Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : integraya ne yapabiliriz. ?



turboman
28-12-2013, 23:00
selam yılbaşından sonra allah kısmet ederse arabanın motorunu indirip baştan aşağı revizyona başlayacağım herşeyin planını yaptım ama motor kısmına ne yapacağıma karar veremedim şu an motorun durumunu ele alırsak krank 0 ölçü hiç taşlanmamış. pistonlarda etek boşluğu var yani motor soğukken ilk 5 dk etek sesi geliyor ısınınca sesi kesiyor çekişi gidişi gayet iyi ama ufaktan yağ yakıyor yani ekstra olarak 3 bar tps sensörü. exedy stage 2 balata ve kızıl yatak mevcut. ama ben hala ufak çaplı bi turbomu taksam yoksa s.c. mı taksam yada ITB mi yapsam diye kararsız kaldım.arabadan bi türlü vazgeçemediğim için allah izin verirse bi ömür kullanmayı düşünüyorum.bide vti kapak atmayıda düşündüm bunların arasında kaldım açıkçası zaman önemli değil aracı söküp itinayla toplayıp bi ömür kullanmak planım motor içini kesin forgetlemek kaydıyla fazla üzmeden atıyorum alt yapıyı sağlam yapıp daha düşük seviyede kullanıp ömrünü uzun tutmak gibi. tavsiye öneri fikir eleştri aklınızdan ne geçerse paylaşmanızı isterim teşekkürler.

Agah
30-12-2013, 02:22
ufak çaplı turbo dediğiniz büyük 0 lı mebla demek. SC zaten bi yığın para. İTB zaten stock arabaya pek selam vermez. sizin ilacınız b16a2 üst kapak, vtec selenoid, emme port polish, vti elektrik tesisatı, vti distrbütör :)

devilboy
30-12-2013, 07:42
vtec yapman başlı başına 10000 i bulur stock motora turbo gir daha mantıklı

EOG
30-12-2013, 08:16
Özenli bir şekilde yaparsan her üçününde maliyeti 10.000 TL nin altına inmeyecektir. Sadece beyin + wideband + ayar bile 2.000 TL nin altına çok zor.

LS/Vtec yaparsan diğerlerine nazaran düşük masraflı olur gibi geliyor ama aracının ağırlığını da düşündüğünde, yürütmek için kaliteli malzemelerle ilaveler yapman gerekecek.

Piyasada özenle toplanmış Vtec ya da Turbo Teg'ler mevcut, aracını bu şekilde ya da stok olarak düşük bütçeyle toplamak kaydıysa satarak bu araçları bi değerlendir derim. Herkes tarafından bilindiği üzere bu işlere girişince sonunca zarar kaçınılmaz, en azından bu zararı sen yaşamazsın.

bugratemel
30-12-2013, 10:24
standart kapak b16a2 pistonları birde y1 şanzuman
-atmosferik mis gibi olur it gibi gider

aliburma
30-12-2013, 10:53
standart kapak b16a2 pistonları birde y1 şanzuman
-atmosferik mis gibi olur it gibi gider

katılıyorum. masrafın da az olur....

stlegal
30-12-2013, 11:46
Minumum 10 bin cepte olmali zevjli olucagi kesin en azindan anasi aglamis vteclerden daha fazla zevk verir

turboman
30-12-2013, 22:54
standart kapak b16a2 pistonları birde y1 şanzuman
-atmosferik mis gibi olur it gibi gider evet banada mantıklı geliyo ama zaten şu an y 1 şanzuman mevcut benim araç otomatikti zamanında arç 146 bin km de aldım çok temiz olduğu için birtürlü vazgeçemiyorum. şanzumna gelirsek ben manuele çevirdim y1 şanzuman bildiğim kadarıyla92 lerde mevcut seri şanzuman bende yürüyen vde satışı olmayan bi arabadan takas yaptım şu anda gidişi iyi ama s.c. ve turbo maliyetli olsada İTB bana mantıklı geliyo çünkü manifolt kelebekler ıvır zıvır tamamen custom olacak yani biraz farklı bişey olsun istiyorum tabi beynide değiştirmem gerekli önce bi motor içini yapim diyorum dışı her şekilde olur.

