PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 306 Griffe biraz hızlandırmak ..



weST.27
26-03-2013, 13:18
arkadaşlar bilindiği gibi 306 sahibiyim ve biraz imkanlar dahilinde hızlandırmak istiyorum

kat iptali ( zararı ne olur performansta ne derece etkili olur )

düz boru komple yine aynı şekilde

spor orta susturucu mu yoksa düz boru mu

açık hava filtresi

bunların 306 ya yapılanını neredeyse hiç duymadım görmedim ( gti hariç ) yapan var mıdır çevresinde veya kendinde bana ne avantajları ne dezavantajları sağlar


orjinal son susturucu ile ses hala gürültülü olur mu

yine orjinal son susturucu ile performans kaybı olur mu

sadece kat iptali ile yakıt sarfiyatı ne düzeyde artar ? bunu ders hocamla konuştuğumda sadece gürültü olur kat iptalinde performansta %1-2 artış olur max yakıt sabir kalır dedi fakat sizede sormak istedim yardımcı olan arakdaşlara teşekkürler

boosted_pug
27-03-2013, 00:40
3-4k harcamadan yapılanlar bence pisikolojik tatmin ve boşa para israfından öteye gitmez aracın 1.4 veya 1.8 se burdan sonra yazıklarımı göz ardı edebilrsin 1.6 için tu5jp4 piston, yine tu5jp4 dolu kapak 106 gti emme ve egzost manifoldu birde safc veya düzgün bi chip yaptınmı aracına sıkıntısız binersin yaklaşık 3000 tl civarı max 30hp alırsın hp başı 100 tl :D tabiki bu işi yağtırıcak iyi bi usta bulman lazım

drago
27-03-2013, 00:53
aynı motor mu bilmiyorum ama denizde quicksilver 206 vardı, baya uğraşmıştı, pejo motorlarını yakınen tanıyor, görürse yazar ya da özelden ulaşıp görmesini sağla :)

boosted_pug
27-03-2013, 09:12
aynı motor mu bilmiyorum ama denizde quicksilver 206 vardı, baya uğraşmıştı, pejo motorlarını yakınen tanıyor, görürse yazar ya da özelden ulaşıp görmesini sağla :)

Quicksilver ile aynı değil ama 1.6 8v ile benzer

akif52
27-03-2013, 15:45
doğuştan saf kan giderli olmayınca araç yapmak zahmetli oluyor iş istediğin gibi olur..

KaanBRS
27-03-2013, 16:58
Ukalalık olarak algılamazsan satıp gti al derim. Eski arabam griffe di pek giderli oldugu söylenemez yapacağın işlemlerle tahminen baya bi gürültü alırsın :)

weST.27
30-03-2013, 16:43
şu benzinlinin keyfini biraz daha alayımda başka yürürlü bi araba bakalım o zaman dizel alırım belki 1.7 duruma göre

sağolun ilginiz için teker teker :)

XSi
30-03-2013, 16:55
Quicksilver ile aynı değil ama 1.6 8v ile benzer

206 quickler de 16v 110 luk motor var , çok farklıdır diye düşünüyorum..

XSi
30-03-2013, 17:03
benim de bir önerim olacak,

14-60 ayna mahruti ile çok uygun maliyete araç hızlanacaktır..

weST.27
30-03-2013, 23:32
ya ıspartadanda varda bi arkadaşta foruma da üye turbo lu vs 1.1 mi ne basıyor aynı motor var bndekinden ama ben hafif öğrenci işi olsun benide tatmin etsin istiyorum

ne ekstrası olur bana mahrutinin abi bazılarıda 13 59 tavsiye ediyor hangisi daha verimli olur normal kullanımda şehir içi

XSi
01-04-2013, 14:38
muhtelemen aracında 17 / 64 ayna mahruti var.

bunu 13 / 59 ile değiştirmek demek %17 gibi bütün viteslerde oranların kısalması demek..

Bunun sözlük anlamı şu motorun yere aktardığı tork %17 artacak. Net bir şekilde hızlanacaksın.

Fiyatına oranla bu denli bir performansı sana sağlayabilecek bir modifikasyon yok.

Dezavantajı var mı dersen, evet var, 5 ci viteste şehirlerarası giderken önceden 2000 devirle gidiyorsan, 13 59 dan sonra 2400 devir civarında gidiyor olacaksın..

