Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : avans hakkında



meto_106gti
09-04-2013, 20:32
arkadaşlar aracımın avansını cok açtık 2 ve 3 te arac cok ıyı ama 4 t ve 5 te tıkanıyor specler chıp fılıtre egzoz emme gaz kelebeği polısh fıkırlerınızı beklıyorum

Alper_
12-04-2013, 18:41
fazla avans ile piston eritebilirsin..sağlıklı değil.

Oz`
12-04-2013, 23:30
kim açtı onu:)cok avans iii değildir

eraslanb
13-04-2013, 04:22
bu saatte dilimin döndüğünce ve bildiğim kadarıyla anlatayım eksik yerleri sabah yazarlar:
Avans: Burada bahsedilen avans benzinli motorlar için ateşleme avansı dizel motorlar için püskürtmeye başlama avansı piston benzililerde yakıt hava karışımını dizellerde havayı sıkıştırmaya başladığında tam üst noktaya gelene kadar beklenip de ateşleme veya püskürtme yapılmaz tam üst noktaya çıkmadan önce başlar nedeni daha verimli bir yanma elde etmek için işte buna avans diyoruz.

*avans arttıkça vuruntu sınırı aşağıya düşer yani daha çok vuruntu olur genelde buna avans vurması diyoruz.
*vuruntu nedir dersen;
yakıt ve benzin pistonun üst ölü noktasına kadar sıkışır yani küçücük bir alanda ve benzinliler de buji çakar saliseler içinde yanma olur ve biter fakat buji tarafından aşağıya doğru başlayan yanma aşağıdaki tutuşmayan karışımı sıkıştırır dizellerde yakıt püskürtülmeye başlanır ve burada da yani alttaki karışımda veya havada 2. bir patlama veya daha fazla patlama meydana gelir üstteki ve alttaki alev kümeleri birbiri içine girişim yapar ve yanma hızı çok yükesilir.
ne güzel yanmam hızlandı diyebilirsin fakat fazla avansın zararları;
1- motor gücü düşmesi
2-yakıt sarfiyatında artmalar
3- piston,segmanlar supaplar fazla ısınır zamanla özelliği kaybeder ve erir
4- sesli çalışmaya sebebiyet verir

üüst viteslerde yığılıp kalmasına gelirsek üst devirlerde vuruntu azalır yani sen 4-5 e atınca devrin düşüyor doğal olarak araba vuruntu yapmaya başlayıp senin deyiminle tıkanır avansı kısmadan ne yapabilirim dersen;
1- yüksek devir dön sürekli ki bu imkansız
2- bu avans da düzgün çalışacak bir piston al ve tak buda zor bir durum
3- yakıt tipi kurşunlu benzin bir çözümdü zamanında artık yok veya yaklaşık 4 litre benzine 2-3 cm küp Pb(C2H5)4 tetraetilkurşun (alkol) ekle
4- ki en iyisini bu avans ayarını düzelt bi ömür sağlıklı bin

eraslanb
13-04-2013, 04:53
birde dip not umarım kimse yanlış anlamaz.
mümkünse şu ecu'nuze herkese ellettirmeyin he sağlam yapan çok mu para istiyor pazarlık sünnettir olmadı biriktirip yapın ya da bir tanesiyle arkadaş olun;) yada 5-10 beygir için motoru kucağınıza almayın
eskiden ecu yoktu kafa rahattı en azından:)...
bilinçsizce yapılan her işlem ilk etapta size güç artışı olarak,yakıt ekonomisi olarak dönsede uzun vadede ovalleşme, yüzey pürüzlüğü ,yağlama kayıpları, ısı kayıpları, blok veya üst kapak çöp olması, v.b. Allah muhafaza pistonu bloktan çıkartmaya kadar gider.
deneyimli ellerde tabiki de stock motorda fabrikanın abartı güvenlik katsayılarını biraz aşağıya çekerek güzel değerler alınıyor ki böyle yapan insanlara saygım sonsuz

92Sİ
08-06-2013, 09:31
bu saatte dilimin döndüğünce ve bildiğim kadarıyla anlatayım eksik yerleri sabah yazarlar:
Avans: Burada bahsedilen avans benzinli motorlar için ateşleme avansı dizel motorlar için püskürtmeye başlama avansı piston benzililerde yakıt hava karışımını dizellerde havayı sıkıştırmaya başladığında tam üst noktaya gelene kadar beklenip de ateşleme veya püskürtme yapılmaz tam üst noktaya çıkmadan önce başlar nedeni daha verimli bir yanma elde etmek için işte buna avans diyoruz.

