Orijinalini görmek için tıklayınız : hava filtre çalışması ve yardım
http://image5.sahibinden.com/photos/60/24/02/110602402ro6.jpg
aracımda yukarıdaki hava filtresinden var
filtremi metal sacdan yapacağım kutunun içinde bu şekilde ucu açık bir şekilde bırakmak istiyorum biraz ses açısından
http://image5.sahibinden.com/photos/77/95/69/big_98779569s37.jpg
buna benzer bir şekildede metal sacdan kutu yapmayı düşünüyorum hava girişini yandan verip ucu acık bırakılmış filtreyle kulağa hoş gelen bir ses ve motor sıcagından uzakta rahatlatmayı düşünüyorum
http://i48.tinypic.com/33loyrs.jpg
http://i47.tinypic.com/344cb5x.jpg
önerilerinizi bekliyorum ve motorun pislik çekme ihtimali falan var mı yardımlarınızı bekliyorum yada yanlış düşündüğüm bir yer ?
Osman Bahadır
23-01-2013, 00:23
Filtre emişini farın arkasına taşıyıp, o bölgeyi motor sıcaklığından yalıtman yeterli olur. Örnek;
http://www.turnermotorsport.com/image/Intake_Exhaust/intake_cai_e46_2_lg.jpg
http://www.modiggy.com/pictures/bizzy/engine/cai1.jpg
Alt tarafın açık olması avantaj olur, daha rahat soğuk hava çeker. Yalnızca su sıçramasın yeter.
Filtre emişini farın arkasına taşıyıp, o bölgeyi motor sıcaklığından yalıtman yeterli olur. Örnek;
http://www.turnermotorsport.com/image/Intake_Exhaust/intake_cai_e46_2_lg.jpg
http://www.modiggy.com/pictures/bizzy/engine/cai1.jpg
Alt tarafın açık olması avantaj olur, daha rahat soğuk hava çeker. Yalnızca su sıçramasın yeter.
peki filtrenin ucunun açık olması sorun yaratmaz diyorsunuz birazda işin o kısmını düşünüyorum
Osman Bahadır
23-01-2013, 00:43
peki filtrenin ucunun açık olması sorun yaratmaz diyorsunuz birazda işin o kısmını düşünüyorum
Filtren zaten inline, closed, yani hat üstü kapalı filtre. Bu tür filtrelerin kullanım amacı emişin başlangıcına açık pot filtrenin yerleştirilemeyeceği durumlardır. Doğrudan ön panele veya tampona emiş hortumu bağlayabileceğin biryer varsa hiç yalıtım yapmana gerek yok zaten. Avantajı bu bu tip filtrelerin. Doğrudan boruyu ağzına bağla tamamdır. Yoksa bu filtreyle mecburen emiş ucu açık olacak.
Filtren zaten inline, closed, yani hat üstü kapalı filtre. Bu tür filtrelerin kullanım amacı emişin başlangıcına açık pot filtrenin yerleştirilemeyeceği durumlardır. Doğrudan ön panele veya tampona emiş hortumu bağlayabileceğin biryer varsa hiç yalıtım yapmana gerek yok zaten. Avantajı bu bu tip filtrelerin. Doğrudan boruyu ağzına bağla tamamdır. Yoksa bu filtreyle mecburen emiş ucu açık olacak.
panelden kutuya çift hava giriş kanalı düşünüyorum tampon altına düşünmüyorum asıl işimiz metal sacdan kutuyu hazırlamak olacak...
Osman Bahadır
23-01-2013, 01:07
panelden kutuya çift hava giriş kanalı düşünüyorum tampon altına düşünmüyorum asıl işimiz metal sacdan kutuyu hazırlamak olacak...
İşte onu diyorum, elindeki bu filtreyle kutu hazırlamana gerek yok. Zaten hazır kutulu filtre gibi düşünebilirsin bu tip kapalı filtreleri. Panelden aldığın girişleri filtrenin girişine bağla yeter. Çiftse emişin Y yap öyle bağla. Havayı kutuya boşaltıp kutudan yeniden filtreye dordurmanın anlamı yok.
İşte onu diyorum, elindeki bu filtreyle kutu hazırlamana gerek yok. Zaten hazır kutulu filtre gibi düşünebilirsin bu tip kapalı filtreleri. Panelden aldığın girişleri filtrenin girişine bağla yeter. Çiftse emişin Y yap öyle bağla. Havayı kutuya boşaltıp kutudan yeniden filtreye dordurmanın anlamı yok.
boşa türbülans kaybı olur da diyebilir miyiz abi o durumda?
Hava yolu kisa olsun,borular dolasmasin.
Filtre en taze havayi,cok turbulans olmadan alsin.
Direk havaya mahsur kalmasin,pislik dolar.
ucu acıkkende hem ses tatmin etmiyor hemde motora biraz yakın kalıyor filtre büyük olduğu için çekemedim oraya
Gunes G.
23-01-2013, 09:40
Bu uygulamadaki amac nedir?
Eldeki filtreyi en cok ses verecek sekilde kullanmak mi yoksa motor icin en verimli sekilde kullanmak mi?
Baska bir filtre kullanilabilir mi yoksa illa bu filtre mi kullanilmali?
Ne istedigini tam olarak belirtirsen daha marjinal onerilerde buluabilirim.
Bu uygulamadaki amac nedir?
