Orijinalini görmek için tıklayınız : E46 316İ Turbo
ilkay325i
13-05-2012, 15:23
Arkadaşlar Merak Ettiğim Bir Konu Var Bmw E46 316İ Ye Turbo Takılırsa Eğlenceli Olurmu Yada Pişman Olunurmu ?
3 bar basarsan muhtemelen zevkli olacaktır. ama amaç turbolamaksa neden 6 silindir düşünmüyorsun ciddi anlamda çok masraf edersin sıkı yürümesi için. e30 316iden çok bi farkı varmış gibi e46 deyince bi hoooww tepkileri gelecek. ama o kiloda o güçte bir arabaya cüzdanını hediye etme. m tech yapıp sislerini yakıp tin tin gezmen daha hoş olur. yada bi egsoz filtre falan düşün.
Trance-R
13-05-2012, 18:02
standart olarak belki 0.5-0.6 yürütürsün ama illede proje yapıp BMW turbolayacağım diyorsan , e36 320i alıp güzelce manifold beyin egzost gibi motora girmeden standart halde turbolaman daha mantıklı ...
hiç değilse 200+ güce ulaşır torku cebine koyarsın yürütürsün ... hatta yapılmış örnekleri var ve 320i turboya daha müsait ; fiyat / performans bakımından ....
jdm works'ün hazırladığı araçlara bak derim ;)
kickbuttowski
13-05-2012, 19:43
para varsa f20c swap! .. genis dusunmek lazim :D
Mikrop_Ali
13-05-2012, 21:46
geçenlerde yenı kasa 116 turbo denkgeldi baya guzel yuruyo.. guzel olabılırr
ilkay325i
14-05-2012, 18:57
Compact Almak İstiyorum Zevkli Bişey Olsun Turbo Takmak Hedefim Açıkcası Ama Pişman Olmakta İstemiyorum En Azından 1.2 sene binerim
çok param var ve hiç uğraşcak bir işim yok diyosanız maceraya başlayabilirsiniz
wrcsinan
14-05-2012, 22:11
Tek kapi e46 3.16 superchargerli gordum. yanlis olmasin 170 hp falandi. Bana asiri mantikli gelmisti. Hem yakit hem vergi olarak oldukca karli oluyorsun. ancak soyledigim arac safilikti uzun bi donem satilmadi. Bunu goze alabilirsen olur gundelik kullanim icin fiyatlari uygun olan 3.16 alip 3.25 performansi yakalabilirsin. Hem yakittan hem vergiden karin olur
Tek kapi e46 3.16 superchargerli gordum. yanlis olmasin 170 hp falandi. Bana asiri mantikli gelmisti. Hem yakit hem vergi olarak oldukca karli oluyorsun. ancak soyledigim arac safilikti uzun bi donem satilmadi. Bunu goze alabilirsen olur gundelik kullanim icin fiyatlari uygun olan 3.16 alip 3.25 performansi yakalabilirsin. Hem yakittan hem vergiden karin olur
3.25 var hazırdA ?
wrcsinan
14-05-2012, 23:34
3.25 var hazırdA ?
40.000 den asagi 3.25 yok. 3.16 yi 25-30 arasi buluyon
wrcsinan
14-05-2012, 23:35
Aslinda hemen hemen ayni paraya mal olur
2jz koymak dağa mantıklı bence bana kalsa e46 normal binerim ama d1 e92 kasayla 2jz le yürüyen var mükenmek bence vertice desingin aracı
block içi stock kalıcak değil mi ? 2.el temizinden malzemeleri bulursan yap gitsin. çıtır boost her zaman iyidir 0.5-0.6 bar'da. büyük ihtimal hedefin daily car'dır. Bence farklı olur güzel olur.
