Orijinalini görmek için tıklayınız : mk3 golf gti ..
2.0 16v 150 lik golf gti mk3 e neler yapabilirim.. nerden başlayayım.. golf 4 gtı alıp turbo büyütüp intercool yapıp chip yapmayı önermeyin :D atmo olarak neler olur.. derdim onu bunu delmek değil daha güzel nasıl gider teşekkürler. şimdiden..
tdipower
28-11-2012, 22:09
piston, egzantrik, kısa ve beyin ile çok keyifli oluyor.
yalnız şunu bil stock olarak hiç yürümez üstünde bir şanzıman var 3.vites uzaya kadar gidersin :D
şafak, ukku konuy görünce baya bi detaylı yazarlar :)
piston, egzantrik, kısa ve beyin ile çok keyifli oluyor.
yalnız şunu bil stock olarak hiç yürümez üstünde bir şanzıman var 3.vites uzaya kadar gidersin :D
aynen haliçten altunizadeye geldim :D
ilk iş şanzıman , sonrası piston egzantrik güzel bir beyinle mermi :)
ilk iş şanzıman , sonrası piston egzantrik güzel bir beyinle mermi :)
kısa şanzıman araştırdım nette ama bulamadın oranı nedir birde hangi aracınki kullanılcak.. ?
Eksantrik takıp dolu dolu devir dönemedikten sonra kısa şanzıman pek bir işe yaramıyor malesef. O çok ilerdeki iş
Kesinlikle açık filtre takmayın.
K&N kutu içi filtre ve bir miktar kutu modifiyesi ile hava filtresinden alınabilecek maksimum randımanı alırsınız. Kutuya yapılacak müdahale ile ilgili irtibat: Safak (http://www.techturkey.com/forum/members/1177-safak.html) :)
Supersprint ya da daha ucuza kaliteli supersprint replikası (raceland vs.) headerslar var. Golf mk2-mk3 16v headersı aynıdır zaten, ebaydan bakılabilir.
Headerstan sonrasına mutlaka orta susturuculu ve çok açık olmayan bir son susturucu ile (Hatta biz konfordan ödün vermeyip oem son tercih ediyoruz) 60mm egzoz gayet güzel oluyor.
Son olarak PPR Engineering işli gaz kelebeği ve güzel bir çip ile (İsteyen varsa yardımcı olabilirim) 170 hp lere ulaşıyorsunuz, orijinalden hem alt devir, hem üst devir hem de tüketim anlamında belirgin bi şekilde daha iyi oluyor, ibiza cupra2 kasasında herhangi bi hafifleme olmadan (1080 kg) bolt on vteclerle yürüyüp, genelini geçebiliyorsunuz. Golf'ün biraz daha ağır olmasından dolayı bir adım geride kalması normaldir.
268/268 Schrickler ile orijinal beyin tune edilerek kullanılabiliyor. Avrupada bol bol örneği mevcut. Ancak ne yazık ki Türkiye'de eksantrik takılmış ABF örneği pek yok. Birkaç deneme var, hakkıyla gidenine pek rastlamadım. O yüzdendir, timing konusunda sıkıntı yaşanması muhtemel.
Eksantriğe kadar olan setup son derece mantıklı, sorunsuz ve garanti çözümdür :) Birkaç farklı arabada deneyip hep güler yüzlü ve arabasını artık çok daha fazla seven sürücüler elde ettik. Macera aramaya gerek yok derim :)
Dipnot: taytay'ın cupra2'si tam olarak bahsettiğimiz setup, gidişi ile ilgili ondan da referans alınabilir.
Buyursunlar bu da devir dönmeyip kısa son dişli takmış ABF.
nRvEOG_9XvY
seat ibiza cupra 2.0 16v - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=nRvEOG_9XvY)
Bu iyi gidiyorsa, bizim Felix'in atlayış yaptığı noktaya ulaşmamız yakındır :D
LQVdeOWZAUg&feature=g-upl
İkiside kendi araçlarımız... farkı görmek açısından yeterlidir umarım.
Utku güzel yazmış...
Burada ABF'nin karakteristik özelliklerini... karakteristik negatif ve pozitif yönlerini satırlarca yazmamda mümkün.
Öncelikle bunların bilinmesi gerekiyor...
Piston, kapak, egzantrik, itb ve standalone beyin... vs ztn bütün dünyada atmosferik makinaların fix menüsüdür. Bunların doğru parçalar seçilerek yapıldığında elde edilecek ürünün iyi olacağını yazmak çok zor değil. Hızlı gitmek bütçe ile doğru orantılı... Ne istediğinizi bilmeniz de önemli. Finanse edebildiğiniz sürece tek silindirli motorla bile uğraşılarak büyük ilerlemeler kaydedilir. İyi bir motorun iyi bir ustanın elerinde iyi malzemeler ile baştan toplanması tamamen bütçe konusuna bakar. ABF demeyelim, VW 16v leri ile elde edebileceğiniz şeyler sizin hayal gücünüz ile kısıtlıdır. Bunları gerçekleştirmek ise maddi gücünüz ile. 3 sene üst üste dünya F2 şampiyonu olan ibiza F2 260 HP üzerindedir. Seat motorsport'un kendi geliştirdiği Cordoba WRC de kullanılan 2.0 16v Turbo makinada 16v dir döneminin WRC standrtlarında kısıtlanmıştır. Bir dönemler pistlerde gördüğünüz gri Audi A4 STW'ler atmosferik ve 300HP üzeridedir, temeli 16v makinadır. Misal bu makinadan yapmak istiyorum derseniz... Başlangıç için sadece motor bloğunuz işinize yarar. Sizinki gibi birşey derseniz çok daha düşük olur.