14 / 60 ile daha hızlanma, daha düşük devirler olacak. Şu anki haliyle - 13 / 59 arasında bir setup olacak.

mertxx
03-04-2013, 08:11
Bende de aynı araç var , şunu söylemeliyim öğrenci işi aracını yürütemezsin.

Sağlam yürüsün istiyorsan işçilikle birlikte 4-5 bin gider rahat ama değer mi bilmiyorum.O tamamen senin kararın ama ben yapmak istiyorum çünkü foruma baktığın zaman etraf zırla gti vti vts kaynıyor hep bu araçlara uygulama yapılıyor.

Ben aracımı seviyorum ve bu şekilde yavaş yavaş parçaları toplayıp yaptırmayı düşünüyorum ben bir örneğini daha görmedim çünkü.Bir çok arkadaşa mantıksız geliyor ama neden olmasın ?

Düşünsene şu parçaları toplayabildiğini ;

Wössner piston + kol TU5JP4
Dolu kapak TU5JP4
c2 emme veya jenvey ITB
dp veya custom headers
ecu
ve çok iyi bir egsoz sistemi

tabi arabayı piç etmeyecek bir usta, 1.6 306 lar içinde parmakla gösterilirsin ama bu işler nakit ve vakit işleri öğrenci iken bunları yapman zor hatta şöyle söyleyeyim ikinci aracınız focus dizel sanırım, ona güzel bi yazılım ile 306 nın içinden geçersin :)

bilmem anlatabildim mi :beuj:

XSi
03-04-2013, 10:33
Bende de aynı araç var , şunu söylemeliyim öğrenci işi aracını yürütemezsin.

Sağlam yürüsün istiyorsan işçilikle birlikte 4-5 bin gider rahat ama değer mi bilmiyorum.O tamamen senin kararın ama ben yapmak istiyorum çünkü foruma baktığın zaman etraf zırla gti vti vts kaynıyor hep bu araçlara uygulama yapılıyor.

Ben aracımı seviyorum ve bu şekilde yavaş yavaş parçaları toplayıp yaptırmayı düşünüyorum ben bir örneğini daha görmedim çünkü.Bir çok arkadaşa mantıksız geliyor ama neden olmasın ?

Düşünsene şu parçaları toplayabildiğini ;

Wössner piston + kol TU5JP4
Dolu kapak TU5JP4
c2 emme veya jenvey ITB
dp veya custom headers
ecu
ve çok iyi bir egsoz sistemi

tabi arabayı piç etmeyecek bir usta, 1.6 306 lar içinde parmakla gösterilirsin ama bu işler nakit ve vakit işleri öğrenci iken bunları yapman zor hatta şöyle söyleyeyim ikinci aracınız focus dizel sanırım, ona güzel bi yazılım ile 306 nın içinden geçersin :)

bilmem anlatabildim mi :beuj:

bu kadar para harcandıktan sonra, düşük basınçlı (0,4- 0,5 bar) standart motor turbo uygulaması çok daha tatmin edici olur

mertxx
03-04-2013, 11:08
bu kadar para harcandıktan sonra, düşük basınçlı (0,4- 0,5 bar) standart motor turbo uygulaması çok daha tatmin edici olur

Pek tabi , bunun için yurtdışında hazır kitler mevcut

TU 8 Valve Turbo Package [dp201001 tu 8v package] - £1,582.27 : ATSPEED Racing, Rolling Road Essex (http://atspeedracing.co.uk/products/index.php?main_page=product_info&cPath=4_5&products_id=20)

buda yaklaşık 5k + montaj bedeline patlar ki o da uçuk bir rakam, custom belki daha uygun olur

XSi
03-04-2013, 12:51
Pek tabi , bunun için yurtdışında hazır kitler mevcut

TU 8 Valve Turbo Package [dp201001 tu 8v package] - £1,582.27 : ATSPEED Racing, Rolling Road Essex (http://atspeedracing.co.uk/products/index.php?main_page=product_info&cPath=4_5&products_id=20)

buda yaklaşık 5k + montaj bedeline patlar ki o da uçuk bir rakam, custom belki daha uygun olur

yazdığın link turbo kitinin "K" si olur ancak.

İntercooler + boruları yok
Yakıt sistemi ile ilgili de hiç birşey yok..

Kaldıki bu kadar pahalı manifold + turbo kullanmayada gerek yok 2-3 bin liraya maledilecek bir turbo sistemi ile oldukça hızlanır araç..

mertxx
03-04-2013, 13:34
yazdığın link turbo kitinin "K" si olur ancak.

