Orijinalini görmek için tıklayınız : e30 m40 çiğ yakma ivmelenme sorunu yardım
selamın aleykum arkadaslar aranıza yenı katıldım yaklasık bır seneden berı m40 motor e30 um var 1990 model orjınal kendı motoru var tup falan da yok yanlız arabayı aldıgım zamandan bu zamana ıvemelenmesı dustu 3 bın devıre kadar hızlanmıyor sonradan acılmıyor cok bastıgımda benzın kokusu gelıyor baskı balatayı yenı degıstım bujıler yenı bakımlarını zamanında kendım yapıyorm yanlız su sıcaklık musurı akısmetre veya krank devır sensoru arızalı olabılrmı bunlarla bı ılgısı varmı sormak ıstedım aracım sabah calıstıgında rolantı kendını sabıtleyemıyor hatta ıstop edıyor 2 dakka sonra duzelıyor duzeldıkten sonra da gıderken sankı arabayı bırı tutuyo yemıyo gıbı oluyo cıg benzın atıyor zaten arabadan sogudum bı makınaya bagladık sadece 44 dıye arıza kodu verıyor buralarda adam gıbı makınede yok bırı yardım etsın
horozlarda ses yapıyor cık cık dıye bu aralar acaba sıboplar acıp kapatmıyormu yoksa bu sensor araızasımı bılen bı arakdasım yardımcı olabılırmı
Eray Yümsel
22-07-2013, 00:37
akışmetreyi değiştir düzelcek problemn
selamın aleykum arkadaslar aranıza yenı katıldım yaklasık bır seneden berı m40 motor e30 um var 1990 model orjınal kendı motoru var tup falan da yok yanlız arabayı aldıgım zamandan bu zamana ıvemelenmesı dustu 3 bın devıre kadar hızlanmıyor sonradan acılmıyor cok bastıgımda benzın kokusu gelıyor baskı balatayı yenı degıstım bujıler yenı bakımlarını zamanında kendım yapıyorm yanlız su sıcaklık musurı akısmetre veya krank devır sensoru arızalı olabılrmı bunlarla bı ılgısı varmı sormak ıstedım aracım sabah calıstıgında rolantı kendını sabıtleyemıyor hatta ıstop edıyor 2 dakka sonra duzelıyor duzeldıkten sonra da gıderken sankı arabayı bırı tutuyo yemıyo gıbı oluyo cıg benzın atıyor zaten arabadan sogudum bı makınaya bagladık sadece 44 dıye arıza kodu verıyor buralarda adam gıbı makınede yok bırı yardım etsın
sıcaklık müşürü ilk çalıştırmandakı sorunu yapabılır fakat tekrar calıstıkdan sonra motor ısınıncade yapıyorsa gezyememek vs egzostunda lamda sensoru varmı ?
akısmetreyı soktugumde araba aptallasıyo ama bes altı ay once bole bı sey yoktu benzın cıg dı ama ıvmelenmede sorun yoktu egzozum da lambda yok askısmetnn ordada bı sensor bosta dun sıcaklık musurınu sokup denedık bıraz deaha ıyı gıbıydı sabah kutup basını soktuk bastık calısmadı taktık sorun gene aynı
sıcaklık müşürü ilk çalıştırmandakı sorunu yapabılır fakat tekrar calıstıkdan sonra motor ısınıncade yapıyorsa gezyememek vs egzostunda lamda sensoru varmı ?
ısındıktan sonra da sıcaklıgı yanlıs okyuyosa fazla benzın gondermezmı zengın karısım yaparmı ?
sıcaklık müşürü ilk çalıştırmandakı sorunu yapabılır fakat tekrar calıstıkdan sonra motor ısınıncade yapıyorsa gezyememek vs egzostunda lamda sensoru varmı ?