Şanızman konusunda şunu söyleyebilirim: Abartılacak bir durum yok. 3. vites tam dönmek isterseniz 2 sonunda vitesi attığınızda 100km ile 150-155km/s arası kullanırsınız. 2.0 16v 180Nm bir otomobil 3. viteste 100 den 150-155e bahsettiğiniz gibi muazzam uzun sürelerde çıkıyorsa benim diyebileceğim hiçbirşey yok, araçta sıkıntı olabilir.
PPR, yani ailemizin polishcisi Kaan :D araçlarımın nasıl gittiğini, nasıl kalktığını da bilir, bişileri denememiden değil kendi gözlemlemiştir. VM Cupra2 için de geçerli TS Cupra2 için de geçerli.
Belli başlı püf noktaları Utku ile birlikte kafa patlatıp aylarca birşeyler okuyup araştırıp çözdüğümüze inanıyorum... ve hala da devam ediyor hergün yeni birşeyler öğreniyruz, çünkü VW 16v motorları çok geniş bir aile... Sonuçlardan memnunuz. VM'nin yeni sahibi Tayfun da bizimle paylaşıyor deneyim ve tecrübelerini. Kendisi de anlatabilir.
Tavsiye etmiyorum bende vardı ve aşırı temizdi.Palio sporting den yavaş.Ama yapılırsa tepkisi ne olur verimi nasıldır bilmiyorum ben standart şekil 8 ay kadar binmiştim.
Şafak'ın eklediği video çok belirgin olmasa da, bahsettiğim basit uygulamalar ile ne kadar fark olabileceği konusunda fikir veriyor.
Boy hesabı merak eden varsa, standart ABF ile bizim tabirimizle stage 1 ABF arasında 70-180 arasında net 10 boy var :)
Tavsiye etmiyorum bende vardı ve aşırı temizdi.Palio sporting den yavaş.Ama yapılırsa tepkisi ne olur verimi nasıldır bilmiyorum ben standart şekil 8 ay kadar binmiştim.
taytay'ın cupra2'sinin çeşit çeşit VTI'lar ile videoları var, sizin palio sporting epey ciğerliymiş :)
taytay'ın cupra2'sinin çeşit çeşit VTI'lar ile videoları var, sizin palio sporting epey ciğerliymiş :)
Benimde vti ile videom vardı vti sahibi abimiz kaldırmış.200 e kadar 3 boy arkasında kalıyordum. Belkide bendeki golf 3 gti gitmiyordu.yanlız gitmiyor derken belirttim zaten araç stock du ve ibiza dan da ağır zaten.ama varsa stock golf3 gti denerim hatta çok isterim. ve evet sporting im epey bi ciğerli:)
alperkirman
29-11-2012, 07:14
maceraya gir turbo yap :)
Bu konudan anladigim kadariyla ben mk2 mi satmim dursun kenarda :D
SekoLive
29-11-2012, 08:57
Svtec, aslında en güzel modifiye mk3'ü satıp bi cupra2 almak :) bak taytay'a :)
anladığım kadarıyla stockta yürümeyen bir araçla karşı karşıya kaldım belki benim 206 gibi ciğerli çıkar :D diye umut edeyim bari.. :) bir kaç yerde daha açık filtre nin pek işe yaramadığını yazıyordu zaten. öncelikli işimiz güzel bir filtre kutusu yapmak olacak gibi... headers baktım uygun fiyata bulunur heralde 60 lık boru ve da kolay iş katı iptal edicez spor bir susuturucu son susuturucu hks var elimde kullansam fark etmez herlade chip için bunları yaptıktan sonra ukku ya ulaşıcaz :) şimdilik harita bu heralde..
Svtec, aslında en güzel modifiye mk3'ü satıp bi cupra2 almak :) bak taytay'a :)
yaw benim de mk3 almak kafamda yoktu aslında daha almadım :) benim bir araba var onla illa takas edlim diyen biri var bende araca baktım kullandım begendim yani bütçemi kasmadan alıcam bugun devirleri vercez gibi bir durum var eğer alma yapma denirse kendimi tutar arkadaştan özürdiler almam ama golflerde çok tatlı yaw :)
SekoLive
29-11-2012, 09:12
yaw benim de mk3 almak kafamda yoktu aslında daha almadım :) benim bir araba var onla illa takas edlim diyen biri var bende araca baktım kullandım begendim yani bütçemi kasmadan alıcam bugun devirleri vercez gibi bir durum var eğer alma yapma denirse kendimi tutar arkadaştan özürdiler almam ama golflerde çok tatlı yaw :)
bütçe nedir bilmiyorm ama netten fiyatlara bak belki mk3 parasına cupra2 bulabilirsin eğer hızlı olmak istersen cupra2 daha hızlı diye hatırlıyorum
şafo ukku taytay görürse net olarak yazarlar.