*avans arttıkça vuruntu sınırı aşağıya düşer yani daha çok vuruntu olur genelde buna avans vurması diyoruz.
*vuruntu nedir dersen;
yakıt ve benzin pistonun üst ölü noktasına kadar sıkışır yani küçücük bir alanda ve benzinliler de buji çakar saliseler içinde yanma olur ve biter fakat buji tarafından aşağıya doğru başlayan yanma aşağıdaki tutuşmayan karışımı sıkıştırır dizellerde yakıt püskürtülmeye başlanır ve burada da yani alttaki karışımda veya havada 2. bir patlama veya daha fazla patlama meydana gelir üstteki ve alttaki alev kümeleri birbiri içine girişim yapar ve yanma hızı çok yükesilir.
ne güzel yanmam hızlandı diyebilirsin fakat fazla avansın zararları;
1- motor gücü düşmesi
2-yakıt sarfiyatında artmalar
3- piston,segmanlar supaplar fazla ısınır zamanla özelliği kaybeder ve erir
4- sesli çalışmaya sebebiyet verir

üüst viteslerde yığılıp kalmasına gelirsek üst devirlerde vuruntu azalır yani sen 4-5 e atınca devrin düşüyor doğal olarak araba vuruntu yapmaya başlayıp senin deyiminle tıkanır avansı kısmadan ne yapabilirim dersen;
1- yüksek devir dön sürekli ki bu imkansız
2- bu avans da düzgün çalışacak bir piston al ve tak buda zor bir durum
3- yakıt tipi kurşunlu benzin bir çözümdü zamanında artık yok veya yaklaşık 4 litre benzine 2-3 cm küp Pb(C2H5)4 tetraetilkurşun (alkol) ekle
4- ki en iyisini bu avans ayarını düzelt bi ömür sağlıklı bin

ilaç oldu bu yazdıkların reis :D

jesua
23-06-2013, 15:40
aracın avans vurduğunu nasıl anlarız ?

Alper_
23-06-2013, 19:27
aracın avans vurduğunu nasıl anlarız ?

en basit şekilde bir duvar kenarı veya tünel içinde yüksek viteste düşük devirde, 3 veya 4. vites düşük devirde giderken giderken gaza basın..bilyaların birbirine çarptığında çıkardığı sese benzer, şakır şakır eder..bu sesin şiddeti az da olabilir o da avansın ne ölçüde açık olduğu ile alakalıdır..veya duyulmayacak düzeydedir oda avans kulaklığı ile anlaşılabilir..araçta avans vardır ama duymazsınız araç kasılarak gider..bu konuda daha bilgili arkadaşlar vardır eksik veya hatalı yazdığım yerleri düzeltirler :)

MaXiGörKy
23-06-2013, 21:57
çıplak kulakla net duyulan avansta sensor 4-5 volt arasını gösteriyor. 4-5 volt arasıda pek hayırlı değil:(

Hakan Girginer
23-06-2013, 23:03
Beyler,
Avans gibi koşullara özel ve teknik bir konuda elde hiç somur veri olmadan konuşmak, kapı önünde bakla ayıklayan teyzelerin rüya tabiri yapması gibi olur.

Avans tablosu nerede?
Motor atmosferik mi?
Enjektör kapasitesi ve AFR tablosu nerede?
Hangi devir aralıklarında ne kadar avans verildi?
Başlangıç değerleri nerede?

"Tıkanma" ile kast edilen nedir?