PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : EF civic çelik conta ?



kkursat01
29-03-2013, 15:01
Aracım tamirde komple motor indi ve rektefiye oluyor ustamın ismini vermek istemiyorum ama cahil toy biri değil yıllardır honda toplamış biri ben çelik conta takalım dedim ancak olmaz dedi kapağı değiştirsen bile modeli eski kapağın üzerine çelik conta olmayacağını söylüyor ancak erkut abimizin makalesinde çelik conta takmanın mümkün olduğunu görmüştük hepimiz burdaki tezatlık neyden kaynaklı usta gerçekten olmadığı içinmi çelik conta takmak istemiyor çünkü bana takarsak 2-3 gün sonra patlatır olmuyor uyumlu değil dedi yapmak istemediğinden değil bu durumu açıklayabilicek tecrübeli biri si varmıdır ?

timucintt
29-03-2013, 16:59
çok boş bir muhabbet olmuş bu... senin kapağın zaten son raddesinde sıkıştırma tepeli piston takacaksınız zaten + çelik contayı neden taksınki şimdi üstüne takarsa bu sefer aşırı sıkıştırmada fazla gezemiyeceksinki... glingirik takması senin açından daha sağlıklı sıkıştırman normal seyreder.... diğer türlü kendinide senide riske atmış olur...

akıncı
29-03-2013, 17:40
motor blok yuzeyı taşlandıysa modelden dolayı soyluyorum kapağında taşlanıp sevıyesı ıyıyse orjınal çelık contayla herhangı bır sıkıntı yaşatmaz tork değerlerıde düzgun sekılde yapılırsa yani burda conta faktoru çok önemlı orjınal olduğu surece sıkıntı olcağını sanmıyorum 1.6 ies orj.conta al tak

kkursat01
29-03-2013, 23:20
İes orjinal contasıda zaten çelik conta ancak problem olacağını söyledi usta..

kkursat01
29-03-2013, 23:21
çok boş bir muhabbet olmuş bu... senin kapağın zaten son raddesinde sıkıştırma tepeli piston takacaksınız zaten + çelik contayı neden taksınki şimdi üstüne takarsa bu sefer aşırı sıkıştırmada fazla gezemiyeceksinki... glingirik takması senin açından daha sağlıklı sıkıştırman normal seyreder.... diğer türlü kendinide senide riske atmış olur...

Walla timu ne oluyor ne bitiyor bilmiyorum ama birşeyler yapıyoruz umarım düzgün bişey çıkar Allah utandırmasın.. Ayrıca kapak pert çöpe gitti yeni kapak alıcaz yani battım ben..

serci
30-03-2013, 01:01
Benim bildiğim ies contasına işlem yapılmadan takılması lazımdı

kkursat01
30-03-2013, 08:59
Benim bildiğim ies contasına işlem yapılmadan takılması lazımdı

Bende öyle biliyordum ancak öyle değilmiş işte zaten yapılabilse adam yapardı bence bundan neden kaçınsınki timununda dediği gibi belkide orjinal piston olsaydı çelik conta olurdu ancak tepeli olunca iş değişti sanırım..

okan16
05-04-2013, 10:17
Öncelikle merhaba arkadaşım.Aracının silindir kapağı ne durumda bilmiyorum fakat sen çelik conta takıp sıkıştırma oranını dahada artırmak gibi bir isteğin varsa bunu üzerinde parçaların nasıl olunduğundan haberdar olunması gerekmedir.Tepeli piston ve kurs hacminin blok üzerindeki durumu hepsine bir faktördür.Sonrasında silindir kapağı taşlanmış,tepeli piston takılmış,ince celik conta takılmış bir araçta aşırı basıncın artması benzinin ateşleme yapılmaksızın kendiliğinden tutuşmasına sebep olucağından motor detanasyona uğrayabilir.