Seko'nun dediği gibi, amaç koşturmaksa zaten daha hafif olan cupra2 ile maça 1-0 önde başlanabilir. Hatta temiz cupra2'lerin 2-3 tane kaldığı, 2sinin bu konuda olduğu ve 2sinde de saydıklarımın yapılı olduğu göz önünde bulundurulursa; Safak ya da taytay ile anlaşmak, maçı hülkmen almanız demek oluyor. :)
Seko'nun dediği gibi, amaç koşturmaksa zaten daha hafif olan cupra2 ile maça 1-0 önde başlanabilir. Hatta temiz cupra2'lerin 2-3 tane kaldığı, 2sinin bu konuda olduğu ve 2sinde de saydıklarımın yapılı olduğu göz önünde bulundurulursa; Safak ya da taytay ile anlaşmak, maçı hülkmen almanız demek oluyor. :)
yaw adam aklıma girdi :) ben aile spec takılıyordum ukku cum :D beni tanırsın macerayı severim siyah ef ile karda drift yapan çiçekçi :D ... eleman girdi aklıma benim araç opel vectra gt 95 model onu yüklesem acaba :soru: ecotec olması beni duruduyor :D
yaw adam aklıma girdi :) ben aile spec takılıyordum ukku cum :D beni tanırsın macerayı severim siyah ef ile karda drift yapan çiçekçi :D ... eleman girdi aklıma benim araç opel vectra gt 95 model onu yüklesem acaba :soru: ecotec olması beni duruduyor :D
Biliyorum biliyorum, kar güzeldir. :D
Opelse, ben almayayım, ilgi alanının dışında kalıyor. :)
Sen bilirsin. GTI güzelse, kap getir.
İstersen bir akşam ara, Cupra2'yi gösterelim, bi görmüş olursun nasıl bişey.. :)
bende tecrübe ettiğim kadarı ile birşeyler karalıyım :)
Anladıgım kadarı ile takasta üstüne para alıp alıcaksınız mk3'ü
cupra2 den önce bende mk3 gti sahbiydim bende kasasını çok seviyorum yakısıklı duruyor :) ama birazcık ağır kalıyor sanki cupra2 ye kıyasla , ama abf candır ben çok sevdim Allaha şükür hc bi sıkıntı çıkarmıyor. Yardırıp yardırıp eve gelip yatıp uyuyorsun ertesi günde tek marsla calısıp devam :) beni en çok cezbeden yeri zaten sorunsuzlugu golfu satıp cupra2 almamın sebebide biraz daha hızlanmak ve arac safakta oldugu için aldım abf konusunda herkez nasıl bilgili oldugunu bilir.
Yürürü konusunda beni tatmin ediyor burda kendi aramızda denemeler yapıyoruz çoğu insanı şaşırtıyorum hatta :) bu kadar yürüyormuymuş bunlar diyen çok var .
Ayrıca palionun okadar gittiğini ben açıkcası bilmiordum İzmirde varsa denerim merak ettim ama vtec'in 3 boy arkasından falan gitmiyor benim aracım bakkal hesabına vurursak :D
birde arkadaslar piston egzantirik falan demişlerde bence abf de işler okadar basit ilerlemiyor ha 106 olur tamam okey benim izmirde bazı götürdüğüm yerler kaputu açıp biz bundan anlamıyoruz diye geri gönderen çok oldu ama yinede her yer farklıdır bilemem de öyle herkezin ugrastığı bir araba degil onu belirtmek istedim .
Bu arada herkez 3.vitesi çok kötü demiş ama ben dolu dolu bitiyorum hatta arabanın kopma noktası 3. vites :)
.
Buyursunlar bu da devir dönmeyip kısa son dişli takmış ABF.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nRvEOG_9XvY
Bu iyi gidiyorsa, bizim Felix'in atlayış yaptığı noktaya ulaşmamız yakındır :D
ukku bunun şanzumanı nedir ? yapılan işlem
kullandım baktım ama dikkat etmem gereken neler var ? onları da söylerseniz sevinirim çalışmasında gidişinde birşey yok ama tabiki anlamak hemen zor yağ yakmasına dikkat etmedim zaten egzost var üzerinde silencir vardı yağıda yanık kokusu vermedi yağ sevciyesi normal öle langur lungur ses çıkarmıyor giderken vites geçişleri bi,raz sert debriyaj biraz kaçırıyor gibi frenleri zayıf ilk intiba bu ama özelliklerine bakmadım klimasını çalıştırmadım mesela veya ne özellikşeri var tam bilmiyourm.
kullandım baktım ama dikkat etmem gereken neler var ? onları da söylerseniz sevinirim çalışmasında gidişinde birşey yok ama tabiki anlamak hemen zor yağ yakmasına dikkat etmedim zaten egzost var üzerinde silencir vardı yağıda yanık kokusu vermedi yağ sevciyesi normal öle langur lungur ses çıkarmıyor giderken vites geçişleri bi,raz sert debriyaj biraz kaçırıyor gibi frenleri zayıf ilk intiba bu ama özelliklerine bakmadım klimasını çalıştırmadım mesela veya ne özellikşeri var tam bilmiyourm.
Araba işte.. Sıkıştırmasına bak, dumana bak, altına bak, üstüne bak..