lambda yok cıhazda 44 dıye bı arıza verdı
yardım edecek kımse yokmu arakdaslar
h.guroglu
22-07-2013, 22:41
akışmetreyi değiştir düzelcek problemn
adam soylemış senin sorununu işte daha ne istiyorsun adam bmw nin piri
tmm dogru dıyosunda akısmetreyı su an denıyemıyoruz 5-6 aydır var bu problem oyuzden soruyorum
h.guroglu
22-07-2013, 23:17
valla kardeşim eray bmwinin inciğini cinciği bilen bir adamdır o adam bişey dediyse doğrudur he değiştiremiyorsan boşuna masraf yapma gerek yok haybeye paranı harcamış olursun
anladım sagolun son bı sorum daha olcak su sıcaklık sensorunu nasıl anlarız calısıp calısmadıgını bırde bu benzın buharlasma kapı varmı e30 da cunku benım arabamda yok bı hortum gelıyo bosta depodan
hava akıs metren degısecek bu bı kesın map sensoru de denebılır bunu degıstırdıkten sonra gozlemle bence
su hararet musurunu sokeceksın olcu aletını alacaksın bırbırıne degdıgınde dıııtt dıye ses cıkaran konuma getırıp sensorun uclarına baglayacaksın otmemesı gerekıyo sonra musure cakmagınla ısıtmaya basla olcu aletı bellı bı sıcaklıkta otmeye baslarsa saglam demektır
su hararet musurunu sokeceksın olcu aletını alacaksın bırbırıne degdıgınde dıııtt dıye ses cıkaran konuma getırıp sensorun uclarına baglayacaksın otmemesı gerekıyo sonra musure cakmagınla ısıtmaya basla olcu aletı bellı bı sıcaklıkta otmeye baslarsa saglam demektır
teşekkur ederım denıyecem akısmetreeyıde bı e36 dan denıyecem 316 mtorodan bu benzın buharlasma ıle ılgılı motor bolumundde bulanan bı aksam varmı bende hortum gelıyo bos gaz kelebeggının ordanda bı hava hortumu cekıyo ıcerı vakumlayan oda kor durumda brde makınada 44 hatası verıyo bunlar hakkında bılgınız varmı ustam
tam bı bılgım yok ama bu benzın kısmının bı resmını koyabılırsenız fıkır yurutebılırız bırazda arastırırız hatayıda netten arayıp bulabılırsın hatanın yanında acıklaması falan yazmıyo mu
tam bı bılgım yok ama bu benzın kısmının bı resmını koyabılırsenız fıkır yurutebılırız bırazda arastırırız hatayıda netten arayıp bulabılırsın hatanın yanında acıklaması falan yazmıyo mu
acıklama yazmıyo ama bosch car servıse gıdıp bakacam tekrar foto koyarım bu hıdrolıgın altında benzın fılıtresının yanında bı parca daha olması lazım demıslerdı benzın buharlasmayla ılgılı arıstırdım ınternetten de bulamadım
arakdaslar bugun ınceledım akısmetrenın kelebegı tam kapanmıyo bu sıkıntı yapar degılmı
araç çalışıyorken bir miktar açılır zaten rölantida.. ama çalışmıyorken kapalı olması lazım...
[QUOTE=ReSuL;6951184]araç çalışıyorken bir miktar açılır zaten rölantida.. ama çalışmıyorken kapalı olması lazım...[/QUO
sokupte bakıtım kardesım elımle tam kapatmıyor
araç çalışıyorken bir miktar açılır zaten rölantida.. ama çalışmıyorken kapalı olması lazım...
sokupte baktım kardesım tam kapatmıyor elımle de kontrol ettım
bu durumda akışmetren açılmış oynanmış demektir yoksa kapalı olması gerekir. bu akışmetrenin kapağını açtığında yuvarlak tırtırlı bi yapı görürsün.. kenarında bunu tutan metal bir tırnak var onu açıp sola (saat yönünün tersine) çevirdikçe aracın zengin çalışmaya bağlar yani yakıtı artırırsın sağa doğru dönderdiğinde (saat yönünde) aracın fakir çalışmaya başlar yakıtı giren havaya göre kısmış olursun bu arada aracın çalışması ciddi anlamda değişir.. rölantıda alıp verme varsa gider aracın çalışmasında rahatladığı anlaşır.. ben bu ayarı SC montajı sırasında bi çok kez yaptım.. hemen söyleyim cok ince bi iş ve ben AFR yardımıyla yapıyorum.. ama zaten açılmışsa akışmetren kaybedecek bişeyin yok demektir.. bu durum tüm devir bandına da etki eder..
bu durumda akışmetren açılmış oynanmış demektir yoksa kapalı olması gerekir. bu akışmetrenin kapağını açtığında yuvarlak tırtırlı bi yapı görürsün.. kenarında bunu tutan metal bir tırnak var onu açıp sola (saat yönünün tersine) çevirdikçe aracın zengin çalışmaya bağlar yani yakıtı artırırsın sağa doğru dönderdiğinde (saat yönünde) aracın fakir çalışmaya başlar yakıtı giren havaya göre kısmış olursun bu arada aracın çalışması ciddi anlamda değişir.. rölantıda alıp verme varsa gider aracın çalışmasında rahatladığı anlaşır.. ben bu ayarı SC montajı sırasında bi çok kez yaptım.. hemen söyleyim cok ince bi iş ve ben AFR yardımıyla yapıyorum.. ama zaten açılmışsa akışmetren kaybedecek bişeyin yok demektir.. bu durum tüm devir bandına da etki eder..
bıraz daha acarsan deneyeyım dedıgın gıbı kaybetcek bısey yok afr olmadan yapılmazmı
maf map sensoru de varmı bılmıyorum aracda gaz kelebegının ordan bı hortum cıkıyor bosta ıcıne vakumluyo buna mı balanıyo bostamı onuda bılmıyorm
Eray Yümsel
26-07-2013, 20:20
Sen hala geyikmi yapiyosun arizani soledim milleti niye yoruyosun ?
