye hks mantar takıp 500 tlye maal edebilirsin :)

JDM VTİ
05-03-2012, 12:57
hks mantar replikaları ankarada 60tl 100e de gertek yok :D

Gunes G.
05-03-2012, 12:57
1000$ gibi bir para filtre sistemine harcanabiliyorsa, custom bir filtre sistemi yapmak, hazir kitlere gore cok daha basarili sonuclar verecektir.

Erol
05-03-2012, 13:05
sen yabancı deilsin moruk sana ayarlarız bir filtre :D

shumi
05-03-2012, 13:19
sen yabancı deilsin moruk sana ayarlarız bir filtre :D


ooww araba hedayesi hee :D:D hadi bakalım belkliyorum söz len seni geçmicem :p

CESUR
05-03-2012, 13:37
bakalım bende satmazssam advan jant almayı dusunuyorum hafıfletmek ıcın ınce conta manıfold gazkelebegı kalıo gerıye ıns tamamlıcaz satmazssam:D

deeperblack
05-03-2012, 13:43
RRC almayı düşüneneler konsorsiyumu kuralım. Toplu getirtelim. :)

CESUR
05-03-2012, 13:45
RRC almayı düşüneneler konsorsiyumu kuralım. Toplu getirtelim. :)

aslında olabılır bırazda ucuza alabılırız:icon_tup:

Anti
05-03-2012, 14:06
RRC ve Hondata termal conta evde kolinin içinde kız gibi yatıyorlar :) satsam mı ne :D

Ahmet.S
05-03-2012, 15:18
Eibach 15mm yay var kullanan varmi acaba
Hr yay sanki aracin arkasini fazla dusuruyo gibi geldi arkasi dusuk goruntu hic hos durmuyo bence.
Eibach ta kamber vermesi icin 2 adet vida var isimleri tam ne diye geciyo bilmiyorum burda kendimiz onler icin oraya vida uydurabilirmiyiz ust kovana takiliyo az bisey kamber veriliyo.

CESUR
05-03-2012, 16:18
RRC ve Hondata termal conta evde kolinin içinde kız gibi yatıyorlar :) satsam mı ne :D

Kac paraya aldin contayla rrc yi? Bi sakincasi yoksa yazarsan sevinirim

Anti
05-03-2012, 21:19
rrc ve contaya ek olarak bir de aem wideband de aldim amerikada bir arkadasim gonderdi, 1700 tl civarina geldi tamami. fedex ile geldi şansa takilmadi gumrukte :)

shumi
07-03-2012, 13:48
lastik olarak ne önerisiniz peki arkadaşlar ? yeni konu açmadan buradan devam olsun :)

deeperblack
07-03-2012, 13:51
RRC ve Hondata termal conta evde kolinin içinde kız gibi yatıyorlar :) satsam mı ne :D

Takaslık JANT var :) Üstünüde tamamlarız :P

ilkercom
07-03-2012, 14:14
lastik olarak ne önerisiniz peki arkadaşlar ? yeni konu açmadan buradan devam olsun :)

Nokian ZG2.

Bende biraz değişik versiyonu var. soğukta inanılmaz tutunuyor.

Ahmet.S
07-03-2012, 16:11
lastik olarak ne önerisiniz peki arkadaşlar ? yeni konu açmadan buradan devam olsun :)

Abi kapmışın cıncık typerı maşallah tekrardan hem fiyat hem performans açısından conti sport contact 3 öneririm yabancı forumlaradada kullananlar çok memnun ben fn2 de test etmedim daha bu ayın sonunda kullanıcam inşallah.

Anti
07-03-2012, 16:21
lastik olarak ne önerisiniz peki arkadaşlar ? yeni konu açmadan buradan devam olsun :)

Yeni lastik almadan önce 1-2 hafta detaylı araştırdım ve sonucunda Michelin Pilot Sport 3 aldım çok da memnunum.
Arabayla gelen Bridgestone RE050A'nın aşırı sertliğinden sonra ilaç gibi geldi bunun konforu (yumuşak değil tabi ama normal sertlikte).
Kuru ve ıslak zeminde de rakiplerine göre daha fazla yol tutuş puanı almış zaten.
Lastik sesi çok makul seviyede hiç rahatsız etmiyor.
Her Michelin gibi uzun ömre sahip (40-50 bin km. deniyor, perf. lastiği için şaka gibi)
Bir Michelin klasiği olarak Green X vb energy saving, az yakış çok yakış vs özellikleri de mevcut :)

Kar lastiği olarak da Syron Everest 1 kullanıyorum 225/40/18.
Türk malı Almanya'da üretiliyor sanırım pek bilindik bişey değil ama inanılmaz memnunum. Bu sene Ankara'nın kışını biliyorsunuz, bu şartlarda bile hergün kullandım bir kere kayma vs. yapmadı.

Umarım bilgiler işinize yarar.

Ahmet.S
07-03-2012, 16:24
michelinde kampanya vardı sanırım bi ara ozaman aldıysan iyi fiyata almışsındır tanesi 350 li gibi bişeylerdi.

Anti
07-03-2012, 16:26
michelinde kampanya vardı sanırım bi ara ozaman aldıysan iyi fiyata almışsındır tanesi 350 li gibi bişeylerdi.