40.000 den asagi 3.25 yok. 3.16 yi 25-30 arasi buluyon
yazdıklarından belli oluyorki daha evvel hiç araç turbolamamışsın. 316i alacaksın 15 milyar harcayacaksın ve standart 325i kadar anca yürüyecek. 325i zaten piyasada olan bir araç. bulunmaz bişey değil. ve aracın orijialken her yerini mıncıklayıp yüzlerce custom parça uygulamaya/uydurmaya çalışacaksın. bi süre işler yolunda gidecek sonra araç ya kırılacak yada son sahibi olarak kalacaksın. ve en kötüsü stock bir 325i gelip yanından geçecek.
diğer yorum yapan arkadaşların dediği gibi yok 2jz koy yok f20c swapla bunlar öyle basit işler değil. adam fikir danışmak için bişeyler sormuş yanlış yönlendirmekde hiç hoş değil. bmw motoruyla haşır neşir olmuş bissürü insan olduğu gibi bu forumda olmamışta bissürü insan var. sen ciddi düşünüyorsan ilgililerle birebir irtibata geç fikir alışverişi yap. sonuçta 1-2 sene binerim diyosun. yok henüz ciddi değilim diyorsanda zaten sıkıntı yok araştırma sürecinde aklına hangisi yatarsa onu yap.
wrcsinan
15-05-2012, 10:22
yazdıklarından belli oluyorki daha evvel hiç araç turbolamamışsın. 316i alacaksın 15 milyar harcayacaksın ve standart 325i kadar anca yürüyecek. 325i zaten piyasada olan bir araç. bulunmaz bişey değil. ve aracın orijialken her yerini mıncıklayıp yüzlerce custom parça uygulamaya/uydurmaya çalışacaksın. bi süre işler yolunda gidecek sonra araç ya kırılacak yada son sahibi olarak kalacaksın. ve en kötüsü stock bir 325i gelip yanından geçecek.
diğer yorum yapan arkadaşların dediği gibi yok 2jz koy yok f20c swapla bunlar öyle basit işler değil. adam fikir danışmak için bişeyler sormuş yanlış yönlendirmekde hiç hoş değil. bmw motoruyla haşır neşir olmuş bissürü insan olduğu gibi bu forumda olmamışta bissürü insan var. sen ciddi düşünüyorsan ilgililerle birebir irtibata geç fikir alışverişi yap. sonuçta 1-2 sene binerim diyosun. yok henüz ciddi değilim diyorsanda zaten sıkıntı yok araştırma sürecinde aklına hangisi yatarsa onu yap.
Evet daha onceden hic bi arac turbolamadim. Ancak boyle bilmislik taslayip insanlari kirmak yerine yapmamak daha iyidir herhalde.
Arkadasi yanlis yonlendirmekten bahsediyorsun. Ben arkadasa git bi 316 al turbo tak demedim. Bunu kendi tasarlamis sormus ve bunu sorarken tam aciklamamis ama yarislarda kullanmak icin degildir gunluk hayatta bi c180 k edasinda yeri geldigi zaman keyif veren bi arac elde etmek istemis herhalde. Bende soylemis oldugu tarza uygun bi arac gordugumu ve bu tarz bi arac yaparsan yakit ve vergi olarak kara gececigi soyledim. Vergi olarak 3.16 nin vergisi 300 iken 3.25 in 1300 lira. 1000 lira kardasin. Yakit olarak 3.16 8-9 litre 3.25 te 12-13 litre 100 kmde 3 litre oynar. Buda yilda 20.000 km yapan biri icin 600 litre kar demek burda yaklasik 2.500 tl kar geliyor. Bu degerle turbo takinca biraz dusecek tabi kasko yaptirsan tahminimce 1000 lira civari kara gecersin. Yani arkasin tasarlamis oldugu arac bize yilda 5000 civari kara geciriyor.
Bu arada dedigin dogru arac turbolamak kolay is degil. Ancak asiri yukleme yapip yuksek hplere cikmadigin surece uzun sure sikintisiz kullanabilecegin turkiyede bu isi yapacak yerler var diye dusunuyorum. Ama Sadece dusunuyorum daha evve hic arac turbolamadim sonucta
316i ye nos takılır, boşverin turboyu.
2jz koymak için swap kiti var zaten e46 kasa için kolay deyil derken paran varsa kolay normalbi 3.16 ya turbo takmak mantıksız zaten bmw motoru ne yapacağı beli deyil normal gezerken bile burdan bi sonuca varmasın bence hekes değişik şeyler şöyler yerinde araştırmak dağa mantıklı
turbo takılır cok da guzel olur yeterkı paradan bahsedılsın :) en ufak ayrıntıyı bıle atlamayıp sorunsuz motor ıcın iş şansa bırakılmazsa hıc bı sorun yasanmaz..tabıı bu da parayla orantılı seyler..