İntercooler + boruları yok
Yakıt sistemi ile ilgili de hiç birşey yok..

Kaldıki bu kadar pahalı manifold + turbo kullanmayada gerek yok 2-3 bin liraya maledilecek bir turbo sistemi ile oldukça hızlanır araç..

Haklısın bu konularda biraz yetersiz bilgiye sahibim.Bizim araçların motorları ile ilgili çok fazla parça yok olanlarda bu gibi sitelerde yurtdışında ve çok pahalı.

Yine aynı sitede tu5jp 8v motorlar için Vems marka tak çalıştır ecu var fakat 800€ dan fazla hatta youtube adamlar video koymuşlar adam 106 gti elektronik kontrol ünitesini 3 dakikada değiştiriyor ve marşa basıp gidiyor hiçbir ayar yapmadan ,

VEMS PnP for the Citroën and Peugeot 1.6 8v TU5JP (NFZ) with MP7.2 management system (http://www.dp-engineering.nl/shop-1/electronics/vems-pnp-psa-1-6-8v-tu5jp-nfz-mp7-2.html)

detaylı açıklamasında video linki de var.Bu ünite tak çalıştır olarak ne kazandıracak araca hiçbir ayar yapmadan?

Bilgi amaçlı soruyorum , stock motor da sadece bu değişiklik ne işe yarar?

XSi
03-04-2013, 13:58
Haklısın bu konularda biraz yetersiz bilgiye sahibim.Bizim araçların motorları ile ilgili çok fazla parça yok olanlarda bu gibi sitelerde yurtdışında ve çok pahalı.

Yine aynı sitede tu5jp 8v motorlar için Vems marka tak çalıştır ecu var fakat 800€ dan fazla hatta youtube adamlar video koymuşlar adam 106 gti elektronik kontrol ünitesini 3 dakikada değiştiriyor ve marşa basıp gidiyor hiçbir ayar yapmadan ,

VEMS PnP for the Citroën and Peugeot 1.6 8v TU5JP (NFZ) with MP7.2 management system (http://www.dp-engineering.nl/shop-1/electronics/vems-pnp-psa-1-6-8v-tu5jp-nfz-mp7-2.html)

detaylı açıklamasında video linki de var.Bu ünite tak çalıştır olarak ne kazandıracak araca hiçbir ayar yapmadan?

Bilgi amaçlı soruyorum , stock motor da sadece bu değişiklik ne işe yarar?

stock motorda bu tip bir beyin, çok ciddi fayda sağlamayacağı için, parasını haketmeyecek bir değişiklik olur.

Fakat motorun yapısında ciddi değişiklik varsa ve işletimi ile ilgili ciddi değişiklikler yapıldıysa (örneğin motorun çevireceği devir artacaktır, püskürtülmesi gereken yakıt artacaktır, ateşleme zamanlaması değişmelidir vs) bu tip bir beyin hayati önemi olan bu parametrelerde ciddi değişikliklere anlık olarak cevap vereceği için anlamlı olur.

Yoksa basit filtre eksoz uygulamasında, hazır yazılımlar ile aracın orjinal beynindeki parametrelerin değişmesi yetecektir.

Plug&play olması sadece uygulama kolaylığı sağlar, yurtdışında "hizmet" sektörü çok pahalı olduğundan, plug&play olması total maliyeti düşürür.. ama bizim gibi ülkelerde universal bir ECU alıp bağlantılarını yapıp uygulamak kolay..

Standalone beyinlerin daha basit uygulaması olarak "piggy back" aletler var, bunların da temel amacı, araçtaki ana fonksiyonları beyin tarafından kontrol edip, gerekli değişiklikleri yapmak.. Sıralı sistem LPG lerin elektronik kontrol ünitesi buna bir örnektir. Aracın mevcut beyni aktiftir, bu beyinden gelen sinyalleri manipüle eden cihaz, motorun LPG de sağlıklı çalışmasını sağlar.

mertxx
03-04-2013, 14:11
stock motorda bu tip bir beyin, çok ciddi fayda sağlamayacağı için, parasını haketmeyecek bir değişiklik olur.