turboman
30-12-2013, 22:57
ufak çaplı turbo dediğiniz büyük 0 lı mebla demek. SC zaten bi yığın para. İTB zaten stock arabaya pek selam vermez. sizin ilacınız b16a2 üst kapak, vtec selenoid, emme port polish, vti elektrik tesisatı, vti distrbütör :)s. c.işide şöyle mantıklı geliyo bana daha önce bi cooper s in s.c. ını tamir ettim ve çalışma sistemi ve bağlama şeklini turbo kadar kolay uygulayabilirim çıkma s.ç. lar mevcut internette 800 ila 1500 arası sizce nasıl olabilir?

turboman
30-12-2013, 23:01
Minumum 10 bin cepte olmali zevjli olucagi kesin en azindan anasi aglamis vteclerden daha fazla zevk verirabi valla vtec lerden zaten zevkli bi makine benimkisi boş durmamak bişeyler yapmak kimsenin bu olmaz çok uğraşırsın dediği şeyleri sorunsuz yapıp öyle konuşanların çok tebriğine maruz kaldım yani kendim herşeyini a dan z ye yapmak aracı kısmet bakalım.

turboman
30-12-2013, 23:02
herkesin nacizane fikirlerini dikkate alarak ilerliyecem akıl akıldan üstündür herkesin vakit ayırıp fikrini yazdığı için ayrı ayrı tşk. edrm.

civelek
30-12-2013, 23:12
Valla zor konu. Sundan ornek vereyim b16 topladik sedan vtec motor ici ayari beyini stage 3 tabir edeyim 84mm 12.5 pistonlu fln fln sanziman kisa dif lazimsa var tek eksik emme ve kelebek oem suan harcanan paraya rahat turbolu bi integra alirdik !!! Kaldiki sende bunlara ek kapak tesisat beyin dist. Masrafin daha olacak Atmosferik olarak 200 hp zarzor cikariz 10 15 liraya bence degmez o paraya sc yada citir alttan dolan turbo yapilabilirdi ve minimum o hpler olur ileriside cok acik olur kullandikca acilir vs vs. İlla atmo.dersen madem sanziman kisa ben kullanan duymadim ama bizim oem ler icin crowerin egztr yay sapkalari mevcut tesisat itb ve piston yapan gormedim daha trde buda benim kafamda olan bi hayal stlegal cem abi daha iyi bilir tabi. Bence vtec yerine madem itb dusuncen var osekil yap derim bizde gormus oluruz. Sonucta 206 gti ve nerdeyse ayni gucte motorlar dedigim sekilde dolduruldugunda 240+ hp cikaran 206 var tonlarcada videolari mevcut

turboman
30-12-2013, 23:33
Valla zor konu. Sundan ornek vereyim b16 topladik sedan vtec motor ici ayari beyini stage 3 tabir edeyim 84mm 12.5 pistonlu fln fln sanziman kisa dif lazimsa var tek eksik emme ve kelebek oem suan harcanan paraya rahat turbolu bi integra alirdik !!! Kaldiki sende bunlara ek kapak tesisat beyin dist. Masrafin daha olacak Atmosferik olarak 200 hp zarzor cikariz 10 15 liraya bence degmez o paraya sc yada citir alttan dolan turbo yapilabilirdi ve minimum o hpler olur ileriside cok acik olur kullandikca acilir vs vs. İlla atmo.dersen madem sanziman kisa ben kullanan duymadim ama bizim oem ler icin crowerin egztr yay sapkalari mevcut tesisat itb ve piston yapan gormedim daha trde buda benim kafamda olan bi hayal stlegal cem abi daha iyi bilir tabi. Bence vtec yerine madem itb dusuncen var osekil yap derim bizde gormus oluruz. Sonucta 206 gti ve nerdeyse ayni gucte motorlar dedigim sekilde dolduruldugunda 240+ hp cikaran 206 var tonlarcada videolari mevcutaynen farklı bişey olsun istiyorum içlerinde en kolay yapacağım İTB içinden çıkılmıyacak bi durumu yok zaten olmazsa zaten oem manifolyunu takar devam ederim ben ıtb ye oem enjektör kullanıp daha çok sesi ilgimi çekiyor sonuçta ben bunu yapimda gözüme kestirdiklerimi geçim diye bi niyetim yok yani farklı olsun bizim olsun e yani birazda yürüsün. sağolasın

turboman
30-12-2013, 23:39
peki şöyle yapsak ben ıtb ye karar verdim diyelim.angi parçalar gerekli ıtb benden ekstra neler gerekli pistonda forget olcak zaten gömleği konya yapımı yaptırsam kurtarırmı veya standartı honlatsak yeterlimi?