Hafif itici sesi olabilir, normaldir, çoğundan gelir. Onun dışında anormal bi ses olmamalı.
tüp varmı peki ? birde model nedir
97model 20.yıl falan mı ?
tüp varmı peki ? birde model nedir
97model 20.yıl falan mı ?
tüp yok 94 17.ci, yıl :D
tüp yok 94 17.ci, yıl :D
Tup olmamasi guzel 20. Yil ozel seri oluyor onun icin sormustum
BurakCengizhanoğlu
29-11-2012, 11:19
Ben olsam tercihimi cupra 2 den yana yapardım :)
birde arkadaslar piston egzantirik falan demişlerde bence abf de işler okadar basit ilerlemiyor ha 106 olur tamam okey benim izmirde bazı götürdüğüm yerler kaputu açıp biz bundan anlamıyoruz diye geri gönderen çok oldu ama yinede her yer farklıdır bilemem de öyle herkezin ugrastığı bir araba degil onu belirtmek istedim .
Bu arada herkez 3.vitesi çok kötü demiş ama ben dolu dolu bitiyorum hatta arabanın kopma noktası 3. vites :)
.
Tayfun arabamı getirrr...!!!
Katakulliye getirdin aldın gittin gara yılanımı!!!
bende tecrübe ettiğim kadarı ile birşeyler karalıyım :)
Anladıgım kadarı ile takasta üstüne para alıp alıcaksınız mk3'ü
cupra2 den önce bende mk3 gti sahbiydim bende kasasını çok seviyorum yakısıklı duruyor :) ama birazcık ağır kalıyor sanki cupra2 ye kıyasla , ama abf candır ben çok sevdim Allaha şükür hc bi sıkıntı çıkarmıyor. Yardırıp yardırıp eve gelip yatıp uyuyorsun ertesi günde tek marsla calısıp devam :) beni en çok cezbeden yeri zaten sorunsuzlugu golfu satıp cupra2 almamın sebebide biraz daha hızlanmak ve arac safakta oldugu için aldım abf konusunda herkez nasıl bilgili oldugunu bilir.
Yürürü konusunda beni tatmin ediyor burda kendi aramızda denemeler yapıyoruz çoğu insanı şaşırtıyorum hatta :) bu kadar yürüyormuymuş bunlar diyen çok var .
Ayrıca palionun okadar gittiğini ben açıkcası bilmiordum İzmirde varsa denerim merak ettim ama vtec'in 3 boy arkasından falan gitmiyor benim aracım bakkal hesabına vurursak :D
yolum izmire düşse ispanyol boğana mızrağı saplıyacam da :D:D
kanka şaka bir tarafa, senin araban cidden güzel gidiyor..pt52 li gti ile kıyaslamak çok yanlış olur..vtec geçmek demek kondisyonu yerinde demek sağlıklı demek :icon_tup:
3. vites düzeldi mi? :D
dsg spec 3e soktuktan sonra sıkıntı olmadı hic pampa bileğe kuvvet :D
Tayfun arabamı getirrr...!!!
Katakulliye getirdin aldın gittin gara yılanımı!!!
hahah küstü sana o yerine mavişi getirdin die :p
yolum izmire düşse ispanyol boğana mızrağı saplıyacam da :D:D
kanka şaka bir tarafa, senin araban cidden güzel gidiyor..pt52 li gti ile kıyaslamak çok yanlış olur..vtec geçmek demek kondisyonu yerinde demek sağlıklı demek :icon_tup:
106 varken nerdeydin :D o gün akhisarda keşke deneseydik
saolasın kanka azman'da zımba gibi o gün denizlide yapıştırdın aklımız gitti seviyorum k 106 yı :icon_tup:
106 varken nerdeydin :D o gün akhisarda keşke deneseydik
saolasın kanka azman zımba gibi o gün denizlide yapıştırdın aklımız gitti :icon_tup:
sende 52 varmış sonradan öğrendim :D şu an biraz daha hızlandı kanka :D
böyle olmuyor video paylaş biraz :icon_tup:
CeM öZeR
29-11-2012, 16:28
Offf mazi gözümde canlandı :) Parasına göre güzel ve çok zevkli bir araç. Tavsiye ederim. Güzel müdehalelerle sağlam yürütebilirsiniz. Orjinal şanzuman tam allahlık :D
Biraz küfürlü kusura bakmayın ama maziden bir video yükleyim
106. gti 2. vites 50 (14-60 vardı), ben 1. vites 50 :D
MK III GTI vs 106 GTI - Car Videos on StreetFire (http://www.streetfire.net/video/mk-iii-gti-vs-106-gti_700647.htm)
Şafak abi harbiden uzmandır abf'de.. Arabayı bilinmedik,anlamadık ustalara göstermeyin. :icon_tup:
ee ortalık karıştı :) şimdi ben golfe sulanınca benim araca talip coğaldı şimdide bravo hgt girdi işin içine :S golf mü hgt mi arada kaldım yaw ne arabaymış paylaşamadılar :) şimdi
golf 3 gti mı yoksa hgt 147 bg olanımı ?
ee ortalık karıştı :) şimdi ben golfe sulanınca benim araca talip coğaldı şimdide bravo hgt girdi işin içine :S golf mü hgt mi arada kaldım yaw ne arabaymış paylaşamadılar :) şimdi
golf 3 gti mı yoksa hgt 147 bg olanımı ?
Ne istiosan onu al...
Yalavaran mı vardı mk3 al diye, ailenden baskı mı görüyordun? :D
Ne istiosan onu al...
Yalavaran mı vardı mk3 al diye, ailenden baskı mı görüyordun? :D
:D mk3 ün sahibinden aşırı baskı var ... diğeride tanıdık sorunun ne olduğunu ben çöz düm zaten :D lpg li araç vermemizin etkisi var bu olayda ...