Aldığımda tanesi 400 küsürdü ama tanıdık bayiden aldım 340'a :rolleyes:

Ahmet.S
07-03-2012, 16:30
Aldığımda tanesi 400 küsürdü ama tanıdık bayiden aldım 340'a :rolleyes:

tamam işte kampanyadan faydalanmışsın michelinci arkadaş aramıştı beni kampanya var diye.

shumi
07-03-2012, 18:44
güzelmiş fiyat valla :)

Ahmet.S
07-03-2012, 19:49
güzelmiş fiyat valla :)

Sen orjinalinden al abi tanesi 570 tl cik

shumi
07-03-2012, 20:44
haha yok orj olmasın daha ıdare eder tahmını bı 10 bını var daha :)

shumi
22-03-2012, 09:25
fn2 için uygun olan injen fitre kiti bumudur arkadaşlar ? günaydan isteyeceğim


INJEN CAI COLD AIR INTAKE 06+ HONDA CIVIC SI K20 K20Z3 | eBay (http://www.ebay.com/itm/INJEN-CAI-COLD-AIR-INTAKE-06-HONDA-CIVIC-SI-K20-K20Z3-/230539315686?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Model%3ACivic%7CYear%3A2008%7CMake%3AHonda&hash=item35ad36c9e6&vxp=mtr#ht_1532wt_821)

Anti
22-03-2012, 10:01
k20z3 ile k20z4 yapılarının farklı olmaması lazım, benim kit şekil olarak bunun aynısı.

deeperblack
22-03-2012, 10:07
normalde bu kit si icin ama Fn2 ye uyuyor. Sadece davlumbazin orasi biraz sisiyor.

shumi
22-03-2012, 10:08
netleştireyim,yanlış gelmesin sonra uğraşmayayım diye sorguluyorum bilgisi olan arkadaşlar yardım lütfen...


normalde bu kit si icin ama Fn2 ye uyuyor. Sadece davlumbazin orasi biraz sisiyor.

direk fn2 için olanı varmı peki ?

Anti
22-03-2012, 10:25
selçuk abi davlumbazdaki kasma sıkıntı yaratacak bir durum değil, yine de mertcan benim davlumbazı çok küçük boyutta kesti şimdi hiç kasma yapmıyor.

kestirmek istemezsen de biraz uğraşarak aradan geçirilir ama yine de montaj için ön takımın inmesi gerekecek.

shumi
22-03-2012, 10:30
halledicez artık bir şekilde,tşk edrim kardeşim genel bilgiler için :)

Ahmet.S
03-04-2012, 15:30
FN2 yay konusunda yardımcı olabilcek varsa sevinirim.

Yurdışı birkaç forumda Eibach Progressive 15mm diye geçen yay var kullananlar memnun düşüklüğü istediğim gibi çok bişi alçalıyo bu yayın part numarasını bulamadım internette.

ebayde bu yay var tr dede Eibach Prokit 25mm 1.4,1.8 Fk 2.0 fn için part numurası E10-40-011-01-22

Acaba bu iki yay aynımıdır yardımcı olabilecek varsa sevinirim yada fn2 de eibach prokit kullanıp tecrube etmiş arkadaş varsa araçta duruş resmi filan çok iyi olur yay takmak istemiyodum ama olmucak sanırsam takmadan.

B.Aktepe
03-04-2012, 15:45
Civic(FK, FN)
Pro-Kit
1.4(FK1), 1.8(FK2)(FN1), 2.0TypeR(FN2) 09.05 - 980 835 E10-40-011-01-22 ,

2.2CTDi(FK3)(FN3) 09.05 - 1085 835 E10-40-011-02-22 ,


kırmızı ile işaretledikleri yay sertlikleri.
bold yazanlar parça kodları.

B.Aktepe
03-04-2012, 15:47
yani buradan 2. yayın önleri daha az düşürdüğünü anlayabiliriz. arkalar aynı düşüyor hepsinde. dizel modelinin motoru ağır diye böyle yapmışlar anlaşılan.

Ahmet.S
03-04-2012, 15:47
Civic(FK, FN)
Pro-Kit
1.4(FK1), 1.8(FK2)(FN1), 2.0TypeR(FN2) 09.05 - 980 835 E10-40-011-01-22 ,

2.2CTDi(FK3)(FN3) 09.05 - 1085 835 E10-40-011-02-22 ,


kırmızı ile işaretledikleri yay sertlikleri.
bold yazanlar parça kodları.

Teşekkürler 980 835 olandan var trde acaba çokmu yumuşak gelirki gerçi başkada altanatifi yok.

Anlamadığım tdi nort uyduruyomu eibach progrossive diye bişeyi bulamadım part number filan ayar oldum pro kit alıp satmışlar herhalde.

edit: kesin sert olan yaydan satıyolar prograssive diye sert olduğu için 15mm lik diye söylüyolar .

eyuparsln
12-02-2014, 13:39
fn2 typeR a ep3 headers uyumsağlarmı?
netteki resimlerden sadece en uç kısmı farkli gibi duruyor
ama emin olamadım
daha önce tecrübrsi olan birisi yardımcı olabilirmi?

eyuparsln
12-02-2014, 17:33
fn2 typeR a ep3 headers uyumsağlarmı?
netteki resimlerden sadece en uç kısmı farkli gibi duruyor
ama emin olamadım
daha önce tecrübrsi olan birisi yardımcı olabilirmi?

güncell yokmu yardımcı olabilecek bir arkadaş

Ahmet.S
12-02-2014, 17:48
Uymaz ep3 headersı k20z1 headersları uyabilir ama oda direk uymuyor tegiwa nın headersı gayet başarılı bence başka almayın.

Edit:Cold air intake olarak amerikadaki si larınki uyoyor k20z1 olarak sadece filtresini mantar takmanız gerekiyo.
Uygun fiyatlı intake fn2 için
http://m.ebay.com/itm/331126406242?nav=SEARCH