Evet daha onceden hic bi arac turbolamadim. Ancak boyle bilmislik taslayip insanlari kirmak yerine yapmamak daha iyidir herhalde.
Arkadasi yanlis yonlendirmekten bahsediyorsun. Ben arkadasa git bi 316 al turbo tak demedim. Bunu kendi tasarlamis sormus ve bunu sorarken tam aciklamamis ama yarislarda kullanmak icin degildir gunluk hayatta bi c180 k edasinda yeri geldigi zaman keyif veren bi arac elde etmek istemis herhalde. Bende soylemis oldugu tarza uygun bi arac gordugumu ve bu tarz bi arac yaparsan yakit ve vergi olarak kara gececigi soyledim. Vergi olarak 3.16 nin vergisi 300 iken 3.25 in 1300 lira. 1000 lira kardasin. Yakit olarak 3.16 8-9 litre 3.25 te 12-13 litre 100 kmde 3 litre oynar. Buda yilda 20.000 km yapan biri icin 600 litre kar demek burda yaklasik 2.500 tl kar geliyor. Bu degerle turbo takinca biraz dusecek tabi kasko yaptirsan tahminimce 1000 lira civari kara gecersin. Yani arkasin tasarlamis oldugu arac bize yilda 5000 civari kara geciriyor.
Bu arada dedigin dogru arac turbolamak kolay is degil. Ancak asiri yukleme yapip yuksek hplere cikmadigin surece uzun sure sikintisiz kullanabilecegin turkiyede bu isi yapacak yerler var diye dusunuyorum. Ama Sadece dusunuyorum daha evve hic arac turbolamadim sonucta
Öncelikle bir şeye açıklık getireyim; bilmişlik taslamak, küçük görmek gibi bir durum yok, ben sadece öngörümü yazdım. Hayatımda daha önce görmediğim, aynı amaç için aynı forumda bir arada olduğumuz bir insanı kırmak içinde hiç bir mantıklı sebebim olamaz :) Yinede darıldıysanız kusura bakmayın.
Turbo konusuna gelirsek asıl sıkıntı şudur ; bu tip işlere, Stock olsaydım ne kadar yakacaktım, turbo iken ne kadar yakıyorum, 325i alsaydım ne vergi verecektim şimdi ne veriyorum, yılda yakıttan ne kadar tasarruf ediyorum gözüyle bakarsanız, bırakın kursağınızda kalmayı, hevesiniz kursağınıza bile gelmez. Bu zevk işidir, Bmw gibi bir markaya binmek günümüz Türkiyesin'de malesef sıkıntı. Ha derseniz ki benim için sıkıntı değil benim çok param var sırf merakımdan 316i alıp turbolayacağım, tatmin olmayacağınız için üzülürüm, ama şuraya da bir 316i turboluyoruz bir yardım eder misiniz derlerse elimden geldiği kadar diğer üyeler gibi en ön sırada bende yardımcı olmaya çalışırım. Tabi tüm speclerle sıkı bir yarış aracı hazırlar ciddi basınçlar basarsanız tatminde olursunuz ama tatmin olduğunuz kadarda cebiniz yanar. Dediğim gibi burada asıl amacımız arkadaşı daha doğruya yönlendirmekse aklın yoluna uyup ya tatmin ettiği kadar 316i'ye binmektir yada ciddi hedefler koyup 6 silindir bir araç yapmaktır. Herkesin doğrusu farklıdır. Bunlar şahsi görüşlerim..
Hayırlı akşamlar.
osman 1.8t
16-05-2012, 00:04
güzelim 3.20 cabriomu sattım bu konuları daha önce incelemiş olsaydım kız gibi arabamı vermez turbolardım tek derdim gitmiyordu sorunu belliymiş turbolanmak istiyormuş :) 3.20 mi turboda güzel olur 3.28 mi güzel olur maliyeti aşağı yukarı ne olur bir bilgi verirseniz bende cuprayı satım tekrar bmw ye dönebilirim sonuçta arka çeker zevki başka
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.