CeM öZeR
30-11-2012, 11:47
Offf ulen offff... :D
http://img402.imageshack.us/img402/4994/img1583q.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/402/img1583q.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img692.imageshack.us/img692/5834/img1618rw.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/692/img1618rw.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img831.imageshack.us/img831/7844/img1667f.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/831/img1667f.jpg/)
neyse hgt al bari 5 silindir flan vs :)
bi kaç resimde ben atıyım aklıma geldi :)
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-h.ak/hphotos-ak-ash3/536374_399622110066958_694766459_n.jpg
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-g.ak/hphotos-ak-ash3/539918_399620603400442_690801202_n.jpg
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-b.ak/hphotos-ak-ash3/555930_399620863400416_143171999_n.jpg
ya zaten hgt kendi kendine gelin güvey oldu :D benim gönlüm gti de :D
bi kaç resimde ben atıyım aklıma geldi :)
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-h.ak/hphotos-ak-ash3/536374_399622110066958_694766459_n.jpg
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-g.ak/hphotos-ak-ash3/539918_399620603400442_690801202_n.jpg
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-b.ak/hphotos-ak-ash3/555930_399620863400416_143171999_n.jpg
bu aracı siz almasaydınız Hector dan ben alacaktım 2-3 gün ile kaçırdım aracı.vw ümraniye bulusmasında canlı görmüştüm çok diri haşin bir araçtı :)
Osman Bahadır
30-11-2012, 21:14
Konuyu temizledim. Yine hiç etmeyin :)
bu aracı siz almasaydınız Hector dan ben alacaktım 2-3 gün ile kaçırdım aracı.vw ümraniye bulusmasında canlı görmüştüm çok diri haşin bir araçtı :)
g.toker sizmisiniz ? :)
bi kaç resimde ben atıyım aklıma geldi :)
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-h.ak/hphotos-ak-ash3/536374_399622110066958_694766459_n.jpg
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-g.ak/hphotos-ak-ash3/539918_399620603400442_690801202_n.jpg
http://m.ak.fbcdn.net/sphotos-b.ak/hphotos-ak-ash3/555930_399620863400416_143171999_n.jpg
senden almak nasip olmadi....
begenerek takip ettiğim bi araçtı..
g.toker sizmisiniz ? :)
benım :D :D
senden almak nasip olmadi....
begenerek takip ettiğim bi araçtı..
benım :D :D
nasip :) baya konuşmuştuk sizinle İstanbula gönderdim tekrar :)
nasip :) baya konuşmuştuk sizinle İstanbula gönderdim tekrar :)
Ewt oylemymis nasibimizde 106 varmis:D
MGY kaymak gibiymiş maşallah :)
mgy legenden sterben nei diye bağırıyor. :)
ahanda aldım geldim golfu :D resim çekemedim yağmur durmadı hiç. otuz tlye 30 km yol yaptım :D yeni ayılttılar tansiyonum çıkmış :D :D şakası bir yana çözemedim daha aracı ama 60 krş tan fazla yakıyor gibi..
erdem325
04-12-2012, 20:09
abf ciler..
abf kr benzer makineler zaten, bir sorum var..
yuksek skstirma icin piston olarak ne kullanmak gerek?
12.5 12.7 cr falan icin?
woessner falan disinda (fiyatlari *****) baska piston varmi?
bu aracın yol bilgisayarı nasıl kullanılıyor yaw anlamadım ...
bu aracın yol bilgisayarı nasıl kullanılıyor yaw anlamadım ...
Bi akşam ara gel, hallederiz :)
Bi akşam ara gel, hallederiz :)
ok dir .. aldım aslanı :D valla biraz ufak tefek işleri var ama zamanla hallolur..
yağmurda içerden bir kaç foto çektim..
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmutb.jpg
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmuv1.jpg
http://a1212.hizliresim.com/14/6/gmux2.jpg
hayırlı olsun :) detaylı resimlerimi bekliyoruz
yakıt maşallah iyi yakmıs :S
erdem325
06-12-2012, 22:24
abf ciler..
abf kr benzer makineler zaten, bir sorum var..
yuksek skstirma icin piston olarak ne kullanmak gerek?
12.5 12.7 cr falan icin?
woessner falan disinda (fiyatlari *****) baska piston varmi?
bi guncel ceksem ??
skstirma lazim gunceli :D
araç ta orjinal filtre yok açık filtre takılı birde ilk çalıştırmada ısınma dan yürümüor.. :(
Hayırlı olsun...
Orijinal filtre kutusu olmadığı gibi orijinal koltukları da yok, taban halısı da boyanmış sanırım?
Düşük modelli bir GTi, sıkıntısı nedir soğukken yürümüyor dediğin?
Hayırlı olsun...
Orijinal filtre kutusu olmadığı gibi orijinal koltukları da yok, taban halısı da boyanmış sanırım?
