PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İtb benzeri farklı kelebek tipi



alihan_27
28-11-2012, 23:38
Caterham'lara bakarken garip bir kelebek(şekil itibariyle kelebeğede benzemiyor ama) tipiyle karşılaştım. Kullanıldığı motor 2.0 Ford Duratec. Tam ismini de bilmiyorum ama barrel throttle diye aratınca azda olsa fotoları çıkıyor.
Merak ettiğim, klasik gaz kelebeğine göre avantajları-dezavantajları nelerdir?
Alt devir-üst devir getirisi götürüsü nelerdir? Neden kullanılmalı?
http://www.part-box.com/images/YD8113.jpg
http://locostbuilders.co.uk/gallery/m_P1010347.jpg
http://locostbuilders.co.uk/gallery/m_P1010349.jpg
http://www.attreeautos.co.uk/images/Photos/Roller%20barrel%20throttle%20bodies.JPG
http://www.zetecinside.com/xr2/pictures/20081209_1.jpg
http://www.sohc.nl/pictures/engine/%5B2010-03-13%5D_roller_barrel_cfd/roller_barrels_cfd_03.jpg
http://66.7.221.34/~teamterr/tna/images/duratecroller-web.jpg
https://d2t1xqejof9utc.cloudfront.net/screenshots/pics/b4d66a453ab93cfaa0d60b17f74ca891/medium.jpg
http://orgs.up.edu/sae/sae/FSAE%20Posted%20Files/University%20of%20Portland%20FSAE/Construction/Engine/Throttle%20-%20Body%20and%20Barrel%202.jpg

Osman Bahadır
28-11-2012, 23:53
Kelebeğe göre tek avantajı WOT'da akışı engelleyen bir kelebeğin, herhangi bir engel parçanın olmaması. Çok yüksek devir dönülmeyecekse bu kadar ince flow hesabına gerek yok. Belki F1 gibi 15000 devir üstü dönülen ortamlarda avantaj sağlayabilir. Diğer tüm şartlarda fuzuli ağırlık...

driftboy
28-11-2012, 23:56
Kelebeğe göre tek avantajı WOT'da akışı engelleyen bir kelebeğin, herhangi bir engel parçanın olmaması. Çok yüksek devir dönülmeyecekse bu kadar ince flow hesabına gerek yok. Belki F1 gibi 15000 devir üstü dönülen ortamlarda avantaj sağlayabilir. Diğer tüm şartlarda fuzuli ağırlık...

Senin şu teknik bilgilerine ve bu tarz şeylerde şipşak olayı bitiren cevaplarına hastayım abi : Bravo : :Icon_rule

levent
28-11-2012, 23:57
Butterflies, barrels or slide throttles - Jenvey Dynamics (http://www.jenvey.co.uk/jenvey/butterflies-barrels-or-slide-throttles)

Linkte var biraz hakkında bilgi, 2006 dan sonra bunun yerine normal kelebeğe dönmüşler yarış motorları hazırlayan firmalar özellikle..

CGR328
29-11-2012, 00:29
bide bu tip itb ler var bunlar fazla ağırlıkda yapmıyo , sağa yada sola doğru kayarak sıfır sürtünme sağlıyo , 8v sohc motorlarda daha çok kullanılıyo

http://i46.tinypic.com/qzocw7.jpg

http://i47.tinypic.com/64gm8i.jpg

bladerk
29-11-2012, 00:50
Kelebeğe göre tek avantajı WOT'da akışı engelleyen bir kelebeğin, herhangi bir engel parçanın olmaması. Çok yüksek devir dönülmeyecekse bu kadar ince flow hesabına gerek yok. Belki F1 gibi 15000 devir üstü dönülen ortamlarda avantaj sağlayabilir. Diğer tüm şartlarda fuzuli ağırlık...

öyle düşünme bence ITB türleri geliştikçe yeni versiyonlar ortaya çıkıyo artık çok firma ortadaki milin verdiği zararı önlemeye çalışıyo ve bunun gibi çok fazla örnek var devir ne olursa olsun 100de 100 de kelebek çapı doğru ve hızlı havayı vermeli hepsindeki amaç bu bazı firmalar eskiden 42 mm kullandıkları modeli 38 e düşürüp orta milleri incelterek daha fazla ve hızlı hava sokan modeller elde ettiler gerekirse örnek verebilirim yani olay 4 kelebek = 4 mil kalınlığı olunca tek kelebekteki etkiden daha fazla negatif etki yaratıyo bu da yeni şeyler denemeye yeterli sebep

Osman Bahadır
29-11-2012, 01:04
öyle düşünme bence ITB türleri geliştikçe yeni versiyonlar ortaya çıkıyo artık çok firma ortadaki milin verdiği zararı önlemeye çalışıyo ve bunun gibi çok fazla örnek var devir ne olursa olsun 100de 100 de kelebek çapı doğru ve hızlı havayı vermeli hepsindeki amaç bu bazı firmalar eskiden 42 mm kullandıkları modeli 38 e düşürüp orta milleri incelterek daha fazla ve hızlı hava sokan modeller elde ettiler gerekirse örnek verebilirim yani olay 4 kelebek = 4 mil kalınlığı olunca tek kelebekteki etkiden daha fazla negatif etki yaratıyo

Haklısın Erkut abi. Etkisi tabi ki vardır. Modelli subaru'larda TGV'yi emmeden iptal edince bile etkisi oluyor. Ama bu etki artan devirle birlikte artan flowla belirginleşiyor. Bizim gezindiğimiz devirler bu sistemlerin esas geliştirilme amacı olan devirlerden uzak kalıyor bence. Ama tabi ki optimizasyon iyidir. Hiç değilse zamanla gelişir, bizim de kullanabileceğimiz, fayda sağlayabileceğimiz birşeyler çıkar ortaya.

alihan_27
29-11-2012, 01:04
Biraz hayal kırıklığı yaşadım işin açığı:) Oysa ki devrimsel umutlarla açmıştım konuyu. Anlaşılan bizim gibi max. 8000 dönebilen 1.4-2.0lt kullanıcıları için bir esprisi yok.

bladerk
29-11-2012, 01:25
Biraz hayal kırıklığı yaşadım işin açığı:) Oysa ki devrimsel umutlarla açmıştım konuyu. Anlaşılan bizim gibi max. 8000 dönebilen 1.4-2.0lt kullanıcıları için bir esprisi yok.

olmaz olur mu çok etkili şeyler bunlar ama dip gazda motorun hava çekmesini kolaylaştıran etkenler rpm olarak düşünmeyin bunu amaç tepkileri hızlandırmak itbli otomobil kullanmanın en büyük hazzı gaz tepkisidir zaten ve maximum 7000 rpm lik modelleri de mevcuttur

OmerRS
29-11-2012, 18:02
Benim arabada çok yaygın bunlar. Özellikle Cosworth ve Titan kitleri populer. Diğer yandan bu teknoloji Formula1 de kullanılıyor. Tam gazda ortalıkta birşey kalmadığı için verimi daha iyi.

Roller barrel sistemler ayrıca direkt olarak kapağa da entegre edilebiliyor ki oldukça kompakt olması sağlanıyor.

Slide throttle da aynı şekilde fakat onların yarım açıklıkta verimlilikleri bunlara göre daha düşük.