devilboy
31-12-2013, 06:51
evet banada mantıklı geliyo ama zaten şu an y 1 şanzuman mevcut benim araç otomatikti zamanında arç 146 bin km de aldım çok temiz olduğu için birtürlü vazgeçemiyorum. şanzumna gelirsek ben manuele çevirdim y1 şanzuman bildiğim kadarıyla92 lerde mevcut seri şanzuman bende yürüyen vde satışı olmayan bi arabadan takas yaptım şu anda gidişi iyi ama s.c. ve turbo maliyetli olsada İTB bana mantıklı geliyo çünkü manifolt kelebekler ıvır zıvır tamamen custom olacak yani biraz farklı bişey olsun istiyorum tabi beynide değiştirmem gerekli önce bi motor içini yapim diyorum dışı her şekilde olur.

bahsettiğin ys1 olmasın ?? y1 şanzuman farklı ys1 şanzuman farklı :icon_tup:

bugratemel
31-12-2013, 13:33
evet banada mantıklı geliyo ama zaten şu an y 1 şanzuman mevcut benim araç otomatikti zamanında arç 146 bin km de aldım çok temiz olduğu için birtürlü vazgeçemiyorum. şanzumna gelirsek ben manuele çevirdim y1 şanzuman bildiğim kadarıyla92 lerde mevcut seri şanzuman bende yürüyen vde satışı olmayan bi arabadan takas yaptım şu anda gidişi iyi ama s.c. ve turbo maliyetli olsada İTB bana mantıklı geliyo çünkü manifolt kelebekler ıvır zıvır tamamen custom olacak yani biraz farklı bişey olsun istiyorum tabi beynide değiştirmem gerekli önce bi motor içini yapim diyorum dışı her şekilde olur.

olur mantıklı 900rr karburatörünü alıp flanş kestirip uyarlıya blirsin ama beyin alıp yazdırman da gerekicek

çok param gitmesin diyosan bence listeyi tekrar yazıyorum
standart kapak (belki emme kelebek kapak port polish )
b16a2 pistonları
900rr karburatör ve emme flanşı + araya alimünyum işciliğii yada araya körük
şanzuman olarak y1 daha güzel olur ama bulamazsan ys1 de olur hatta s4c de olur ama aksların uymaz ve hidrolik kablo conversiyon kit alman gerek
+güzel bi beyin bu neptune s300 megasquirt vs vs bir çok beyin olablir bütceye bağlı hatta beyinsiz çip yazdırıpda kullanırsın ama ne derece etkili olur orası tartışılır

turboman
31-12-2013, 18:01
bahsettiğin ys1 olmasın ?? y1 şanzuman farklı ys1 şanzuman farklı :icon_tup:şu an araçta 92 model integradan çıkma şanzuman mevcut ys 1 zannediyorum muhtemelen ayrıca halatlı

turboman
31-12-2013, 18:04
olur mantıklı 900rr karburatörünü alıp flanş kestirip uyarlıya blirsin ama beyin alıp yazdırman da gerekicek

çok param gitmesin diyosan bence listeyi tekrar yazıyorum
standart kapak (belki emme kelebek kapak port polish )
b16a2 pistonları
900rr karburatör ve emme flanşı + araya alimünyum işciliğii yada araya körük
şanzuman olarak y1 daha güzel olur ama bulamazsan ys1 de olur hatta s4c de olur ama aksların uymaz ve hidrolik kablo conversiyon kit alman gerek
+güzel bi beyin bu neptune s300 megasquirt vs vs bir çok beyin olablir bütceye bağlı hatta beyinsiz çip yazdırıpda kullanırsın ama ne derece etkili olur orası tartışılır
ewet liste mantıklı geldi bana b16a2 pistonu yerine forget düşünüyorum sadece gerisini uygulayacağım teşekkürler.

kanashibari
31-12-2013, 18:08
Ls/Vtec yapman için gerekli parçalar bence mevcut talep edersen mesaj atabilirsin.