Düşük modelli bir GTi, sıkıntısı nedir soğukken yürümüyor dediğin?
orjinal koltukları yıpranmış bunlarla değiştirmişler taban halısı komple yeni kırmızı tavanda alcantra döşenmiş. araç 94 model orjinal filtre kutusu da yok aynen. ya çalıştırıp hemen yurutmek olmuyor marşa galiba oto. jigle yok biraz ısındrmadan stop ediyor o kadar birde sarsıntılı bir çalışma var ilk gaza yüklediğimde egzostan benzin attığını sölediler bunlar ilk izlenim birde yakıt olarak okadar abartıldığı kadar deil 20 tl lik benzine 50 km temiz gidiyor tabi fazla gazlama sansım olmadı :) ***** havalar .. ufak tefek eskikleri var tabi eski aaç sonucta herkes temiz bakmıyor.. büyük bir kazası yok gibi bel altında boya var komple belli zaten bazı yerlerinde ufak paslanmalar var aslında havalar düzeldiğinde ilk işim bir ayıklama yapıp komple boyatmak.. motor sağlığı ne durumda tam anlamadım birde 2.ci vitese zor geöiyor 5 te 3 ile sanki aynı 4 ten 5e atarken 3e giriyor genelde... yani roll falan yapsam 4 ten 3 e kesin atarım bilmeyen biri patlatır herşeyi valla..
Taytaydan mk3 alsaydim listem hazirdi.. nasip degilmis alamadik...
Vw ler icin acik hava filtresini tavsiye etmiyorlar... KN kutu ici filtre en verimlisi.....
egzantrik icinde 280/280 colombo&bariani abf icin sihirli deynek... tabi bununla birlikte yay sapka...
Port polish ince conta kapak taslama 4-2-1 headers 60lik duz boru ve sebring xt-1... bunlari kaba taslak yazdim ama en onemlisi bunlari yapipta timing ayari... su an icin tam randimanli yapan varmidir kim yapar mechul..... piston icinde tavsiye etmislerdi ama onu hatirlamiorum aklkma gelirse onuda yazarim...
bi guncel ceksem ??
skstirma lazim gunceli :D
F2 makinası mı yapıcan Erdem?
O sıkıştırma ile yeniden mühendislik çalışması yapmak lazım... :D
Mühendis deyince... tanıdık ancak ukku projelendirir :D Oda zaten böyle şeyleri hiç sevmez :D
orjinal koltukları yıpranmış bunlarla değiştirmişler taban halısı komple yeni kırmızı tavanda alcantra döşenmiş. araç 94 model orjinal filtre kutusu da yok aynen. ya çalıştırıp hemen yurutmek olmuyor marşa galiba oto. jigle yok biraz ısındrmadan stop ediyor o kadar birde sarsıntılı bir çalışma var ilk gaza yüklediğimde egzostan benzin attığını sölediler bunlar ilk izlenim birde yakıt olarak okadar abartıldığı kadar deil 20 tl lik benzine 50 km temiz gidiyor tabi fazla gazlama sansım olmadı :) ***** havalar .. ufak tefek eskikleri var tabi eski aaç sonucta herkes temiz bakmıyor.. büyük bir kazası yok gibi bel altında boya var komple belli zaten bazı yerlerinde ufak paslanmalar var aslında havalar düzeldiğinde ilk işim bir ayıklama yapıp komple boyatmak.. motor sağlığı ne durumda tam anlamadım birde 2.ci vitese zor geöiyor 5 te 3 ile sanki aynı 4 ten 5e atarken 3e giriyor genelde... yani roll falan yapsam 4 ten 3 e kesin atarım bilmeyen biri patlatır herşeyi valla..
Kolay gelsin, uğraşıcan biraz...
Eski model olduğunu ilk göstergenden anladım 260 eski modellerde var...
Rölanti motorun gidik muhtemelen, içindeki valfte ölmüş...
Soğukken eksozdan atar bişiler... sıkıntı değil
Sarsıntılı çalışma dediğine bakmak lazım lifterler ölmüş olabilir.
Tüketimde normal...
Şanızman sağlamdır da muhtemelen kol takımında sıkıntı var.
Bakmadan bişi denilemez
Taytaydan mk3 alsaydim listem hazirdi.. nasip degilmis alamadik...
Vw ler icin acik hava filtresini tavsiye etmiyorlar... KN kutu ici filtre en verimlisi.....
egzantrik icinde 280/280 colombo&bariani abf icin sihirli deynek... tabi bununla birlikte yay sapka...
Port polish ince conta kapak taslama 4-2-1 headers 60lik duz boru ve sebring xt-1... bunlari kaba taslak yazdim ama en onemlisi bunlari yapipta timing ayari... su an icin tam randimanli yapan varmidir kim yapar mechul..... piston icinde tavsiye etmislerdi ama onu hatirlamiorum aklkma gelirse onuda yazarim...
İyi beyin lazım, ve güzel bir map... oem beyinde eprom ile bahsettiğin kapak ve egzantriği kullanmak çok zor. Timing dediğin tek kasnak zaten ABF :D bandı az ileri az geri yaparsın anca egsoz ve emme zamanı ile farklı oynayamassın... Ayrıca eksoz egzantriğine çokta gerek yok...
F2 makinası mı yapıcan Erdem?
O sıkıştırma ile yeniden mühendislik çalışması yapmak lazım... :D
Mühendis deyince... tanıdık ancak ukku projelendirir :D Oda zaten böyle şeyleri hiç sevmez :D
Kolay gelsin, uğraşıcan biraz...
Eski model olduğunu ilk göstergenden anladım 260 eski modellerde var...
Rölanti motorun gidik muhtemelen, içindeki valfte ölmüş...
Soğukken eksozdan atar bişiler... sıkıntı değil
Sarsıntılı çalışma dediğine bakmak lazım lifterler ölmüş olabilir.