Sen hala geyikmi yapiyosun arizani soledim milleti niye yoruyosun ?
tesskkur ederım kardes arızamı soledıgın ıcın ama ben bosta olan benzın deposundan gelen hortumlan gaz kelebegının ortakı vakum yapan korlenen hortumla ılgılı konusuyorum geyıklen ne alakası var sormayalımmı arkadas baska konu altındamı acalım sen soledın tamam bız nerden kurtarırız dıye bkaıyoruz bu parcanın sıfırımı var hep cıkma zaten
bıraz daha acarsan deneyeyım dedıgın gıbı kaybetcek bısey yok afr olmadan yapılmazmı
AFR olmadan yapılır ama AFR olsa araç ne kadar zenginde ne kadar fakirde görme şansın olur.. bence senin yapacağın en kestirme iş kapağı açıp önce içerde ne var ne yok bak.. sonra kendine göre hiç bi yerine ellemeden bi işaret koy senmedin kıllandın canın istedi eski orjinal ayarına getirmek için.. sonra aracı çalıştır sağa ya da sola doğru çevir aracın çalışmasını dinle değişimi fark etmemen imkansız zaten.. bu işlemi yap deneyimlerini yaz ne oldu ne bitti ona göre yardımcı olmaya çalışıyım...
ha bu arada tam tur çevirme onu dörtte bir tur yani çeyrek tur sağ ya da sol senin işini çözecektir...
arabanın hava hortumlarının delik yırtık olmadığından hiç bi yerinden hava almadığından da emin olmalısın bu işlemlere başlamadan.. belki akışmetren de sıkıntı yok hava alıyor bi yerden hem gidişini hem rölantını etkiler..
arabanın hava hortumlarının delik yırtık olmadığından hiç bi yerinden hava almadığından da emin olmalısın bu işlemlere başlamadan.. belki akışmetren de sıkıntı yok hava alıyor bi yerden hem gidişini hem rölantını etkiler..
kardesım sımdı yaptım ıslemı akısmetreyı soktum tırnagı kaldırıp sag sola cevırıp denedım arabanın sol camurlugundan hedef alırsak cemberı saat yonunun tersıne cevırdım ıkı dıs falan fazla degıl bıraz daha ıyı cekıyo ama vıtes gecıslerınde ara gazı verdıgımızde patlama yapıyor eskısı gıbı arada benzın kokusu var dedıgın gıbı bı egsoz muayne yapan yerlerde olcum yapıp ayar yapmak lazım
arabanda patlama filan da varsa ateşleme problemin de olabilir... ve bobin soketlerine bi wd 40 tarzı bişey sık dene.. ben 1.5 yıl sonra sorunun soketlerde olduğunu anladım arabada tekleme yoktu ama ateşleme temas probleminden dolayı zayıfmış ve araba iyi çekmiyordu.. umarım bunlar sana yardımcı olur..
eksoz muayene yapan yer değilde LPG ayarına eksoza cihaz bağlayıp yapan yerde yapsan daha iyi olur.. hem adamlar işinin ehli ise daha iyi bilir bu ayar işlerini filan.. onlar zana söyler zengin mi fakir mi karışım..
eksoz muayene yapan yer değilde LPG ayarına eksoza cihaz bağlayıp yapan yerde yapsan daha iyi olur.. hem adamlar işinin ehli ise daha iyi bilir bu ayar işlerini filan.. onlar zana söyler zengin mi fakir mi karışım..
makınaya bagladık ama ısın ehlı yok burda ole kaldı cıg yakmıyo dedıler o kadar 50 lıralık benzınle 80 km yol gıdıyorm
merhaba bende de m40 motor 3.16 i var arabayı uzun zaman çalıştırmadıgım zaman ılk calısmada egzozdan mavı duman gıbı araba dan duman cıkıyor baya bı bogulma yapıyor sankı ve
araba 3 bin devire kadar gitmiyor 3 bin devirden sonra ama hızlanması gayet ıyı sızce neyden yapar?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.