Fakat motorun yapısında ciddi değişiklik varsa ve işletimi ile ilgili ciddi değişiklikler yapıldıysa (örneğin motorun çevireceği devir artacaktır, püskürtülmesi gereken yakıt artacaktır, ateşleme zamanlaması değişmelidir vs) bu tip bir beyin hayati önemi olan bu parametrelerde ciddi değişikliklere anlık olarak cevap vereceği için anlamlı olur.

Yoksa basit filtre eksoz uygulamasında, hazır yazılımlar ile aracın orjinal beynindeki parametrelerin değişmesi yetecektir.

Plug&play olması sadece uygulama kolaylığı sağlar, yurtdışında "hizmet" sektörü çok pahalı olduğundan, plug&play olması total maliyeti düşürür.. ama bizim gibi ülkelerde universal bir ECU alıp bağlantılarını yapıp uygulamak kolay..

Standalone beyinlerin daha basit uygulaması olarak "piggy back" aletler var, bunların da temel amacı, araçtaki ana fonksiyonları beyin tarafından kontrol edip, gerekli değişiklikleri yapmak.. Sıralı sistem LPG lerin elektronik kontrol ünitesi buna bir örnektir. Aracın mevcut beyni aktiftir, bu beyinden gelen sinyalleri manipüle eden cihaz, motorun LPG de sağlıklı çalışmasını sağlar.

Cevabın için teşekkürler.Bizdeki hizmet sektörü de iş bilmeyen insanlarla dolu o nedenle araca direkt uyumlu parçaları kullanmak istiyorum.Evet araç değeri ile orantısız fiyatlar ama daha güvenilir olduğunu düşünüyorum.

Amacım düzgün parçalarla aracımı atmosferik olarak yüklemek fakat günlük kullanıma da uygunluğunu bozmamak.Acelem olmadığı için titiz davranıp yavaş yavaş parça toplayacağım. 8v olarak devam edip araca en uygun bileşenleri bulmak amacım.

XSi
03-04-2013, 15:20
Cevabın için teşekkürler.Bizdeki hizmet sektörü de iş bilmeyen insanlarla dolu o nedenle araca direkt uyumlu parçaları kullanmak istiyorum.Evet araç değeri ile orantısız fiyatlar ama daha güvenilir olduğunu düşünüyorum.

Amacım düzgün parçalarla aracımı atmosferik olarak yüklemek fakat günlük kullanıma da uygunluğunu bozmamak.Acelem olmadığı için titiz davranıp yavaş yavaş parça toplayacağım. 8v olarak devam edip araca en uygun bileşenleri bulmak amacım.

atmosferik devam edeceksen, referansı sağlam firma yada kişilerle çalışıp mevcut beyine yazılım yaptırmak en iyisi.

Hatta beyne yazılım yapacağına 13/59 ayna mahruti takmak en temizi, net hızlanır aracın.

attığın taş ürküttüğün kurbağaya deymeyecek yoksa.

Schumi
03-04-2013, 23:31
Zamanında Gökmen ustanın bir kuzeni mi ne onun için 306 1.6 8v makinayı turbolamıştı. Çoook uzun zaman baya km bindi. Eğer psikolojik hızlanma istiyorsan filtre egzoz yap bin. Ama gerçekten hızlı gitmek istiyorsan minimum 5000 tl gözden çıkartıcaksın. İster atmosferik ister turbo.

mertxx
04-04-2013, 08:56
Zamanında Gökmen ustanın bir kuzeni mi ne onun için 306 1.6 8v makinayı turbolamıştı. Çoook uzun zaman baya km bindi. Eğer psikolojik hızlanma istiyorsan filtre egzoz yap bin. Ama gerçekten hızlı gitmek istiyorsan minimum 5000 tl gözden çıkartıcaksın. İster atmosferik ister turbo.

O miktarı gözden çıkartabilirim.
Evet Gümüş gri bir 306 idi yanlış hatırlamıyorsam ,Nasıl ulaşabiliriz acaba ?

sağolasın Şuayip...

XSi
04-04-2013, 09:50
O miktarı gözden çıkartabilirim.
Evet Gümüş gri bir 306 idi yanlış hatırlamıyorsam ,Nasıl ulaşabiliriz acaba ?

sağolasın Şuayip...

uzaklara gitme :) sitede aynı motorlu saxo vtr turbo projesi var devam ediyor arkadaşın:

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/135010-shrek-vtr-saxo-turbo.html

mertxx
05-04-2013, 07:12
Evet biraz inceledim sağolasın.Tam istediğim gibi olmasada fikir verir.