Tüketimde normal...
Şanızman sağlamdır da muhtemelen kol takımında sıkıntı var.
Bakmadan bişi denilemez
İyi beyin lazım, ve güzel bir map... oem beyinde eprom ile bahsettiğin kapak ve egzantriği kullanmak çok zor. Timing dediğin tek kasnak zaten ABF :D bandı az ileri az geri yaparsın anca egsoz ve emme zamanı ile farklı oynayamassın... Ayrıca eksoz egzantriğine çokta gerek yok...
yazdıklarım sadece kaba taslak..... detaya innedim :D
güç = para olduğu için kişinin kendisine kalmıs beyin veya yazılım artık maddiyata bağlı ama ecufast bence bu işinde üstesinden gelir....
F2 makinası mı yapıcan Erdem?
O sıkıştırma ile yeniden mühendislik çalışması yapmak lazım... :D
Mühendis deyince... tanıdık ancak ukku projelendirir :D Oda zaten böyle şeyleri hiç sevmez :D
Proje yapacak varsa track car hazırlayalım :heyoo:
yazdıklarım sadece kaba taslak..... detaya innedim :D
güç = para olduğu için kişinin kendisine kalmıs beyin veya yazılım artık maddiyata bağlı ama ecufast bence bu işinde üstesinden gelir....
Sıkıntı ecufast ya da başka bir yazılım firması değil, arabanın mevcut ecusu ve işletim sistemi tv kumandasından hallice. 268 eksantriklerle anca tune edilebiliyor, o da %100 verim değil tabi ki.
bunu araştırma yaparken bulmustum adamlar full paket hizmet verio :D
VW 2.0 16v ABF Engines - N/A Mechanical package
Catcams 7671312 Mechanical Profile Camshafts
(Chill Cast Blanks)
Catcams Mechanical Followers, Double Valve Springs, Spring Retainers & Lash Caps
Catcams CTVW006 Cam Pulley
Catcams 9876003 Forged Conrods
JE 186324 Pistons - 83.5mm Bore 11.3:1 CR
Price: £2,059.88 (Excluding VAT at 21%)
Verdiğiniz liste:
Eksantrik
İticiler, yaylar, şapkalar,
Kasnak,
Kol, piston
6 bin TL
Türkiye'ye gelmesi, işçilikler, ecu, montaj ve olası yanlışlıklarda çöpe gidecek paralar...
13? 15? 20?
Tuning, sarabileceğiniz en pahalı hobilerden biri. Bu kadar çekici gösterilmesine gerek yok. Durumu ucu ucuna yetişip de anca parça getiren, sonra en ufak terslikte toplayamayanları ve kapağı açık kalanları görüyoruz bol bol.
Verdiğiniz liste:
Eksantrik
İticiler, yaylar, şapkalar,
Kasnak,
Kol, piston
6 bin TL
Türkiye'ye gelmesi, işçilikler, ecu, montaj ve olası yanlışlıklarda çöpe gidecek paralar...
13? 15? 20?
Tuning, sarabileceğiniz en pahalı hobilerden biri. Bu kadar çekici gösterilmesine gerek yok. Durumu ucu ucuna yetişip de anca parça getiren, sonra en ufak terslikte toplayamayanları ve kapağı açık kalanları görüyoruz bol bol.
bu riskler yapılan bütün tuning uygulamarında mevcut... sadece aracını kıme teslim edeceğin öenmli.... ben sakaryada ikamet ediorum arabanın rolanti ayarı için bile ist ye CRM ye gidiorum..... zaten dediğim gibi güç = para.....
CeM öZeR
10-12-2012, 10:39
Sevindirici bir haber veriyim mi? Evde golf 3 gti'dan kalma orjinal filtre kutusu ve filtresi duruyor olması lazım. Sırf hayır duası için komple kargolayıp gönderebilirim. :)
erdem325
10-12-2012, 13:47
F2 makinasý mý yapýcan Erdem?
O sýkýþtýrma ile yeniden mühendislik çalýþmasý yapmak lazým... :D
Mühendis deyince... tanýdýk ancak ukku projelendirir :D Oda zaten böyle þeyleri hiç sevmez :D
...
Bendeki yatan golf 2 16v gti dan bahsetmistim.. su an otoparkta yatan bi gti var.. onun haricinde derecelileri olan werner emmesi falan olan komple dolu ve takilmaya hazir port poolishli kapak var evde.. blogu acip rektefe yapicam, yatak vuruntusu falan var makinede, o yuzden yatiyor zaten.. blogu acip yataklar vs vs ne gerekiyorsa rektefe edilicek.. bu arada piston takip 12.5 yada 12.7 civari bi skstrma elde etmek istiyorum.. sonra motoru toplayip standalone beyin yapicam iste.. durum bu yani..
aracın bi kompresör değerlerini ölçtür istersen ilk olarak hiç birşey yapmadan , benim golf de vardı sarsıntılı çalışma çok yakma vs sorun contada çıktı.
Sana tavsiyem herkezede elletme vw tech vag konusunda baya iyi ukku ve şafodan bildiğim kadarı ile.
erdem325
21-12-2012, 02:06
yok mu kr ye yuksek skstirma piston tavsiyesi :D
bildiginiz uygunalmis piston olarak neler var?
hangisi ne kadar skstirma verir vs?
Pistons (http://www.intengineering.com/pistons)...