Eldeki filtreyi en cok ses verecek sekilde kullanmak mi yoksa motor icin en verimli sekilde kullanmak mi?
Baska bir filtre kullanilabilir mi yoksa illa bu filtre mi kullanilmali?
Ne istedigini tam olarak belirtirsen daha marjinal onerilerde buluabilirim.
maks güç için ne tavsiye edersiniz? Hem şekil hem de filtre itibari ile mesela mantar tip sünger filtreler iş yaparmı ? Piyasada sahte hks dolu o sebepten simota aldım en azından sahte değil diye, açık şekilde far arkasında duruyor
Bu uygulamadaki amac nedir?
Eldeki filtreyi en cok ses verecek sekilde kullanmak mi yoksa motor icin en verimli sekilde kullanmak mi?
Baska bir filtre kullanilabilir mi yoksa illa bu filtre mi kullanilmali?
Ne istedigini tam olarak belirtirsen daha marjinal onerilerde buluabilirim.
eldeki filtreyi kullanmak istiyorum daha yeni aldım çünkü boşuna tekrardan filtre almak istemiyorum performanslı bir şekilde kullanım yeterli tabiki motorda kalıcı hasar bırakmadan önerilerine açığım tabi ki
http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/ducts-ducting-hose/demon-tweeks-rectangular-intake-duct
http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/ducts-ducting-hose/revotec-wide-rectangular-intake-duct
http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/ducts-ducting-hose/revotec-side-air-duct
hava girişini büyütmem ve filtremi uzaklaştırmam için bu tip bir aparata ürüne ihtiyacım var nereden bulabilrim acaba bu ürünü ?
Gunes G.
23-01-2013, 21:37
maks güç için ne tavsiye edersiniz? Hem şekil hem de filtre itibari ile mesela mantar tip sünger filtreler iş yaparmı ? Piyasada sahte hks dolu o sebepten simota aldım en azından sahte değil diye, açık şekilde far arkasında duruyor
Max guc icin kaputu delmeyi goze almak lazim. Duzgun bir filtre duzenegi ile basinc odasi olusturmak ve bu basinc farklarini kullanarak akisi arttiran bir sistem kurmak lazim.
http://gns01.atspace.com/pics/cai/cai04.jpg
http://gns01.atspace.com/pics/cai/filtre01.jpg
http://gns01.atspace.com/pics/cai/filtre04.jpg
http://gns01.atspace.com/pics/cai/filtre05.jpg
gibi. 10 seneye yakin oldu bunu yapali, dynoda duragan hale bile sonuclar harikaydi, hiz arttikca kazanimda artiyordu bu sistemde ancak yolda giderkenki kazancini gormeye imkan yok tabi.
http://gns01.atspace.com/pics/cai/dyno.jpg
Abi bence imkan varsa uğraşma sana dediğim gibi bu sistem en iyisi
FlowMaster Kit Opel Astra H Z16LET - dbilas dynamic (http://www.dbilas-shop.com/Products/FlowMasterKit/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-H/FlowMaster-Kit-Opel-Vauxhall-Astra-H-Z16LET::36.html?XTCsid=sb5bn9sibbjiuont5gcjle0cu7)
http://www.dbilas-shop.com/Products/FlowMasterKit/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-H/FlowMaster-Kit-Opel-Vauxhall-Astra-G-H-X18XE1-X20XEV-X20XER-::8.html
Abi bence imkan varsa uğraşma sana dediğim gibi bu sistem en iyisi
FlowMaster Kit Opel Astra H Z16LET - dbilas dynamic (http://www.dbilas-shop.com/Products/FlowMasterKit/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-H/FlowMaster-Kit-Opel-Vauxhall-Astra-H-Z16LET::36.html?XTCsid=sb5bn9sibbjiuont5gcjle0cu7)
FlowMaster Kit Opel Astra G&H X18XE1, X20XEV, X20XER..... - dbilas dynamic (http://www.dbilas-shop.com/Products/FlowMasterKit/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-H/FlowMaster-Kit-Opel-Vauxhall-Astra-G-H-X18XE1-X20XEV-X20XER-::8.html)
cooper S alıcam o kadar para harcayamam :D
Max guc icin kaputu delmeyi goze almak lazim. Duzgun bir filtre duzenegi ile basinc odasi olusturmak ve bu basinc farklarini kullanarak akisi arttiran bir sistem kurmak lazim.
http://gns01.atspace.com/pics/cai/cai04.jpg
http://gns01.atspace.com/pics/cai/filtre01.jpg
http://gns01.atspace.com/pics/cai/filtre04.jpg
http://gns01.atspace.com/pics/cai/filtre05.jpg
gibi. 10 seneye yakin oldu bunu yapali, dynoda duragan hale bile sonuclar harikaydi, hiz arttikca kazanimda artiyordu bu sistemde ancak yolda giderkenki kazancini gormeye imkan yok tabi.
http://gns01.atspace.com/pics/cai/dyno.jpg
kaputu açmam mümkün değil en iyisi bu şekilde kullanmak galiba
yeni konu açmak istemedim. asrta gtc miz var 1.6 atmosferik. filtre taktık ama hiç bağırmıyor. ne yapmak lazım ? orjinal filtre sistemi ile aynı neredeyse sesi.
Açık filtre kullanırsanız ses alırsınız ancak ısı kalkanı şart
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.