1.8 olması ayrıcalık kazandırıyor güce.

bugratemel
01-01-2014, 13:41
ewet liste mantıklı geldi bana b16a2 pistonu yerine forget düşünüyorum sadece gerisini uygulayacağım teşekkürler.

ben işin hesaplı kısmındayım oem honda pistonlarıda çok kaliteli sorunsuz kullanırsın ama gene sen blirsin şimdiden kolay gelsin ;)
bi parça yada bilgi ihtiyacı olursa yardımcı olurum

turboman
01-01-2014, 21:37
ben işin hesaplı kısmındayım oem honda pistonlarıda çok kaliteli sorunsuz kullanırsın ama gene sen blirsin şimdiden kolay gelsin ;)
bi parça yada bilgi ihtiyacı olursa yardımcı olurumevet senin dediğin gibi fiyat düşük tutma da önemli yani b 16 pistonuda yeter diyosun yani dayanırmı bizim kullanmamıza vede piston sekman takım fiyat nedir bide benim üstünden çıkan kollara uyarmı iş görürmü veya b 16 nın kollarını damı kullanmam gerekirbu konuyada bi açıklık getirirsem hemen sökmeye başlıycam

bugratemel
05-01-2014, 13:40
evet senin dediğin gibi fiyat düşük tutma da önemli yani b 16 pistonuda yeter diyosun yani dayanırmı bizim kullanmamıza vede piston sekman takım fiyat nedir bide benim üstünden çıkan kollara uyarmı iş görürmü veya b 16 nın kollarını damı kullanmam gerekirbu konuyada bi açıklık getirirsem hemen sökmeye başlıycam

yok b16 kol unut sadece piston takıcaksın
fiyatını bilmiyorum bende standart ölçü çıkma var ama sen rektefiye yaptrcaksan 81.25 yada 81.50 alman gerekir senden çıkan pistonlarıda sigara içen arkadaşlarına kültablası olarak hediye et :)

turboman
05-01-2014, 23:52
yok b16 kol unut sadece piston takıcaksın
fiyatını bilmiyorum bende standart ölçü çıkma var ama sen rektefiye yaptrcaksan 81.25 yada 81.50 alman gerekir senden çıkan pistonlarıda sigara içen arkadaşlarına kültablası olarak hediye et :)b 16 piston + sekmanlarıyla 250 tl buldum. eskilerini de dediğin g.bi kül tablası yaparız ama eğer sigara içiyosan birini sana gönderim :D birini sana ayırdım ona göre :D şaka bi yana orj. kola bi işlem yapmadan oluyomu yani sağından solundan aldırmıyoruz demi ?

Selim.Y
06-01-2014, 00:02
Y1 ve Ys1 şanzumanın farkı ne ? Ys1 92' integranın y1 şanzuman hangi aracın ?

EOG
07-01-2014, 07:20
b 16 piston + sekmanlarıyla 250 tl buldum. eskilerini de dediğin g.bi kül tablası yaparız ama eğer sigara içiyosan birini sana gönderim :D birini sana ayırdım ona göre :D şaka bi yana orj. kola bi işlem yapmadan oluyomu yani sağından solundan aldırmıyoruz demi ?

B18C' ler ve B16B yani "R" ailesi (ITR, GSR, CTR) hariç motorların OEM pistonları, bu aile dışındaki bütün motorların OEM kollarına işlemsiz takılabilir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki linke göz atabilirsin.

B Serisi Krank, Kol ve Piston Hakkında (http://www.team-integra.net/forum/12-generation-two/76554-b16a-crank-rods-b18a1.html)

Edit : İmla

turboman
07-01-2014, 22:39
B18C' ler ve B16B yani "R" ailesi (ITR, GSR, CTR) hariç motorların OEM pistonları, bu aile dışındaki bütün motorların OEM kollarına işlemsiz takılabilir. Daha fazla bilgi için aşağıdaki linke göz atabilirsin.

B Serisi Krank, Kol ve Piston Hakkında (http://www.team-integra.net/forum/12-generation-two/76554-b16a-crank-rods-b18a1.html)

Edit : İmla eyvallah kardeşim

bugratemel
11-01-2014, 07:51
Y1 ve Ys1 şanzumanın farkı ne ? Ys1 92' integranın y1 şanzuman hangi aracın ?

Y1 89 90 ef kasa b16 vtec yada crx kasa b16 vtec motorlu kasaların şanzumanı