JE 81.5MM Bore 86.4MM Stroke 11.5:1 CR 1.8L 16v Piston Set (http://www.intengineering.com/je-81-5mm-bore-86-4mm-stroke-11-5-1-cr-1-8l-16v-piston-set)
Neyin ne kadar verdiği yazıyor Erdem :D Burada en yükseği 11.5:1
Wiseco'da da en yüksek 11.0:1 var... Onunda fiyatı yakındır. ürün kodu KE187M81.
Ben bunları ezberimden yazmıyorum... Google'dan buluyorum bu arada...
Sende bulabilirsin bence :D
12-12.5 düşünüyorsun ama Beeza F2 nin bile sıkıştırması 12.2:1
Sokak kullanımında senin verdiğin değerde ürün pek tercih edilmediği için üretimide yapılmamış muhtemelen.
İnsanların en büyük yanılgısı bu makinaları bir 106 GTi, yada bir Honda B16, k20 tarzı motorlar ile karıştırmaları.
Her yiğidin yoğurt yiyişi nasıl farklıysa, her markanın motor üretimi de farklıdır. Kapak yapıları devir dönme karakterleri farklıdır. Hepsinin avantajları ve dezavantajları farklıdır. Kullanım keyfi ve sevenleri de farklıdır... 12.5 piston bulursun ama elindeki emme ile onu beslemenzor olur, İTB ile beslesen yüksek derece egzantriklere ve yepyeni bir kapak düzmen gerekecek.
Bütçe durumlarınızı bilmiyorum... Utku çok muazzam yazmış yukarda...
Verdiğiniz liste:
Eksantrik
İticiler, yaylar, şapkalar,
Kasnak,
Kol, piston
6 bin TL
Türkiye'ye gelmesi, işçilikler, ecu, montaj ve olası yanlışlıklarda çöpe gidecek paralar...
13? 15? 20?
Tuning, sarabileceğiniz en pahalı hobilerden biri. Bu kadar çekici gösterilmesine gerek yok. Durumu ucu ucuna yetişip de anca parça getiren, sonra en ufak terslikte toplayamayanları ve kapağı açık kalanları görüyoruz bol bol.
Adam ucuz diye, hesaplı diye bu arabalara yöneliyor çoğu zaman inanın bildiğiniz çöpü alan var ucuz diye binerim gezerim, gazlarım işte nolcak bedava zaten diyor, yazarken mangalda kül bırakmıyor, sorular cevaplar ve heyacanlı bir ortam, 6 ay sonra tekrar devam ediyoruz aynı yerlerden başlayıp.
Kimseyi işaret etmiyorum, ama genel durum budur :D Yanlış anlamayın modifiye olmaz demiyorum ama herşeyin en büyüğü, herşeyin en genişi, herşeyin en bilmemnesi... Bu şekilde hesap yanlış olur. Yoksa bu makinalara modifiye manasında doğru ne yapsanız karşılığını beklediğinizden fazlası ile alırsınız... Modifiye= Bilginiz olduğu sürece kesenin ağzı ne kadar açıksa, o kadar hızlı gidersiniz. Size neyin yeteceğini ve harcama kapasitesinizi bilin yeter.
Örnek uygulanmış bir liste paylaşayım sizinle...
__________________________________________________ _
Badger 5 DTH Throttle bodie Conversion
DTA EXP38 ECU
RPM 275 Cams
Piper Vernier Pulley & Inlet Cam Sprocket Vernier
RPM Gasflowed & Ported Head, Injector reccesses filled, mod'd combustion chambers, matched ported to TB's
ITG Megaflow 'Domed' Foam Filter
80mm trumpets
20vt Fuelrail, Injectors & 3 BAR FPR
Renualt Laguna Coilpack
Ford Crank Trigger
AC pump, Rad & Pipes Removed
VW Mk3 Golf 2.0 8v Alternator & Bracket
Windage tray
Shrick Baffeld Sump
TSR 4-1 Manifold
2.5" Jetex 100 Cel Sports cat
2.5" Jetex Cordoba Cupra 20vt Exhuast
Güc: 225HP @ 7400
Tork:230Nm @ 4800
__________________________________________________
Alınan güç ve malzemeler ortada... Aynısını yada benzerini arzuladığınızı farzedelim, aynı yada benzer ürünlerin Shiping (varsa buradaki fiyatları) ve işçilik eklediğinizde atmosferik bir ABF'nin ülkemiz koşullarındaki maliyeti ortaya çıkacaktır. Yazılı setupta sıkıştırma oem... Daha ileri giderim diyorsanız Piston+kol+vs gereksinimler+işçilik olarak devam edebiliriz.
Zannetmeyelimki bu setuplarda bir Honda yada bir Pug daha ucuza gelir... Aracın fiyatı ucuz diye modifiyesi de ucuz olması beklenemez doğal olarak.
Ayrıca 225HP yi stock yürüyen ve frenler ile kullanmak sıkıntı olabilir... Onların da listesini hazırlayabilirsiniz.
Seviyorum hepinizi :D
Diyecek bi' şey kalmamış.
Dipnot: Ben de öm cevaplamıştım, burda da "google" yanıtını görünce heh dedim, tamam. :)
şafo bak pampa fiyatı çok uygun ön polo arka ibiza çift karakterli ne güzel :)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-seat-mevsiminde-cupra-108261517/detay
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.